Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ajokortin saaminen 70-vuotiaana helppoa? Tarkoitan sitä lääkäriin menemistä ja niitä testejä?

Vierailija
03.02.2023 |

Sehän tulee eteen sitten 75-vuotiaana ja 80-vuotiaana jne.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärintarkastuskäytäntö muuttui kolme vuotta sitten. Ensimmäisen kerran on käytävä lääkärissä, kun täyttää 75 vuotta. Syy on se, että hylkäämisprosentti 70-vuotiaille oli olematon ja rasitti turhaan terveydenhoitoa.

Vierailija
42/45 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini on 90v ja sai taas uusittua ajokortin ihan helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärintarkastuskäytäntö muuttui kolme vuotta sitten. Ensimmäisen kerran on käytävä lääkärissä, kun täyttää 75 vuotta. Syy on se, että hylkäämisprosentti 70-vuotiaille oli olematon ja rasitti turhaan terveydenhoitoa.

Kiitos, tuo selitti miksi myös 70- vuotiaana toimitin lääkärintodistuksen ja uudestaan 75- vuotiaana. Olen juuri ne jotkut vuodet vanhempi.

Ehkä sitten omaiset huolehtii etteivät ne jo dementian kourissa olevat uusi 70 v ajokorttia,.

Vierailija
44/45 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs muistisairas tuttava ajelee täyttä häkää, vaikka kortti on otettu virallisesti pois ajat sitten. Hän suuttui minulle, kun en suostunut menemään kyytiin ja ehdotin taksia yhteiselle teatteriretkelle. Hän ei itse ymmärrä ollenkaan, miksi kortti meni. Tilanne on ahdistava. Omaisia ei ole, ja lähimmät sukulaiset (serkut) asuvat kaukana. 

Vierailija
45/45 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän tuo lääkärintarkastus on. Omaiseni hyvin alkuvaiheessa oleva muistisairaus löytyi juuri tuohon ajokortin uudistamiseen tarvittavan lääkärintarkastuksen yhteydessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi