Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvioi juhlatarjoilut - mikä on hyvää, minkä jättäisi pois tai mitä kaipaisi lisää

Vierailija
06.02.2023 |

Tällaiset tarjoilut suunniteltu

Passionjuustokakku
Suklaakakku
Pikkuleipiä
Feta-pinaattipiirakka
Sulhaspiirakat ja munavoi
Ruisnapit kinkkutäytteellä
Kahvia ja teetä
Mehua

Mitä pitäisit?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi käy myös juomana hyvin.

Vierailija
42/63 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feta pinaattipiirakka on niin last season, sitä tarjoillaan yllättävän usein ja useimmiten se ei maistu hyvälle. Muuten tarjoilut kuulostaan oiken hyvälle mutta tosiaan vaihda toi feta/parsakaali johonkin muuhun.

Ystäväni on kahvilassa töissä, ja siellä on yhtenä piirakkavaihtoehtona feta-pinaatti-piirakka. Se on kaikkein suosituin vaihtoehdoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli uusi ohje itselle että kakun paloittelisi valmiiksi.

Eikö siinä ole pelkona että tulee hukkaa, jos kakku on täyttävää ja juhlapöydässä tulee otettua muutakin herkkuja eivätkä vieraat jaksa niin isoa kakkupalaa?

Vierailija
44/63 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oikein hyvältä, juomiin lisäisin vielä vissyä. 

Itse tekisin ruisnappeja myös toisella täytteellä, kala tai kasvis. Ei ole tekijälle paljon lisää vaivaa, mutta enemmän vaihtoehtoja. Toki koknaismäärää pitää vähän lisätä, kun ihmiset syö enemmän kun eri makuja. 

Ruotsalaiset rakastavat suomalaisia ruisnappeja sienisalaatilla. 

Vierailija
45/63 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaattia kaipaa. Muuten jees.

Onko sinun kahvipöydässä usein salaattia tarjolla?

Vierailija
46/63 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain vegaanista.

Jos ei oli tulossa vegaania vieraaksi, miksi väkisin pitää vääntää vegaaniset tarjoilut

Vierailija
47/63 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oikein hyvältä, juomiin lisäisin vielä vissyä. 

Itse tekisin ruisnappeja myös toisella täytteellä, kala tai kasvis. Ei ole tekijälle paljon lisää vaivaa, mutta enemmän vaihtoehtoja. Toki koknaismäärää pitää vähän lisätä, kun ihmiset syö enemmän kun eri makuja. 

Ruotsalaiset rakastavat suomalaisia ruisnappeja sienisalaatilla. 

Esimerkiksi kanttarelli-mousse ja hyvää tulee ihan purkkikanttarelleilläkin.

Vierailija
48/63 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienitäytteiset ruisnapit kuulostavat hyvältä!

Vierailija
49/63 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitäisi tietää, millaiset juhlat, jotta voi arvioida tarjoilua. Kuinka paljon vieraita, kuinka pitkään kestää, päivällä/illalla, onko pitkänmatkalaisia, lapsia, ruokarajoitteisia. Tilaisuuden luonne yleensä.

Ei minulle nälkä jäisi kun olen kaikkiruokainen, mutta jotain salaatintapaista raikasta ehkä jäisin kaipaamaan. Tuossahan on kaikki jotain leivonnaisia.

Vierailija
50/63 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa ei puhuttu kahvipöydästä.

Vierailija
51/63 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen sääntö ettei salaattia kahvipöytään? Minun kahvipöydässä on aina salaattia suolaisen lisäksi. Sopii hyvin piirakan kanssa. Minun kahvipöytään ei kuulu liha eikä pullat,mutta viini ja skumppa kuuluu. Eikä minun kahvipöytään kuulu myöskään mitään ankeita sääntöjä.

Vierailija
52/63 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen sääntö ettei salaattia kahvipöytään? Minun kahvipöydässä on aina salaattia suolaisen lisäksi. Sopii hyvin piirakan kanssa. Minun kahvipöytään ei kuulu liha eikä pullat,mutta viini ja skumppa kuuluu. Eikä minun kahvipöytään kuulu myöskään mitään ankeita sääntöjä.

Ei se mikään sääntö ole, tarjoa vaan, jos siltä tuntuu.

Ehkäpä yleisimmin ajatellaan, että kahvin kanssa maistuu parhaiten jokin leivonnainen, suolainen tai makea. Että kahvikupin kanssa ei oikein salaatti tunnu luontevalta.

Vierailija
53/63 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa ei puhuttu kahvipöydästä.

Menusta voi päätellä.

Vierailija
54/63 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittais ihan vietävästi kun olet sotkenut juustokakun passionilla ja piirakan fetalla, mutta kyllä mä yhdet juhlat tulisin toimeen noilla muilla syötävillä. Itse olen aina vailla vanhanaikaista pullapitkoa tai korvapuusteja.

Vierailija
55/63 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs viinat?  iha sama mitä tarjolla jos on sellaset pönötys-juhlat missä kerrotaan hassunhauskoja vitsejä ja hihitellään vähä.

Vierailija
56/63 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, tunkkainen ja vanhanaikainen junttitarjoilu, perun tuloni.

Vierailija
57/63 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitkä juhlat? Jos yo-juhlat, kuohujuomaa, jos synttärit, joku snapsi tai kuohujuomaa, jos taas rippijuhlat, ei alkoholia ollenkaan. Muilla kutsuilla voi tehdä kuten tykkää.

Vierailija
58/63 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin vielä lisäksi jonkun suolaisen tahnan/täytteen/levitteen ym. jota voisi syödä ruisnappien tai pikkupiirakoiden päällä. Maustettu hummus on nykysin aika peruslevite. Myös "tonnikala"tahna kikherneistä (kikherne majoneesi, sipuli, mauste/tuorekurkku) on ainakin omissa sekaanipiireissäkin sellainen kasvisruoka, mistä tykätään.

Vierailija
59/63 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin vielä lisäksi jonkun suolaisen tahnan/täytteen/levitteen ym. jota voisi syödä ruisnappien tai pikkupiirakoiden päällä. Maustettu hummus on nykysin aika peruslevite. Myös "tonnikala"tahna kikherneistä (kikherne majoneesi, sipuli, mauste/tuorekurkku) on ainakin omissa sekaanipiireissäkin sellainen kasvisruoka, mistä tykätään.

Onko joku kaupassa valmiina myytävistä kasvislevitteistä tai hummuksista hyvä?

Vierailija
60/63 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain raikasta kasvisjuttua kaipaisin. 

Kahvia en juo joten mulle on ihan sama sopiiko salaatti ja kahvi yhteen.