Ahdistaa lapsen asiat
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Laita kaupunki ja koulun nimi tänne.
Näitä ei saa piilotella!!
No ei, se nyt ei auta alkuunkaan.
Kun minulla oli 20-vuotta sitten hankalaa lapseni tarhan kanssa, puhuin henkilökunnalle. Minulle sanottiin kylmästi, että jos ei passaa sinun pitää hankkia lapsellesi toinen hoitopaikka.
En antanut periksi vaan taistelin ja sain päivähoidon ylimmältä taholta tukea. Kokoonnuttiin lapseni päiväkodissa, keskusteltiin ja saatiin tilanteisiin korjaus. Kun kävelimme kotiin kokouksesta, eräs heistä sanoi minulle että hyvä kun otit asian esille, kuka sinun lapsesi puolia pitää jos et sinä äitinä.
Siellä oli yksi hoitaja, joka ei meitä, siis minua sietänyt. Hän lähti, onneksi oli useampi jotka olivat aivan ihania ja joista lapseni tykkäsi. Heitä kiitän vieläkin kun jossakin nähdään. Siis yksi paska mätämuna voi pilata kaiken. Kouluissakin ihan varmasti tätä tapahtuu. Kun lapseni asloitti koulun seurasin hyvn tarkkaan hänen koulutietään ja opettajien toimintaa.
Tsemppiä aloittaja, asiat varmasti järjestyvät, älkää antako periksi missään tapauksessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olette tehneet kiusaamisen kitkemiseksi?
Heti kun sain tietää, soitin kouluun. Olen laittanut sinne kymmeniä viestejä, olen soittanut opettajan kanssa, olen hankkinut lapselle keskusteluapua, olen jopa käynyt yhden kiusaajan kotona keskustelemassa. Hetkeksi se auttoi. Koulussa on käynyt tähän asti, enää en sinne pakota. Kaduttaa, että tähän asti "pakotin". Ei tosiaan ole ollut sen arvoista.
Kävitkö pääjehun kotona?
Joo. Tosiaan hetkeksi se auttoi mutta taas se on jatkunut.
Millaista se kiusaaminen on? Myöntääkö koulu kiusaamisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti kun sain tietää, soitin kouluun. Olen laittanut sinne kymmeniä viestejä, olen soittanut opettajan kanssa, olen hankkinut lapselle keskusteluapua, olen jopa käynyt yhden kiusaajan kotona keskustelemassa. Hetkeksi se auttoi. Koulussa on käynyt tähän asti, enää en sinne pakota. Kaduttaa, että tähän asti "pakotin". Ei tosiaan ole ollut sen arvoista.
Kävitkö pääjehun kotona?
Toivottavasti kävit. Käy kaikkien kotona tai vaadi tapaamista koululle.
Mua kiusattiin 9 vuotta. Siinä ei auttanut mikään. Vanhempani olivat sairaseläkkeellä joten oli tyhmää heiltä etteivät halunneet muuttaa paikkakuntaa, kun työkään ei pidätellyt. Oli pieni paikkakunta ja vain yksi koulu. Muuttakaa jos se on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Lyömistä ja potkimista, painimista. Tavaroiden varastamista ja piilottamista. Lähinnä koulun jälkeen tapahtuvaa.
Anteeksi, olen toista mieltä. Jos lastani kiusataan, minun velvollisuuteni ei ole lapseni kanssa lähteä kerjuulle, kerjäämään hyväksyntää. Kiusaamisessa on usein kysymys kateudesta tai halveksimisesta, jota kiusaajat eivät itse edes tajua. On koulun tehtävä ratkoa asiat, koulu kyllä näkee tietää tilanteet, esim senkin jos joku lapsista eristetään, puhumattakaakn nyt kiusaamisesta ja päälle sylkemisestä, toisen nitistämisestä.
Toki puhuisin ensin apseni kanssa, onko lapseni jollakin tasolla kiusaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyömistä ja potkimista, painimista. Tavaroiden varastamista ja piilottamista. Lähinnä koulun jälkeen tapahtuvaa.
Lapsi parka. Vaikka ovatkin pieniä, voihan tuosta vinkata poliisillekin. Jos poliisit ehtisivät tulla koululle puhututtamaan poikia (anteeksi oletus).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä niissä ahdistaa?
Lapsen koulukiusaamisesta johtuva ahdistus ja itkuisuus, vaikeus saada tilanteeseen apua keneltäkään, riittämättömyyden tunne muita lapsia kohtaan. Ihan kaikki.
Halaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tee lasua ja rikosilmoitusta?
Lyöminen ja potkiminen ei ole kiusaamista vaan väkivaltaa. Jos sinua potkittaisiin työmatkoilla, olisi piru irti. Kirjoita paikallislehden mielipidepalstalle, nimimerkillä ja kenenkään nimiä mainitsematta. Koulu mainiten.
Kiitos tuesta. Lämmitti kovasti mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy jokaisen kiusaajan kotona jututtamassa kiusaajaa. Kun vanhemmatkin kuulevat, mitä lapsensa tekee, he ehkä saavat lapsensa lopettamaan kiusaamisen. Samalla näet, miten kiusaajan vanhemmat reagoivat asiaan. Jos kiusaaminen ei lopu, tee lastensuojeluilmoitus.
Kiusaaminen on hirveää ja ahdistavaa. Myös minun lastani kiusattiin pitkään. Koulupäivän jälkeen/koulumatkoilla tapahtuva kiusaaminen ei kuulu opettajien hoidettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tuesta. Lämmitti kovasti mieltä.
Miksi et vastannut mun kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Lyöminen ja potkiminen ei ole kiusaamista vaan väkivaltaa. Jos sinua potkittaisiin työmatkoilla, olisi piru irti. Kirjoita paikallislehden mielipidepalstalle, nimimerkillä ja kenenkään nimiä mainitsematta. Koulu mainiten.
Miksi pitäisi kirjoittaa asiasta lehteen KOULU mainiten? Ap kirjoitti, että kiusaamista on koulupäivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ovat kateellisia, tavaroista, lapsesi rakkauden määrästä, lapsesi hyvästä koulumenestyksestä? Aina on joku syy, minä iskisin kiusaajien heikkoon kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö pääjehun kotona?
Toivottavasti kävit. Käy kaikkien kotona tai vaadi tapaamista koululle.
Vaatia voi, muttei ole kenenkään pakko tehdä yhteistyötä ja tulla tapaamiseen. Itse kävin samanlaisen tilanteen läpi kuin ap, mutta lapsi oli jo teini ja yläasteella. Koulu oli aivan hampaaton, ainoa konkreettinen ehdotus oli, että lapseni ( se kiusattu siis )voi olla välitunnit luokassa! Onpa hyvä ehdotus, eristää kiusattu, ennemmin ne 2 kiusaajaa olisi voineet olla eristyksessä.. Tsemppiä ap, toivottavasti tilanne menee ohi, edes ajan kanssa. Pidä lapsesi puolia sitkeästi 👍🏻
Kuka/ketkä näitä sitkeitä toisten kiusaajia kasvattaa?
Niitä sitkeitä toisten kiusaajia kasvattavat ihan tavalliset suomalaiset vanhemmat.
Työpaikoillakin on kiusaajia. Vauvan keskustelijoissakin on kiusaajia. Kiusaaminen on ilmiö, jota on todella vaikea kitkeä pois.
Tee lasu kiusaajalapsen vanhemmista ja erittele mitä kiusaaja/kiusaajat tehneet.
Meilläpäin auttanut.