Arvioi juhlatarjoilut - mikä on hyvää, minkä jättäisi pois tai mitä kaipaisi lisää
Tällaiset tarjoilut suunniteltu
Passionjuustokakku
Suklaakakku
Pikkuleipiä
Feta-pinaattipiirakka
Sulhaspiirakat ja munavoi
Ruisnapit kinkkutäytteellä
Kahvia ja teetä
Mehua
Mitä pitäisit?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Feta pinaattipiirakka on niin last season, sitä tarjoillaan yllättävän usein ja useimmiten se ei maistu hyvälle. Muuten tarjoilut kuulostaan oiken hyvälle mutta tosiaan vaihda toi feta/parsakaali johonkin muuhun.
Ystäväni on kahvilassa töissä, ja siellä on yhtenä piirakkavaihtoehtona feta-pinaatti-piirakka. Se on kaikkein suosituin vaihtoehdoista.
Tuo oli uusi ohje itselle että kakun paloittelisi valmiiksi.
Eikö siinä ole pelkona että tulee hukkaa, jos kakku on täyttävää ja juhlapöydässä tulee otettua muutakin herkkuja eivätkä vieraat jaksa niin isoa kakkupalaa?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oikein hyvältä, juomiin lisäisin vielä vissyä.
Itse tekisin ruisnappeja myös toisella täytteellä, kala tai kasvis. Ei ole tekijälle paljon lisää vaivaa, mutta enemmän vaihtoehtoja. Toki koknaismäärää pitää vähän lisätä, kun ihmiset syö enemmän kun eri makuja.
Ruotsalaiset rakastavat suomalaisia ruisnappeja sienisalaatilla.
Vierailija kirjoitti:
Salaattia kaipaa. Muuten jees.
Onko sinun kahvipöydässä usein salaattia tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
Jotain vegaanista.
Jos ei oli tulossa vegaania vieraaksi, miksi väkisin pitää vääntää vegaaniset tarjoilut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oikein hyvältä, juomiin lisäisin vielä vissyä.
Itse tekisin ruisnappeja myös toisella täytteellä, kala tai kasvis. Ei ole tekijälle paljon lisää vaivaa, mutta enemmän vaihtoehtoja. Toki koknaismäärää pitää vähän lisätä, kun ihmiset syö enemmän kun eri makuja.
Ruotsalaiset rakastavat suomalaisia ruisnappeja sienisalaatilla.
Esimerkiksi kanttarelli-mousse ja hyvää tulee ihan purkkikanttarelleilläkin.
Ensin pitäisi tietää, millaiset juhlat, jotta voi arvioida tarjoilua. Kuinka paljon vieraita, kuinka pitkään kestää, päivällä/illalla, onko pitkänmatkalaisia, lapsia, ruokarajoitteisia. Tilaisuuden luonne yleensä.
Ei minulle nälkä jäisi kun olen kaikkiruokainen, mutta jotain salaatintapaista raikasta ehkä jäisin kaipaamaan. Tuossahan on kaikki jotain leivonnaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa ei puhuttu kahvipöydästä.
Mikä ihmeen sääntö ettei salaattia kahvipöytään? Minun kahvipöydässä on aina salaattia suolaisen lisäksi. Sopii hyvin piirakan kanssa. Minun kahvipöytään ei kuulu liha eikä pullat,mutta viini ja skumppa kuuluu. Eikä minun kahvipöytään kuulu myöskään mitään ankeita sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen sääntö ettei salaattia kahvipöytään? Minun kahvipöydässä on aina salaattia suolaisen lisäksi. Sopii hyvin piirakan kanssa. Minun kahvipöytään ei kuulu liha eikä pullat,mutta viini ja skumppa kuuluu. Eikä minun kahvipöytään kuulu myöskään mitään ankeita sääntöjä.
Ei se mikään sääntö ole, tarjoa vaan, jos siltä tuntuu.
Ehkäpä yleisimmin ajatellaan, että kahvin kanssa maistuu parhaiten jokin leivonnainen, suolainen tai makea. Että kahvikupin kanssa ei oikein salaatti tunnu luontevalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa ei puhuttu kahvipöydästä.
Menusta voi päätellä.
Harmittais ihan vietävästi kun olet sotkenut juustokakun passionilla ja piirakan fetalla, mutta kyllä mä yhdet juhlat tulisin toimeen noilla muilla syötävillä. Itse olen aina vailla vanhanaikaista pullapitkoa tai korvapuusteja.
Entäs viinat? iha sama mitä tarjolla jos on sellaset pönötys-juhlat missä kerrotaan hassunhauskoja vitsejä ja hihitellään vähä.
Niin mitkä juhlat? Jos yo-juhlat, kuohujuomaa, jos synttärit, joku snapsi tai kuohujuomaa, jos taas rippijuhlat, ei alkoholia ollenkaan. Muilla kutsuilla voi tehdä kuten tykkää.
Tekisin vielä lisäksi jonkun suolaisen tahnan/täytteen/levitteen ym. jota voisi syödä ruisnappien tai pikkupiirakoiden päällä. Maustettu hummus on nykysin aika peruslevite. Myös "tonnikala"tahna kikherneistä (kikherne majoneesi, sipuli, mauste/tuorekurkku) on ainakin omissa sekaanipiireissäkin sellainen kasvisruoka, mistä tykätään.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin vielä lisäksi jonkun suolaisen tahnan/täytteen/levitteen ym. jota voisi syödä ruisnappien tai pikkupiirakoiden päällä. Maustettu hummus on nykysin aika peruslevite. Myös "tonnikala"tahna kikherneistä (kikherne majoneesi, sipuli, mauste/tuorekurkku) on ainakin omissa sekaanipiireissäkin sellainen kasvisruoka, mistä tykätään.
Onko joku kaupassa valmiina myytävistä kasvislevitteistä tai hummuksista hyvä?
Jotain raikasta kasvisjuttua kaipaisin.
Kahvia en juo joten mulle on ihan sama sopiiko salaatti ja kahvi yhteen.
Vesi käy myös juomana hyvin.