Pariutuvatko tuttavapiirisi naiset ylöspäin?
...ja kerro vähän millaisesta taustasta olette (ikä, koulutus?) Kiinnostavaa että onko arvopohja tässäkin asiassa muuttumassa.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika lailla samalla tasolla. Akateemiset akateemisten kanssa, ei-akateemiset ei-akateemisten kanssa.
Yhden akateemisen naisen keksin, joka on systemaattisesti pariutunut alaspäin ei-akateemisten kanssa.
kuinka monta kertaa systemaattisesti pariutunut?
miten pariudutaan systemaattisesti?
Systemaattinen = säännönmukainen.
Toisin sanoen niin toistuvasti, että on ollut havaittavissa tällainen kaava.
Hänellä ei hirveän pitkiä nuo suhteet ole olleet, pari vuotta enintään, eli kymmeniä duunareita on ollut vuosien mittaan kierroksessa. Muistaakseni koko aikana yksi akateeminen seassa.
Kymmeniä duunareita, siis vähintään kaksikymmentä, ehkä kolmekymmentä ellei enemmänkin.
Kuinka vanha hän on, kun on ehtinyt noin moneen parisuhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika lailla samalla tasolla. Akateemiset akateemisten kanssa, ei-akateemiset ei-akateemisten kanssa.
Yhden akateemisen naisen keksin, joka on systemaattisesti pariutunut alaspäin ei-akateemisten kanssa.
Siten vaikka, että ottaa aina väkivaltaisen alkkiksen kumppanikseen. Tällaista systemaattisuutta näkee, eli toistaa tiettyä kaavaa. Edellisen viestin kirjoittaja tarkoitti varmaankin, että akateemisellä tyypillä on ollut useita seurustelukumppaneita, joilla ei ole yhtä korkea koulutus kuin tällä naisella.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä ei hirveän pitkiä nuo suhteet ole olleet, pari vuotta enintään, eli kymmeniä duunareita on ollut vuosien mittaan kierroksessa. Muistaakseni koko aikana yksi akateeminen seassa.Kymmeniä duunareita, siis vähintään kaksikymmentä, ehkä kolmekymmentä ellei enemmänkin.
Hän on nelikymppinen krooninen sarjaseurustelija. Julistaa rakkautta n. viikon jälkeen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naiset aina ylös päin pariudu vaan naiset pariutuvat miehen kanssa joka on VÄHINTÄÄN samaa tasoa kuin mitä mies on eli sama koulutustaso,sama palkkataso jne. Naiset pitävät luokkayhteiskuntaa pystyssä omilla valinnoillaan.
Täysin samaa mieltä, naisilla on lähes poikkeuksetta se vaatimuksena että miehellä on vähintään sama koulutustaso kuin hänellä itsellään. Naiset jopa julkisesti arvottavat ihmiset koulutustason mukaan eli koulutustaso kertoo sen minkälainen ihminen on ja heidän mukaan myös koulutustaso määrittää älykkyyden.
Tässä on yksi sukupuoliero koska miehille ei naisen koulutustaso merkitse mitään mutta naisilla taas vaatimuksena on se että miehellä tulee olla vähintään sama koulutustaso kuin miehellä.
Sitten naiset vielä väittävät ettei tasoja ole :D
Njaa, minun lähipiirissäni on esim. juristinainen jonka mies on putkiasentaja.
Jep, ja kun yhteiskuntaluokista puhuttaessa vois muistaa että monen naisvaltaisen akateemisen alan tulotaso on sama tai pienempi kuin miesvaltaisella duunarialalla. Että jos paperimies tai veturinkuljettaja tienaa sen nelisen tonnia tai yli ja maisterin tutkinnon suorittanut kirjastonhoitaja alle kolme tonnia niin kumpi näistä nyt sitten on "tasokkaampi"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naiset aina ylös päin pariudu vaan naiset pariutuvat miehen kanssa joka on VÄHINTÄÄN samaa tasoa kuin mitä mies on eli sama koulutustaso,sama palkkataso jne. Naiset pitävät luokkayhteiskuntaa pystyssä omilla valinnoillaan.
Täysin samaa mieltä, naisilla on lähes poikkeuksetta se vaatimuksena että miehellä on vähintään sama koulutustaso kuin hänellä itsellään. Naiset jopa julkisesti arvottavat ihmiset koulutustason mukaan eli koulutustaso kertoo sen minkälainen ihminen on ja heidän mukaan myös koulutustaso määrittää älykkyyden.
Tässä on yksi sukupuoliero koska miehille ei naisen koulutustaso merkitse mitään mutta naisilla taas vaatimuksena on se että miehellä tulee olla vähintään sama koulutustaso kuin miehellä.
Tälläiset pariskunnat ovat todella harvinaisia tapauksia ellei se mies ole sitte yrittäjä jolla on tulot kohdillaan? Naiset pariutuvat erittäin harvoin noin paljon alas päin. Miehillä taas se on paljon yleisempää mutta yleisin on nykyisin se että pariudutaan saman tasoisen/arvoisen ihmisen kanssa eli on sama koulutustaso.
Ei ole yrittäjä, mutta tulot on ihan ok kuitenkin. Ei tuo pari ole mitenkään epäsuhtainen, ovat hyvin samankaltaisia huumoriltaan ja ajanviettotavoiltaan ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei pidä paikkaansa. Itse aikanani tutustuin ihan kaikenlaisiin miehiin avoimella mielellä, mutta järjestään amistyypit kaikkosivat, jos kertoi tekevänsä väitöskirjaa (enkä todellakaan tuonut sitä itse esille vaan miehet kysyivät). Löysin lopulta DI mieheni eli olen edelleen korkeammin koulutettu, mutta mies sentään tienaa paremmin :).
Mistä tiedät, että nykyinen "löysin lopulta DI mieheni" ei kaikkoa, kun teillä ei ole sama taso? Tienaa ne jotkut amismiehetkin paremmin kuin sinä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vaestoliitto-suomalaismiesten-lapse…
"Lapsettomuus on yleisempää alimmissa tulo- ja koulutusryhmissä.
– Ne miehet, jotka menestyvät yhteiskunnallisesti, päätyvät myös useammin isiksi. Tämä on siis myös sosiaalisen tasa-arvon kysymys."
Miehillä koulutustaso sekä palkkataso vaikuttaa aikalailla suoraan siihen saako hän lapsia ja pääseekö se edes parisuhteeseen. Mitä vähemmän mies kouluttautuu sitä suuremmalla todennäköisyydellä se jää lapsettomaksi ja sinkuksi.
Joku ammattikoulun tasoinen mies ei kykene saamaan kumppaniksi korkeastikoulutettua naista koska naisille ei kelpaa alempi tasoinen mies. Naiset kouluttautuvat nykyään enemmän kuin miehet.
Ja taas mennään...
Näitä ketjuja lukiessa naureskelen joka kerta itsekseni sitä miten ihmiset voi ajatella niin eri lailla mitä itse. Markkina-arvo -teorian mukaan olen alinta kastia koko maailmassa ja pitäisi suunnilleen anella näiltä miehiltä olemassaoloni oikeutta :D Ja siitäkin huolimatta seurustelen miehen kanssa joka noilla mittareilla on aivan eri kastissa kuin minä ja - herranjestas sentään - ollaan jopa onnellisesti parisuhteessa jo kuudetta vuotta. Minä amk / mies väitellyt tohtori, minä alle suomalaisten bruttopalkan / mies yli suomalaisten bruttopalkan, minä reippaasti ylipainoinen / mies hyväkuntoinen, minulla mielenterveyden kanssa haastetta / mies tasapainoinen ja mielenterveysongelmia ei koskaan ole ollut, minä en omista osakkeita enkä ole juurikaan perehtynyt sijoittamiseen / miehellä varallisuutta ja sijoittaa aktiivisesti. Muistaakseni viime keskustelukerralla joku totesi että miehen on pakko olla beta ja minun lapsinälkäinen mutta voi nyyh ja kyynel, kun ei olla kumpaakaan.
Tunneasioita ei vaan järkisyillä voi järkeillä ja sitä ei autismin kirjolla oleva voi ymmärtää. Jos kolahtaa niin kolahtaa. Länsimaissa ei järjestettyjä avioliittoja juurikaan harrasteta niin täällä päätökset tehdään tunteella. Jos kolahtaa niin kolahtaa ja pariskunnat voivat olla ulkopuolisille hyvinkin epäsopusuhtaisia keskenään ja siltikin onnellisia.
Toivottavasti ap saisi joskus apua omiin ongelmiinsa ja löytäisi myös ihmisen jonka kanssa olla onnellinen. Ei tarvitsisi tuntitolkulla päivittäin vauvapalstalla jankata samoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläiset pariskunnat ovat todella harvinaisia tapauksia ellei se mies ole sitte yrittäjä jolla on tulot kohdillaan? Naiset pariutuvat erittäin harvoin noin paljon alas päin. Miehillä taas se on paljon yleisempää mutta yleisin on nykyisin se että pariudutaan saman tasoisen/arvoisen ihmisen kanssa eli on sama koulutustaso.
Oletko joku korealainen vai? Siellä oikein vanhemmat vahtii että lapsen kumppani on tietyn tasoinen eli arvoinen. Meillä täällä Suomessa kristittyyn yhteiskuntaan tällainen ajattelu ei kuulu, vaan meillä kaikki ovat samanarvoisia, koulutuksesta tai ulkonäöstä riippumatta.
tiedoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä ei hirveän pitkiä nuo suhteet ole olleet, pari vuotta enintään, eli kymmeniä duunareita on ollut vuosien mittaan kierroksessa. Muistaakseni koko aikana yksi akateeminen seassa.Kymmeniä duunareita, siis vähintään kaksikymmentä, ehkä kolmekymmentä ellei enemmänkin.
Hän on nelikymppinen krooninen sarjaseurustelija. Julistaa rakkautta n. viikon jälkeen. :D
Lasket viikon tapaamisen parisuhteeksi. Just joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen taso määriytyy koulutustason mukaan, mitä enemmän kouluttaudut sitä parempi ihminen olet ja sitä parempaa palkkaa tulet saamaan.
Peruskoululaiset on tasoa 0-3
Amikset tasoa 3-6
Amk:laiset ovat tasoa 6-8
Loput sitten ovat tasoa 8-10
Amk nainen jonka arvosana on 7 pariutuu miehen kanssa joka on tasoa 7-10 eli miehellä on vähintään amk koulutustaso.
Ihmiset eivät ole tasa-arvoisia vaan koulutustaso on merkittävä tekijä mikä määrää sen kuinka arvokas olet.
Älä jauha pazkaa. Koulutustasosta ei voi päätellä suoraan mitään tuollaista.
Naiset voi päätellä, naiset ovat ihan suoraan sanonut että koulutustaso kertoo sen minkälainen ihminen on. Siksi he eivät pariudu alas päin koska alemman koulutustason mies on liian erilainen kuin hän itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasket viikon tapaamisen parisuhteeksi. Just joo.
Ei, vaan hän itse laskee. Useasti "rakastuu" ja muuttaa yhteen tuossa ajassa, alta kuukauden. Aina se uusin on se oikea elämän mies.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas mennään...
Näitä ketjuja lukiessa naureskelen joka kerta itsekseni sitä miten ihmiset voi ajatella niin eri lailla mitä itse. Markkina-arvo -teorian mukaan olen alinta kastia koko maailmassa ja pitäisi suunnilleen anella näiltä miehiltä olemassaoloni oikeutta :D Ja siitäkin huolimatta seurustelen miehen kanssa joka noilla mittareilla on aivan eri kastissa kuin minä ja - herranjestas sentään - ollaan jopa onnellisesti parisuhteessa jo kuudetta vuotta. Minä amk / mies väitellyt tohtori, minä alle suomalaisten bruttopalkan / mies yli suomalaisten bruttopalkan, minä reippaasti ylipainoinen / mies hyväkuntoinen, minulla mielenterveyden kanssa haastetta / mies tasapainoinen ja mielenterveysongelmia ei koskaan ole ollut, minä en omista osakkeita enkä ole juurikaan perehtynyt sijoittamiseen / miehellä varallisuutta ja sijoittaa aktiivisesti. Muistaakseni viime keskustelukerralla joku totesi että miehen on pakko olla beta ja minun lapsinälkäinen mutta voi nyyh ja kyynel, kun ei olla kumpaakaan.
Tunneasioita ei vaan järkisyillä voi järkeillä ja sitä ei autismin kirjolla oleva voi ymmärtää. Jos kolahtaa niin kolahtaa. Länsimaissa ei järjestettyjä avioliittoja juurikaan harrasteta niin täällä päätökset tehdään tunteella. Jos kolahtaa niin kolahtaa ja pariskunnat voivat olla ulkopuolisille hyvinkin epäsopusuhtaisia keskenään ja siltikin onnellisia.
Toivottavasti ap saisi joskus apua omiin ongelmiinsa ja löytäisi myös ihmisen jonka kanssa olla onnellinen. Ei tarvitsisi tuntitolkulla päivittäin vauvapalstalla jankata samoja asioita.
Sinun tapauksessa ei ole mitään outoa mutta sitten siinä olisi outoa jos sukupuolet olisivat toisin päin tuossa koska nainen ei oikeastaan koskaan pariudu alempiarvoisemman miehen kanssa.
Itseasiassa alaspäin useimmat.
Tai sosioekonomiset lähtökohdat (lapsuudenperhe) on samankaltaiset mutta naiset on paremmin koulutettuja ja palkattuja.
Me ja yhden tyttäremme perhe taidetaan olla poikkeus. Molemmilla samantasoinen koulutus mutta miehellä parempi palkka samasta nimikkeestä (päällikkö/johtaja) huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan tosi samalla tasolla. Esim. -87 syntynyt nainen ja mies, molemmat VTM, tulotaso sama, naamasta saman näköisiä, sama tyyli ja musiikkimaku, samankaltaiset elintavat ja arvot, yhteiset kaverit, samanlaiset seksimieltymykset ja sama huumorintaju.
Tai sitten esim. 90-luvun alussa syntynyt pariskunta joista toinen sairaanhoitaja ja toinen raksahommissa, molemmat hoikkia pitkiä blondeja, samanlainen perhetausta ja kaveripiiri yhteisiä jne.
No mahtaa olla aika tylsä liitto maistereilla.
Tuohan ois pahinta mitä voi tehdä,mennä naimisiin itsensä kanssa.
Vauvapalstan naiset pariutuvat usein afrikkalaisen kanssa. Onko se sitten ylös- vai alaspäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään, joka asuisi sääty-yhteiskunnassa.
Et siis tunne ketään.
Niin kuin jo sanoin, en tunne sääty-yhteiskunnista ketään.
Eli et siis tunne ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalstan naiset pariutuvat usein afrikkalaisen kanssa. Onko se sitten ylös- vai alaspäin?
No jos se mies on kreivi, päästään vihdoin siihen säätyyn ja vastaus on ylöspäin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan tosi samalla tasolla. Esim. -87 syntynyt nainen ja mies, molemmat VTM, tulotaso sama, naamasta saman näköisiä, sama tyyli ja musiikkimaku, samankaltaiset elintavat ja arvot, yhteiset kaverit, samanlaiset seksimieltymykset ja sama huumorintaju.
Tai sitten esim. 90-luvun alussa syntynyt pariskunta joista toinen sairaanhoitaja ja toinen raksahommissa, molemmat hoikkia pitkiä blondeja, samanlainen perhetausta ja kaveripiiri yhteisiä jne.
No mahtaa olla aika tylsä liitto maistereilla.
Tuohan ois pahinta mitä voi tehdä,mennä naimisiin itsensä kanssa.
Eivät ole tylsiä ihmisiä, päinvastoin. Ehkä siksi viihtyvätkin kaltaisensa kanssa.
Tuo ei pidä paikkaansa. Itse aikanani tutustuin ihan kaikenlaisiin miehiin avoimella mielellä, mutta järjestään amistyypit kaikkosivat, jos kertoi tekevänsä väitöskirjaa (enkä todellakaan tuonut sitä itse esille vaan miehet kysyivät). Löysin lopulta DI mieheni eli olen edelleen korkeammin koulutettu, mutta mies sentään tienaa paremmin :).