Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle ei mene jakeluun se, että miten suihkussa saa itsensä minuutissa puhtaaksi

Vierailija
07.02.2023 |

Jos siihen sisältyy hiustenpesu. Ettekö ollenkaan hiero shampoota päänahkaan ja huuhtele sitä kunnolla pois?

Kommentit (146)

Vierailija
61/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolikalju kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieron shampoon päänahkaan ja huuhtelen pois. Ei siinä mene kuin hetki.

Hetki. Eli minuutti hieromiseen ja vähintään toinen huuhteluun, ja pitää ne hiukset kai kastellakin ennen kuin alkaa shampoota laittaa. Aika on jo vähintään tuplaantunut vaikka paljon muutakin on pestävänä.

Ap

Sampoon hieroo päähänsä 15 sekunnissa, eikä huuhtelu kestä sen kauempaa.

Ei mun hiuksissa. Enkä edes haluaisi vaan hutaista vähän sinne päin. Minuutti menee, että shampoon saa vaahdotettua päähän. Mutta jos sinulla ei ole juurikaan hiuksia, niin keskustelu ei edes koske sinua.

Ap

Varmaan menee mutta ei sen veden tarvitse sitä aikaa valua. Eli suihku kiinni siksi aikaa kun vaahdottelet niin säästyy vettä.

Vierailija
62/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt ties kuinka monia eri shampoota, ja mikään niistä ei levity/vaahtoa ilman toistuvaa veden lisäämistä. En siis ymmärrä kuinka voisin sulkea suihkun tukan pesun ajaksi, kun joudun lisäämään vettä hiuksiin lähes koko ajan. Muuten on ihan toivotonta yrittää hieroa shampoota kuivaan päähän.

Ootko kokeillut tuplapesua? Ensin pesu normaalisti shampoolla, huuhtelu ja uusi vaahdotus pienellä määrällä shampoota. Toinen vaihtoehto on pestä vähän useammin, sulfaatittomien pesuteho ei riitä kauhean rasvaisiin hiuksiin.

Ap

Kokeillut miksi? Sori mutta en ymmärrä mihin tarjoat tässä ratkaisua. Eihän hiusten pesu kaksi kertaa vie ainakaan vähemmän vettä kuin kertapesu. Kommenttini pointti oli ettei pesu ilman vettä onnistu, koska shampoo ei levity, joten ei ole mahdollista sulkea suihkua pesun ajaksi. Ei toinen pesukerta tähän vaikuta.

Tarjoan ratkaisua vaahtoamisongelmaan, kun kuulostaa niin aikaavievältä ja työläältä.

Ap

Eli sun ratkaisu on pestä eka kerta niinkuin pesen nytkin, ja lisäksi toinen kerta siihen päälle? Olen varmaan tyhmä kun en ymmärrä miten toisen pesukerran lisääminen vähentäisi aikaa. Enemmän aikaa, vettä ja shmapootahan siihen menee jos pesee yhden kerran sijaan kahdesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ohut tukka, jonnekin hartioille asti. Olen aina ollut vähän pihi, joten en ole ikinä lutrannut suihkussa pitkään ja sammutan sen hanan yleensä siksi aikaa kun levitän shampoota ja saippuaa. Mulla menee suihkussa käymiseen noin 5 minuuttia, enkä siis tosiaankaan valuta vettä koko tuota aikaa. Jos on pitkät ja paksut hiukset, niin niiden kastelemiseen menee totta kai enemmän aikaa. Autan joskus tytärtä hiusten pesussa ja sen tukan kastelemiseen menee enemmän aikaa, kun sillä on paksumpi ja pidempi tukka, samoin shampoon huuhtelemiseen menee pidempi aika. Mutta ei nyt kuitenkaan minuuttitolkulla pitempään.

Vierailija
64/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta hoitoaineen pitää antaa vaikuttaa, entä sheivaus?

Mä laitan suihkun kiinni. Hoitoainehan pitäisi laittaa pyyhekuiviin hiuksiin, että se ei laimentuisi liikaa ja toimisi tehokkaasti. Ei siinä mitään suihkua tarvita.

Mulla on takapuoleen asti ulottuvat hiukset ja laitan aina suihkun kiinni, kun laitan hoitoainetta. Suihkussa hoitoaineen laittaminen olisi ihan turhaa, kun hiuksissa on niin paljon vettä muutenkin. Sheivauskin onnistuu hoitoaine päässä ilman suihkua. Huuhtelen terän käsienpesualtaassa.

Vierailija
65/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sita vetta kymmenien tuhansien jarvien maassa saastetaan? Onko kallista vientitavaraa ulkomaille?

