Ystäväperheen vaimo haukkoi henkeään mökkipihassamme
Olimme ostaneet mökin järven rannalta. Tuttava pariskunta tuli sitä katsomaan ja onnellisena esittelemme. Lopuksi siirrymme laiturille, jossa mielestäni on aivan ihana maisema. Nainen huokasi syvästi ja huudahti: kyllä varmaan ovat niin onnellisia ne myyjät.
kun ovat tämän teille saaneet myytyä siihen hintaan! Huh huh!
Jouduin muutamat kyyneleet vuodattamaan silloin ja sen jälkeenkin, niin paha mieli tuli. Miksi ihmiset haluavat pahoittaa niin kovasti toisen mieltä.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Voi taivahan taatto, vanhukset ruvenneet laatimaan provoja. Hienostorouva -sanaa ei ole käytetty 60 vuoteen.
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että ihmisiä on erilaisia? Tunnen itse monia nuorehkoja, joilla kieli ja sanonnat vanhalta kalskahtavia. Kasvatus, perinteet ja ympäristö jne. vaikuttavat paljon. Ihmiset saattavat pienessä syrjäkylässä olla kuin viime vuosisadalta, kun taas suurkaupungin sykkeessä ollaan niin fingelskaa vääntävää OMG-pissistä. Ei netti muokkaa kaikkia, joillain säilyy vielä oma minuuskin.
Ja mikä sinä olet arvostelemaan ja luokittelemaan täällä ketään? Lue ja jätä kommentoimatta, jos ei ole sun "tyylistä"! On se nyt ihme, jos ei kukin saa olla oma itsensä. Ja lopuksi kysyn oletko ikärazizti? Onko sulla jotain vanhempaa väestöä kohtaan? Itsekin vanhenet, voi taivahan taatto.
ei ap
Satutäti. Voi sinua raukkaa kun sinulla on niin yksinäistä, että oikein pitää keksiä tämmöistä shittii.
Vierailija kirjoitti:
Satutäti. Voi sinua raukkaa kun sinulla on niin yksinäistä, että oikein pitää keksiä tämmöistä shittii.
Tekopyhä täti. Itse luet, raukka, täällä yksinäisyyttäsi tällaista shittii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi.voi. pitääkö päätäsi vielä silittää niin tulisi parempi mieli. Vai kauanko vielä ajattelit keksiä satujasi lisää?
"Ystäväperheen vaimo haukkoi henkeään mökkipihassamme" Astma tai paha heinä-allergia ?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi taivahan taatto, vanhukset ruvenneet laatimaan provoja. Hienostorouva -sanaa ei ole käytetty 60 vuoteen.
Miten niin? Kyllä mä voisin käyttää hienostorouva-sanaa ihan tänä päivänäkin, kuvaamaan pariakin eri tuttaava (sukulaista, jotka ovat nimenomaan "hienostorouvia", eläkeläisiä, helmet kaulassa, seurapiiriperhosia olevinaan kun liihottelevat sukujuhlassa tai tilaisuudessa porukasta toiseen) ... ja olen 45 v itse.
Ihan tavanomainen sanahan tuo on.
Onko tuo "taivahan taatto" sitten jotenkin tämän päivän sanonta? :D
Taivaan taatto :D :D. Hitto, mitä maalaisvanhuksia täällä provoilemassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi.voi. pitääkö päätäsi vielä silittää niin tulisi parempi mieli. Vai kauanko vielä ajattelit keksiä satujasi lisää?
En ole ap. Ja yksinäisyyttäsi kuvaa hyvin tuo asenteesi. Tyytyväisen ei tarvitse olla ivallinen. Elämäänsä tyytymätön on sitä.
Mä en edes kutsu enää tiettyjä ystäviä kylään, saatikka jos muuttaisin. Eräs raskas heistä haukkuu kaikki normaalissa jutustelussa.
Musiikkimakuni on persuksista. Asuntoni on sellainen, millaista hän ei missään tapauksessa huolisi itselleen. Televisiosta katson ihan typeriä ohjelmia, hän katsoo järkeviä ohjelmia, laadukkaita. Ja itse asiassa kertoo aina, ettei koskaan alennu edes katsomaan televisiota.
Hän syö erittäin hyviä ja laadukkaita ruokia, ei semmoista moskaa mitä minä syön. Vaikka oli juuri syönyt makaronilaatikkoa. Halveksii erityisen paljon valmismatkoja ostavia ihmisiä. Heh miehensä kanssa valitsevat oikeita lomia, eivä tyydy, mihin jotkut pöllöt. Valitsee seuransa, että ovat merkittäviä henkilöitä ja joista pääsee hienoihin piireihin. Kun minun ex kohteli minua kaltoin, piti minua surkeana. Hänelle ei koskaan voisi tapahtua mitään vastaavaa!
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes kutsu enää tiettyjä ystäviä kylään, saatikka jos muuttaisin. Eräs raskas heistä haukkuu kaikki normaalissa jutustelussa.
Musiikkimakuni on persuksista. Asuntoni on sellainen, millaista hän ei missään tapauksessa huolisi itselleen. Televisiosta katson ihan typeriä ohjelmia, hän katsoo järkeviä ohjelmia, laadukkaita. Ja itse asiassa kertoo aina, ettei koskaan alennu edes katsomaan televisiota.Hän syö erittäin hyviä ja laadukkaita ruokia, ei semmoista moskaa mitä minä syön. Vaikka oli juuri syönyt makaronilaatikkoa. Halveksii erityisen paljon valmismatkoja ostavia ihmisiä. Heh miehensä kanssa valitsevat oikeita lomia, eivä tyydy, mihin jotkut pöllöt. Valitsee seuransa, että ovat merkittäviä henkilöitä ja joista pääsee hienoihin piireihin. Kun minun ex kohteli minua kaltoin, piti minua surkeana. Hänelle ei koskaan voisi tapahtua mitään vastaavaa!
Vaikka miehensä on pettänyt häntä vuosia. Ei usko sitä. Uskoo mieluummin mieheensä, joka ei ikinä haluaisi ketään muuta, koska on huippuhyvä sängyssäkin.
Mitäs kerroitte hinnan. Itse en ainakaan kertoisi. Tuntuu kehumiselta kallis ostos.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kerroitte hinnan. Itse en ainakaan kertoisi. Tuntuu kehumiselta kallis ostos.
Jos on isosti lainaa otettu, niin eipä siinä paljon kehumistakaan oikein ole. Ap:stä en sitten tiedä millainen kroisos on. Eri asia jos vaikka perinnöillä, sehän se on usein todella punainen vaate joillekin, kun kateus valtaa mielen.
Ja en itsekään kertoisi hintaa, kuin tosi läheiselle ystävälle, sellaiselle aidolle ja rehelliselle, joka haluaa mun parasta.
Onpa törppöä kohtelua ap saanut, olkoon provo tai ei. mutta tuollaisia useimmat on, alkaa kova vähättely; "Mä olisin kyllä ostanut ihan toisenlaisen ja sori siitä, mutta eikö tässä ole paljon kaikenlaista rahanreikää ja työmaata" ja blaa blaa...Kovin hanakkana ollaan kuitenkin jo keväästä änkeämässä grillin ääreen ja kesälomilla pyöritään nurkissa "kyläilemässä" ilmaiseksi.
Minulla on yksi ystävä, jolla on piilotettua kateutta. Se aina välillä ryöpsähtää noin. Eri asioissa ja selkeästi kumpuaa kateudesta. Usein väittää minun motiiveja muiksi kuin ne on.
Jotkut ihmiset eivät ajattele, mitä sanovat, vaan sanovat, mitä ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Kyllä mä voisin käyttää hienostorouva-sanaa ihan tänä päivänäkin, kuvaamaan pariakin eri tuttaava (sukulaista, jotka ovat nimenomaan "hienostorouvia", eläkeläisiä, helmet kaulassa, seurapiiriperhosia olevinaan kun liihottelevat sukujuhlassa tai tilaisuudessa porukasta toiseen) ... ja olen 45 v itse.
Ihan tavanomainen sanahan tuo on.
Onko tuo "taivahan taatto" sitten jotenkin tämän päivän sanonta? :D
Taivaan taatto :D :D. Hitto, mitä maalaisvanhuksia täällä provoilemassa
Hitto, mitä nuoria kaupunkilaisääliöitä täällä provoilemassa!
Provo tai ei, niin onhan näitä...
Ostettiin miehen kanssa vanha pientila maalta. Nätti vanha talo, iso piha, vähän peltoa ja metsää. Taloa laitettiin perinnetapeteilla ja uusittiin puulattioita ja talon tekniikkaa. Yhden mielestä oli liian vanhahtavaa ja kolhuja pintaansa saaneet vanhat huonekalut epäsiistejä. Toisen mielestä taas pari modernimpaa ratkaisua ei sopinut ollenkaan. Yksi oli sitä mieltä, että puutarhassa on liikaa puita ja vanhat käkkyräiset puut rumia. Toinen piti osaamattomuutena tai laiskuutena ja epäsiistinä ettei koko pihaa ole kynitty "millin sängelle".
Itse tulkitsin tuon kaiken kateutena. Yhdelläkään näistä ei siihen aikaan ollut omakotitaloa tai edes mökkiä. Vai mikä on se syy, mikä saa aikuisen ihmisen arvostelemaan negatiivisesti ääneen toisten kotia? Yleinen törppöys?
Oliko koko perhe itkuntuhruisin silmin laiturin nokassa, paitsi mies, kun ihmetteli ettei vika ollutkaan tällä kertaa hänessä?
Paljonko hikeä tämä hienostorouva osti?
Vierailija kirjoitti:
Käyttekö talvella mökillä?
Mekin käymme vaikka mökkimme ei ole "talvilämmin" jos lunta ei ole paljon. Esim. rantapuita kaadetaan joskus järven jäälle, siinä on helppo pätkiä ja haravoida risut. Ei tarvitse miettiä, että osuuko ison puun oksat johonkin kun tontilla on rakennuksia.
Viime viikonloppuna kävimme muuten vaan grillaamassa makkarat kodassa ja katsomassa paikat. Ja toteamassa, että joku muukin oli pihassa käynyt (auton jäljet) eli hyvä siellä on aika ajoin poiketa.
Tuollaisia jotkut nyt vain ovat, hienostorouva tai ei. Edelliseen kotiin kun muutimme, tykättiin siitä tosi paljon, oli juuri sitä mitä haettiin, ja kuultiin siitä silti tosi paljon negatiivista. Minusta se oli erikoista. Toki monet kehuivatkin (se oli ulospäin tosi kaunis, vanhanaikainen puutalo). Mutta vaikka on jo mennyt 20 vuotta, muistan vielä kun eräs vieras sanoi painokkaasti ja taivastellen (luuli etten kuule) "mä EN kyllä muuttais tällaiseen". Ja ihan päin näköä minulle sanottiin "... no... ainahan tähän voi rakentaa lisätilaa"
Ihmiset on vaan välillä käsittämättömän töykeitä. Oma koti on tosi henkilökohtainen ja ikinä ei tulisi mieleen sanoa mitään negatiivista. Aina löytyy positiivista, jos ei itse arkkitehtuurista tykkääkään niin vaikka sijainti, tai aamuauringon suunta, tunnelma, piha, ympäristö... palvelut lähellä / lenkkipolut lähellä!
Jokaisesta kodista/ mökistä löytyy jotain positiivista. Ei kukaan kutsu luokseen sillä ajatuksella, että haluaa kuulla negatiivista tai paranteluehdotuksia.
Koita ap keskittyä positiiviseen. Enemmistö ihmisistä osaa arvostaa sellaista paikkaa kuin teillä on!