Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhäilyruoka onkin ihan törkeän hyvää!

Vierailija
06.02.2023 |

Keitin kokonaista ohraa, sekoitin siihen currytahnaa ja lopuksi paistettua uunilenkkiä. Hyvää!

Kommentit (1264)

Vierailija
1061/1264 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sardiinipastaa. Sardiinissa on paljon suotuisia vitamiineja ja alentaa kolesteroliakin. Täysjyväpastaa chiliä, valkosipulia, vihanneksia mitä kaupasta löytyi, parmesaniraastetta (riittää todella pitkäksi aikaa). Ei jäänyt annoshinnaksi euroa enempää. 

Vierailija
1062/1264 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juures kehittyy maan alla. Peruna on juures.

Väärin!

Kun peruna ensikertaa tuli suomeen, kävi samoin kuin myöhemmin esim.sitruunan kanssa:

se ei ollut omena! (ei voi syödä kuorineen.. ;)

Peruna, joo istutettiin maahan mutta ihmiset ymmärsivät silloin: ' kun perunaa ensikertaa..'

syödä siitä:

VAIN maanpäälliset osat!

(ja kuinkas siinä sitten kävi?)

Lanttuun tottuneet suomlaiset HYLKÄSIVÄT!

..perunan kanssa pelaamisen. Vuosikymmeniksi..

Näillä osin.

Maanpäällisen 'osan syömistä' kutsuisin:

Vihannekseksi.

Omituisin tapa kirjoittaa, mitä olen koskaan nähnyt.

kYLLÄ......- NÄIN ooooon,,,,, 'se' __________@siaH!!!!

..omi tui tui Tuista Tä? mikå. (= iteoot. )

*!!MuisTa* SYÖ_siaKAA!! ha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1264 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä laitatte ruskeaan kastikkeeseen sekaan? Ei kai pelkkää kastiketta ja perunaa? Jauhelihaa, makkaraa tai jotain?

Täällä nää meinaa, että syövät pelkkää ruskeeta kastiketta ja perunaa. Oli mulle aivan täysin uusi juttu, että piti jututtaa äitiäkin, kun en omasta lapsuudesta tuommoista muista.

Äitikin oli samaa mieltä, että kyllä ruskeeseen kastikkeeseen tuli aina lihaa tai makkaraa/nakkia. Nauroi vielä päälle, eihän kukaan niin ravintoköyhää ole syönyt, että tosiaan pelkkää ruskeeta kastiketta ja perunaa?

vm -72

Siis  meillä syötiin AINA ruskeakastike ilman lihaa tai makkaraa. Siihen lautaselle voi sen perunan ja kastikkeen lisäksi laittaa  paljonkasviksia /salaattia ja miksi ei kananmunaakin, mutta ihan kasvisversiona onnistuu.(Onko makkarassa äitisi mielestä paljonkin ravintoarvoja, jos se tekee ruskeasta kastikkeesta ravintorikkaan?)

Äitisi tekee väärin, kun naureskelee toisten ruualle.

Joskus entisaikoina varsinkin, kun köyhyys oli ihan oikeata, niin ne kastikkeet oli aina vain pelkkää kastiketta. Ei niissä lihaa ollut. Lihaa syötiin monessa perheessä tosi harvoin, ei juuri koskaan. Nykyään "köyhänkin" pitää saada lihaa joka ateriaalle. 

"Äitisi tekee väärin..." 😁😁😁

VÄÄRÄÄ! ( K u p l a ) :ssa_kasvanut? Toi sun 'tieto':

" Joskus entisaikoina varsinkin, kun köyhyys oli ihan oikeata.. " ? - Anteeksi. mitä..MILLOIN elät sun 'entisiä aikoja'?

Fakta.

Suomessa on, 2/2023 tänä päivänä, VÄHINTÄÄ!

800 000 !! ihmistä - Jotka. ELÄVÄT (eu:n köyhyysrajan, alle 1300€/kk) "UPPO-rikkaassa" suomessa. köyhinä.

Vierailija
1064/1264 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruna on kasvi siinä missä muutkin jotka eivät ole eläimiä. Kuuluu itse asiassa samaan kastiin mm.tomaatin kanssa. En käsitä miksi siitä tulee joku muu siinä vaiheessa, kun hokema "puoli kiloa päivässä" sai julkisuutta. Puoli kiloa pottua on puoli kiloa kasvista ja sillä selvä.

Köyhän kannattaa syödä perunaa. Muistan jutun missä joku kokeili syömällä pelkkää perunaa kolme kuukautta niin ei ollut tullut mitään puutostauteja vaan kaikki arvot olivat jopa parantuneet. 

Pula-aikoina ihmiset ovat pysyneet jopa terveimpinä perunalla ja juureksilla eikä ole tullut kakkostyypin diabeettesta kun nykyään se ihan kansantauti jo pikku lapsillakin kun sokeri pitoista vedetään kuin simo hilloa. Teollisuus lisää piilo sokeria ihan kaikkeen kun se maistuu paremmalta ja koukuttaa.

Opiskelu aikoina kun ei ollut liiemmälti rahaa ruokaan niin ei kannattanut ostaa ravinnotonta makaroonia kun siihen aikaan ei saanut vielä kuitupitoisempia ruskeita makarooneja, vaan perunaa joista sai maustamalla tosi hyvää uuniperunaa. Sipuli ja pakaste pinaatti oli myös edullisinta superfoodia. Itse tehdyt pinaatti lätyt olivat herkkua. 

Ei ihan kaikki ruoka ole vieläkään älyttömän kallista jos osaa halvimmista aineksista itse kokata herkkuja ja osaa maustaa. 

Hyvä muuten. Paitsi: milleniaalit ja 90-luvulla syntyneet (alle!30vuotiaat) ='itse kokata ja osaa' ?

Eivät!

- Keittiössä ei tunnista edes liedennupin numeroita?

- Ruoka/ruokailla sanana tarkoittaa='wolt-foodora- mcdonalds-hesburger' -puhelinnumeroita?

- Mikrossa ei osaa 'lämmittää' mitään= Vain noutoruoka voi olla niille "lämmintä ruokaa'?

Mutta joo. Muuten hyvä ajatus: itse kokata..

Oma 2000-luvun alussa syntynyt lapseni osasi kyllä perusteet ruuanlaitosta omilleen muuttaessaan. Loput hän on opetellut youtubesta. Syö edullisesti, ehkä erilaista ruokaa kuin mitä minä opiskeluaikana, mutta ei wolttaa päivittäin (ei edes viikottain).

Ei kannata niin totaalisesti leimata edes milleniaaleja.

Tokitoki: ei 'ikinä' ne omat, vaan aina ne muiden 'muut' kakarat? Näin. Se aina suomessa käy.. huoh.

Joo. Mutta siihen 'ruuan laiton' onnistumiseen?

Fakta.

" Suomessa oli OECD-maista eniten ylipainoisuutta toissa vuoden tilastojen mukaan. Suomi jakoi ykkössijan Portugalin kanssa. Ylipainoisia tai lihavia on molemmissa maissa lähes 68 prosenttia yli 15-vuotiaista, kertoo OECD-järjestön tuore raportti.. "

Eli?

Kun nämä 'osaavat itse-kokkaajat',milleniaaliset ihmiset niillä :itse-opituilla' ruuillaan:

- Lihovat (saavat energiaa enemmän kuin kuluttavat!)

Se on. Sitten mitä?

Terveellistä ruokaa..

Jep. Saanen olla. ERITTÄIN! eri mieltä ko.asiasta:

ruoka-asiansa 'osaavista milleeneistä (+heidät 'itse osaamaan' opettaneista vanhemmistaan? Kyllä!

..taitaa. Jokin "mättää vähän", tässä asiassa:

KUN. Syödään ja VAIN! (suomessa) Lihotaan..

Vierailija
1065/1264 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruna on kasvi siinä missä muutkin jotka eivät ole eläimiä. Kuuluu itse asiassa samaan kastiin mm.tomaatin kanssa. En käsitä miksi siitä tulee joku muu siinä vaiheessa, kun hokema "puoli kiloa päivässä" sai julkisuutta. Puoli kiloa pottua on puoli kiloa kasvista ja sillä selvä.

Köyhän kannattaa syödä perunaa. Muistan jutun missä joku kokeili syömällä pelkkää perunaa kolme kuukautta niin ei ollut tullut mitään puutostauteja vaan kaikki arvot olivat jopa parantuneet. 

Pula-aikoina ihmiset ovat pysyneet jopa terveimpinä perunalla ja juureksilla eikä ole tullut kakkostyypin diabeettesta kun nykyään se ihan kansantauti jo pikku lapsillakin kun sokeri pitoista vedetään kuin simo hilloa. Teollisuus lisää piilo sokeria ihan kaikkeen kun se maistuu paremmalta ja koukuttaa.

Opiskelu aikoina kun ei ollut liiemmälti rahaa ruokaan niin ei kannattanut ostaa ravinnotonta makaroonia kun siihen aikaan ei saanut vielä kuitupitoisempia ruskeita makarooneja, vaan perunaa joista sai maustamalla tosi hyvää uuniperunaa. Sipuli ja pakaste pinaatti oli myös edullisinta superfoodia. Itse tehdyt pinaatti lätyt olivat herkkua. 

Ei ihan kaikki ruoka ole vieläkään älyttömän kallista jos osaa halvimmista aineksista itse kokata herkkuja ja osaa maustaa. 

Hyvä muuten. Paitsi: milleniaalit ja 90-luvulla syntyneet (alle!30vuotiaat) ='itse kokata ja osaa' ?

Eivät!

- Keittiössä ei tunnista edes liedennupin numeroita?

- Ruoka/ruokailla sanana tarkoittaa='wolt-foodora- mcdonalds-hesburger' -puhelinnumeroita?

- Mikrossa ei osaa 'lämmittää' mitään= Vain noutoruoka voi olla niille "lämmintä ruokaa'?

Mutta joo. Muuten hyvä ajatus: itse kokata..

Oma 2000-luvun alussa syntynyt lapseni osasi kyllä perusteet ruuanlaitosta omilleen muuttaessaan. Loput hän on opetellut youtubesta. Syö edullisesti, ehkä erilaista ruokaa kuin mitä minä opiskeluaikana, mutta ei wolttaa päivittäin (ei edes viikottain).

Ei kannata niin totaalisesti leimata edes milleniaaleja.

Tokitoki: ei 'ikinä' ne omat, vaan aina ne muiden 'muut' kakarat? Näin. Se aina suomessa käy.. huoh.

Joo. Mutta siihen 'ruuan laiton' onnistumiseen?

Fakta.

" Suomessa oli OECD-maista eniten ylipainoisuutta toissa vuoden tilastojen mukaan. Suomi jakoi ykkössijan Portugalin kanssa. Ylipainoisia tai lihavia on molemmissa maissa lähes 68 prosenttia yli 15-vuotiaista, kertoo OECD-järjestön tuore raportti.. "

Eli?

Kun nämä 'osaavat itse-kokkaajat',milleniaaliset ihmiset niillä :itse-opituilla' ruuillaan:

- Lihovat (saavat energiaa enemmän kuin kuluttavat!)

Se on. Sitten mitä?

Terveellistä ruokaa..

Jep. Saanen olla. ERITTÄIN! eri mieltä ko.asiasta:

ruoka-asiansa 'osaavista milleeneistä (+heidät 'itse osaamaan' opettaneista vanhemmistaan? Kyllä!

..taitaa. Jokin "mättää vähän", tässä asiassa:

KUN. Syödään ja VAIN! (suomessa) Lihotaan..

Kyllä, oma lapseni on nyt saanut pari kiloa painoa lisää, kun vihdoin löydettiin ne pahimmat oireiden aiheuttajat (mm. kaura). Hän on ollut pitkään pahasti alipainoinen, vielä voisi tulla viitisen kiloa lisää, mutta tämäkin on jo ihan hyvä.

En kyllä oikein ymmärtänyt viestisi sisältöä, sanomaa ehkä hieman.

Vierailija
1066/1264 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään teinkin tämän ketjun innoittamana perunamuusia, lihapullia ja ruskeaa kastiketta. Oikein kunnolla käristin jauhot ruskeaksi ;-)

Ja hyvää oli. Nyt tekisi mieli jotain hyvää jälkkäriä, marjakiisseliä ehkä? No, tähän aikaan illasta en kyllä ala sellaista keitellä, joten huomenna sitten.

Vierailija
1067/1264 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jauhelihaperunasoselaatikon. Mainiota oli.

Vierailija
1068/1264 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ollaan menossa että mätetään makaroonia ja katsellaan lehdestä pihvin kuvaa samalla. Juhlapäivänä vähän sinappia antamaan makua. Vihreät ja faniklubi hoitavat ruokavalion "kuntoon" älyttömyyksillään.

Vierailija
1069/1264 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

o.Pi_asioita kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä laitatte ruskeaan kastikkeeseen sekaan? Ei kai pelkkää kastiketta ja perunaa? Jauhelihaa, makkaraa tai jotain?

Täällä nää meinaa, että syövät pelkkää ruskeeta kastiketta ja perunaa. Oli mulle aivan täysin uusi juttu, että piti jututtaa äitiäkin, kun en omasta lapsuudesta tuommoista muista.

Äitikin oli samaa mieltä, että kyllä ruskeeseen kastikkeeseen tuli aina lihaa tai makkaraa/nakkia. Nauroi vielä päälle, eihän kukaan niin ravintoköyhää ole syönyt, että tosiaan pelkkää ruskeeta kastiketta ja perunaa?

vm -72

Siis  meillä syötiin AINA ruskeakastike ilman lihaa tai makkaraa. Siihen lautaselle voi sen perunan ja kastikkeen lisäksi laittaa  paljonkasviksia /salaattia ja miksi ei kananmunaakin, mutta ihan kasvisversiona onnistuu.(Onko makkarassa äitisi mielestä paljonkin ravintoarvoja, jos se tekee ruskeasta kastikkeesta ravintorikkaan?)

Äitisi tekee väärin, kun naureskelee toisten ruualle.

Joskus entisaikoina varsinkin, kun köyhyys oli ihan oikeata, niin ne kastikkeet oli aina vain pelkkää kastiketta. Ei niissä lihaa ollut. Lihaa syötiin monessa perheessä tosi harvoin, ei juuri koskaan. Nykyään "köyhänkin" pitää saada lihaa joka ateriaalle. 

"Äitisi tekee väärin..." 😁😁😁

VÄÄRÄÄ! ( K u p l a ) :ssa_kasvanut? Toi sun 'tieto':

" Joskus entisaikoina varsinkin, kun köyhyys oli ihan oikeata.. " ? - Anteeksi. mitä..MILLOIN elät sun 'entisiä aikoja'?

Fakta.

Suomessa on, 2/2023 tänä päivänä, VÄHINTÄÄ!

800 000 !! ihmistä - Jotka. ELÄVÄT (eu:n köyhyysrajan, alle 1300€/kk) "UPPO-rikkaassa" suomessa. köyhinä.

Jos nuo 800000 opettelisivat tekemään ruuat halvalla ja tuhlaisivat vähemmän, niin tuo raha riittäisi vaikka ulkomaanmatkoihinkin.

Vierailija
1070/1264 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, aika isoja ne putelit ovat kumminkin. En usko, että putelit avattuna säilyvät vuoden päivät jääkaapissa. Sitäpaitsi olen omin silmin nähnyt kuinka reippaasti ketsuppia käytetään Suomessa.

Itse ostin ketsuppia siinä pullossa, jonka kyljessä luki: ei lisättyä sokeria. Ostaisin vieläkin mutta noin vuoteen en ole sitä enää nähnyt. Suolaa saa mun ketsupissa olla koska käytän suolaa muuten niin vähän enkä ollenkaan, jos tiedän ruokaan tulevan sitten ketsuppi päälle. Käytän ketsuppia täysin surutta. Lykopeenit halvemmalla kuin tomaateista talvella. Kesällä kasvatan tomaatteja niin paljon että pakastimesta saan niitäkin ruokiin, vaikkei pakastettua tomaattia pysty ilman kypsentämistä syömään. Ketsuppia taidetaan haukkua suotta. Valitettavasti monissa on kylläkin sitä sokeria. Sokeria en kyllä itse käytä juuri missään muuten, joten mahtunee suositellun maksimipäiväsaannin rajoihin.

Lykopeenia vaan pitäisi jostain saada. Paprika ja vesimeloni muita hyviä lähteitä. Tomaatin voittanutta ei ole. Punaisen tomaatin. Keltaisissa ei ole.

Osta Lidlistä paseerattua tomaattia. Se on samaa kuin ketsuppi, mutta ilman sokeria ja suolaa.

0,85c 500g. Siihen voit sitten heittää sekaan oman maun mukaan kevyesti sokeria ja suolaa tai teet niin kuin minä, eli sotkein litran purkkiiin puolet Felixiä ja puolet paseerattua tomaattia.

Tulee vähäsokerinen ja suolainen ketsuppi halvalla.

Ihmeen moni ei ole kuullutkaan paseeratusta tomaatista. Sitä on joka kaupassa, Lidlissä halvinta.

Se on just samaa kuin ketsuppi, mutta ilman niitä lisiä.

Ketsupin koko juju on suolaisuuden, makeuden ja hapokkuuden yhdistelmä. Paseerattu tomaatti tuo pelkkää kitkerää hapokkuutta.

Vierailija
1071/1264 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketsupin koko juju on suolaisuuden, makeuden ja hapokkuuden yhdistelmä. Paseerattu tomaatti tuo pelkkää kitkerää hapokkuutta.

Mun mielestä ei tuo, mutta makuasioitahan nämä.

Jos sotket paseerattua ja veeliksiä fifty-fifty, niin siihen jää mun makuun vielä aika lailla makeutta ja suolaa.

Siinä on silloin suolaa noin 1g/100g ja sokeria 40g/100g. 40g sokeria on noin 15 sokeripalaa.

Pelkkä paseerattu olisi toki huono vaihtoehto. Sinapin teen nykyään samalla metodilla.

Puolet Dijonia ja puolet Auraa.

Vuositasolla nämä tekevät monta kiloa sokeria vähemmän, koska käytän paljon sekä ketsuppia että sinappia.

Onhan se vähän vaivalloista toki, mutta en tykkää enää makeasta oikein missään yhteydessä. Maku on muuttunut.

Vierailija
1072/1264 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ehkä ollut köyhä mutta haluaisin köyhäillä. Ruskea kastike tuntuu kuitenkin liian hard corelta. Kaikella kunnioituksella niille, jotka sitä olette syöneet, mutta en oikein tykkää ajatuksesta, että pitäis syödä rasvassa paistettuja jauhoja.

Perunat kyllä menee ihan helposti, keitetyt perunat menee kylminä jopa ilman kastikettakin. Tai niistä voi tehdä kevyen perunasalaatin, lisää vaan vähän oliiviöljyä, sipulia, suolaa ja pippuria. 

Olet pihalla. Ruskea kastike ei ole rasvassa paistettuja jauhoja. Ymmärrätkö, että useita kastikkeita suurustetaan vähäisellä määrällä jauhoa. Se ei ole sama kuin että jauhoja paistetaan.

Täällä jotkut kirjoitti niin, että pitää olla valurautapannu, koska pinnoitetut ei kestä sitä kuumuutta, ja että kunnolla pitää tummaksi asti, ja että vesi sihisee kun lisätään sinne paistettujen jauhojen sekaan. Ja että jos ei paista kunnolla, niin tulee liian vaaleaa siitä kastikkeesta. 

Onko tässä nyt sitten eri koulukuntia? Toiset sanoo että pitää paistaa kunnolla ja toiset että vain suurustaa kastikkeen vähäiselä määrällä jauhoja ja että on pihalla jos luulee, että pitää paistaa. Ketä pitäisi uskoa?

Ruskea kastike saa värin paahtamisesta. Sitä ei tarvitse polttaa, vaan miedohkolla lämmöllä pitkän aikaa. Valurautapannu on hyvä, mutta kyllä samaan pääsee teflonillakin. Jos veden vaan suurustaa jauhoilla, niin ei kastike ole ruskea, vaan litkua.

Juri näin. Ja missään nimessä jauhoja ei "käristetä" kuten jotkut ehdottavat, sehän menee pilalle ja maistuu kaamealta, jos jauhot pääsevät yhtään palamaan.

Tärkeintä siinä on varmaankin kärsivällisyys, että jaksaa paistella miedohkolla lämmöllä vaikka tuntuisi, että ei se ruskistu ikinä. Kun seos lopulta alkaa muuttumaan ruskeaksi, se tummuu tosi nopeasti.

Aika moni ruskea kastike lienee epäonnistunut juuri siksi (ainakin omalla kohdalla), että laitetaan levyä isommalle, jotta jauhorasvaseos ruskistuisi nopeammin, sitten se pääsee kärähtämään ja tuloksena pahan makuinen soosi.

Vierailija
1073/1264 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina tein possun lapaa uunissa. Eilen keitin sen paistoliemessä spagettia ja tänään paistan loput spagetit pannulla öljyssä. Muuta maustetta ei ole kuin kardemummaa ja suolaa. Pasta, öljy, liha ja kardemummakin on ostettu ilta-alesta.

Vierailija
1074/1264 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien ruuiksi mainitaan monia ruokia, jotka ovat ihan normaaleja perusruokia...

Vierailija
1075/1264 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sentään kirjoitti:

Köyhien ruuiksi mainitaan monia ruokia, jotka ovat ihan normaaleja perusruokia...

Syöminen on nykyään kuluttamista, siksi. Syöminen on nykyään identiteetin rakennusaine.

Peruskotiruokaa syövä ei kuluta kuten muut. Pääsee halvalla, paha asia.

Vierailija
1076/1264 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein taas köyhäilyruokaa. Oikein punalaputetusta lihasta! Ja oli hyvää, ei ehkä törkeää kuitenkaan :-)

Lihasoppaa, punalaputettu karjalanpaistipaketti (900g) oli jotain 5,50€, ostettu ennen joulua, kun ovat tarjouksessa muutenkin. Perunat, porkkanat, leikkopavut ja punajuuret itsekasvatettuja, tai ilmaiseksi saatuja. Kaali ja lanttu ostettua, niistä tuli ehkä 0,20€ lisähintaa, lihaliemikuutiosta 0,10€ ja muista mausteista 0,10€. Eli kuuden euron kattilallinen, siitä vähintään 10 annosta, 0,60€ annoshinta. Jauhelihasta olisi ollut halvempaa, mutta tuo karjalanpaisti piti käyttää pois, sen verran kauemmin oli jo ollut pakastimessa. Sähköön ei mennyt rahaa, kun paistoin lihat ja keitin sopan puuhellalla.

(Jalostajan lihakeitto maksaa 7€/litra, oma kattilalliseni oli noin 4l soppaa.)

Vierailija
1077/1264 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokapäiväiset puuroni ovat parasta köyhäilyruokaa!

Vierailija
1078/1264 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokapäiväiset puuroni ovat parasta köyhäilyruokaa!

Köyhäilystä huolimatta en kadu sitä, että ostin erikseen teräksisen puurojen haudutuskattilan. Tulee tehtyä paljon puuroja, kun maitoon tehdyt puurot eivät pala pohjaan eikä niitä tarvitse hämmentää ja vahtia koko ajan. 

Vierailija
1079/1264 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin pitkästä aikaa ostaa talkkunajauhoja. Talkkunajauhoista saa edullisen ja hyvän välipalan, kun niitä sekoittaa piimään. Talkkunasta tulee vielä parempi, jos kotoa löytyy esimerkiksi pakastemustikoita.

Vierailija
1080/1264 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä ruokaohjesivustolta tai mistä keittokirjasta löytyisi hyviä  edullisia ruokareseptejä köyhäilijälle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä