Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WTF? 80 % sisilaisyrityksistä joutuu edelleen maksamaan suojelurahaa mafialle, mafia on Italian suuri yritys!

Cosa Nostra
04.02.2023 |

Ylen juttu kertoo, että 80 prosenttia sisiliasyrityisyrityksistä joutuu edelleen maksamaan suojelurahaa mafiosoille kuukausi toisensa jälkeen. Mafia on Italia "suurin yritys".

https://yle.fi/a/3-9019417

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinhän ne Suomenkin koronarahat menevät? Cosa Nostralle, N`Dranghetalle vai muulle rikollisjärjestölle?

Vierailija
2/8 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä esimerkki siitä, miksi koronarahalla tehtävä ja valvottu verouudistus on tarpeellinen. Eivät näin pääse toteuttamaan sitä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi italian poliitikot ja viranomaiset ei halua puuttua asiaan. Siksi koska mafia on soluttautunut joka paikkaan jopa suomeen.

Vierailija
4/8 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Arviolta jopa 80 prosenttia sisilialaisyrityksistä joutuu maksamaan suojelurahaa mafialle."

Vierailija
5/8 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähes tuhat euroa joka kuukausi. Niin paljon sisilialainen yrittäjä Filippo Casella pulitti mafialle vuosikausien ajan, kunnes hän eräänä päivänä sai tarpeekseen.

Casellan kuljetusalan yrityksellä meni huonosti, koska suuri osa voitoista valui kuuluisalle sisilialaiselle Santapaolan mafiaklaanille. Maksetusta suojelurahasta huolimatta yritys ei välttynyt edes murroilta tai varkauksilta.

– Olin tilanteessa, jossa minulla oli vain kaksi vaihtoehtoa: joko ajaa yritykseni konkurssiin tai mennä poliisin puheille, hän kertoo Sisilian itäosassa sijaitsevassa Catanian kaupungissa."

Vierailija
6/8 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pähkähullua toimintaa. Tosin pohjois-Italia on todella vaurasta seutua ja tavallaan elättää etelä-Italian.

Vierailija
7/8 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi italian poliitikot ja viranomaiset ei halua puuttua asiaan. Siksi koska mafia on soluttautunut joka paikkaan jopa suomeen.

Miten niin eivät halua puuttua? Seuratkaahan uutisia. Itse hämmästelen, miten rohkeita tuolla ovat. Venäjällä on tällä hetkellä pahempi tilanne (... ja aivan lähellä meitä) eikä siellä laita kukaan vastaan.

Vierailija
8/8 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos joku palstalla käynyt Sisiliassa? Kuulemma kaunista seutua, mutta historia ja yhteiskunnan rakenne ovat vähän... Miten sen kauniisti sanoisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä