Miltä suhteemme teistä kuulostaa?
Mies huutaa ja raivoaa minulle säännöllisesti, niin että saan pelätä koska hän räjähtää. Olen kiltti ja herkkä nainen ja itken aina pari kolme tuntia putkeen hänen kohtaustensa jälkeen.
Mies ei kuulemma voi sille mitään että on pahalla päällä ja että se on normaalia. Sen lisäksi hän kontroloi omia rahojani niin että määrää mitä saan ostaa milloinkin. En ole vielä suostunut, se on yksi osasyy miksi saan hänen raivareitaan.
Kun aloimme seurustella kymmenen vuotta sitten, hän ei ollut tuollainen, hän on muuttunut pikkuhiljaa. Ikää hänellä 41 vuotta.
Olen ollut ihan liian kiltti ja katsellut vuosia hänen raivoamistaan. Useinmiten raivoaa kun pyydän häntä tekemään kanssani jotain yhdessä, eilen pyysin häntä uimahalliin niin hän räjähti. Hän käy päivätöissä ja viikonloput ovat vapaat, aikaa pitäisi ollla. Tuntuu vain että sitä ei ole minulle.
Yhteisen ajan puutteen ja rähjäämisen ja kontroloinnin takia en juuri halua seksiä hänen kansaan kun ei tee mieli olla hänen lähellään. Joskus yritän uhtrautua vaikka hönen kosketuksensa inhottaa.
Joskus raivareita tulee kerran pari viikossa. Minä haluaisin vain rauhaa ja harmoniaa elämääni, joka on ollut täynnä kiusaamista lapsesta asti.
On meillä toki hyviä hetkiäkin, hyvällä tuulella ollessaan hän on todella ihana.
Kun hän on raivonnut minulle, hän pyytelee anteeksi ja mielistelee-ostaa suklaata ja vie ulos syömään tms. Olen hetken tyytyväinen kunnes taas tulee raivarit.
Itse hän ostelee omilla rahoillaan mitä haluaa eikä kysy minulta, tietenkään, nehän ovat hänen rahojaan. Minun pitäisi kuotenkin kysyä häneltä mitä saan milloinkin ostaa tai hän raivostuu.
Olen masentunut, ollut kuutisen vuotta enemmän tai vähemmän.
Kirjoitin tämän siksi että kuulisin teiltä miltä suhteemme kuulostaa. Jos saisin rohkeutta ajatella myös itseäni ja hyvinvointiani.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka neuvoisit omaa läheistäsi, joka olisi samassa tilanteessa? Itse jätin miesystäväni 3 vuoden seurustelun jälkeen yhden pidäkkeettömän raivoamisen vuoksi. Jos minä pystyn käyttäytymään kunnioittavasti jopa riidellessämme, niin edellytän sitä myös toiselta. Raivoamisen syykin oli vielä jotain aivan käsittämätöntä. En jäänyt odottamaan, kuinka mahtaisi käyttäytyä oikeasti tiukan paikan tullen.
neuvoisin eroamaan. itse olen vain jäänyt tähän oelosta mitä sitten tapahtuu jos kerron lähteväni. ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle on varattu paljon parempi elämä. Ensin on jätettävä hänet. Voit tehdä sen nyt.
kiitos vastauksestani. Yritän saada rohkeutta hänen raivariinsa kun tämän hänelle kerron. ap
Virhe on kertoa hälle mitään!
Saatat olla vaarassa!
Naiselle vaarallisinta on ilmoittaa erosta ja eron hetki sekä heti eronjälkeinen aika.
Muuta salaa pois.
se kai olisi viisainta.ap.
Koomista että esiintyy naisena ja oikeasti kyselee neuvoja ja kommentteja omaan käytökseensä. No miten vain mutta kannattaisi ehkä käydä lääkärissä.
Ei kuulosta rakkauteen perustuvalta tasa-arvoiselta parisuhteelta, vaan traumaan perustuvalta erittäin epätasapainoiselta suhteelta.
"Minä haluaisin vain rauhaa ja harmoniaa elämääni, joka on ollut täynnä kiusaamista lapsesta asti."
On erittäin todennäköistä, että olet alitajuisesti viehättynyt ihmisestä, joka kohtelee sua tutulla tavalla (kiusaa, sitähän tuo kuvailemasi käytös on) ja vahvistaa siten negatiivista käsitystä itsestäsi.
Ansaitset parempaa. Miestäsi ei voi pelastaa, jos hän ei ole valmis hakemaan apua käytöksensä muuttamiseen. Sinä voit vielä pelastua.
Tämä on sun ainoa elämä, sun ei tarvitse kärvistellä suhteessa jossa sua kohdellaan noin huonosti. Yksin on miljoona kertaa parempi olla, kuin huonossa suhteessa.
Hae apua itsellesi, ansaitset sen! Kun itsetuntosi on vahvistunut, rinnalle on mahdollista löytyä sinua oikeasti arvostava ihminen, joka kohtelee sinua ansaitsemallasi kunnioituksella.
Toistan, hae itsellesi apua, sitä tarvitset ja ansaitset!
Jätä se sika! 🐖🐷
Ei ole tervettä. Sinullakin on ihmisarvo, joka ei suhteessanne näy.
Jos hyvä ystäväsi kertoisi, että hän elää suhteessa, jossa mies karjuu ja hän itkee, niin mitä ehdottaisit?
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta rakkauteen perustuvalta tasa-arvoiselta parisuhteelta, vaan traumaan perustuvalta erittäin epätasapainoiselta suhteelta.
"Minä haluaisin vain rauhaa ja harmoniaa elämääni, joka on ollut täynnä kiusaamista lapsesta asti."
On erittäin todennäköistä, että olet alitajuisesti viehättynyt ihmisestä, joka kohtelee sua tutulla tavalla (kiusaa, sitähän tuo kuvailemasi käytös on) ja vahvistaa siten negatiivista käsitystä itsestäsi.
Ansaitset parempaa. Miestäsi ei voi pelastaa, jos hän ei ole valmis hakemaan apua käytöksensä muuttamiseen. Sinä voit vielä pelastua.
Tämä on sun ainoa elämä, sun ei tarvitse kärvistellä suhteessa jossa sua kohdellaan noin huonosti. Yksin on miljoona kertaa parempi olla, kuin huonossa suhteessa.
Hae apua itsellesi, ansaitset sen! Kun itsetuntosi on vahvistunut, rinnalle on mahdollista löytyä sinua oikeasti arvostava ihminen, joka kohtelee sinua ansaitsemallasi kunnioituksella.
Toistan, hae itsellesi apua, sitä tarvitset ja ansaitset!
kiitos fiksusta vastauksesasi,traumaan tosiaan varmaan perustuu että siedän tällaista käytöstä.tai olen sietänyt.
Mies on jäänyt taaperon tasolle. Ei osaa/halua hallita tunteitaan ja ilmeisesti kokee, että vain hänen tarpeillaan on väliä eli on siis pienen lapsen tasolle jäänyt. Ei tuollaiselle voi tehdä mitään. Ei ole kasvanut normaalisti, jotakin steppejä jäänyt välistä. Näitä tällaisia tyyppejä tulee välillä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Koomista että esiintyy naisena ja oikeasti kyselee neuvoja ja kommentteja omaan käytökseensä. No miten vain mutta kannattaisi ehkä käydä lääkärissä.
miten niin esiinnyt naisena, miten perustelet luulosi? Kyllä minä nainen olen, ja miehen käytöstä pohdi. ap.
Järjestele elämääsi muualle pikkuhiljaa. Etsi asunto, vaikka väliaikainenkin, ja vie sinne tavaroitasi pikkuhiljaa. Kun miehesi ei ole kotona häivy. Ei päästä sinua takuulla lähtemään jos kerrot etukäteen. Kerro myös sukulaisillesi tilanteesta ja varmaan saat sieltä tukea. Älä jää sairaaseen suhteeseen.
Virhe on kertoa hälle mitään!
Saatat olla vaarassa!
Naiselle vaarallisinta on ilmoittaa erosta ja eron hetki sekä heti eronjälkeinen aika.
Muuta salaa pois.