Mulle ei mene jakeluun se, että miten suihkussa saa itsensä minuutissa puhtaaksi
Jos siihen sisältyy hiustenpesu. Ettekö ollenkaan hiero shampoota päänahkaan ja huuhtele sitä kunnolla pois?
Kommentit (146)
Loppuuko Suomesta taas vesi vai mikä kilpailu täällä taas on kellä menee suihkussa vähiten aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomessa tällä hetkellä siis vesipula vai mistä on kysymys? Minulla on ns. metreittäin tukkaa ja olen suihkussa noin 10 minuuttia. En sulje hanaa välillä koska asuinmaassani ei ole vesipulaa. Tosin pesen esimerkiksi hoitoaineen vaikuttamisen aikana muita kohtia eikä hana myöskään ole täysillä kokoajan.
Ei se vesi ilmaista ole muualla kuin lähteestä itse nostettuna. Suomessa vesi lämmitetään sähköllä, joissain maissa kaasulla. Miten sinun kodissasi vesi lämmitetään ja mitä se maksaa?
Maksaa mitä maksaa. Kaikilla ei ole tarve joka asiassa säästää.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sita vetta kymmenien tuhansien jarvien maassa saastetaan? Onko kallista vientitavaraa ulkomaille?
Tässä lyhyiden suihkujen kampanjassa on kyse energian säästämisestä, ei niinkään veden
Meillä kestää ikuisuus että suihkun vesi on sopivan lämmintä, joten en todellakaan sulje suihkua kesken kaiken, peseytyminen kestäisi tosi pitkään kun joutuisin aina odottelemaan veden lämpenemistä ja valuttamaan sitä suoraan viemäriin kunnes sen alle tarkenee mennä.
Kerran viikossa hiusten pesu, muina päivinä tsuih tsuih kuivasampoota päähän.
Olen mies ja minulla menee suihkussa käymisessä noin 15 minuuttia, joskus kauemminkin. Minäkään en ole koskaan ymmärtänyt niitä "minuutti suihkussa" ihmisiä, itseasiassa monen heidän hygienia tuntuukin olevan retuperällä.
Täällä on hassuja kommentteja vesipulasta. Ei, ei todellakaan ole vesipulaa Suomessa. Meillä on hyvät vesivarat, niin hyvät puhdistusmenetelmät, että vesijohtovettä voi huoletta juoda. Mutta ei se sinne kotiin ilmaiseksi tule, kyllä puhtaan veden tuottaminen maksaa. Sen lisäksi jokainen kiinteistö joutuu lämmittämään kuuman veden ja se on näillä sähkön hinnoilla kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt ties kuinka monia eri shampoota, ja mikään niistä ei levity/vaahtoa ilman toistuvaa veden lisäämistä. En siis ymmärrä kuinka voisin sulkea suihkun tukan pesun ajaksi, kun joudun lisäämään vettä hiuksiin lähes koko ajan. Muuten on ihan toivotonta yrittää hieroa shampoota kuivaan päähän.
Monta vuotta ollu käytössä Four reasonin tuotteet ja hyvin vaahtoo. Riittää muutenkin pienempi määrä kuin "markettishampoilla" eli vaikka hinta ois kovempi on riittoisuus parempi.
Oletko miettinyt, että kaikkien päässä ei vaahtoa samalla tavalla kuin sinulla?
Vierailija kirjoitti:
Loppuuko Suomesta taas vesi vai mikä kilpailu täällä taas on kellä menee suihkussa vähiten aikaa?
Suomessa ei ymmärretä, että kerros- ja rivitaloissa yleinen kiinteä vesimaksu kannustaa lorvimaan suihkussa ja tuhlaamaan vettä mielin määrin.
Pahimpia on ne, joille yhteiskunta maksaa kaiken. Heille vesi on ilmainen luonnonvara joka tulee taikahanasta, johon se tulee ilman minkäänlaista vaivaa Yksinäisiltä Vuorilta. Siellä korkeintaan joku peikko käy kerran vuodessa tarkastamassa ettei ole sammalta vesijohdon suulla.
Pitkät hiukseni pesen sekä huuhtelen aina vadissa. Samaa vettä voi käyttää myös koko torson saippuapesuun.
Suihkuun sitten tuskin minuuttia kauempaa menee, tuskin sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt ties kuinka monia eri shampoota, ja mikään niistä ei levity/vaahtoa ilman toistuvaa veden lisäämistä. En siis ymmärrä kuinka voisin sulkea suihkun tukan pesun ajaksi, kun joudun lisäämään vettä hiuksiin lähes koko ajan. Muuten on ihan toivotonta yrittää hieroa shampoota kuivaan päähän.
Monta vuotta ollu käytössä Four reasonin tuotteet ja hyvin vaahtoo. Riittää muutenkin pienempi määrä kuin "markettishampoilla" eli vaikka hinta ois kovempi on riittoisuus parempi.
Ehkä sä et vaan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa hiusten pesu, muina päivinä tsuih tsuih kuivasampoota päähän.
Oma pää kutiaisi tuolla meiningillä viikon loppupuolella jo niin että repisin päänahan irti unissani. :x
Vierailija kirjoitti:
Täällä on hassuja kommentteja vesipulasta. Ei, ei todellakaan ole vesipulaa Suomessa. Meillä on hyvät vesivarat, niin hyvät puhdistusmenetelmät, että vesijohtovettä voi huoletta juoda. Mutta ei se sinne kotiin ilmaiseksi tule, kyllä puhtaan veden tuottaminen maksaa. Sen lisäksi jokainen kiinteistö joutuu lämmittämään kuuman veden ja se on näillä sähkön hinnoilla kallista.
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sä et vaan osaa.
Ehkä sulla ei ole erittäin rasvaista päänahkaa
Mulla on pitkä ja oaksu luonnonkihara tukka. Jo se, että hiukset saa kokonaan kasteltua vie jonkun kolme minuuttia. Shampoon hieromiseenkin menee minuutti ja poispesemiseen saakin sitten varata jo kolmesta viiteen minuuttia. Kun oli lyhyet hiukset niin toki 2-3 minuutin pikasuihku onnistui.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku ihan tieten tahtoen haluaa itelleen ison vesi- ja sähkölaskun laskemalla vettä turhan takia? Vähän kuin heittelisi rahaa ikkunasta ulos. Mä ymmärrän jos siinä veden alla haluaa joku rentoutua minuutin tai kaksi ja sen takia laskee "ylimääräistä" vettä. Mutta kun levittää shampoota, niin eihän siinä veden alla silloin voi edes olla, eli se vesi vaan ihan tyhjän takia virtaa viemäriin. Eikä saippuointikaan onnistu, jos seisoo veden alla, kaikki saippua huuhtoutuu pois saman tien.
Jos on rahaa maksaa eikä halua palella suihkussa. Miksi joku lentää etelään? Miksi joku syö ulkona eikä tee ruokaa aina itse? Miksi joku harrastaa musiikkia, toinen urheilua ja kolmas e-pelaamista? Siksi koska tykkää ja haluaa ja siihen on mahdollisuus. Minä palelen herkästi ja vihaan palelua. Peseytyessä en halua palella, siksi en sulje hanaa. Kun pesen hiuksia, käännyn tietysti suihkuttamaan vatsapuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ymmärretä, että kerros- ja rivitaloissa yleinen kiinteä vesimaksu kannustaa lorvimaan suihkussa ja tuhlaamaan vettä mielin määrin.
Pahimpia on ne, joille yhteiskunta maksaa kaiken. Heille vesi on ilmainen luonnonvara joka tulee taikahanasta, johon se tulee ilman minkäänlaista vaivaa Yksinäisiltä Vuorilta. Siellä korkeintaan joku peikko käy kerran vuodessa tarkastamassa ettei ole sammalta vesijohdon suulla.
Jos se vesimaksu kattaa osakkaiden vedenkäytön kustannukset, niin mikä ongelma tässä on? Onko vesi siis loppumassa Suomesta niin, että meidän täytyy täällä alkaa peseytymään nopeammin ja pienemmällä vesimäärällä mitä esim. Tansaniassa ja Nigeriassa? Molemmissa olen majoittunut paikallisten luona.
Suihkun alla ei nautiskella,siellä pestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sita vetta kymmenien tuhansien jarvien maassa saastetaan? Onko kallista vientitavaraa ulkomaille?
Tässä lyhyiden suihkujen kampanjassa on kyse energian säästämisestä, ei niinkään veden
Osa sähköyhtiöistä ovat päätyneet nostamaan sähkönsiirtomaksuja perusteena se, että ihmiset ovat säästäneet niin paljon energiakustannuksissa. Niin mikä tämä homma on, onko meillä energiakriisi vai eikö meillä ole ja miksi sähkösiirtohintoja nostetaan sitä mukaa kun energiaa säästyy? Ei jotenkin käy minun järkeeni koko homma. Tänä vuonnahan on ollut poikkeuksellisen leuto tammi- ja helmikuu joten onko tässä oikeasti sellainen hätä käsissä, että pitää ämpärillä ja kauhalla alkaa pesemään itseään?
Ei se vesi ilmaista ole muualla kuin lähteestä itse nostettuna. Suomessa vesi lämmitetään sähköllä, joissain maissa kaasulla. Miten sinun kodissasi vesi lämmitetään ja mitä se maksaa?