Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisiko tarina Nooan arkista poistaa raamatusta?

Vierailija
04.02.2023 |

Minun mielestäni pitäisi. On ihan sanomattakin selvää että tarina ei ole tosi. Niin ei ole voinut tapahtua ja se vie uskottavuutta koko kirjalta.

Kommentit (202)

Vierailija
61/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo vedennousutarina tunnetaan muistakin eepoksista, kuten Gilgamesh. Joko tarina on pöllitty sieltä, tai kyseessä on joku Välimeren aluetta ammoin kohdannut tsunami. Yksityiskohdat luonnollisesti saaneet hiukan lapinlisää suullisen kerronnan aikoina.

Ongelma on pikemminkin siinä, että tuollaisia on ollut sen verran paljon että vedenpaisumuksista alkaa olla vaikea jo valita sitä tässä kerrottua.

Näitä alkukertomuksia on säilytetty tähän aikaan saakka Raamatussa, olkoot tästäkin eteenpäin.

Voi olla, että kaikki kertomukset kertoo samasta tulvasta.

Nimenomaan. Kun ympäri maailmaa on kertomuksia oikeastaan kaikissa kulttuureissa menneisyydessä tapahtuneesta Suuresta Tulvasta, niin miksi olisimme uskomatta? Ne ihmiset laittoivat muistiin kukin omalla tavallaan suuren katastrofin, mikä oli lähes pyyhkäistä ihmiskunnan olemattomiin.

Merkittävää juuri se, että kertomuksia on säilynyt kaikkialla. Siksi Raamattukin pitäkööt omansa.

Vierailija
62/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedenpaisumuksesta eri maakerroksissa on ihan tieteellistäkin näyttöä olemassa.

Ateistinen tiedeyhteisö tosin pimittää tietoja ja syöttää tilalle apina-evoluutio satua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea Koraanista pitäisi poistaa? Esim ne vihapuheet juutalaisista?

Vierailija
64/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat ei sitä tiedä, mutta Nooan Arkki on löydetty. Muistaakseni paikka on Ararat-vuori. Muuan teologi oli ihmetellyt, että miten eläimet saatiin kiinni?

Sitten hän tajusi, että nehän menivät arkkiin ihan itse.

Juuri niin. Eläimet ovat sellaisia. Nooan Arkki kertoo minulle myös sen, kuinka äärettömästi Jumala rakastaa myös eläimiä.

Araratilta on löytynyt kaikenlaista, mitä on luultu Nooan Arkiksi. Yksi sankari vei itse sinne puunpalasen (sen jälkeen kun oli yrittänyt ostella hyvin vanhaa hirttä) ja väitti löytänensä arkin, mutta puunpalanen oli liian nuorta. Toinen on löytänyt laivan näköisen muodostelman (Durupinarin löytö) joka olikin kiveä ja maata.

Tuskin ainoa asia, missä Raamatun tarinoita on yritetty todistaa paikkansapitäviksi jopa huijaamalla.

Vierailija
65/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö joku lukee sitä satukirjaa ja uskoo siihen? "koska se lukee siellä niin se on totta"

Raamattu on totta ja Darwinin evoluutiohöpinät ovat uskomatonta skeidaa. Kuinka kukaan voi olla niin tyhmä että uskoo alkuliman nousseen maalle ja ihmisen olevan vain apina. Miksi apinoita on edelleen eivätkä ne kehity yhtään mihinkään. Mutta ateistit ovat niin täynnä vihaa Jumalaa kohtaan, että ovat sokeita totuudelle. Ne ovat sitä rikkaruohoja joka ei kelpaa muuhun kuin heitettäväksi tuleen.

Miksi juntit ette ota asioista selvää? Niin säälittävää. Ensinnäkin kaikki lajit kehittyvät koko ajan, mutta kun aikaperspektiivi on vähintään sadoissa tuhansissa vuosissa, tai miljoonissa, niin sinä et ehdi huomaamaan mitään vaikka eläisit kuinka vanhaksi.

Mutta mikä tärkeintä: ihminen ei ole kehittynyt nykyisestä apinasta, vaan ihmisellä ja apinoilla on yhteinen kantaisä/-äiti, josta apinat ja ihmiset haarautuivat omille kehityslinjoilleen.

Jos tämä on sinut utopistista ja ihmeellistä, mutta se että joku henkiolento loi kaiken taikasauvaa heilauttaen on uskottavaa, niin huh huh.

Vierailija
66/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tarina koko maailman peittäneestä tulvasta alkoi tuntua mahdollisesti todelta vasta muutama vuosi sitten kun tiedemiehet löysivät hirvittävän määrän vettä (kiveen sitoutuneena) maan syvyyksistä.

Ja kuinka ollakaan, Nooan tarinassa *taivaan akkunat aukesivat, ja syvyyden lähteet aukesivat*. Eli vettä tuli ylhäältä ja alhaalta.

Ei tarvitse osata kovin paljoa matematiikkaa ymmärtääkseen maailmanlaajuisen vedenpaisumuksen mahdottomuuden. Mount Everestin korkeus on 8849 metriä. Jos koko maapallon pinta-alalle laitetaan 9 kilometriä vettä niin siitä tulee tilavuudeltaan ihan järjetön määrä vettä!

Silloin ei ollutkaan vielä Mount E, se muodostui mantereiden törmäyksessä.

Ja koska maapallo on vain 6000 vuotta vanha, niin mantereet törmäsivät - milloin?

Vierailija
67/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat ei sitä tiedä, mutta Nooan Arkki on löydetty. Muistaakseni paikka on Ararat-vuori. Muuan teologi oli ihmetellyt, että miten eläimet saatiin kiinni?

Juuri niin. Eläimet ovat sellaisia. Nooan Arkki kertoo minulle myös sen, kuinka äärettömästi Jumala rakastaa myös eläimiä.

Mammat tietää että ei todellakaan ole löydetty. Evankelikaaliset yhä uudelleen ja uudelleen sitä arkkia sieltä Ararat -vuorelta etsivät, koska haluavat todistaa että Raamattu on kirjaimellisesti totta. Tollot.

Eivät tule myöskään löytämään, koska Raamatussa kyseessä ei ole Ararat -vuori.

Vierailija
68/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateistinen tiedeyhteisö tosin pimittää tietoja ja syöttää tilalle apina-evoluutio satua.

Ei sitä pimitetä mihinkään, koska minäkin tiedän sen. Ei tässäkään keskusteluketjussa kukaan mielestäni väitä, etteikö vedenpaisumusta olisi ollut. 

Vierailija
69/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tarina koko maailman peittäneestä tulvasta alkoi tuntua mahdollisesti todelta vasta muutama vuosi sitten kun tiedemiehet löysivät hirvittävän määrän vettä (kiveen sitoutuneena) maan syvyyksistä.

Ja kuinka ollakaan, Nooan tarinassa *taivaan akkunat aukesivat, ja syvyyden lähteet aukesivat*. Eli vettä tuli ylhäältä ja alhaalta.

Ei tarvitse osata kovin paljoa matematiikkaa ymmärtääkseen maailmanlaajuisen vedenpaisumuksen mahdottomuuden. Mount Everestin korkeus on 8849 metriä. Jos koko maapallon pinta-alalle laitetaan 9 kilometriä vettä niin siitä tulee tilavuudeltaan ihan järjetön määrä vettä!

Ja koska maapallo on vain 6000 vuotta vanha, niin mantereet törmäsivät - milloin?

Vedenpaisumuksen jälkeen ,kun mantereet erkautui.

Vierailija
70/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdit laittaa lähdeviitteet tähän tieteelliseen läpimurtoon!

Vierailija
71/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa ei kerrota missään maapallon olevan 6000 vuotta vanha.

Kyseistä väitettä kuulee ainoastaan ateistien suusta.

Vierailija
72/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten geologiset muodostumat ja evoluutio liittyy toisiinsa? Paitsi ehkä sillä, että geologisista muodostumista löytyy todisteita evoluutiosta.

Vierailija
73/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä seksipetoja oli ainakin ihmiset silloin!

Nooan arkista Egyptin suurten pyramidien rakentamiseen ei ole raamatun tarinoiden mukaan montaakaan sataa vuotta. Pyramidien rakentamiseen tarvittiin satoja tuhansia ihmisiä! Kiirettä on pitänyt maailman kansoittamisen kanssa. Muutamassa sukupolvessa maailmaan on saatu miljoonia ihmisiä.

Vierailija
74/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa ei kerrota missään maapallon olevan 6000 vuotta vanha.

Kyseistä väitettä kuulee ainoastaan ateistien suusta.

Luominen.fi -sivusto ei todellakaan ole ateistien ylläpitämä. Oletko koskaan kuullut nuoren maan kreationisteista?

https://luominen.fi/kuinka-vanha-maailmamme-on-mita-raamattu-sanoo-asia…

Vierailija
75/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Araratilta on löytynyt kaikenlaista, mitä on luultu Nooan Arkiksi. Yksi sankari vei itse sinne puunpalasen (sen jälkeen kun oli yrittänyt ostella hyvin vanhaa hirttä) ja väitti löytänensä arkin, mutta puunpalanen oli liian nuorta. Toinen on löytänyt laivan näköisen muodostelman (Durupinarin löytö) joka olikin kiveä ja maata.

Tuskin ainoa asia, missä Raamatun tarinoita on yritetty todistaa paikkansapitäviksi jopa huijaamalla.

Todista se. Huijaajat ovat aina yrittäneet todistella Raamatun valheeksi.

Vierailija
76/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedenpaisumuksen jälkeen ,kun mantereet erkautui.

Siis erkautuiko ne vai törmäsi?

Vierailija
77/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu ei missään kohtaa väitä että maapallo olisi nuori. Luomiskertomus alkaa siitä että maan päällä oli jo vettä. Pietari muistuttaa myös Uudessa Testamentissa että maa on ollut ikiajoista asti olemassa. Tuo 6000 vuoden teoria Aadamin luomisesta ei myöskään pidä paikkaansa. Se perustuu 1000 luvulla jKr tehtyyn masoreettiseen käännökseen. Vanhempi Kreikan kielinen Septuaginta, joka oli olemassa jo Jeesuksen aikaan, kuin myös 2 muuta vanhaa käännöstä antavat 2000 vuotta vanhemman eli 8000 vuotta nykypäivään Aadamin luomisesta. Yksi ensimmäisten vuosisatojen Raamattu kertoo taas 2000 vuotta siitä kun eläimet luotiin, olevan aikaa Aadamin luomiseen. Lisäksi Raamattu selkeästi kertoo, etteivät Adam ja Eva olleet ensimmäiset ihmiset, koska Kain löysi toisesta maasta itsellensä vaimon.

Vierailija
78/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todista se. Huijaajat ovat aina yrittäneet todistella Raamatun valheeksi.

Todistustaakka on väitteen esittäjällä, ja negaatiota ei voi eikä tarvitse todistaa.

Vierailija
79/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi eikä kannata poistaa Raamatusta mitään.

"Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu." Room. 22-18-19

Kaikki ihmiset ovat tehneet syntiä ja synnin palkka on kuolema(kadotustuomio, helvetti). Siksi kaikkien on tehtävä parannus. Voit rukoilla esim.

Jeesus, taivaan Kuningas, auta minua näkemään todellisuus itsestäni ja sinusta, ja armahda minut! Tunnustan olevani syntinen. Ja pyydän: anna anteeksi. Puhdista ajatukseni, sanani ja tekoni. Opeta minua aidosti katumaan sekä tunnustamaan ja hylkäämään syntini. Tule elämäni Herraksi. Auta minut irti kaikesta mikä ei ole hyvää ja oikeaa. Ja anna Pyhä Henkesi asumaan sydämeeni sekä johdattamaan minua, että saan kokea elämänyhteyttä Sinun kanssasi. En tahdo enää jatkaa syntielämääni. Uskon, että sinä, Jeesus, kärsit minulle kuuluvan tuomion ristillä, ja nousit kolmantena päivänä ylös kuolleista, niin kuin Raamattu sanoo pelastustyöstäsi: mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut. Jesaja 53:8. Uskon, että Sinä kärsit ja kuolit sijaisuhrina minulle kuuluvalla paikalla minulle kuuluvan tuomion. Uskon, että nousit kuolemasi jälkeen ylös kuolleista. Pyydän Jeesus: uudestisynnytä minut Pyhän Henkesi kautta! Johdata jokainen elämäni hetki tästä eteen päin. Ja auta, että pääsen tämän elämäni jälkeen Taivaaseen, sinun tykösi. Jeesus, Herrani! Annan elämäni sinulle kokonaan ja ehdoitta. Tunnustan tästä lähtien sinut syntieni sovittajaksi ja elämäni Herraksi. Kiitos Jeesus, että kuulit rukoukseni. Aamen.

Rukoile edellinen rukous ääneen ja tosi tarkoituksella. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan. Matteus 7:8. Ota sitten yhteyttä voidaksemme rukoilla myös yhdessä ja tullaksesi kastetuksi Jeesuksen nimeen Raamatun opettamalla tavalla. Apt. 2:38,41.

Vain Jeesus voi katkaista synnin kahleet ja auttaa, että teet parannuksen ja uskot Jeesukseen kokosydämisesti.

Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi. Luukas 13:24.

Psalmit 124:7-8 sanoo: Meidän sielumme pääsi kuin lintu pyydystäjäin paulasta: paula katkesi, ja me pääsimme pois. Meidän apumme on Herran nimi, hänen, joka on tehnyt taivaan ja maan.

Jeremia 2:19: Sinun pahuutesi tuottaa sinulle kurituksen, ja luopumuksesi saattaa sinut rangaistukseen; niin tiedä ja näe, kuinka onnetonta ja katkeraa se on, että sinä hylkäät Herran, sinun Jumalasi, etkä minua pelkää, sanoo Herra, Herra Sebaot.

https://www.Jeesus-on-Herra.com

Vierailija
80/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu ei missään kohtaa väitä että maapallo olisi nuori. Luomiskertomus alkaa siitä että maan päällä oli jo vettä. Pietari muistuttaa myös Uudessa Testamentissa että maa on ollut ikiajoista asti olemassa. Tuo 6000 vuoden teoria Aadamin luomisesta ei myöskään pidä paikkaansa. Se perustuu 1000 luvulla jKr tehtyyn masoreettiseen käännökseen. Vanhempi Kreikan kielinen Septuaginta, joka oli olemassa jo Jeesuksen aikaan, kuin myös 2 muuta vanhaa käännöstä antavat 2000 vuotta vanhemman eli 8000 vuotta nykypäivään Aadamin luomisesta. Yksi ensimmäisten vuosisatojen Raamattu kertoo taas 2000 vuotta siitä kun eläimet luotiin, olevan aikaa Aadamin luomiseen. Lisäksi Raamattu selkeästi kertoo, etteivät Adam ja Eva olleet ensimmäiset ihmiset, koska Kain löysi toisesta maasta itsellensä vaimon.

https://luominen.fi/kuinka-vanha-maailmamme-on-mita-raamattu-sanoo-asia…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän