Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua vaihtaa juridista sukupuoltani, vaan ikäni!

Vierailija
05.02.2023 |

Uusi sukupuolenvaihtamislaki syrjii henkilöitä, jotka haluavat vaihtaa juridisen ikänsä. Jos passiin saa vaihdettua miehestä naiseksi tai naisesta mieheksi, miksi henkilötunnuksen syntymäaikaa ei voi muuttaa? Mikä tekee sukupuolesta ilmoitusluontoisen asian, mutta iästä ei?

Olen aina tuntenut olevani ns. "vanha sielu"; nuoresta asti huokunut kypsyys, viisaus ja henkisyys. Monet ovat kuvailleet minua kypsäksi ihmiseksi jo teini-ikäisenä. Teininä olin kiinnostunut vanhoista kaseteista, 70-luvun muodista ja henkisistä asioista. En ollut lainkaan kiinnostunut meikeistä, pojista tai "nykyajasta".

Olen aina ollut ikätovereitani henkisesti vanhempi ja viihtynyt huomattavasti vanhempien ihmisten seurassa. Arvostan yksinkertaisia asioita ja osaan asettua monien asemaan samalla tavalla, kuten ne vanhemmat ihmiset, jotka tunnen.

Noin 20-vuotiaana tunsin olevani 30-vuotias tai jopa vanhempi, ja elin monesta näkökulmasta kolmikymppisen elämää, sillä menin naimisiin, sain esikoiseni ja ostimme miehen kanssa omakotitalon. Mieheni on 20 vuotta minua vanhempi.

Nyt olen 26-vuotias ja tunnen olevani samalla aaltopituudella minun mummini kanssa, haikailemme molemmat nuoruuttamme, mutta ero on se, että minä olen 25-vuotias, ja mummini 83-vuotias. Haikailen teini-ikää, kun sai olla huoleton, villi ja vapaa, ei ollut velvollisuuksia.

Tunnen vakaasti olevani eläkeikäinen, vaikka fyysinen kunto onkin huippu. Biologinen fyysisyys ei täsmää henkisen ikäni kanssa samalla tavalla, kun biologisesti mies ei välttämättä täsmää biologisen naisen ominaisuuksien kanssa yhteen (kohtu, kuukautiset tai muut ominaisuudet.).

Haaveilen siitä, kun pääsen eläkkeelle ja voin elää mukavaa elämää vailla huolen häivää. Tiedostan eläkkeen olevan pieni, mutta voisin elää sen kanssa.

Eläkkeen kaipuuseen auttaa vapaaehtoistyö yksinäisten vanhuksien kanssa ja tunnen olevani heidän kanssa "yhtä". En kaipaa lainkaan ikäisteni seuraa.

Toivottavasti joku jaksoi lukea tämän tiivistetyn tarinan elämästäni. Voitaisiinko seuraavaksi edistää "ikäideologiaa", jotta henkilöpapereihin saisi iän muutettua.

Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (159)

Vierailija
121/159 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joudun maksamaan ruoastani ja asumisestani loukkaa käsitystäni ihmisten perustarpeiden maksuttomuudesta. Vaadin saada jättää ne maksamatta ja asua sekä syödä ilmaiseksi, koska ne ovat ihmisten perustarpeita! Maksetaan sitten jostain luksustuotteista jotain, mutta ei perustarpeista enää tänä päivänä!!!

Vierailija
122/159 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikittekö te tyhmiä vai oletteko te oikeasti? 

Näiltä onnistuu kumpikin.

Elät vaan eri aikajanaa kuin me viisaat ja sofistikoituneet transikäiset.

P.s. tämä on meidän turvatuokio. Mene tuhlaamaan aikaasi muualle.

Jep. Kaikki näkee tässä ketjussa miten henkisesti keskenkasvuisia olette. Jatkakaa.

Ironic 😏🤔

Odottaisin näkeväni tällaista keskustelua ja ivaamista teini-ikäisiltä. Siinä mielessä olette itsenne suhteen kyllä asian ytimessä. Onnittelut siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/159 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sivistysvaltiossa pitää saada määritellä koko pyhä neliöisyys:

NIMI, IKÄ, SUKUPUOLI JA SYNTYMÄPAIKKA.

Mikä voisi mennä pieleen, nih.

Vierailija
124/159 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Kaikki näkee tässä ketjussa miten henkisesti keskenkasvuisia olette. Jatkakaa.

Ironic 😏🤔

Odottaisin näkeväni tällaista keskustelua ja ivaamista teini-ikäisiltä. Siinä mielessä olette itsenne suhteen kyllä asian ytimessä. Onnittelut siitä.

Ketä tässä ivataan? Et taida ymmärtää lainkaan ja olet lisäksi tosikko.

