Nyt kaikki vinkit kehiin eli nyt ehdottakaa mihin haen työkokeiluun? Vinkkejä tietävät kehiin.
Kommentit (10)
Hotellin vastaanottoon. Saat äkkiä palkallista työtä ympäri Suomea :)
Onko sinulla jo vastaanottovirkailijan tutkinto? Jos ei, niin tee se samalla etäopintoina. Voit laukata eri hotelleissa tarpeen mukaan ja jatkaa keskeytyksettä tutkintoasi. Kausi alkaa Lapissa sopivasti ja vuoden kuluttua sinulla on jo työkokemusta ja tutkinto. Sitten vaan sille paikkakunnalle, jolle haluat. Yleensäkin kannattaa aloittaa se tutkinto, jonka töitä teet. Silloin olet aina pätevä sen alan hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Hotellin vastaanottoon. Saat äkkiä palkallista työtä ympäri Suomea :)
Onko sinulla jo vastaanottovirkailijan tutkinto? Jos ei, niin tee se samalla etäopintoina. Voit laukata eri hotelleissa tarpeen mukaan ja jatkaa keskeytyksettä tutkintoasi. Kausi alkaa Lapissa sopivasti ja vuoden kuluttua sinulla on jo työkokemusta ja tutkinto. Sitten vaan sille paikkakunnalle, jolle haluat. Yleensäkin kannattaa aloittaa se tutkinto, jonka töitä teet. Silloin olet aina pätevä sen alan hommiin.
Ap. Tämä on hyvä ehdotus!
Koita hakea lentoyhtiöön matkustamohenkilöksi, matkaoppaaksi tai rahtilaivaan.
Ap. Jos ei olisi perhettä lähtisin Norjaan töihin.
Entä vanhusten parissa työskentely? Minua kiinnostaisi geronomin koulutus amkissa. Voisin siis tehdä jotain vanhusten parissa ilmaistyönä (työkokeilu), mutta varsinainen hoitotyö ei ole minua varten. Kiinnostaako sinua vanhusten parissa työskentely?
Siis mitä ihmettä ap täällä kyselee? Jos on noin selkeä kuva itsellä työstä mitä haluaa kokeilla, niin aikamoista avuttomuutta, ettei ole hajuakaan mihin hakea.
Oletko ap sama, joka on kysellyt tällä viikolla joka päivä samaa?
Kaikkien pitäisi kieltäytyä työkokeiluista. Siten tulisi ainakin joitain tuhansia työpaikkoja. Nyt ne työt teetetään 9 eurolaisilla ilman palkkaa.
Kaupunkien hallinnot ottavat usein vastaan ilmaistyöntekijöitä, joskin suosittelisin itse jotain järjestöä tai organisaatiota, jolla ei ole määrärahoja tai ne ovat pieniä. Siellä on oikeasti hyödyksi eikä vie jonkun palkkatöitä.