Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se tunne kun avioliitto/parisuhde vetelee viimeisiään

Vierailija
04.02.2023 |

Tunsin aamulla suorastaan inhoa ja vihaa puolisoani kohtaan. Toisen näkeminen saa jo ketutuksen pintaan. Olen sietänyt vuosikausia häneltä niin paljon kaikkea sontaa ettei mitään rajaa. Aina kun olen mielessäni ottanut eron hänestä, kertonut ääneen etten enää siedä sitä ja tätä niin johan alkaa käytös muuttua. Ollaan niin ihanaa kumppania, ja minä idiootti lankean jälleen ansaan. Olen kuin koukussa huumeeseen tai jotain?! Tiedän aina etukäteen mitä on tulossa mutta en siltikään saa toimittua, irti itseäni hänestä. Taidan jopa pelätä että mitä erosta seuraisi. Kuinka vaikeaksi hän tekisi perheemme elämän sen jälkeen. Olisiko kenelläkään jakaa kokemuksia taikka neuvoja mitenkä pystyisin tekemään sen lopullisen päätöksen ja muuttamaan pois lasten kanssa? Lapset ovat onneksi jo isompia ja tulevat kyllä ymmärtämään eron ja sen miksi en enää jaksa.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei ole koskaan täysin tyytyväinen. Naisella on pakottava tarve perustella itselleen kuinka muissa on vikoja ja kuinka hänellä itsellään on oikeus parempaan.

Naisen mieli on kuin tuuliviiri.

Vierailija
42/47 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaminen vaatii hirveästi psyykkistä voimaa ja resursseja, usein sitä ajattelee, että helpompi vain jäädä huonoon suhteeseen kuin aloittaa eroamisprosessi, johon liittyy ns. lusikoiden jako, perheelle ja ystäville kertominen, usein negatiivisia tunteita kuten luonnollisesta on, luopumista ja pettymystä. Itsellä ero huonosta suhteesta syntyi vasta sen jälkeen, kun olin kykeneväinen tuntemaan (pitkään tukahdutettua) vihaa kumppaniani kohtaan, joka nyt mm. petti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroaminen vaatii hirveästi psyykkistä voimaa ja resursseja, usein sitä ajattelee, että helpompi vain jäädä huonoon suhteeseen kuin aloittaa eroamisprosessi, johon liittyy ns. lusikoiden jako, perheelle ja ystäville kertominen, usein negatiivisia tunteita kuten luonnollisesta on, luopumista ja pettymystä. Itsellä ero huonosta suhteesta syntyi vasta sen jälkeen, kun olin kykeneväinen tuntemaan (pitkään tukahdutettua) vihaa kumppaniani kohtaan, joka nyt mm. petti. 

Ah, tietysti typosin. *Luonnollista

Vierailija
44/47 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteet on kyllä niin hanurista!

Vierailija
45/47 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lasten ja arjen kiireen kanssa selviäminen ole kenellekään helppoa.

Vaikeita aikoja on kaikissa parisuhteissa.

Jos ei kuitenkaan ole kyse alkoholista, väkivallasta, yhteisen omaisuuden väärinkäytöstä tms harkitsisin vielä.

Ihan puhtaasti matemaattisesti ajateltuna avioero on kallis ratkaisu.

Paljon halvemmaksi tulee palkata siivooja ja järjestää itselleen joku oma shoppailuviikonloppu aina silloin tällöin vaikka Tukholmassa tms. Jotkut hankkivat lisäksi rakastajan.

Omaa aikaa ja helpotusta elämään voi järjestää siis muutenkin kuin kaksi erillistä taloutta perustamalla ja pakottamalla lapset seilaamaan kodista toiseen.

Mutta miten antaa lapsille malli rakastavasta parisuhteesta ja onnellisesta elämästä? Kaikkea ei voi feikata.

Vierailija
46/47 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nn

Vierailija
47/47 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollista trollein aloitus.

Täyttö potaskaa,  

Toimittajan kyhäämä tarina palstalle, sillä parisuhde ja sen ongelmat ja avioerot ja huoltajuusasiat,  saavat aina valtavan määrän kommentteja.  

Ja osa keksittyjä kommentteja, että ketju pysyy pystyssä.

Se tuo rahaa Sanoma Oy:lle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi