Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun soitat jollekulle, miksi oletat että hänellä on aikaa pysähtyä juuri sinun puheluusi vastaamiseen ja jäädä jutustelemaan pitkäksi ajaksi?

Vierailija
03.02.2023 |

Ettei hänellä ole mitään omaa tekemistä kesken? Töitä, tv:tä, harrastuksia, ruoanlaittoa, kylpyä, siivoamista, lastenhoitoa, romantiikkaa tms? Että hän voi keskeyttää sen ihan koska vaan vain siksi kun sinä soitat?

Mikset arvosta hänen tekemisiään lainkaan?

Kommentit (283)

Vierailija
161/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi et sulje puhelintasi? Onko ÄO:si niin matala, että et osaa puhelinta suljea tai käyttää älä häiritse-tilaa. Muut eivät voi tietää, että kaivat paksua ahteriasi niin innokkaasti ettet osaa vastata. Katsos kun he luulevat sinua ihmíseksi, vaikka oletkin apina.

Mulla on teini-ikäisiä ja yksi aikuinen lapsi, joten en voi sulkea puhelinta tai laittaa sitä älä häiritse -tilaan.

Kuule kun voit säätää puhelimesi siten, että tarvitsemasi puhelut tulevat aina läpi vaikka muut olet vaimentanut. Paitsi tietenkin silloin, jos puhelimesi on kokonaan kiinni tai lentokonetilassa,

Vierailija
162/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin oletan? Vastaa jos vastaa, jos ei niin ei. Omapahan on tappionsa. En minä mitään olettele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eletään 2020-lukua. Miksi kukaan tuhlaa toisten aikaa soittamalla kun tekstiviesti / wa on keksitty?

Tuhlaa aikaa? :D Voi jonnepieni, kun monesti aikuisten asiat hoituvat huomattavasti nopeammin pikaisella soitolla kuin kymmenillä viesteillä. 

Kymmenillä viesteillä??? Kirjoita YKSI selkeä viesti ja lähetä se, niin vastaanottaja vastaa lyhyesti. Miksi pitää jaaritella ja jauhaa turhaa puhelimessa tai viesteissä? Sellainen on epäkohteliasta ja toisten ihmisten ajan tuhlaamista.

Jaarittelu ja turhan jauhaminen, eli kuulumisten vaihto ja rupattelu, on asia jota ihmiset tekevät kavereidensa kanssa. Ei kavereille soiteta siksi, että on jokin yksi täsmällinen kysymys. Itse ainakin soittelen sen takia, että kaverit asuvat kaukana ja heitä näkee harvoin, joten puhelu ajaa samaa asiaa kuin tapaaminen. Puhutaan niitä näitä. Toki sellaisena hetkenä joka molemmille sopii - huonossa tilanteessa puhelimeen ei vastata ja soitetaan myöhemmin takaisin, tai vastatessaan voi ehdottaa parempaa aikaa soitolle.

Meillä toimitaan näin:

Viesti: "Haluaisin jutella kanssasi ja kysyä kuulumisia. Tavataanko huomenna esim. klo 17?"

Vastaus: "ok"

Ja sitten tavataan.

Täytyy muistaa laittaa puhelin äänettömälle etteivät muut soittajat häiritse tapaamista.

Vierailija
164/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi et sulje puhelintasi? Onko ÄO:si niin matala, että et osaa puhelinta suljea tai käyttää älä häiritse-tilaa. Muut eivät voi tietää, että kaivat paksua ahteriasi niin innokkaasti ettet osaa vastata. Katsos kun he luulevat sinua ihmíseksi, vaikka oletkin apina.

Mulla on teini-ikäisiä ja yksi aikuinen lapsi, joten en voi sulkea puhelinta tai laittaa sitä älä häiritse -tilaan.

Älä häiritse tilan saa päälle niin, että asettaa tietyt numerot jotka soivat tilasta huolimatta.

En tiedä mistä numerosta ensiapu tai poliisi soittaa.

Soitellaanko niistä useinkin sinulle?

Vierailija
165/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä häiritse tilan saa päälle niin, että asettaa tietyt numerot jotka soivat tilasta huolimatta.

Kyllä. Olen poliisin kanta-asiakas. 

Vierailija
166/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkäs tätini vastaa vihaisena puhelimeen, jos soitan kesken mielenkiintoisen ohjelman tai jonkin tilaisuuden, johon hän osallistuu.

Hän ei ymmärrä, että puhelimen voi laittaa äänettömälle eikä puhelimeen tarvitse vastata. Luulin, että kyse on hänen iästään, mutta näköjään on nuorempiakin raivoajia.

Vierailija
167/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oleta vaan yleensä kysyn aina, onko kiireitä, ehditkö jutella.

Jo se puhelimen soiminen häiritsee esim. kylvyssä maatessa ja rentoutuessa kuunnellen äänikirjaa. Sitten sieltä soittaa joku pälättäjä joka huonolla tuurilla vielä valivalivalittaa koko puhelun ajan. Sinne meni se rentoutushetki. Ihan yhtä lailla olisit voinut kysyä tekstarillakin onko sillä toisella aikaa sinulle ilman että tuppaudut.

Laita puhelin äänettömälle tai kiinni kun menet sinne kylpyyn ja rentoudut kuunnellen äänikirjaa, niin ei häiritse puhelimen soiminen.

Äänikirja katkeaa puhelun tullessa vaikka puhelin olisi äänettömällä.

Puhelut voi vaimentaa muutenkin eikä häiritse äänikirjan kuuntelua. Minä esim. kuuntelen aina illalla äänikirjaa sängyssä ja silloin puhelimeni on Focus-tilassa, jossa läpi tulevat vain ne numerot, joiden haluan tulevan läpi. Focus kytkeytyy automaattisesti pois päältä haluamani aikana, eli klo 8 aamulla.

Vierailija
168/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iäkäs tätini vastaa vihaisena puhelimeen, jos soitan kesken mielenkiintoisen ohjelman tai jonkin tilaisuuden, johon hän osallistuu.

Hän ei ymmärrä, että puhelimen voi laittaa äänettömälle eikä puhelimeen tarvitse vastata. Luulin, että kyse on hänen iästään, mutta näköjään on nuorempiakin raivoajia.

Teinithän saa paskahalvauksen, jos puhelin soi. Liian kiire snäpätä ja tiktokata jne. jotta voisivat käyttää kallisarvoista aikaansa muutaman sanana sanomiseen. Luuri kyllä 24/7 kädessä kiinni, mutta ajatus puhumisesta aiheuttaa paniikkikohtauksen. 

Vierailija
169/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä hyvä ihminen voi pitää puhelinta päällä yötä päivää siltä varalta, että poliisi soittaa. Tai sitten hommaat erikseet puhelimen, johon soitetaan kun joku on kuolemassa.

Kyllä minä pidän. Ja mitä erillinen puhelin hyödyttäisi?

No lakkaa sitten valittamasta, omapahan on valintasi. Puhelin on tehty puhumista varten. Mistä soittaja tietää, että joku hölmö ei kestä puhua muiden kanssa.

Vierailija
170/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos soiteltaisiin usein, niin varmaan tietäisin mistä numerosta soittavat?

Vierailija
171/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos soiteltaisiin usein, niin varmaan tietäisin mistä numerosta soittavat?

Ei poliisilla tai ensihoidolla ole mitään vakionumeroa. Kullakin partiolla on omat numeronsa. 

Vierailija
172/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan ettei vastaa puhelimeen jos ei ehdi tai halua jutella.

Vierailija
173/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että hän sanoo, että hänellä ei ole nyt aikaa jutella, jos hän ei ehdi tai halua jutella.

Vierailija
174/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan ettei vastaa puhelimeen jos ei ehdi tai halua jutella.

Tämä. Näin toimivat normaalit ihmiset. Normaalit ihmiset osaavat myös olla vastaamatta puhelimeen tarvittaessa. 

Vierailija
175/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oleta vaan yleensä kysyn aina, onko kiireitä, ehditkö jutella.

Näin. Tai sitten siihen puheluun ei vastata, jos on huono hetki. Mikä on ap:n ongelma asiassa?

Vierailija
176/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, töissä törmää välillä näihin puheluiden kammoksujiin. Eivät vastaa puheluihin ja kun viestillä pyydetään ilmoittamaan milloin on tavoitettavissa ja mistä soitetaan, ihmettelevät miksei asiaa voi hoitaa viesteillä. Lainaneuvottelun käyminen viesteillä olisi kyllä aika mielenkiintoista ja veisi turhan paljon työaikaa.

Vierailija
177/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tunnilla harjoitus, jossa oppilaiden piti leikkiä soittavansa työpaikan hakemisen merkeissä. Minä olin leikissä työnantaja. Osa 9.luokkalaisista tarvitsi suurin piirtein paperipussihengittelyä ennen kuin pystyivät soittamaan. Olin lievästi sanottuna järkyttynyt. Miten selviävät aikuisten elämästä, jos leikkipuhelukin on noin kova paikka?

t. opettaja

Vierailija
178/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että, töissä törmää välillä näihin puheluiden kammoksujiin. Eivät vastaa puheluihin ja kun viestillä pyydetään ilmoittamaan milloin on tavoitettavissa ja mistä soitetaan, ihmettelevät miksei asiaa voi hoitaa viesteillä. Lainaneuvottelun käyminen viesteillä olisi kyllä aika mielenkiintoista ja veisi turhan paljon työaikaa.

Ei tarvitsisi kauaa olla töissä, jos rupeaisin hoitamaan työhöni kuuluvat neuvottelut tekstiviesteillä tms. 

t. B2B myyjä

Vierailija
179/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tunnilla harjoitus, jossa oppilaiden piti leikkiä soittavansa työpaikan hakemisen merkeissä. Minä olin leikissä työnantaja. Osa 9.luokkalaisista tarvitsi suurin piirtein paperipussihengittelyä ennen kuin pystyivät soittamaan. Olin lievästi sanottuna järkyttynyt. Miten selviävät aikuisten elämästä, jos leikkipuhelukin on noin kova paikka?

t. opettaja

Minä olisin kieltäytynyt tekemästä tuollaista tehtävää ja ihan hyvin olen selvinnyt elämästä. Joskus olen jopa tehnyt työtä, jossa soiteltiin päivittäin asiakkaille. En vaan kykene soittamaan kenenkään kuullen yhtään mihinkään.

Vierailija
180/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. opettaja

Oliko koko luokka kuuntelemassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi