Lapsen ystävän vanhemmalla hepatiitti
Mistäköhän on saanut? En kehtaa kysyä.
Kertoi, että on lääkityksellä ja ei aiheuta vaaraa lapselleni. Kokemuksia?
Kommentit (13)
Niin mistä? Kuullut "läheiseltä" tai urkkinut potilastiedoista. Itse varmaan kertonut vastuullisena kaikille, jotka tapaa.
No mulle kerran soitettiin töistä, et oon ehkä altistunu a hepatiitille. Olisin saanu rokotuksen, mut satuin olemaan yli 1000km päässä kotoa ja muutenkin keskellä korpea, että sanoin antaa olla. Heippa ja hyvää kesän jatkoa. Aiva sama.
Kertoi itse. En tiedä, että mikä hepatiitti. Siisti koti ja ovat työssä käyviä ihmisiä. Kertoi laihtuneensa, kun on ollut terveysongelmia, mutta viimeaikoina vähemmän, kun on lääkitys. Lääkitys on taannut, että lapseni on "täysin turvallista käydä heillä leikkimässä". Että ei niinku tartu?
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu sinulle.
Niin, siis ei kuulu udella, mistä tiedät tai keneltä kuullut huhun.
On olemassa myös D- ja E-hepatiitteja.
Kunnon sodomiitti vihreidenn äänestäjä
Hepatiitti tarttuu, vähän tyypistä riippuen, joko suorassa verikontaktissa tai esimerkiksi likaisesta vedestä tai huonosti kypsennetystä ruuasta. Itse en ikinä syö mitään maksaruokia, jos maksa ei ole kypsennetty tosi kypsäksi. Suurin osa hepatiittitartunnoista on saatu nimenomaan ruuan tai veden mukana, mutta usein se, MISTÄ ruuasta sen on saanut, jää vähän arvoitukseksi.
Ja nimenomaan siis niin, että syö huonosti kypsennettyä lihaa. Lapsesi tuskin järsii tätä ystävän vanhempaa siellä käydessään? Joten sinun ei tarvitse olla huolissasi.
Mieti, toinen uskoutui sinulle ja sinä laulat asian heti Suomen suosituimmalla keskustelupalstalla. Koska minäminäminä.
Et sitten yhtään miettinyt kokonaisuutta ja toisen tunnelmia, mikäli lukee itsestään täältä. Tunnistamattomuus laajemmin ei ole se juttu nyt. Suomi on todellakin empatian kehitysmaa.
Joo ei oo omakihtaista kokemusta mistään hepatiitista. Sitähän sä kysyit.
Mikä niistä?