Ei kylmä vesi niin kallista ole, mutta kuuma vesi on. Kylmä vesi 3€/m3, kuuma 9€/m3 tässä talossa +perusmaksut.

Mulla oli vesilasku ennen 385€ vuodessa eli yli 30€/kk. Muutin ratkaisevasti suihkutapoja. Suljen suihkun heti, kun olen kastellut tukkani, vaahdotan shampoota jo kädessä, silloin se alkaa elämään ja pesee tukan hyvin, hieman käsisaippuaa vartalolle ja sitten huuhtelu. Harvensin myös pesuvälin kahteen päivään. Tulos - viime vuonna vesimaksu oli 98€ eli n.8€/kk.

Vierailija
66/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti valutatte sitä vettä siellä suoraan viemäriin koko ajan? Minuutti shampoon pyöritystä päässä. Minne se suihkun vesi silloin menee, päähän vai? Tai hoitoaineen vaikutusaika 5 min, vesi lorisee samalla päähän koko ajan?

Vierailija
67/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetki. Eli minuutti hieromiseen ja vähintään toinen huuhteluun, ja pitää ne hiukset kai kastellakin ennen kuin alkaa shampoota laittaa. Aika on jo vähintään tuplaantunut vaikka paljon muutakin on pestävänä.

Ap

Pointti ei ole se, että kauanko on suihkussa, vaan kuinka kauan juoksuttaa vettä.

Hiusten kastelun jälkeen hana kiinni ja shampoon voi hieroa hiuksiinsa ilman veden tuhlausta, mutta jostain syystä jotkut päästävät vettä viemäriin tämänkin vaiheen aikana.

Itselläni on pitkät hiukset ja joudun käyttämään hoitoainetta, joten minäkään en ihan minuutissa suoriudu. 

Vierailija
68/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoaine vaikuttaa päässä 3-4 min, en todellakaan ymmärrä miten joku selviää suihkusta ulos tyyliin viidessä minuutissa!

Koska hoitoaine päässä suljetaan suihku ja pestään hampaat. Siinäkään ei valuteta vettä koko ajan.

Vierailija
69/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa voi olla. Tää voi olla syy siihen miks lihavat haisee aina pahalle. Vaikee saada puhtaaks hetkessä, jos ei edes ylety kaikkiin paikkoihin ku omat ihrat tiellä.

Vierailija
70/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt ties kuinka monia eri shampoota, ja mikään niistä ei levity/vaahtoa ilman toistuvaa veden lisäämistä. En siis ymmärrä kuinka voisin sulkea suihkun tukan pesun ajaksi, kun joudun lisäämään vettä hiuksiin lähes koko ajan. Muuten on ihan toivotonta yrittää hieroa shampoota kuivaan päähän.

Ootko kokeillut tuplapesua? Ensin pesu normaalisti shampoolla, huuhtelu ja uusi vaahdotus pienellä määrällä shampoota. Toinen vaihtoehto on pestä vähän useammin, sulfaatittomien pesuteho ei riitä kauhean rasvaisiin hiuksiin.

Ap

Kokeillut miksi? Sori mutta en ymmärrä mihin tarjoat tässä ratkaisua. Eihän hiusten pesu kaksi kertaa vie ainakaan vähemmän vettä kuin kertapesu. Kommenttini pointti oli ettei pesu ilman vettä onnistu, koska shampoo ei levity, joten ei ole mahdollista sulkea suihkua pesun ajaksi. Ei toinen pesukerta tähän vaikuta.

Tarjoan ratkaisua vaahtoamisongelmaan, kun kuulostaa niin aikaavievältä ja työläältä.

Ap

Eli sun ratkaisu on pestä eka kerta niinkuin pesen nytkin, ja lisäksi toinen kerta siihen päälle? Olen varmaan tyhmä kun en ymmärrä miten toisen pesukerran lisääminen vähentäisi aikaa. Enemmän aikaa, vettä ja shmapootahan siihen menee jos pesee yhden kerran sijaan kahdesti.

Tämä kahteen kertaan pienellä shampoomäärällä pesu on ihan vanha hyvä ohje, jota viimeksi eilen lehdissä painotettiin. Näin hiuspohja puhdistuu hyvin ja pesuväli pidentyy. Eilisessä artikkelissa suositeltiin tukan pesua 3krt viikossa. Ja hoitoainetta ei kannata käyttää joka kerta ja silloinkin vain latvoihin.

Vierailija
71/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti valutatte sitä vettä siellä suoraan viemäriin koko ajan? Minuutti shampoon pyöritystä päässä. Minne se suihkun vesi silloin menee, päähän vai? Tai hoitoaineen vaikutusaika 5 min, vesi lorisee samalla päähän koko ajan?

Hoitoaineen vaikutusaikana peseydytään muuten ja tehdään muita toimenpiteitä, kuorintaa, karvojen poistoa yms. Tämän teen kerran viikossa ja silloin suihkuun meneee noin 7 minuuttia, muuten käytän hiuksiin jätettävää hoitoainetta ja selviän suihkusta alle kolmessa minuutissa.

Vierailija
72/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerta viikkoon saunassa. Silloin oikein k pesukintaaalla ja saippualla pesen. Arjessa se on tukka ja kainalot, varpaat uittuu siinä samalla ja hännänalusta voi vähän suihkutella

Tukka on lyhyehkö niin suihkussa menee pari minuuttia mutta vesi juoksee vain sen minuutin

Vierailija
73/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikalju kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sampoon hieroo päähänsä 15 sekunnissa, eikä huuhtelu kestä sen kauempaa.

Ei todellakaan, kun on pitkät paksut hiukset ja rasvainen päänahka. Hiusten pesu ei vain yksinkertaisesti onnistu alle 5 minuutin, jos shampoon hieroo joka paikkaan ja huuhtelee kunnolla.

Vierailija
74/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa tällä hetkellä siis vesipula vai mistä on kysymys? Minulla on ns. metreittäin tukkaa ja olen suihkussa noin 10 minuuttia. En sulje hanaa välillä koska asuinmaassani ei ole vesipulaa. Tosin pesen esimerkiksi hoitoaineen vaikuttamisen aikana muita kohtia eikä hana myöskään ole täysillä kokoajan.

Vierailija
75/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku ihan tieten tahtoen haluaa itelleen ison vesi- ja sähkölaskun laskemalla vettä turhan takia? Vähän kuin heittelisi rahaa ikkunasta ulos. Mä ymmärrän jos siinä veden alla haluaa joku rentoutua minuutin tai kaksi ja sen takia laskee "ylimääräistä" vettä. Mutta kun levittää shampoota, niin eihän siinä veden alla silloin voi edes olla, eli se vesi vaan ihan tyhjän takia virtaa viemäriin. Eikä saippuointikaan onnistu, jos seisoo veden alla, kaikki saippua huuhtoutuu pois saman tien.

Vierailija
76/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 min riittää, 1 min ei.

Vierailija
77/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku ihan tieten tahtoen haluaa itelleen ison vesi- ja sähkölaskun laskemalla vettä turhan takia? Vähän kuin heittelisi rahaa ikkunasta ulos. Mä ymmärrän jos siinä veden alla haluaa joku rentoutua minuutin tai kaksi ja sen takia laskee "ylimääräistä" vettä. Mutta kun levittää shampoota, niin eihän siinä veden alla silloin voi edes olla, eli se vesi vaan ihan tyhjän takia virtaa viemäriin. Eikä saippuointikaan onnistu, jos seisoo veden alla, kaikki saippua huuhtoutuu pois saman tien.

Minulla suihku osuu selkään hiusten vaahdotuksen aikana, ei valu suoraan viemäriin ja on rentouttavaa sekä säästää aikaa.

Vierailija
78/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihkussa kuluu ihan normi arkipäivänä n. viisi minuuttia. tässä ajassa pesen hiukset, hiuksia on paljon, mutta ovat lyhyet, huuhtelen ne, pesen kropan saippualla ja huuhtelen. Hoitoainetta en yleensä käytä, ei ole omille hiuksille tarvetta. Joskus, kun on vaikka tosi kyimä, mulla voi mennä lämpimässä suihkussa yli viisi minuuttia. Muttayleensä siis ei. Onnistuisi varmaan tarpeen tullen parissakin minuutissa nuo samat hommat.

Vierailija
79/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä

Vierailija
80/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hoitoaineen pitää antaa vaikuttaa, entä sheivaus?

Epäilen, että kysymys on veden lorottamisesta. Hana suljetaan vaikutusten ja sheivausten ajaksi. Minuutissa kyllä pystyy kastelemaan ja huuhtelemaan.

Paksujen hiusten kasteluun menee jo se minuutti, shampoon huuhteluun vähintään toinen minuutti ja hoitoaineen huuhteluun myöskin minuutti. Ja pitäisi kai kroppaa ja kasvojakin huuhtoa?

Ap

Pesetkö tukkasi pää alaspäin kun kroppa pitää erikseen huuhdella? Vesihän valuu alaspäin ja kroppa huuhtoutuu samalla kun hiuksia lotrailee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän