Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa lapsen asiat

Vierailija
04.02.2023 |

Viikonloppuna niitä on liikaa aikaa miettiä.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olette tehneet kiusaamisen kitkemiseksi?

Heti kun sain tietää, soitin kouluun. Olen laittanut sinne kymmeniä viestejä, olen soittanut opettajan kanssa, olen hankkinut lapselle keskusteluapua, olen jopa käynyt yhden kiusaajan kotona keskustelemassa. Hetkeksi se auttoi. Koulussa on käynyt tähän asti, enää en sinne pakota. Kaduttaa, että tähän asti "pakotin". Ei tosiaan ole ollut sen arvoista.

Kävitkö pääjehun kotona?

Toivottavasti kävit. Käy kaikkien kotona tai vaadi tapaamista koululle.

Vaatia voi, muttei ole kenenkään pakko tehdä yhteistyötä ja tulla tapaamiseen. Itse kävin samanlaisen tilanteen läpi kuin ap, mutta lapsi oli jo teini ja yläasteella. Koulu oli aivan hampaaton, ainoa konkreettinen ehdotus oli, että lapseni ( se kiusattu siis )voi olla välitunnit luokassa! Onpa hyvä ehdotus, eristää kiusattu, ennemmin ne 2 kiusaajaa olisi voineet olla eristyksessä.. Tsemppiä ap, toivottavasti tilanne menee ohi, edes ajan kanssa. Pidä lapsesi puolia sitkeästi 👍🏻

Jos kiusaajien perheet ei suostu yhteistyöhön, tekisin lastensuojeluilmoituksen. Lastensuojelun selvittelyistä he eivät voi kieltäytyä, ja jos edellenkään vanhemmat eivät saa kakaroitaan kuriin, on lastensuojelulla sitten omat keinonsa. Jos ei saa omia lasiaan kasvatettua edes sen verran kelvollisiksi, että osaavat käyttäytyä toisia kohtaan normaaliti, niin sitten on paremi että joku muu kasvattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän