Ystäväperheen vaimo haukkoi henkeään mökkipihassamme
Olimme ostaneet mökin järven rannalta. Tuttava pariskunta tuli sitä katsomaan ja onnellisena esittelemme. Lopuksi siirrymme laiturille, jossa mielestäni on aivan ihana maisema. Nainen huokasi syvästi ja huudahti: kyllä varmaan ovat niin onnellisia ne myyjät.
kun ovat tämän teille saaneet myytyä siihen hintaan! Huh huh!
Jouduin muutamat kyyneleet vuodattamaan silloin ja sen jälkeenkin, niin paha mieli tuli. Miksi ihmiset haluavat pahoittaa niin kovasti toisen mieltä.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Jos tuttavanne sanoi juuri noilla sanoilla, niin minä en olisi loukkaantunut. Se oli kyllä erikoinen kommentti juuri siinä paikassa, mutta todennäköisesti nainen ajatteli rahasummaa pelkästään. Mitä hän tekisi, jos saisi sellaisen summan ja miten ihanaa se olisi hänen elämässään. Uskon, ettei tuttavanne ajatellut asiaa yhtään teidän kannaltanne tai se olisi liittynyt juuri siihen hetkee laiturillanne.
MIksi et voinut kysyä, mitä hän tarkoittaa? Pyytänyt perustelut, että miten niin?
Lässyn lässyn. Suustaan ei saa päästää mitä vaan, se on fakta.
Tuttava oli typerä, mutta en pahoittaisi siitä mieltäni. Meillä on 1970-luvun lautamökki, jossa on kantovesi ja hankalahko rinnetontti. Vesistö on pikkuinen (mutta puhdas ja syvä) järvi. Ulkohuussi. Tiedostan, että monille mökkimme olisi kauhistus, mutta itse rakastan sitä <3 Muiden mielipiteillä ei ole väliä.
Sukulainen osti vaatimattoman mökin syrjäisestä saaresta, mutta olen vain kehunut mökkiä. Vaikka sukulainen elää nyt yli varojensa, koska hän ei antanut pankin tehdä edes laskelmia siitä, riittävätkö hänen tulonsa mökkilainaan. Nyt sukulainen odottaa vain sairastuvansa tai vammautuvansa niin pahasti, että vakuutus maksaisi talon ja mökin lainat pois. Koskaan sitä mökkiä ei varmasti saa myytyä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia jotkut nyt vain ovat, hienostorouva tai ei. Edelliseen kotiin kun muutimme, tykättiin siitä tosi paljon, oli juuri sitä mitä haettiin, ja kuultiin siitä silti tosi paljon negatiivista. Minusta se oli erikoista. Toki monet kehuivatkin (se oli ulospäin tosi kaunis, vanhanaikainen puutalo). Mutta vaikka on jo mennyt 20 vuotta, muistan vielä kun eräs vieras sanoi painokkaasti ja taivastellen (luuli etten kuule) "mä EN kyllä muuttais tällaiseen". Ja ihan päin näköä minulle sanottiin "... no... ainahan tähän voi rakentaa lisätilaa"
Ihmiset on vaan välillä käsittämättömän töykeitä. Oma koti on tosi henkilökohtainen ja ikinä ei tulisi mieleen sanoa mitään negatiivista. Aina löytyy positiivista, jos ei itse arkkitehtuurista tykkääkään niin vaikka sijainti, tai aamuauringon suunta, tunnelma, piha, ympäristö... palvelut lähellä / lenkkipolut lähellä!
Jokaisesta kodista/ mökistä löytyy jotain positiivista. Ei kukaan kutsu luokseen sillä ajatuksella, että haluaa kuulla negatiivista tai paranteluehdotuksia.
Koita ap keskittyä positiiviseen. Enemmistö ihmisistä osaa arvostaa sellaista paikkaa kuin teillä on!
Ja vaikka paikka ei olisi omaan mieleen (ihan samahan se lopulta on), voi vaikka sanoa että kiva kun löysitte teille mieluisen ja sopivan paikan. Sehän se tärkein pointti joka tapauksessa on.
Vierailija kirjoitti:
Miksi rehellisyys on väärin? Tuttava pariskunta (miksi muuten et halua, että tuo on yhdyssana, jolloin merkitys muuttuu) kertoo faktan ja sinä itkeä tirautat. Oletko muuten ihan varma, että sanoi myyjiä onnellisiksi vai sittenkin onnekkaiksi?
Mikä se fakta on? Emmehän tiedä myyjän onnellisuudesta mitään. On voinut joutua luopumaan mökistä talous- tai terveyssyistä ja edelleen välillä itkee, kun joutui mökkinsä myymään.
Hän on puhtaasti kateellinen.
Itse olisin voinut vastata tuohon, että hyvä niin, että ovat onnellisia niin mekin, kun meillä oli tähän(kin) varaa.