Saako lapsi pissata julkisella paikalla? Eilen tapahtunutta
Oltiin koko porukalla pulkkamäessä ja lapselle tuli vessahätä. Neuvoin käymään metsän puolella pissalla. Siitä yksi rouva riemastui ja alkoi minua ojentaa, että julkisilla paikoilla ei saa pissata. Saatiin siitä pieni kina aikaiseksi. Ymmärrän että jossain torin kulmalla pissaaminen olisi lapsenkin kohdalla hieman kyseenalaista mutta metsässä katseilta piilossa. Ketä se haittaa?
Kommentit (73)
Ihan kuka tahansa saa pissata julkisella paikalla kunhan katsoo paikan sopivan syrjäiseksi. Jos paikalle voi pissata koira niin sitten voi ihminenkin.
Tottakai saa käydä. Parempi sinne pissata kuin housuun/haalariin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi me asutaan maalla ja mulle on itsellenikin täysin luonnollista käydä metsässä pitsalla/ ojanpenkalla kun liikun paljon ja pitkiä reissuja.
N35
Siis pissalla 😅
Vierailija kirjoitti:
Lapsen ikä olisi ihan olennaista kertoa. Jos kyse on 17-vuotiaasta niin ymmärrän hyvin rouvan närkästyksen. Meillä ainakin lapset tykkäsi remuta metsässä pieninä. Inhottava ajatus, että olisivat jonkun kusessa pyörineet.
Ajattele uimista luonnonvesissä. Ne on käytännöllisesti katsoen kalojen kusta.
Kesällä festarien jälkeen kadun reunukset ovat täynnä kusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä tuo riippuu ihan lapsen iästä. Jos on juuri vaipoista päässyt niin katsoisin läpi sormien mutta koululaiselta odottaisin jo pidätyskykyä.
Ei hätä katso ikää, höpsö.
Pidätyskyvyn katsoo. Iso pystyy pidättämään.
Lapsi parka. Toiselle on varmasti tullut paha mieli kun hänen hädän takia on alettu riitelemään.
Metsään vain pissalle.
Liikun työkseni autolla ja on tosi yleinen näky että levähdyspaikoilla on mieshenkilö pissalla. Herramunvereni! Ajatella.
Mutta siitä kyllä olen vähän kateellinen, kun se on miehille niin paljon helpompaa/ huomaamattomampaa.
Voihan huokaus tätä nykyaikaa. Lapsena juostiin pitkin maita ja mantuja ja pissittiin puskissa päivittäin. Tietenkään näin ei toimittu kaupungissa tai ylipäätään ihmisasutusten lähellä, mutta metsäretkillä kuului ihan tapoihin, kun ei kukaan voinut pidättää koko päivää saatikka jos yövyttiin.
Nykyään pitää pahoittaa mielensä ihan kaikesta. Kyseinen rouva ei varmaan voi käydä uimassakaan, kun onhan kalatkin sinne pissineet eivätkä käytä edes uimapukua. Karhunpaskoihin voi iloisesti liukastua metsässäkin, mutta voi kauhia, jos siellä on taapero pissinyt. Sehän on kamalaa saastetta.
Ongelman voi saada mistä vaan. Tulee mieleen ne lapsuuden kinat, joissa joku aina pahoitti mielensä toisen katseesta. Nykyään vain ihan aikuiset ihmiset pahoittavat mielensä aivan mistä tahansa vailla minkäänlaista maalaisjärkeä tai ymmärrystä elämästä. Ollaan vieraannuttu kaikesta ja kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Saa pisssta ulokona, kunhan menee sivummalle.
Ei ole harvinainen näky, että mies on pissalla bussipysäkillä tai levähdyspaikalla.
Myös aikuinen saa virtsata ulkona kunhan siitä ei aiheudu haittaa, esim haju. Virtsaaminen aiheuttaa yleensä häiriötä yleiselle järjestykselle silloin, kun se tapahtuu sopimattomassa paikassa, kuten esim jalkakäytävällä tai kadulla. Siksi meillä on yleinen käsitys, että virtaaminen on kaikkialla kiellettyä, kun esim poliisit sarjassa ne virtsaamiset tapahtuu kadulla.
Kesä ei ole kesä, jos minkään 40v en edes kerran kesässä pääse kokemaan puskapissaa. Hieman hiprakassa tottakai.
Kusemiskielto koskee ns.hoidettuja alueita. Ite kusen harva se päivä puskaan, pakko on kun en housuunkaan tee. Talvella tien poskeen hankalaa kun on isot penkat. Ja en ole lapsi ollut 50 vuoteen. Sen verran ympärilleni katson ettei persus paista kovin pahasti. Oksennukset ja lasinsirut ja muu paska sallitaan mutta täysin luonnollinen maan ravinne tuomitaan. Toisten nurkkiin ei tietenkään kusta.
Taisi olla iso lapsi kun ap ei uskalla kertoa ikää 😂
Vierailija kirjoitti:
Liikun työkseni autolla ja on tosi yleinen näky että levähdyspaikoilla on mieshenkilö pissalla. Herramunvereni! Ajatella.
Mutta siitä kyllä olen vähän kateellinen, kun se on miehille niin paljon helpompaa/ huomaamattomampaa.
Opettele ajamaan auto niin esim pysäkille että käytät hanttarin ovea näköesteenä.
Minä en juo enkä syö mitään missä on käytetty vettä.
Kalat ja sammakot on kussu siihen ja ne panee siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä tuo riippuu ihan lapsen iästä. Jos on juuri vaipoista päässyt niin katsoisin läpi sormien mutta koululaiselta odottaisin jo pidätyskykyä.
Ei hätä katso ikää, höpsö.
Pidätyskyvyn katsoo. Iso pystyy pidättämään.
Ei ole aina näin.
T. N27 raskaana.
Kuinka iso "metsä" oli? Jos niin harva että näkyy joka suunnasta kusemisoperaatio niin silloin se on täysin väärä paikka kusta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen ikä olisi ihan olennaista kertoa. Jos kyse on 17-vuotiaasta niin ymmärrän hyvin rouvan närkästyksen. Meillä ainakin lapset tykkäsi remuta metsässä pieninä. Inhottava ajatus, että olisivat jonkun kusessa pyörineet.
Miten se ikä tässä vaikuttaa? Samaa tavaraa se 3 vuotiaan pissa on kuin 16 vuotiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka iso "metsä" oli? Jos niin harva että näkyy joka suunnasta kusemisoperaatio niin silloin se on täysin väärä paikka kusta.
Minkä takia sinne pitäisi katsoa?
Saa pisssta ulokona, kunhan menee sivummalle.
Ei ole harvinainen näky, että mies on pissalla bussipysäkillä tai levähdyspaikalla.