Aina mun kämpässä leijailee yksi banaanikärpänen!
Näin on ollut jo puolen vuoden ajan ja erikoista on että niitä on aina vaan yksi, miten se on mahdollista? Roskat vien pari kertaa viikossa, mutta toisaalta syön kyllä paljon vihanneksia ja hedelmiä ni aina on musta biobussissa nähtävästi näille pirulaisille sikiämisen aika 😡
Kommentit (10)
Se on harsosääski. Googleta lisätietoa.
Minulla noita sikiää yhdestä kukkaruukusta.
Jos on ruskea niin on banaanikärpänen, jos on musta niin on harsosääski. Harsosääsket elää kukkamullassa. Tai siis munivat sinne. Banaanikärpäset elää biojätteessä, hedelmissä, sipulissa jne.
Vierailija kirjoitti:
Onko se sellainen pieni musta öttiäinen? Yksi sellainen on pyörinyt pitkin talvea täällä. Jos istun pelkän läppärin valossa niin tulee siihen ruudulle pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se sellainen pieni musta öttiäinen? Yksi sellainen on pyörinyt pitkin talvea täällä. Jos istun pelkän läppärin valossa niin tulee siihen ruudulle pyörimään.
Minulla on saman lajin edustaja myös joskus näytöllä. On peräisin kanankakkatuotteesta.
Vuosia sitten loppu tuo ongelma.Kaikki hedelmät ja vihanekset,panani myöten huuhdon vedellä.Kuulu siis aplaritkin joukoon.Kiwi hedelmätkin jne. Yhtän kärpästä ei sen jälkeen kämpässäni ollut. Ne kärpäset munii munansa hedelmiin ja vihaneksiin jo siellä tukussa. Tukut,kaupat vielämpää kuin kodit. Munat nin pient ihmis silmä ei näe.Kun tuot ne kodin lämpöön alkavat kehittyä pikku kärpäsiksi, siinä syy.
Tee siitä lemmikkisi ja nimeä se vaikkapa Eskoksi.
Teistä voi tulla vaikka kuinka hyvät kaverit.
Harsosääsket ainakin rasittavia. Välillä ollut, niin tunkevat ruokaan, jääden jumiin sinne, tiedä mitä järkeä siinäkin touhussa.
Katso ettei jääkaapista pölähdä hedelmäpussista esim. pienet päärynät. Entä keittiön lavuaari, pyykit, biojäte jääkaapin alalokeroon pusseihin ja vie usein.