Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saatko Kelan tukirahaa?

Vierailija
03.02.2023 |

Saatko Kelan maksamia tukirahoja?

Saatko Kelan tukirahaa?

Vaihtoehdot

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketukea.

Vierailija
2/39 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tai en.Mitä se sinulle kuuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan muutaman kympin vammaistukea, lääkkeisiin ja sairaalakuluihin en centin centtiä. Olen jo joutunut luopumaan yhdestä lääkkeestä, harkitsen toisesta luopumista.

Vierailija
4/39 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuostahan puuttuu vielä vaikka mitä: matkakorvaukset, verovähennykset, päivärahat, hoitotuet ja listahan on loputon.....

välillä tuntuu, että eikö kukaa/mikaa elä/pyöri ilman tukia ja avustuksia?

Vierailija
5/39 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatustuen.

Vierailija
6/39 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela korvaa osasta lääkkeistäni 65 %. Kallein lääkkeistä maksaisi ilman Kela-korvausta vähän alle 90 euroa kuukaudessa, nyt hinta minulle on noin 30 euroa kuukaudessa.

Ei muita tukia.

7/39 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kaikkea hitsin holhousrahaa vaikka olen varakas eikä päivähoidostakaan tarvitse maksaa. En niistä kieltäydykään. Sitten yhteiskunta maksaa vuokralaisteni vuokrat. Tulonsiirto taas minulle.

Vierailija
8/39 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joilla on alle 17 vuotiaita lapsia saavat lapsilisää.

Vierailija
9/39 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisin mutta en halua. en ole töissä siis mutta ei kiinnosta työkkärin orjuus joten olen päättänyt elää ihan vain säästöillä. tämä onkin ainoa oikea tapa olla niin sanotusti ideologisesti työtön kun maksaa itse elämänsä

Vierailija
10/39 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan me saadaan reseptilääkkeisiin Kelakorvausta (poislukien tietysti ei-korvattavat). 1.1.2023 yksityisellä lääkäriasemilla työskentelevän lääkärin palkkiosta saa edelleen Kelakorvauksen, mutta hoito- ja tutkimustoimenpiteistä suurinta osaa ei korvata. Yksityisen hammaslääkärin palkkiosta saa edelleen korvauksen.

Olen saanut myös sairauspäivärahaa pitkällä s-lomalla, kun palkanmaksu loppui. Joten so what? Liekö maassa ketään, joka ei ottaisi vastaa lääkekorvausta, vaikka on siihen oikeutettu.

Vierailija
11/39 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan työmarkkinatuen korotettuna 9e/päivä (opiskelen työvoimakoulutuksena) asumistuen ja toimeentulotukea.

Vierailija
12/39 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rinnastat toimeentulotuen ja työttönyystuen? Osa työttömistä saa vain sen työttönyystuen.

Vierailija
13/39 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki joilla on alle 17 vuotiaita lapsia saavat lapsilisää.

No tota, en minä ainakaan ole saanut kuin pari vuotta, toisesta.

Vierailija
14/39 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan me saadaan reseptilääkkeisiin Kelakorvausta (poislukien tietysti ei-korvattavat). 1.1.2023 yksityisellä lääkäriasemilla työskentelevän lääkärin palkkiosta saa edelleen Kelakorvauksen, mutta hoito- ja tutkimustoimenpiteistä suurinta osaa ei korvata. Yksityisen hammaslääkärin palkkiosta saa edelleen korvauksen.

Olen saanut myös sairauspäivärahaa pitkällä s-lomalla, kun palkanmaksu loppui. Joten so what? Liekö maassa ketään, joka ei ottaisi vastaa lääkekorvausta, vaikka on siihen oikeutettu.

Eikö siinä ole omavastuu? Entä jos ei tarvitse lääkkeitä?

Vierailija
15/39 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet saavat pelkän työmarkkinatuen kun puoliso tienaa. 

Vaikka puolisoni olisi lomautettuna liiton rahalla ja on ollutkin niin mitään toimeentulo tukia emme saisi. 

Ainoastaan jos kumpikin olisi työmarkkinatuella niin silloin saisi toimeentulotukea. 

Vierailija
16/39 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan hammaslääkäri,- lääkäri laskut ja lääkkeet kaikki työmarkkinatuesta kun puoliso tienaa niin en saa työttömänä mitään toimeentulotukea vesi, sähkö tai asumiskuluihinkaan. Pitäisi asua yksin jotta ne kaikki maksettaisiin kelasta. Ei minulle jää sitä n. 500 euroa perustarpeisiin. 

Vierailija
17/39 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan lääkkeissä on omavastuuosuus, mutta ei se poista sitä, etteikö niistä saisi Kelalta korvaustakin.

Eihän se Kela tietenkään täysimääräisesti lääkkeitä korvaa ja aika harvassa ovat ne ihmiset, jotka eivät koskaan elämässään reseptilääkettä tarvitse. Isäni kuvitteli olevansa tällainen ja nyt hänellä on kuusi erilaista lääkettä.

Vierailija
18/39 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rinnastat toimeentulotuen ja työttönyystuen? Osa työttömistä saa vain sen työttönyystuen.

Siinähän lukee ja/tai.

Vierailija
19/39 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saan tukia kelalta. Ja turha täällä on valittaa/arvostella niitä ketkä tukia saavat. Suurin osa on tarkoitettu pienituloisille niin, että ihan omaa tyhmyyttä jos niitä ei hyödynnä. 

Vierailija
20/39 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saisin mutta en halua. en ole töissä siis mutta ei kiinnosta työkkärin orjuus joten olen päättänyt elää ihan vain säästöillä. tämä onkin ainoa oikea tapa olla niin sanotusti ideologisesti työtön kun maksaa itse elämänsä

Paljonko säästöjä, saatko asumistukea? Tuo olisi kyllä ihanne.