Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun soitat jollekulle, miksi oletat että hänellä on aikaa pysähtyä juuri sinun puheluusi vastaamiseen ja jäädä jutustelemaan pitkäksi ajaksi?

Vierailija
03.02.2023 |

Ettei hänellä ole mitään omaa tekemistä kesken? Töitä, tv:tä, harrastuksia, ruoanlaittoa, kylpyä, siivoamista, lastenhoitoa, romantiikkaa tms? Että hän voi keskeyttää sen ihan koska vaan vain siksi kun sinä soitat?

Mikset arvosta hänen tekemisiään lainkaan?

Kommentit (283)

Vierailija
121/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi et sulje puhelintasi? Onko ÄO:si niin matala, että et osaa puhelinta suljea tai käyttää älä häiritse-tilaa. Muut eivät voi tietää, että kaivat paksua ahteriasi niin innokkaasti ettet osaa vastata. Katsos kun he luulevat sinua ihmíseksi, vaikka oletkin apina.

Mulla on teini-ikäisiä ja yksi aikuinen lapsi, joten en voi sulkea puhelinta tai laittaa sitä älä häiritse -tilaan.

Et siis ole työelämässä. Nimittäin aika harvalla työpaikalla voi omaan puhelimeen vastailla työaikana. Kyllä se vaan on älä häiritse-tilassa vaikka olisi 15 lasta. 

Vierailija
122/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko puhelimeen vastaaminen olla oikeasti näin iso ongelma? Vinkit AP:lle:

1) Jos et halua puhua, älä vastaa puhelimeen

Niin, no, eiköhän tuolla pääse aika pitkälle.

Mun aika ei ole niin arvokasta, että jonkun läheisen kanssa jutteleminen olisi pois mistään muusta. Enkä todellakaan ajattele, että mulle soittaminen olisi töykeää ja mun ajan tuhlaamista. Ja todellakin soitan muille, jos haluan nopeasti vastauksen. Kiireettömät asiat voi viestitellä. Kuulumisiakin kyllä vaihdan nykyään mieluummin puhelimella kuin viestittelyllä tyyliin "moi mitä kuuluu" "ihan hyvää, sulle" "ihan hyvää".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eletään 2020-lukua. Miksi kukaan tuhlaa toisten aikaa soittamalla kun tekstiviesti / wa on keksitty?

Tuhlaa aikaa? :D Voi jonnepieni, kun monesti aikuisten asiat hoituvat huomattavasti nopeammin pikaisella soitolla kuin kymmenillä viesteillä. 

Kymmenillä viesteillä??? Kirjoita YKSI selkeä viesti ja lähetä se, niin vastaanottaja vastaa lyhyesti. Miksi pitää jaaritella ja jauhaa turhaa puhelimessa tai viesteissä? Sellainen on epäkohteliasta ja toisten ihmisten ajan tuhlaamista.

Jaarittelu ja turhan jauhaminen, eli kuulumisten vaihto ja rupattelu, on asia jota ihmiset tekevät kavereidensa kanssa. Ei kavereille soiteta siksi, että on jokin yksi täsmällinen kysymys. Itse ainakin soittelen sen takia, että kaverit asuvat kaukana ja heitä näkee harvoin, joten puhelu ajaa samaa asiaa kuin tapaaminen. Puhutaan niitä näitä. Toki sellaisena hetkenä joka molemmille sopii - huonossa tilanteessa puhelimeen ei vastata ja soitetaan myöhemmin takaisin, tai vastatessaan voi ehdottaa parempaa aikaa soitolle.

Vierailija
124/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oleta vaan yleensä kysyn aina, onko kiireitä, ehditkö jutella.

Jo se puhelimen soiminen häiritsee esim. kylvyssä maatessa ja rentoutuessa kuunnellen äänikirjaa. Sitten sieltä soittaa joku pälättäjä joka huonolla tuurilla vielä valivalivalittaa koko puhelun ajan. Sinne meni se rentoutushetki. Ihan yhtä lailla olisit voinut kysyä tekstarillakin onko sillä toisella aikaa sinulle ilman että tuppaudut.

No estä hyvä ihminen puhelut silloin, kun et halua niitä vastaanottaa.

Jankuti jankuti. Älä soita niin ei tarvitse estää sinua.

Älä huoli. Ei tulisi pieneen mieleenkään soittaa noin sekaisin olevalle ihmiselle. Soitan vain niille, jotka ovat minulle tärkeitä. He osaavat kertoa, jos eivät halua/pysty puhumaan, He osaavat myös laittaa puhelimensa tarvittaessa kiinni. 

Vierailija
125/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi et sulje puhelintasi? Onko ÄO:si niin matala, että et osaa puhelinta suljea tai käyttää älä häiritse-tilaa. Muut eivät voi tietää, että kaivat paksua ahteriasi niin innokkaasti ettet osaa vastata. Katsos kun he luulevat sinua ihmíseksi, vaikka oletkin apina.

Mulla on teini-ikäisiä ja yksi aikuinen lapsi, joten en voi sulkea puhelinta tai laittaa sitä älä häiritse -tilaan.

Et siis ole työelämässä. Nimittäin aika harvalla työpaikalla voi omaan puhelimeen vastailla työaikana. Kyllä se vaan on älä häiritse-tilassa vaikka olisi 15 lasta. 

Aika monella työpaikalla voi vastata omaan puhelimeen työaikana. Et varmaan duunarina sitä tiedä.

Vierailija
126/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eletään 2020-lukua. Miksi kukaan tuhlaa toisten aikaa soittamalla kun tekstiviesti / wa on keksitty?

Koska minuutissa saa puhuttua paljon enemmän asiaa kuin näpyteltyä. Oliko muita typeriä kysymyksiä?

Jätä sitten ääniviesti tai käytä sanelutoimintoa, joka muuttaa puheesi tekstiksi, mutta älä tuhlaa toisten aikaa. Se on epäkohteliasta ja kontrolloivaa.

Tasan yhtä paljon aikaa menee sen ääniviestin kuunteluun kuin saman asian kuunteluun vastaamalla puhelimeen :D Valoja päälle nyt pikkutrolli!

Ääniviestin voin kuunnella silloin kun haluan ja kun minulla on aikaa. Puhelimella soittaja pakottaa minut kuuntelemaan asiansa vaikka minulla ei olisi aikaa juuri sillä hetkellä.

Viesti on paras, ääniviesti menettelee, puhelinsoitto vain hätätapauksessa.

Onko sinulla siis puhelin, josta tulee esiin ase, kun se soi vai miksi koet, että sinut pakotetaan vastaamaan puhelimeen?

Vierailija
127/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä häiritse tilan saa päälle niin, että asettaa tietyt numerot jotka soivat tilasta huolimatta.

Vierailija
128/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarkoitus käydä keskustelua, silloin soitan ja oletan, että linjan toisessa päässä on henkilö, joka jättää vastaamatta, mikäli hetki on huono. Jos henkilö ei vastaa, yleensä lähetän viestin, mitä asiaa minulla oli mielessä, ja pyydän soittamaan, kun hetki on sopiva. Eipä ole käynyt mielessäni, että soittaminen on epäkohteliasta. No, onneksi sukuni ja ystäväni toimivat samoin.

Vierailija
129/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö, jos sulla on PUHELIN, se saattaa soida. Siihen voi nykyaikana vastata tai olla vastaamatta. Äänet voi laittaa pois. Töissä puhelin on äänettömän kaapissa. Samoin äänet vähintään pois yöllä ja lääkärissä. Muulloin saa soittaa.

Vierailija
130/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oleta vaan yleensä kysyn aina, onko kiireitä, ehditkö jutella.

Jo se puhelimen soiminen häiritsee esim. kylvyssä maatessa ja rentoutuessa kuunnellen äänikirjaa. Sitten sieltä soittaa joku pälättäjä joka huonolla tuurilla vielä valivalivalittaa koko puhelun ajan. Sinne meni se rentoutushetki. Ihan yhtä lailla olisit voinut kysyä tekstarillakin onko sillä toisella aikaa sinulle ilman että tuppaudut.

Laita puhelin äänettömälle tai kiinni kun menet sinne kylpyyn ja rentoudut kuunnellen äänikirjaa, niin ei häiritse puhelimen soiminen.

Vierailija
131/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella työpaikalla voi vastata omaan puhelimeen työaikana. Et varmaan duunarina sitä tiedä.

Eli arvaukseni osui oikeaan. Muutenhan sinulla ei olisi ollut tarvetta mennä hiekkalaatikkotasolle, vaan olisit pystynyt kommentoimaan kuin aikuiset. 

Vierailija
132/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa kun pikkupentu leikkii jotain suurtakin akateemikkoa :D

Vierailija
133/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa? :D Kyllä mun työpaikalla saa vastata puhelimeen.

Vierailija
134/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhlaa aikaa? :D Voi jonnepieni, kun monesti aikuisten asiat hoituvat huomattavasti nopeammin pikaisella soitolla kuin kymmenillä viesteillä. 

Kymmenillä viesteillä??? Kirjoita YKSI selkeä viesti ja lähetä se, niin vastaanottaja vastaa lyhyesti. Miksi pitää jaaritella ja jauhaa turhaa puhelimessa tai viesteissä? Sellainen on epäkohteliasta ja toisten ihmisten ajan tuhlaamista.

Ei meillä ole aikaa viestejä väsäillä. Jos et vastaa puhelimeen, se on merkki siitä, ettet halua töitä. Soitamme siis seuraavalle emmekä tuhlaa aikaasi. 

t. rekrytoijat

Olen työssäkäyvä ihminen enkö ehdi töissä ollessani vastaamaan puhelimeen. Vapaa-ajalla haluan olla rauhassa enkä jaaritella joutavia. Järkevät ihmiset, kuten ystäväni, lähettävät viestin tavallisissa asioissa, ja soittavat vain, jos on jokin hätätilanne joka vaatii välitöntä vastaamista.

Vierailija
135/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää, että sinua ei haittaa, jos kirurgi vastaa puhelimeen kesken leikkauksesi. 

Vierailija
136/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, että ap:lle kukaan edes haluaa soittaa.

Vierailija
137/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä häiritse tilan saa päälle niin, että asettaa tietyt numerot jotka soivat tilasta huolimatta.

En tiedä mistä numerosta ensiapu tai poliisi soittaa.

Vierailija
138/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää, että sinua ei haittaa, jos kirurgi vastaa puhelimeen kesken leikkauksesi. 

Kyllä kirurgeille soitellaan saliin kesken leikkauksen useinkin.

Vierailija
139/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ole aikaa viestejä väsäillä. Jos et vastaa puhelimeen, se on merkki siitä, ettet halua töitä. Soitamme siis seuraavalle emmekä tuhlaa aikaasi. 

t. rekrytoijat

Olen työssäkäyvä ihminen enkö ehdi töissä ollessani vastaamaan puhelimeen. Vapaa-ajalla haluan olla rauhassa enkä jaaritella joutavia. Järkevät ihmiset, kuten ystäväni, lähettävät viestin tavallisissa asioissa, ja soittavat vain, jos on jokin hätätilanne joka vaatii välitöntä vastaamista.

Kiitän iltarukouksessa luojaani, etten ole sinun ystäväsi. Olisi kamalaa, jos ystävyys olisi pelkkien viestien varassa ja pitäisi odottaa hätätilannetta ennen kuin voi keskustella ystävän kanssa. 

t. eri

Vierailija
140/283 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kirurgeille soitellaan saliin kesken leikkauksen useinkin.

Joo, ihan varmaan lapset soittelevat ja kyselevät saaks mennä Pekan kaa uimaan tms. kun potilas makaa sydän auki pöydällä :D:D:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi