Sähköauton akun vaihto maksaa jopa 80 000€
Tuntuu siltä että mikään ei riitä. Kustannukset sähköautossa karkaavat.
https://www.is.fi/autot/art-2000009367140.html
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Ja näillä etenkin Vihreät haluaisivat, että koko Suomi sitten ajelisi. Mistä rahat? Varmaan ajattelevat että kuluttajilla on samanlainen taikaseinä, millä heidän politiikkansakin kulut kustannetaan.
Voit kysyä häneltä, miten se on mahdollista:
Maria Ohisalo Joensuussa: ”Kun diesel-auto vaihtuu sähköautoon, poistuu omasta taloudesta yksi huoli”
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c6c6babe-e6f3-4dd5-a9d2-bf903ff48…
Nyt on alkanut trendi täällä Suomessakin, että vähänkin ajettuja akkuvaurioituneita sähköautoja viedään surutta romuttamille.
Ne on niin rikkaita joilla on sähkö-auto että ei haittaa.
Jaa-a. Meidän firmassa on ollut sähköautoja vuodesta 2016 ja yhteenkään en ole akkua vaihdattanut. Mutta joitakin tietysti pelottaa ihan kaikki.
Jos kansan enemistöllä menee palkkatulot peruselämiseen, asuntolainaan, kun ajetaan sillä 10+ vuotta vanhalla farkkuskootalla tai tojotalla, niin miten tuollainen rahareikä kuin uusi sähköauto sitten maksetaan? Sen kalleus on siinä että lataus on jatkuvaa ja se on yhä viisainta vaihtaa uuteen ennen kuin tehdastakuu loppuu= joku muu maksaa sen akun korjauksen.
Ei kannata maksaa noin paljoa pikkuisesta työstä. Lidlistä kun ostaa juotoskolvin ja tunkkaa vaan auton ylös niin se on helppo homma. Jos jotain menisikin pieleen niin Lidl korvaa, koska heidän kolvillaan on vaihtotyö tehty!
Vierailija kirjoitti:
Ne on niin rikkaita joilla on sähkö-auto että ei haittaa.
EU:ssa on lobattu ja päätetty, että uusia polttomoottoriautoja ei saa tuoda eikä valmistaa EU-alueella v.2035.
Jo nyt polttomoottoriautojen valmistus on osin lopetettu useissa autotehtaissa. Millä muulla ajat tulevaisuudessa kuin kalliilla ja lyhytkestoisella patteriautolla?
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Meidän firmassa on ollut sähköautoja vuodesta 2016 ja yhteenkään en ole akkua vaihdattanut. Mutta joitakin tietysti pelottaa ihan kaikki.
Mitäs teidän firma tekee? Millaista matkaa autoilla ajetaan viikoittain?
Eilen juuri katsoin Youtbesta kun eräs suomalainen yrittäjä kertoo totuuden sähköautojen akkukusetuksista.
Akustossa siis on yleensä vain yhdessä moduulissa kosteusvaurio tai kontaktihäiriö. Niitä moduuleja on 16 kpl koko akustossa. Usein riittää sen yhden moduulin vaihto eli jos akusto maksaa vaikka 20 000 euroa niin 20 000 / 16 = 1250 euroa plus vaihtotyökustannukset. Jos on vain kontaktihäiriö tai jossain piirilevyssä vikaa, kustannus voi olla vain satasia.
Tätä ei halua sähköauton valmistajat ihmisten tietävän koska koko akuston vaihtaminen on niin hyvä bisnes. Suomessa ainakin alkaa nousemaan juuri tuollaisia korjauspajoja, jossa vaihdetaan siis vain se yksi moduuli tai viallinen piirilevy. Kustannus on murto-osa akuston hinnasta, jos sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Meidän firmassa on ollut sähköautoja vuodesta 2016 ja yhteenkään en ole akkua vaihdattanut. Mutta joitakin tietysti pelottaa ihan kaikki.
Tuskin olet firmasi omistaja, sillä kukaan vastuullinen ei puhu noin. Aina voi sattua, ja joskus sinunkin kohdallesi.
Nuo akkujen korjaushinnat näkyvät (tulevat näkymään) vakuutuksissa. Odottele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näillä etenkin Vihreät haluaisivat, että koko Suomi sitten ajelisi. Mistä rahat? Varmaan ajattelevat että kuluttajilla on samanlainen taikaseinä, millä heidän politiikkansakin kulut kustannetaan.
Voit kysyä häneltä, miten se on mahdollista:
Maria Ohisalo Joensuussa: ”Kun diesel-auto vaihtuu sähköautoon, poistuu omasta taloudesta yksi huoli”
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c6c6babe-e6f3-4dd5-a9d2-bf903ff48…
Mikähän se yksi huoli on?
Jos mulla olisi diesel auto, niin tietäisin varmasti, että kustannukset ei karkaa. On eri asia maksaa vaikka 2 tonnia koneremontista, kuin useampi kymppitonni jos vähän käyt ajaessasi metsähallituksen puolella ja kennosto ottaa osumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on niin rikkaita joilla on sähkö-auto että ei haittaa.
EU:ssa on lobattu ja päätetty, että uusia polttomoottoriautoja ei saa tuoda eikä valmistaa EU-alueella v.2035.
Jo nyt polttomoottoriautojen valmistus on osin lopetettu useissa autotehtaissa. Millä muulla ajat tulevaisuudessa kuin kalliilla ja lyhytkestoisella patteriautolla?
Joku onkin sanonut, että sähköautojen lobbaus (pakotus) on johtanut historian suurinpaan business-kasvuun.
Minusta historian suurin kusetus .
Minulla on n. 20-vuotias kolmen tonnin auto. Maksoi siis joskus ostaessa 3000€. Hyvin kulkee edelleen paikasta A paikkaan B, ja voin vielä poiketa ex tempore paikassa C. Bensaa mahtuu tankkiin ainakin 50 litraa. En ole välittänyt tarkistaa tankin kokoa, kun ei ole ollut tarvetta.
Auton hintaan/arvoon nähden korjaukset tulevat "kalliiksi", mutta eivät koskaan yllä lähellekään sähköauton (tai muun uudemman auton) pienimpiäkään huoltokuluja.
Yleiseen malliin löytyy helposti varaosia ja työt voi suorittaa kuka tahansa mekaanikko.
Naurettavaa väittää, ettei vanhaa autoa kannata omistaa!
Vierailija kirjoitti:
Eilen juuri katsoin Youtbesta kun eräs suomalainen yrittäjä kertoo totuuden sähköautojen akkukusetuksista.
Akustossa siis on yleensä vain yhdessä moduulissa kosteusvaurio tai kontaktihäiriö. Niitä moduuleja on 16 kpl koko akustossa. Usein riittää sen yhden moduulin vaihto eli jos akusto maksaa vaikka 20 000 euroa niin 20 000 / 16 = 1250 euroa plus vaihtotyökustannukset. Jos on vain kontaktihäiriö tai jossain piirilevyssä vikaa, kustannus voi olla vain satasia.
Tätä ei halua sähköauton valmistajat ihmisten tietävän koska koko akuston vaihtaminen on niin hyvä bisnes. Suomessa ainakin alkaa nousemaan juuri tuollaisia korjauspajoja, jossa vaihdetaan siis vain se yksi moduuli tai viallinen piirilevy. Kustannus on murto-osa akuston hinnasta, jos sitäkään.
Jos on vähänkin laajempi kolhu tai pohjakosketus niin akuston lämmösäätöjärjestelmä voi olla vioittunut. Eli jäähdytyskennostot, putket jne. Samalla on vaihdettava akkukansi ja jopa akuston runko. Ei ole niin yksinkertaista useinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on niin rikkaita joilla on sähkö-auto että ei haittaa.
EU:ssa on lobattu ja päätetty, että uusia polttomoottoriautoja ei saa tuoda eikä valmistaa EU-alueella v.2035.
Jo nyt polttomoottoriautojen valmistus on osin lopetettu useissa autotehtaissa. Millä muulla ajat tulevaisuudessa kuin kalliilla ja lyhytkestoisella patteriautolla?
Suomessa, jopa nykyhallituksen ministerit, yrittivät aikaistaa polttomoottorikieltoa. Jotta kansalainen olisi aiemmin pakotettu ostamaan näitä hienoja ja kalliita sähköautoja.
Älä osta sähköautoa koskaan. Ostin bensa-auton ja hyvin kulkee eikä mitään vikaa ole ollut 7 vuoden aikana.
Lidlissä näin kun eräs sähköautolla pysäköintipaikalle saapunut asiakas vilkuili paristoja hyllyllä epäilyttävän näköisesti. Ei vaikuta kovin luotettavalta tuo sähköpatteriautoilu, jos täytyy Lidlin paristoja vilkuilla.
Muistakaa kumminkin säästää Lidlin kuittinne, ja krjoittaa vaikka tänne jos havaitsette jotain epäilyttävää. Yhdessä meillä on onnistumisen mahdollisuus!
Sanon vaan kirjoitti:
Älä osta sähköautoa koskaan. Ostin bensa-auton ja hyvin kulkee eikä mitään vikaa ole ollut 7 vuoden aikana.
Muista poistaa bensa-autostasi akku ja jättää se asianmukaisesti kierrätysasemalle. Se akkuilu voi muuten alkaa levitä autossasi sähköjohtoja pitkin.
– Akuston vaihdosta töineen on suurin maksamamme korvaus ollut yli 80000 euroa. Tämä oli Porschen Taycan -sähköauto, Ifin ajoneuvovakuutusten tuotepäällikkö Peter Roselius kertoo.
Kyseinen autokaan ei maksa 100 tonnia enempää.