Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle ei mene jakeluun se, että miten suihkussa saa itsensä minuutissa puhtaaksi

Vierailija
07.02.2023 |

Jos siihen sisältyy hiustenpesu. Ettekö ollenkaan hiero shampoota päänahkaan ja huuhtele sitä kunnolla pois?

Kommentit (146)

Vierailija
21/146 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieron shampoon päänahkaan ja huuhtelen pois. Ei siinä mene kuin hetki.

Hetki. Eli minuutti hieromiseen ja vähintään toinen huuhteluun, ja pitää ne hiukset kai kastellakin ennen kuin alkaa shampoota laittaa. Aika on jo vähintään tuplaantunut vaikka paljon muutakin on pestävänä.

Ap

Minuutti shampoon hieromiseen? No ei kyllä mene lähellekään. Huuhtelukin on tehty varmaan kymmenessä sekunnissa. Mulla on kyllä ohuet hiukset, varmasti paksummilla menee pidempään. En siis kyllä normaalisti käy missään minuutin suihkussa, mutta kyllä se onnistuisi jos olisi kiire.

Kyllä minulla ainakin valuu vaahtoa hiuksista ihan reilusti vielä kymmenen sekunnin kohdalla.

Vierailija
22/146 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen täällä joku valitti kun joku käy 2 kertaa suihkussa. Tänään valitetaan kun käy minuutissa suihkussa. Mikään ei ole hyvä.

Jo vuonna 2005 oli intissä aikaa käydä iltaisin suihkussa vaikka puolen tunnin ajan. Ehkä joskus -92 on ollut jotain järjettömiä minuuttisuihkuja, mutta ei todellakaan enää. Korkeintaan yhtenä päivänä, jos halutaan kouluttaa varusmiehiä pikapesuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/146 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetki. Eli minuutti hieromiseen ja vähintään toinen huuhteluun, ja pitää ne hiukset kai kastellakin ennen kuin alkaa shampoota laittaa. Aika on jo vähintään tuplaantunut vaikka paljon muutakin on pestävänä.

Ap

Minuutti shampoon hieromiseen? No ei kyllä mene lähellekään. Huuhtelukin on tehty varmaan kymmenessä sekunnissa. Mulla on kyllä ohuet hiukset, varmasti paksummilla menee pidempään. En siis kyllä normaalisti käy missään minuutin suihkussa, mutta kyllä se onnistuisi jos olisi kiire.

Kyllä minulla ainakin valuu vaahtoa hiuksista ihan reilusti vielä kymmenen sekunnin kohdalla.

Tämä johtuu ihmisten surkeasta ajantajusta. Kaikkeen menee ihan vaan pikkuhetki ja pyykkitelineellisen vaatteitakin saa viikattua parissa sekunnissa. "Varmaan kymmenessä sekunnissa" on avainsana.

Vierailija
24/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoaine vaikuttaa päässä 3-4 min, en todellakaan ymmärrä miten joku selviää suihkusta ulos tyyliin viidessä minuutissa!

Vierailija
25/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoaine vaikuttaa päässä 3-4 min, en todellakaan ymmärrä miten joku selviää suihkusta ulos tyyliin viidessä minuutissa!

En usko että kovin moni hoitoaineen antaa vaikuttaa 1-2 minuttia pidempään, jos haluaa päästä sieltä viidessä minuutissa pois. Minä en todellakaan jaksaisi odottaa noin pitkään, enkä usko että siinä mitään taikaa on. Tosin minä en ole käyttänyt hoitoainetta kuin silloin kun oli pitkät hiukset, ja silloinkin vain latvoihin. Lyhyempiin se tekee vaan haittaa, ei pysy kuohkeana.

Jos ei pese hiuksia, niin minuutti riittää jos kiire on. Kun käy joka päivä suihkussa harvemmin on niin likainen että pitäisi edes saippuaa käyttää kroppaan, vähän kriittisiä paikkoja kädellä hinkkaa. Pysyy iho ja limakalvot hyvänä, saippua kuivattaa. Hiuksia ei normaalisti tarvi pestä kuin kerran viikossa, tai korkeintaan kaksi.

Vierailija
26/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole nähnyt kenelläkään niin valtavan pitkiä ja paksuja hiuksia, että niiden pesemiseen menisi joka päivä monta minuuttia. Kuka hieroo shampoota hiuksiinsa kokonaisen minuutin? No, siksi aikaa laitetaan tietenkin suihku kiinni, vaikka hieroisi 7 minuuttia.

Vierailija
27/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä vaikka siellä suihkussa menisi kolme päivää: olennaista on, että vesi valuu sen minuutin. Totta kai suihkun käyntiajaksi saadaan mitä vaan, jos aletaan laskea riisumisesta alkaen.

Vierailija
28/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa myös hiuksiin jätettäviä hoitoaineita. Suihku ei tarvitse olla koko ajan auki kun laitetaan hiuksiin jotain ainetta. Ja sillä aikaa voi pestä kaikki muut paikat, kun hoitoaine on hiuksissa.

Vierailija
29/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku lyhythiuksinen liruhius saa minuutissa huuhdeltua tukkansa, mutta kun on keskipitkä ja paksu tukka ja hiuksia on vielä määrällisesti paljon niin ei minuutissa saa edes tukkaa märäksi.

Vierailija
30/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellähän ei ees ole suihkua, ainoastaan puulla lämpiävä vesipata. Käytän pitkien hiusten ja kropan pesuun about 40L vettä yhteensä. Helppo laskea, kun vettä otan kauhalla isosta sadan litran padasta ja pitkän matkaa yli puolet jää vettä pataan. 

Vierailija
31/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sita vetta kymmenien tuhansien jarvien maassa saastetaan? Onko kallista vientitavaraa ulkomaille?

Vierailija
32/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saakaan. Pitkiä hiuksia ei ehdi minuutissa vaahdottaa ja huuhdella ja hoitoainekin vaatii parin minuutin vaikutusajan ja uuden huuhtelun.

Miksi minuutissa edes pitäisi peseytyä? Ei kai nyt kenenkään arki niin kiireistä ole että aikaa on vain minuutin suihkuihin?

Vierailija
33/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pitkät paksut kiharat. Vesi juoksee 3-4 minuuttia. Mutta ei sillä välin kun vaahdottaa tai hoitsikka vaikuttaa. Karheaan latvahiukseen pieni hoitsikkajäämä tekee vaan hyvää, mutta shampoo pitää ensin saada kunnolla pois. Minuutissa onnistuu jos ei ole hiuspäivä.

Vierailija
34/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset sotkevat nyt koko ajan veden valumiseen käytetyn ajan ja ns. suihkutilassa vietetyn ajan. Itse kerran tässä kellotin huvikseni kauan suihkussa käyntiin menee, minulla on paksu tukka, jonka pesen vielä kahdesti shampoolla. Veden valumiseen käytetty aika oli 2 min 50 sek. Varmaan tuossa suihkutilassa kuitenkin oleilin sen lähemmäs 10 minuuttia.

Vierailija
35/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt ties kuinka monia eri shampoota, ja mikään niistä ei levity/vaahtoa ilman toistuvaa veden lisäämistä. En siis ymmärrä kuinka voisin sulkea suihkun tukan pesun ajaksi, kun joudun lisäämään vettä hiuksiin lähes koko ajan. Muuten on ihan toivotonta yrittää hieroa shampoota kuivaan päähän.

Vierailija
36/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kerran aikaa kauan mulla menee suihkussa ja meni 4 min. Pesen siis hiukset (puolipitkät) ja saippuoin kropan. Jos sheivaan, menee tietty kauemmin.

Vierailija
37/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh miten hölmöjä olette 2min suihkunenne. Mulla menee vähintään 20min joka kerta. Miksi alkaisin kiduttamaan itseäni jollain pika pika suihkuilla? Ai niin, hallitus määrää. Voi lampaat, kyllä te ollette, no joo.

Vierailija
38/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pitkät paksut kiharat. Vesi juoksee 3-4 minuuttia. Mutta ei sillä välin kun vaahdottaa tai hoitsikka vaikuttaa. Karheaan latvahiukseen pieni hoitsikkajäämä tekee vaan hyvää, mutta shampoo pitää ensin saada kunnolla pois. Minuutissa onnistuu jos ei ole hiuspäivä.

Hoitsikka, voi luoja!

Vierailija
39/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä shampoota ny montaa sekuntia kestä päänahkaan hieroo. Eikä tämmösten keskipitkien ohuiden hiusten huuhtelu kauaa vie. Keskimäärin suihku 3-5 min: kastelu, shampoo hiuksiin, huutelu, hoitoainetta latvoihin ja kropan saippuointi, huuhtelu.

Ite en ymmärrä miten suihkuun saa kuluun 15 min (poislukien ne joilla pitkä ja paksu tukka).

Vierailija
40/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt ties kuinka monia eri shampoota, ja mikään niistä ei levity/vaahtoa ilman toistuvaa veden lisäämistä. En siis ymmärrä kuinka voisin sulkea suihkun tukan pesun ajaksi, kun joudun lisäämään vettä hiuksiin lähes koko ajan. Muuten on ihan toivotonta yrittää hieroa shampoota kuivaan päähän.

Monta vuotta ollu käytössä Four reasonin tuotteet ja hyvin vaahtoo. Riittää muutenkin pienempi määrä kuin "markettishampoilla" eli vaikka hinta ois kovempi on riittoisuus parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme