Vauvan vatsavaivoista, mikä voisi auttaa?
Neliviikkoinen vauva itkee iltaisin vatsavaivoja, kimmurtaa sylissä ja kiljahtelee, sitten tulee paukkuja. Aamuisin vaipassa on vihreää kakkaa. Nyt pyllyyn on tullut punaista ihottumaakin.
Mikä/mitkä ruoka-aineet tätä voi aiheuttaa? Vauva siis rintamaidolla.
Olen antanut disflatylia, syön itse maitohappobakteereja. Jumppaamme vauvan masua. Peppuun olen laittanut sinkkirasvaa ja ilmakylvettänyt.
Vauva onneksi nukkuu yöt hyvin ja on muun ajan suht tyytyväinen, mutta iltaisin 17-20 välillä on selvästi näitä masuvaivoja ja vauvaa kanniskellaan ja rauhoitellaan. osaisiko joku antaa vinkkiä??
Kommentit (4)
homma, miin ei välttämättä auta kunnolla muu kuin vauvan kasvaminen!
Kokeile jättää suklaa, palkokasvit ja sipuli pois omasta ruokavaliosta, ne lienee yleisimmät ilmavaivojen aihettajat. Kokeile vahtaa Disflatyl Cuplatoniin tai päinvastoin, joillekin sopii toinen paremmin.
Asennoidu anniskelemaan ja heijaamaan vavaa se muutama tunti iltaisin, jos se auttaa vauvaa, itse jaksat paremmin, kun olet asennoitunut oikein. Ja ole tyytyväinen ettei kärvistele koko yötä!
Samoin tuota aiheutti omena.
Vieläkin hiki virtaa kun mietin tuota epätoivon aikakautta. Kokeilin pitkään vaikka mitä ennen kuin älysin, että pienikin pala juustoa tai jauhelihaa saattaa aiheuttaa kiemurteluja seuraaviksi illoiksi. Onneksi sain vihjeen kaverilta!
Olen tosiaan onnellinen, että vauva on muun ajan niin tyytyväinen, joten tuo iltakanniskelu ei meitä haittaa ja mielellään kanniskellaan kun se tuntuu pienen oloa helpottavan. Mutta ihanteellisinta olis tosiaan löytää tuo syy noihin vatsavaivoihin, kun säälittää tuo pieni kimmurtaja.
Täytyy kokeilla jättää suklaa, kaalit jne ilmavaivajutut oikein tarkasti pois, jos se auttaisi. Joku sanoi kokeilleensa Rela-tippoja kun cuplaton ja disflatyl ei auttaneet, mutta onko niillä sama vaikutus kuin sillä että mä itse syön maitohappobakteereja, niidenhän pitäis mennä rintamaidosta vauvalle myös?
ap
meilläs syödään rinnasta ja pullosta ja joka kerta annan cuplatonia ennen syöttöä. Illalla kiemurtaa kakkaa ja parkuu sitä. Ainoa vaihtoehto mitä osaan sanoa että kokeilee d-vitamiinien vaihtoa. Oman ruokavalion muuttamista ei kai suositelle sillain omin päin, mutta esim suklaan pois jättäminen voi auttaa jos sitä syö esim paljon...