Se tunne kun avioliitto/parisuhde vetelee viimeisiään
Tunsin aamulla suorastaan inhoa ja vihaa puolisoani kohtaan. Toisen näkeminen saa jo ketutuksen pintaan. Olen sietänyt vuosikausia häneltä niin paljon kaikkea sontaa ettei mitään rajaa. Aina kun olen mielessäni ottanut eron hänestä, kertonut ääneen etten enää siedä sitä ja tätä niin johan alkaa käytös muuttua. Ollaan niin ihanaa kumppania, ja minä idiootti lankean jälleen ansaan. Olen kuin koukussa huumeeseen tai jotain?! Tiedän aina etukäteen mitä on tulossa mutta en siltikään saa toimittua, irti itseäni hänestä. Taidan jopa pelätä että mitä erosta seuraisi. Kuinka vaikeaksi hän tekisi perheemme elämän sen jälkeen. Olisiko kenelläkään jakaa kokemuksia taikka neuvoja mitenkä pystyisin tekemään sen lopullisen päätöksen ja muuttamaan pois lasten kanssa? Lapset ovat onneksi jo isompia ja tulevat kyllä ymmärtämään eron ja sen miksi en enää jaksa.
Kommentit (47)
Voin kommentoida. Omakin liitto tässä tulossa päätökseen ja voin sanoa että loppuelämän arvet tästä suhteesta jää.
Mitä tekisin toisin? Kun käyn läpi tämän suhteen, ja olen todella käynyt sitä perusteellisesti läpi sekä itseni kanssa mutta myös yhdessä kumppanin kanssa, en voi tulla muuhun lopputulokseen kuin että en olisi voinut tehdä juuri mitään toisin.
Suhteet ovat vaikeita. Avioliitto on vaikeaa. Ihmiset elää ja tekee virheitäkin, mutta myös kasvaa aina johonkin suuntaan. Jos rakkaus loppuu niin minkä sille voi.
Olen lähinnä surullinen, palaan muistoissani aina niihin ensihetkiin - mutta kumppani ei oo ollu moneen vuoteen enää tuo henkilö, johon aikoinaan rakastuin. Tästä taisi muuten joskus olla tutkimustakin, että miehet aina näkevät vaimonsa nuorena. Tämä on totta ainakin omalla kohdallani.
Mutta tämä on ohi ja emme onnistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko antaa jonkun esimerkin?
Mies tiuskii ja haukkuu ilman syytä. Mielialat vaihtelevat jatkuvasti. Jos hänellä on huono päivä, hetki niin koko perheellä pitää myös olla. Tällä viikolla mies on ollut erityisen vaikea. Tekee esim. pitkän päivän töissä ja lähtee vielä sen jälkeen harrastuksiinsa. Koko muu perhe ei ole nähnyt häntä 16 tuntiin ja kun tulee kotiin takaisin 221ja jotain normaalia yritän jutella niin saattaa tiuskasta että oletko nyt hiljaa! Keskeytän taas mukamas hänen jonkun juttunsa josta suuttuu? Mitäs vielä tulisi mieleen... Juu, ja kehuskelee usein ulkonäöllään, kuinka hyvässä kunnossa onkaan ja naiset ovat kuulema ihan että vau mikä MIES! Minulle sanoo kuinka olenkaan niin vailla lihaksia ja laiha. No, kait nyt olen kun sairaus vei mahdollisuuden kuntoilla enkä pysty syödä paljoakaan kerralla. Tilanne ollut tämä jo pidemmän aikaa ja siltikin jaksaa siitä mainita. Tietää sen kuinka pahalta minusta tuntuu entisenä urheilun harrastajana ja kuitenkin tekee näin. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tiuskii ja haukkuu ilman syytä. Mielialat vaihtelevat jatkuvasti. Jos hänellä on huono päivä, hetki niin koko perheellä pitää myös olla. Tällä viikolla mies on ollut erityisen vaikea. Tekee esim. pitkän päivän töissä ja lähtee vielä sen jälkeen harrastuksiinsa. Koko muu perhe ei ole nähnyt häntä 16 tuntiin ja kun tulee kotiin takaisin 221ja jotain normaalia yritän jutella niin saattaa tiuskasta että oletko nyt hiljaa! Keskeytän taas mukamas hänen jonkun juttunsa josta suuttuu? Mitäs vielä tulisi mieleen... Juu, ja kehuskelee usein ulkonäöllään, kuinka hyvässä kunnossa onkaan ja naiset ovat kuulema ihan että vau mikä MIES! Minulle sanoo kuinka olenkaan niin vailla lihaksia ja laiha. No, kait nyt olen kun sairaus vei mahdollisuuden kuntoilla enkä pysty syödä paljoakaan kerralla. Tilanne ollut tämä jo pidemmän aikaa ja siltikin jaksaa siitä mainita. Tietää sen kuinka pahalta minusta tuntuu entisenä urheilun harrastajana ja kuitenkin tekee näin. ap
221, jostain ilmesty numerot tuohon tekstiin, sori. ap
Jotenkin toivoisi, että suhde vain pikkuhiljaa hiipuisi pois eikä koskaan tarvitsisi erota. Ihan perinteisestä karkaamisestakin olen haaveillut. Kun vaan lähtisi ja katoaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että hän odottelee, että ilmoitat erosta ja teet likaisen työn, jolloin hän ei ole bad guy perheenrikkoja.
Kun eron haluaa oikeasti niin sen kyllä tekee. Itse mietin eroa pari vuotta. Lapset ja talo muka esti. Sitten tuli vain se päivä, että nyt. Kivuttomasti kaikki oikeastaan sujui. Toki lasten puolesta harmitti, kun isä ei osannut olla isä ole eron jälkeen oikeastaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukkos on jäätävä kusipää. Eroo nyt vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei lasten ja arjen kiireen kanssa selviäminen ole kenellekään helppoa.
Vaikeita aikoja on kaikissa parisuhteissa.Jos ei kuitenkaan ole kyse alkoholista, väkivallasta, yhteisen omaisuuden väärinkäytöstä tms harkitsisin vielä.
Ihan puhtaasti matemaattisesti ajateltuna avioero on kallis ratkaisu.
Paljon halvemmaksi tulee palkata siivooja ja järjestää itselleen joku oma shoppailuviikonloppu aina silloin tällöin vaikka Tukholmassa tms. Jotkut hankkivat lisäksi rakastajan.Omaa aikaa ja helpotusta elämään voi järjestää siis muutenkin kuin kaksi erillistä taloutta perustamalla ja pakottamalla lapset seilaamaan kodista toiseen.
Ero ei ole kallis, vaan tulee halvemmaksi. Ihan tyhmää ylläpitää tuota eroaminen on kallista -myyttiä. Minä omistan kaiken ja maksan kaiken, mies elää ilmaiseksi. Avioehto on. Jos ottaisin eron, voisin muuttaa pienempään asuntoon ja tulisi paljon halvemmaksi. Se onkin yksi iso syy, miksi harkitsen eroa.
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että hän odottelee, että ilmoitat erosta ja teet likaisen työn, jolloin hän ei ole bad guy perheenrikkoja.
Tätäkin olen miettinyt. Miehelle on maine ja kaikki minkälainen kuva muille ihmisille annetaan todella tärkeää. Ehkäpä käyttäytyy entistä ikävämmin nykyisin sen vuoksi että ottaisin eron. Taikka sitten on vain luonteeltaan kuspää niin kuin joku totesi ketjussa. ap
Jos eroat,joudut meneen töihin ja maksaan ihan itse sun elämisen ja shoppailun .
Niin se käytös taas muuttui kuin tyhjästä. Mies on mukava, tuli juttelemaan ja lähelle. Aivan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan viime päivinä?! Oli tätä ennen yhden kokonaisen päivän täysin hiljaa. Ei mitään puhunut, reagoinut kun yritin jotain jutella. Sitä ennen oli useamman päivän kuin persuksiin ammuttu karhu. Haukkui, nimitteli ja kaikesta valitti. Nyt kun tuli puhumaan niitä näitä niin olin vain hiljaa, välttelin katsetta, ei ollut mitään sanottavaa. En enää jaksa. Onkohan tuolla miehellä pääkoppa ihan kunnossa?! ap
Vierailija kirjoitti:
Niin se käytös taas muuttui kuin tyhjästä. Mies on mukava, tuli juttelemaan ja lähelle. Aivan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan viime päivinä?! Oli tätä ennen yhden kokonaisen päivän täysin hiljaa. Ei mitään puhunut, reagoinut kun yritin jotain jutella. Sitä ennen oli useamman päivän kuin persuksiin ammuttu karhu. Haukkui, nimitteli ja kaikesta valitti. Nyt kun tuli puhumaan niitä näitä niin olin vain hiljaa, välttelin katsetta, ei ollut mitään sanottavaa. En enää jaksa. Onkohan tuolla miehellä pääkoppa ihan kunnossa?! ap
Kannattaisiko kysyä että mistä on kysymys kun yhtäkkiä muuttuu niin vihaiseksi? Siis siitä riippumatta mitä aikoo itse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-iän kriisiä pahimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin toivoisi, että suhde vain pikkuhiljaa hiipuisi pois eikä koskaan tarvitsisi erota. Ihan perinteisestä karkaamisestakin olen haaveillut. Kun vaan lähtisi ja katoaisi.
Ala katsella asuntoja. Käytännön järjestelyt auttavat alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Ikävöin lapsuuden kotiani. Meillä ei koskaan tapeltu ja oli hyvä henki. Nyt puoliso draamailee ja riitaa syntyy milloin mistäkin. Hänen mielestä riidat kuuluvat elämän. Joo, jonkinlaiset nahistelut ehkä, mutta ei tällainen jatkuva helvetti.
no miks oot sen kans?
Sain vihdoinkin kunnolla ulos sen mitä ajattelen suhteestamme ja hänen käytöksestään perhettämme kohtaan. Mies ei ole kommentoinut sanallakaan tapahtunutta. Ollut eilisestä iltapäivästä täysin hiljaa. ap
Ikävöin lapsuuden kotiani. Meillä ei koskaan tapeltu ja oli hyvä henki. Nyt puoliso draamailee ja riitaa syntyy milloin mistäkin. Hänen mielestä riidat kuuluvat elämän. Joo, jonkinlaiset nahistelut ehkä, mutta ei tällainen jatkuva helvetti.