Vierailija
125/159 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ironic 😏🤔

Ei tämä eroa millään tavalla sukupuolen vaihto-keskusteluista.

Vierailija
126/159 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sivistysvaltiossa pitää saada määritellä koko pyhä neliöisyys:

NIMI, IKÄ, SUKUPUOLI JA SYNTYMÄPAIKKA.

Mikä voisi mennä pieleen, nih.

Ei hele...musta tulee Elvis...

Vierailija
127/159 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söpöä, miten tässäkin ketjussa huomaa genderistien kyvyttömyyden perustella mielipiteitään. Jankataan vaan, että "kansalaisaloitetta pystyyn", kun ei pystytä vastaamaan, millä perusteella kyseessä on eri asia.

Varmaan ainakin sillä perusteella, että asian ympärillä ei ole järjestöjä ja vaikuttamistoimintaa, pitkäjänteistä tutkimusta ilmiöstä tai kansalaisaloitetta. Mutta epäilemättä te nyt sellaiset saatte kasaan 🙂. Tsemit!

Sä et nyt oikein tainnut tajuta, mistä aiheesta pitäisi argumentoida? Vai onko toi perinteinen "vetoan auktoriteetteihin ja mielipiteen suosioon" -argumentti? :)

Jos jälkimmäistä, niin sun mielestä varmaan sitten kristinuskon jumala on olemassa, kun sen ympärillä on jo satoja vuosia ollut vaikka mitä järjestöjä ja vaikuttamistoimintaa sekä pitkäjänteistä tutkimusta ja vaikka millaisia aloitteita. Enkä usko, että pystyt perustelemaan, miksi jumalan olemassaoloon päätyneet filosofit olisivat vähemmän päteviä auktoriteetteja kuin Judith Butler ja muut queer-filosofit.

Toki täsmälleen samoilla argumenteilla voi perustella vaikka myös valkoisen rodun ylivaltaa, antisemitismin oikeutusta tai muuta mukavaa. Mut hei, pakko olla totta, kun moni on tätä mieltä ja on järjestöjä ja tutkimusta ja kaikkea! :)

Vierailija
128/159 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36-vuotias, mutta tunnen itseni henkisesti joksikin 18-20-vuotiaaksi. Olen edelleen yhtä iloinen ja energinen kuin tuolloin, ja tuntuu tosi vaikealta yrittää olla ns. kyynisen vakava aikuinen, joka tämän ikäisenä kai kuuluisi jo olla. :D

Vierailija
129/159 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söpöä, miten tässäkin ketjussa huomaa genderistien kyvyttömyyden perustella mielipiteitään. Jankataan vaan, että "kansalaisaloitetta pystyyn", kun ei pystytä vastaamaan, millä perusteella kyseessä on eri asia.

Varmaan ainakin sillä perusteella, että asian ympärillä ei ole järjestöjä ja vaikuttamistoimintaa, pitkäjänteistä tutkimusta ilmiöstä tai kansalaisaloitetta. Mutta epäilemättä te nyt sellaiset saatte kasaan 🙂. Tsemit!

Sä et nyt oikein tainnut tajuta, mistä aiheesta pitäisi argumentoida? Vai onko toi perinteinen "vetoan auktoriteetteihin ja mielipiteen suosioon" -argumentti? :)

Jos jälkimmäistä, niin sun mielestä varmaan sitten kristinuskon jumala on olemassa, kun sen ympärillä on jo satoja vuosia ollut vaikka mitä järjestöjä ja vaikuttamistoimintaa sekä pitkäjänteistä tutkimusta ja vaikka millaisia aloitteita. Enkä usko, että pystyt perustelemaan, miksi jumalan olemassaoloon päätyneet filosofit olisivat vähemmän päteviä auktoriteetteja kuin Judith Butler ja muut queer-filosofit.

Toki täsmälleen samoilla argumenteilla voi perustella vaikka myös valkoisen rodun ylivaltaa, antisemitismin oikeutusta tai muuta mukavaa. Mut hei, pakko olla totta, kun moni on tätä mieltä ja on järjestöjä ja tutkimusta ja kaikkea! :)

Nyt on jo aika säälittävää 🙂.

Vierailija
130/159 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppinen mies, mutta minulla ei ole koskaan ollut tyttökaveria. Haluaisin vaihtaa syntymävuodekseni 2010, ja mennä takaisin kouluun.

Tämä. Mieti millaista olisi elää teini-ikä uudelleen nykyisillä aivoillaan varustettuna! ...toisaalta, en haluaisi elää teini-ikääni digi- ja somemaailmassa. Voidaanko vaihtaa vuosilukua? Voisin palata jonnekin n. vuoteen 1988 tai niille main.

Me, jotka koemme kuuluvamme johonkin toiseen aikaan, tarvitsemme turvallisia tiloja, jotka on meitä varten muutettu vastaamaan itselle tuttua ja ominaista aikaa. Sinä esim. tarvitset identeteetillesi 80-luvun loppupuolen aikaparkin, ja sinulla on oikeus vaatia sitä.

No siis todellakin, ja jos sitten näin kokeva ihminen menee vaikka töihin tai opiskelemaan, niin kyllä sinne pitää myös varata hänelle sopiva tila ja muiden pitää huomaavaisesti piilottaa älypuhelimet ja muut mahdollisesti triggeröivät värkit sekä muistaa, mitä sanoja ei vielä 80-luvulla tunnettu. Ei ole paljon vaadittu, ihan peruskohteliaisuutta!

Aah, tämä olisi ihanaa! Toimistotöissä saisi kaikessa rauhassa kirjoittaa kirjoituskoneella ja postitella oikeita kirjeitä, eikä kiireestä olisi tietoakaan.

Vierailija
131/159 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulvaton ketju!

Vierailija
132/159 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin olla 20 - vuotias .

riittää että vaimo olisi aina 20-vuotias, eikö sitä vaimoa voikaan ilmoitkusasilla vaihtaa nuoremmaksi?

Vierailija
133/159 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä termistä! Minäkin olen agefluid! Taidanpa ottaa termin käyttöön! En ole koskaan tuntenut olevani virallisen ikäni (nyt 40) mukainen. Tämä ei ole mitään puolileikillään

sanottua kaikkihan haluavat olla nuoria ja kauniita, vaan totisinta totta.

Minulta on erinäisistä syistä jäänyt tiettyjä aikuisen ihmisen seksuaalisuuteen ja parisuhteisiin liittyviä juttuja lähes kokonaan elämättä, joten siinä mielessä tunnen olevani korkeintaan parikymppinen. Fyysiset krempat kuitenkin saavat tuntumaan siltä, että voisin olla jo lähestymässä eläkeikää. On haasteellista olla teini vanhenevassa ruumiissa. Olen myös varsinkin lapsena ollut pikkuvanha ja enemmän vanhempien ihmisten kanssa viihtyvä.

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla agefluid. Toisaalta koen itseni raihnaiseksi ja muistisairaaksi ja ansaitsisin eläkkeen, mutta toisaalta koen etten ole elänyt samoja ikävaiheita kuin muut, joten olen 18-v.

Vierailija
134/159 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan vaihtaa etnisen taustani.

Haluan myös ihmisten ymmärtävänsä, että olen kaunis vaikka en näytä siltä.

Vierailija
135/159 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Missä ovat allyt?

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä.

Ja sitten naureskellen (ja suorastaan kaksinaismoralistisesti) yrittävät lohduttautua sillä, että me iästämme kärsivät olemme niin pieni vähemmistö, ettemme saa muutosta ja lakialoitetta aikaan.

Kysyn vaan, miksi nämä ihmiset eivät tue meitä? Kuten tukivat transihmisiä? Mikseivät puolusta kovaan ääneen meidän tavoitettamme, niinkuin puolustivat transihmisten tavoitetta?

Vierailija
136/159 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kIRPAISIKO ? kirjoitti:

Ottaako joitakin (teistä) TOSIAAN niin pannuun tuon translain läpimeno, että pitää heti pyyhityttää ylläpidolla ne kommentitit joissa sanotaan totuus asiasta , eli siis se että nämä jälkikeskustelunne ovat nyt ihan yhtä turhia kuin nämä samat "keskustelut" siitä TÄÄLLÄ  (jo silloin) kun asiasta siellä eduskunnassa  keskusteltiin 

Miksi vain yksi asia on sellainen että sen saa päättää itse? Miksi sama oikeus ei koske muita omia kokemuksia?

Selitä se loukkaamatta ja pilkkaamaan meitä, jotka koemme olevamme väärän ikäisessä, väärän näköisessä, tai väärälle vuosisadalla syntyneessä kehossa.

Vierailija
137/159 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tätä alkaa jo nähdä. Muun muassa Skotlannissa pohtivat mitä tekisivät vangin kanssa, joka sanoo tuntevansa itsensä vauvaksi ja haluaa itseään kohdeltavan siten. Joku nalle tai nukke hänelle on jo ainakin toimitettu, mutta vaippojen ja muiden kanssa miettivät vielä. Kyseessä on jo sukupuolensa miehestä naiseksi vaihtanut, joka sanoo kokevansa nyt siis myös ikänsä vääräksi.

Tää on miesten melko yleinen fetissi. ABDL (Adult Baby Diaper Lover). Jostain kumman syystä melkein kaikki nää vaippafetisistit on myös transnaisia. Go figure.

Vierailija
138/159 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on transikäisten turvatuokio. Mene muualle käyttämään aikaasi.

Ikä perustuu mittausmenetelmään jonka olemme keksineet. Ei ole oikeasti olemassa mitään sekunteja ja vuosia vaan olemme itse määrittäneet mikä on vuosi. Käytämme tuota kyseistä keksimäämme mittayksikköä määrittämään ihmisten ikä. Ymmärrättekö asian vai oletteko vajaita jotenkin?

Ei olekaan kyse mittayksiköistä vaan kokemuksesta. Miten kukin kokee oman ikänsä. Silloin ei ole väliä minä vuonna on syntynyt vaan minkä ikäiseksi itsensä kokee nyt.

Puhut asiaa.

Järkytyin pahasti huomatessaan, että lääkäri oli kirjoittanut epikriisiin, että olisin 50-vuotias nainen.

KOEN olevani 25 v.

Ylipainostakin oli kirjoittanut, vaikka KOEN olevani hoikka.

Mihin tästä voi valittaa?

Vierailija
139/159 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisaloitesäännöt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Translaki sai alkunsa kansalaisaloitteesta, joka sai nopeasti 50 000 kannatusääntä. Nyt vain alatte omilla nimillänne ja kasvoillanne tekemään ja lobbaamaan itse haluamaanne kansalaisaloitetta ja lakimuutosta. Toivotan onnea matkaan!

Kiitos! 

Kansalaisaloitteissa on nyt kyllä se idea, että jotain

(esim. etua,vapautusta tai korvausta,helpotusta jostain maksuista  yms.)

sen takana oleva joukko tai  ryhmä voi vaatia sille omalle ryhmäLLEEN ja kansalaisaloitteen allekirjoittajajoukoLLEEN,, mutta ....

...mitään sillä EI kylläkään( edellä mainitun KALTAISTEN  vaatimusten sijaan)  voiDA vaatia muilta KANSALAISRYHMILTÄ JA NIIDEN joukoilta TAI sitä edustavilta yksilöilta  pois. 

Eli siis omalle ryhmälleen ja itselleen (sen osana ) voi siis vaatia, pyytää, anoa, tms. tai sen puolesta vedota, MUTTA  :ei sen sijaan vaatia mitään keneltäkään muulta pois,eikä vedota sen puolesta että saataisiin vähennettyä tai rajoittaa jollekin muulle ryhmälle (heidän kansalaisaloitteistaan) omalle ryhmälleen saamia oikeuksia.

Kansalaisaloitetta EI siis hyväksytä, jos sen tarkoitus on rajoittaa muiden oikeuksia 

Ilman minkäänlaista tunnistautumista ,eli aivan anonyymina taas ei voida vaatia yhtään mitään. 

Kas, pilkutin!

Vierailija
140/159 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansalaisaloitesäännöt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Translaki sai alkunsa kansalaisaloitteesta, joka sai nopeasti 50 000 kannatusääntä. Nyt vain alatte omilla nimillänne ja kasvoillanne tekemään ja lobbaamaan itse haluamaanne kansalaisaloitetta ja lakimuutosta. Toivotan onnea matkaan!

Kiitos! 

Kansalaisaloitteissa on nyt kyllä se idea, että jotain

(esim. etua,vapautusta tai korvausta,helpotusta jostain maksuista  yms.)

sen takana oleva joukko tai  ryhmä voi vaatia sille omalle ryhmäLLEEN ja kansalaisaloitteen allekirjoittajajoukoLLEEN,, mutta ....

...mitään sillä EI kylläkään( edellä mainitun KALTAISTEN  vaatimusten sijaan)  voiDA vaatia muilta KANSALAISRYHMILTÄ JA NIIDEN joukoilta TAI sitä edustavilta yksilöilta  pois. 

Eli siis omalle ryhmälleen ja itselleen (sen osana ) voi siis vaatia, pyytää, anoa, tms. tai sen puolesta vedota, MUTTA  :ei sen sijaan vaatia mitään keneltäkään muulta pois,eikä vedota sen puolesta että saataisiin vähennettyä tai rajoittaa jollekin muulle ryhmälle (heidän kansalaisaloitteistaan) omalle ryhmälleen saamia oikeuksia.

Kansalaisaloitetta EI siis hyväksytä, jos sen tarkoitus on rajoittaa muiden oikeuksia 

Ilman minkäänlaista tunnistautumista ,eli aivan anonyymina taas ei voida vaatia yhtään mitään. 

Kas, pilkutin!

Kas, porvoolainen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan