Löytyykö ihan perusmarketista jotain hyvää edullista vartalokosteusvoidetta kutisevalle talvi-iholle? Ei viittis kokoajan olla ostamassa kalliita apteekin voiteita.
Joka suihkun jälkeen pitää laittaa voidetta iholle, muuten kutina on ihan järkyttävä. Kesällä tätä ongelmaa oo. Ainoastaan talvella. Yölläkään ei saa nukuttua, kun pitää raapia vaan joka paikkaa.
Oon nyt käyttänyt apteekin Aqualan L-voidetta, mutta kun sekin purkki kuluu mun käytössä todella nopeasti ja sen hinta on kuitenkin yli 20 euroa, niin toivoisin löytäväni jonkun yhtä hyvän mutta kukkaroystävällisemmän vaihtoehdon ihan tavallisen marketin hyllyltä.
Olisiko ehdotuksia antaa?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erisan (iso purkki). Esim. Prismasta.
https://erisan.fi/tuote/erisan-taytelainen-kosteusvoide/
Tarkoitatko tätä? Täytyykin ostaa tänään kaupasta ja testata. Ap
Höh, ei ollu kaupassa tätä. Hylly oli tyhjänä siitä kohtaa. On vissiin ollu niin suosittu tuote. 😔
No mä ostin sitten tän Nivean 5 in 1 kosteusemulsion, pitää testata tää.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/nivea-body-milk-400-ml-vartaloe…
Voisin jossain vaiheessa kokeilla tuota LV:n voidetta myös. Sitä näytti olevan hyllyssä. 🤔 Ap
Mielestäni lv:n vartalovoiteet ei ole merkittävästi halvempia kuin apteekin perusvoiteet
Kannattaa käyttää suihkuöljyä, esim. Nivea näkyy olevan Prismassa 3,84 €. Itselläni on kyllä L'Occitane Shower Oil käytössä mikä on todella ihanan tuoksuinen ja tuntuinen mtuta jos tässä haettiin enemmän markettituotteita.
Mulla oli aiempana päivänä villa ihoa vasten ja sain ihottuman käsivarsiin ja kämmenselkiin. Toisesta villasta ei tullut jalkoihin. Mietin myös yhtä halpakäsisaippuaa syyksi tai muu reaktio.
Yliopiston apteekissa on erittäin hyvä vartalovoide jolla sain kuivan ihoni kuntoon, YA vartalovoide, ei maksa kun 6e tuubi ja paras ikinä. Löytyy hajusteettomana tai kevyesti tuoksuvana, itse käytän hajusteetonta. Suosittelen kokeilemaan. Jättää iholle ihanan silkkisen pinnan, ja imeytyy hyvin.
No älä käy suihkussa. Peseytyä voi muutenkin.
L300 Intensive Moisture Body Lotion, saa isossa pumppupullossa marketista. Käy myös käsivoiteena. Todella hyvä tuote.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kokeilla Lidlin Cien kosteusvoidetta...on testivoittaja ja "hakkasi" kaikki kalliimmat merkit.
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000001271865.html
Kannatetaan!
Minäkin aiemmin hölväsin loputtomiin suihkun jälkeen, välillä, ja sillä välillä ja taas välillä kaikenmaailman "kosteuttavilla" supervoiteilla.. Kunnes keksin kokeilla ongelmakohtiin suihkun jälkeen apteekin Carbalan Plus (ja Apobase carbamide).
Oikeasti pysyvät iholla, eikä tarvitse hölvätä joka välissä. Ja pieni määrä riittää. Toimivat siis muuhunkin kuin kuiviin kantapäihin.
Joku Aqualan L on ihan vitsi oikeasti kuivalle/ kutisevalle iholle.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin aiemmin hölväsin loputtomiin suihkun jälkeen, välillä, ja sillä välillä ja taas välillä kaikenmaailman "kosteuttavilla" supervoiteilla.. Kunnes keksin kokeilla ongelmakohtiin suihkun jälkeen apteekin Carbalan Plus (ja Apobase carbamide).
Oikeasti pysyvät iholla, eikä tarvitse hölvätä joka välissä. Ja pieni määrä riittää. Toimivat siis muuhunkin kuin kuiviin kantapäihin.
Joku Aqualan L on ihan vitsi oikeasti kuivalle/ kutisevalle iholle.
Minusta tuo Carbalan on aivan kauhea voide. Tekee ihoon liukkaan ja muovisen pinnan eikä imeydy kunnolla -> saa palella jatkuvasti.
Apteekin Cerave on hyvä ja edullinen, iso tuubi maksaa noin 11 euroa ja sitä voi käyttää myös kasvoihin.
Vierailija kirjoitti:
Apteekin Cerave on hyvä ja edullinen, iso tuubi maksaa noin 11 euroa ja sitä voi käyttää myös kasvoihin.
Kallista tuokin on.
HTH alkuperäinen hajustamaton, ja ei mitään aloe veraa tms. Iso pumppupullo riittää todella pitkään. Ei maksa edes 5€.
Vierailija kirjoitti:
HTH alkuperäinen hajustamaton, ja ei mitään aloe veraa tms. Iso pumppupullo riittää todella pitkään. Ei maksa edes 5€.
Ei tätä saa enää oikein mistään.
Tuo Erisanin täyteläinen on hyvä, mutta tämä on aavistuksen paksumpaa: https://erisan.fi/tuote/erisan-kosteuttava-perusvoide/
Hassua, että "täyteläinen" on itse asiassa koostumukseltaan vähän kevyempi kuin kosteuttava perusvoide.
Itse olen napannut matkaan pesuvoiteita kaupasta. Merkki kuin merkki on ollut hyvä, mutta koetan mennä hajusteettomuus edellä, jos on mahdollisuus valita. Olen huomannut, että se jo useimmiten riittää.
Jos ei, lisään voidetta, mutta sen suhteen ei ole tarvinnut olla enää niin tarkka, jos voidepesu alla. En käytä suihkugeelejä enää, koska tuntuvat kuivattavan turhaan ihoa.
Itselläni on normaali iho, eli vartalon iho ei tarvitse tarkempaa huomiota, kuten esim. atopia vaatisi. Talvella iho on luonnollisesti kuitenkin kuivempi.