Osaavatko mielestäsi tuntemasi naiset arvoida arvonsa parisuhdemarkkinoilla oikein?
Kommentit (442)
Se näkemys, että ihmisellä on parisuhdemarkkinoilla jonkinlainen summittainen arvo, joka muodostuu osin ulkoisista ja osin muista tekijöistä, on jostain syystä täysin punainen vaate suurelle osalle täällä kommentoivia naisia.
Miten ihminen voi olla niin sokea itselleenkin, ettei ymmärrä, että vaistomaisesti on kriteerit, joiden perusteella on vasta lähdetään tutkimaan onko sitä paljon puhuttua kemiaa. Tälläinen nainen ei ymmärrä, että hänelle suurin osa miehistä on täysin ilmaa parisuhdemielessä. Ja miten sitten nämä ei-kiinnostavaan kategoriaan putoavat miehet valikoituvat tämän naisen silmissä. Ilmeisesti osalle nämä kemiat puhkeavat luonnonvoiman omaisesti kuin salaman isku kahden ihmisen kohdattua. Tässä maailmankuvassa on ilmeisesti mahdollista, että miespuolinen hollywoodtähti rakastuu kassi-Almaan ja kimkardashian peräkammari-Perttiin? Miksi näin ei käy? Näitä syitä ei voi ihmisjärki selittää?
Tyypillinen esimerkki ihmisestä, joka ei ymmärrä parisuhdearvoaan ja tasoaan on sellainen, joka kertoo, ettei ketään sopivaa löydy vuosienkaan etsimisen jälkeen. Totuus on se, että se kenellä hän itse kelpaisi on hänen kirjoissaan näkymätön.
Terveisin näitä asioita lähinnä teoriassa sivusta viihdemielessä seuraava mies, joka kohdannut haluamansa naisen jo yli 35 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset tutkitusti aliarvioivat tasonsa ja miehet yliarvioivat.
Naiset ovat myös onnellisempia sinkkuina, eivätkä halua parisuhteeseen yhtä epätoivoisesti kuin miehet.Koska onnellisi ja tervein on sinkkunainen, seuraavaksi onnellisin ja tervein on parisuhteessa oleva mies. Onnettomin on sinkkumies. Parisuhde huonontaa naisen elämänlaatua.
Tämä. Jos nainen ei halua lapsia, tai lapset on jo tehty, niin ainakaan huonoon parisuhteeseen huonon miehrn kanssa ei naisen kannata ryhtyä koska parisuhde koskee naisen elämänlaatua.
Nämä järjestetyn avioliiton haikailijat haluaisivat vain pakottaa jonkun naisen olemaan kanssa ilman mitään omaa vaivaa. Äiti toimittaisi vaimon ovelle ja sitten muka elämä olisi yhtä onnea ja auvoa molemmille osapuolille.
Ongelma tässä vain järjestetyn avioliiton haikailijoille on, ettei kukaan naittaisi tytärtään saamattomalle elämäntapatyöttömälle, vaan etsittäisiin mahdollisimman menestynyt ja kivannäköinen puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Se näkemys, että ihmisellä on parisuhdemarkkinoilla jonkinlainen summittainen arvo, joka muodostuu osin ulkoisista ja osin muista tekijöistä, on jostain syystä täysin punainen vaate suurelle osalle täällä kommentoivia naisia.
Miten ihminen voi olla niin sokea itselleenkin, ettei ymmärrä, että vaistomaisesti on kriteerit, joiden perusteella on vasta lähdetään tutkimaan onko sitä paljon puhuttua kemiaa. Tälläinen nainen ei ymmärrä, että hänelle suurin osa miehistä on täysin ilmaa parisuhdemielessä. Ja miten sitten nämä ei-kiinnostavaan kategoriaan putoavat miehet valikoituvat tämän naisen silmissä. Ilmeisesti osalle nämä kemiat puhkeavat luonnonvoiman omaisesti kuin salaman isku kahden ihmisen kohdattua. Tässä maailmankuvassa on ilmeisesti mahdollista, että miespuolinen hollywoodtähti rakastuu kassi-Almaan ja kimkardashian peräkammari-Perttiin? Miksi näin ei käy? Näitä syitä ei voi ihmisjärki selittää?
Tyypillinen esimerkki ihmisestä, joka ei ymmärrä parisuhdearvoaan ja tasoaan on sellainen, joka kertoo, ettei ketään sopivaa löydy vuosienkaan etsimisen jälkeen. Totuus on se, että se kenellä hän itse kelpaisi on hänen kirjoissaan näkymätön.
Terveisin näitä asioita lähinnä teoriassa sivusta viihdemielessä seuraava mies, joka kohdannut haluamansa naisen jo yli 35 vuotta sitten.
Kun ei sillä tasolla ole mitään väliä ihmiselle joka etsii rakkautta. Kyse on tosiaan luonnonvoimasta. Joku herättää tunteet ja joku toinen ei, eikä naiset halua suhteeseen ilman tunteita. Mikä tässä on se vaikeus ymmärtää tätä? Me ei haluta suhteeseen jossa ei ole rakkautta. Aivan sama mitkä ne tasot on.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan koe tuota punaiseksi vaatteeksi. Esimerkkinä, olen hyvin tietoinen siitä että mitä paremmalta näytän, sitä parempi mahdollisuus minulla on saada hyvä mies. Ja siksi panostankin paljon ulkonäkööni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat myös onnellisempia sinkkuina, eivätkä halua parisuhteeseen yhtä epätoivoisesti kuin miehet.Koska onnellisi ja tervein on sinkkunainen, seuraavaksi onnellisin ja tervein on parisuhteessa oleva mies. Onnettomin on sinkkumies. Parisuhde huonontaa naisen elämänlaatua.
Tämä. Jos nainen ei halua lapsia, tai lapset on jo tehty, niin ainakaan huonoon parisuhteeseen huonon miehrn kanssa ei naisen kannata ryhtyä koska parisuhde koskee naisen elämänlaatua.
Niin, aika itsestään selvä asia. Jos oma tasoni ei riitä saamaan hyvää kumppania (kuten se ei näytä riittävän), olen mieluummin yksin. En aio joustaa vaatimuksistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat myös onnellisempia sinkkuina, eivätkä halua parisuhteeseen yhtä epätoivoisesti kuin miehet.Nyt linkkiä tuohon tutkimukseen, jossa naiset "aliarvioivat tasonsa" ja miehillä päinvastoin.
Aika jännä, kun parit ovat kuitenkin tosielämässä päinvastoin. Naiset pariutuu ylös
Myös miehet pariutuvat mielummin alas, kaunis mutta jotenkin avuton ja köyhä on monen miehen unelma.
"Parisuhdemarkkina-arvoa" on mahdotonta arvioida ylös, alas taikka oikeaan. Se on se mikä se on juuri sillä hetkellä, huomenna se voi olla eri. Muuttujia on niin paljon ettei niistä voi sanoa edes mitään suuntaa-antavaa. Ei ole olemassa yhtenäistä "tavoitetta" joka määrittelisi mittarit. Jos lähihoitaja Mirkku ei tyydy vähempään kuin Hollywood-adonikseen, hän ei "yliarvioi" omaa tasoaan. Hän määrittelee itse haluamansa tavoitteet, eikä hänellä ole velvollisuutta hyväksyä ulkopuolelta tulevia vaatimuksia.
Lapsellista jzkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on valitettavasti maksumuurin takana, mutta jos jollakin on tunnukset niin tässä tuosta on miten miehet arvioivat itsensä kiinnostavammaksi ja naiset vähemmän kiinnostavaksi.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000006558514.html?share=95a4b4164c5024c486…
Lyhytaikaisista kontakteista kiinnostuneet arvioivat vastapuolen kiinnostuksen yläkanttiin muita ihmisiä useammin.
Sattuu vain olemaan niin, että miehet ovat taipuvaisia kiinnostumaan tällaisista suhteista enemmän, tutkimuksen pääkirjoittaja Anthony Lee Stirlingin yliopistosta kommentoi PsyPost-verkkolehdelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat myös onnellisempia sinkkuina, eivätkä halua parisuhteeseen yhtä epätoivoisesti kuin miehet.Nyt linkkiä tuohon tutkimukseen, jossa naiset "aliarvioivat tasonsa" ja miehillä päinvastoin.
Aika jännä, kun parit ovat kuitenkin tosielämässä päinvastoin. Naiset pariutuu ylös
Myös miehet pariutuvat mielummin alas, kaunis mutta jotenkin avuton ja köyhä on monen miehen unelma.
Sivusta huomautan näin naisena, joka jostain syystä herättää miehissä sympatiaa, että ei se varmaankaan ole unelma. Monella miehellä tuntuu olevan vain tarve pelastaa nainen. Se on ihan herttaista. Toki voi olla niitäkin jotka saa siitä jotkut kiksit että nainen on jotenkin alisteisessa asemassa. Mutta väitän että enimmäkseen kyse on tuosta että miehet tykkää kun saavat toimia tukena ja turvana. Varmaan siitä tulee miehekäs tunne. Minusta se on ihan herttaista.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat myös onnellisempia sinkkuina, eivätkä halua parisuhteeseen yhtä epätoivoisesti kuin miehet.
Sanoisin kyllä että on toisinpäin, viimeistään kolmenkympin kohdilla olevat naiset ovat melko epätoivoisia, erityisesti yksinhuoltajat. Minulle riittäisi kevyttä seurustelua, ja olenkin tehnyt sen selväksi tinderprofiilissani mutta yleensä 1-2kk sisällä naiset kertoo haluavansa enemmän, joko suoraan tai rivien välistä lukemalla.
Pari vuotta sitten minulla oli noin 6kk fwb-suhde, joka alkoi naisen pyynnöstä. Nähtiin silloin tällöin seksin merkeissä kunnes kännissä se avautui että haluaa enemmän. Kun en ollut samoilla linjoilla, tuli hirveät huudot miten olen käyttänyt häntä seksiin jne jne jne.
Mitä voin sille, jos mun tunteet ei herää tai muutu?
Vierailija kirjoitti:
Nämä järjestetyn avioliiton haikailijat haluaisivat vain pakottaa jonkun naisen olemaan kanssa ilman mitään omaa vaivaa. Äiti toimittaisi vaimon ovelle ja sitten muka elämä olisi yhtä onnea ja auvoa molemmille osapuolille.
Ongelma tässä vain järjestetyn avioliiton haikailijoille on, ettei kukaan naittaisi tytärtään saamattomalle elämäntapatyöttömälle, vaan etsittäisiin mahdollisimman menestynyt ja kivannäköinen puoliso.
Tämäpä tämä 😂 Jos omat vanhempani olisivat päässeet valitsemaan minulle miehen, olisi sekä itse valitsemani eksä että nyksä jääneet rannalle ruikutamaan, kun vanhemmat olisivat neuvotelleet hyvätuloisen insinöörin tai varakkaan maanomistajan perheiden kanssa.
"Tyypillinen esimerkki ihmisestä, joka ei ymmärrä parisuhdearvoaan ja tasoaan on sellainen, joka kertoo, ettei ketään sopivaa löydy vuosienkaan etsimisen jälkeen. Totuus on se, että se kenellä hän itse kelpaisi on hänen kirjoissaan näkymätön."
Sinä taas olet tyypillinen esimerkki miehestä joka kuvittelee että mielekäs parisuhde syntyy heti kun jommalle kummalle "kelpaa". Niin kuin että en halua syödä tuon ihmisen kanssa aamulla kaurapuuroa, mutta kelpaan hänelle, jee! Ja nyt en voi enää harmitella sitä ettei sopivaa ole löytynyt. Kun oikeasti juttu on niin että jos ei ole löytynyt ketään jonka kanssa haluaisi jutella ja juttu luistaa, arvot ja huumori kohtaa, johon pystyy luottamaan ja jota haluaa seksuaalisesti, on ihan sama vaikka oven takana seisoisi sata miestä joille "kelpaa" ja jota yllä olevat asia ei ainakaan teoriassa haittaa. Veikkaan kuitenkin että heilläkin ääni muuttuu kellossa, jos esim seksistä ei vaan tule mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat myös onnellisempia sinkkuina, eivätkä halua parisuhteeseen yhtä epätoivoisesti kuin miehet.Sanoisin kyllä että on toisinpäin, viimeistään kolmenkympin kohdilla olevat naiset ovat melko epätoivoisia, erityisesti yksinhuoltajat. Minulle riittäisi kevyttä seurustelua, ja olenkin tehnyt sen selväksi tinderprofiilissani mutta yleensä 1-2kk sisällä naiset kertoo haluavansa enemmän, joko suoraan tai rivien välistä lukemalla.
Pari vuotta sitten minulla oli noin 6kk fwb-suhde, joka alkoi naisen pyynnöstä. Nähtiin silloin tällöin seksin merkeissä kunnes kännissä se avautui että haluaa enemmän. Kun en ollut samoilla linjoilla, tuli hirveät huudot miten olen käyttänyt häntä seksiin jne jne jne.
Jotkut ihmiset tekevät tuota aika käärmemäistä toimintaa että menevät mukaan fwb suhteeseen väärillä motiiveilla: yrittävät ajan kuluessa salavihkaa muuntaa panosuhteen oikeaksi suhteeksi. Se tilanne kun he vihdoin tajuavat että eivät tule saamaan muuta kuin seksiä, voi olla todella räjähdysherkkä. Been there, done that, makkarin ovi edelleen rikki kun vihainen nainen potkaisi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat myös onnellisempia sinkkuina, eivätkä halua parisuhteeseen yhtä epätoivoisesti kuin miehet.Sanoisin kyllä että on toisinpäin, viimeistään kolmenkympin kohdilla olevat naiset ovat melko epätoivoisia, erityisesti yksinhuoltajat. Minulle riittäisi kevyttä seurustelua, ja olenkin tehnyt sen selväksi tinderprofiilissani mutta yleensä 1-2kk sisällä naiset kertoo haluavansa enemmän, joko suoraan tai rivien välistä lukemalla.
Onko kuitenkin niin että naisten pitäisi voida jotain sille että tunteet ei herää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itselläni lapset vaikuttaa vain siten että seuransa joutuu valitsemaan entistä tarkemmin. Lasten elämään ei voi tuoda ketä tahansa naistennaurattajaa vaikka itse tykkäisikin eikä ole resursseja toimia kenenkään sellaisen tukikeppinä jonka oma elämä on jotenkin kiikun kaakun. Ei ole aikaa eikä rahaa. Ja kun on jo ne lapset niin ei ole enää senkään puoleen kiire mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millälailla yh:t, jotka haluavat seksiä ovat epätoivoisia? Lapsethan on jo tehty ja tarve pysyvällä parisuhteelle on matala. Taitaa tuo toisen osapuolen ihastuminen fwb-suhteessa olla enemmän sääntö kuin poikkeus. Jokainen fwb-mieheni on jossain välissä alkanut haikailemaan parisuhteeseen kanssani. Pettyessään ihastunut osapuoli syytää juuri kuvaamasi kaltaista tekstiä. Silloin pitää olla jämäkkä ja pistää fwb-suhde poikki heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset tekevät tuota aika käärmemäistä toimintaa että menevät mukaan fwb suhteeseen väärillä motiiveilla: yrittävät ajan kuluessa salavihkaa muuntaa panosuhteen oikeaksi suhteeksi. Se tilanne kun he vihdoin tajuavat että eivät tule saamaan muuta kuin seksiä, voi olla todella räjähdysherkkä. Been there, done that, makkarin ovi edelleen rikki kun vihainen nainen potkaisi sitä.
Joo, toi on todella typerää toimintaa siltä joka ei alunperinkään pyri noudattamasn sovittuja sääntöjä, olettaen että ne on oikeasti selväsanaisesti sovittu. Sama myös niin päin että nainen kuvittelee että puuhataan seurustelua ja mies antaa ymmärtää samaa, vaikka oikeasti on vain seksin perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millälailla yh:t, jotka haluavat seksiä ovat epätoivoisia? Lapsethan on jo tehty ja tarve pysyvällä parisuhteelle on matala. Taitaa tuo toisen osapuolen ihastuminen fwb-suhteessa olla enemmän sääntö kuin poikkeus. Jokainen fwb-mieheni on jossain välissä alkanut haikailemaan parisuhteeseen kanssani. Pettyessään ihastunut osapuoli syytää juuri kuvaamasi kaltaista tekstiä. Silloin pitää olla jämäkkä ja pistää fwb-suhde poikki heti.
Veikkaisin että ne haluaa jonkun osallistumaan kuluihin, melko kallista asua yksin jos on pari muksua ja huonopalkkainen työ
Tämä on valitettavasti maksumuurin takana, mutta jos jollakin on tunnukset niin tässä tuosta on miten miehet arvioivat itsensä kiinnostavammaksi ja naiset vähemmän kiinnostavaksi.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000006558514.html?share=95a4b4164c5024c486…