Syöminen juhlissa ilman raskauden paljastamista
Edessä häämöttää useampi juhla, mutta vielä ei olla valmiita kertomaan läheisille raskaudesta. Haluaisinkin kysyä kuinka olette juhlissa syöneet, kun ei oikein voi kysyä jokaisesta tarjottavasta mitä sisältää? Osa juhlista pieniä synttärijuhlia kahvittelun kesken eli syömättömyyden näkee.
Alkoholi puoli on helpommin piilotettavissa, mutta olisin kiinnostunut kuulemaan kuinka olette tuon syömisen ratkaisseet.
Kiitos jo etukäteen!
Tilannetta ei siis helpota se, että ennen tuli käytettyä hyvin erilaisia vaatteita ja nykyään joutuu laittamaan hieman väljempää päälle, jotta turvotus/ pieni masu ei näkyisi.
Kommentit (86)
Viime vuoden puolella kun oma raskaus oli alussa ja työpaikalla ravintolailta, niin pyysin tarjoilijoita erikseen huomioimaan ruokavalioni ja kerroin, että muu seurue ei asiasta tiedä. Kun muille tuotiin lihaa mediumina, minä sain vegaaniversion ja työkaverilta kommentin: "oot sä joku vegaani vai?!" Ja kun en juonut alkoholia vaan vettä ja mocktaileja, samainen työkaveri heitti "vitsillä", että olen luuseri. Juntit huomauttelevat muiden ruokavalioista. Enpä ole vieläkään kertonut tälle työkaverille raskaudestani, mutta siinäpä saa muistella sitten heittojaan. Eiköhän jossain vaiheessa ala ihmetellä lihomistani.
Minä yritin salata ekaa raskautta määräaikaisessa pätkätyössäni vaikka kärsin aivan järkyttävästä pahoinvoinnista ja välillä yritin mahdollisimman äänettömästi oksennella työpaikan vessassakin. Siinä vaiheessa, kun työpaikalla kerroin asiasta, toimiston vanhemmat rouvat vilkaisivat toisiaan merkitsevästi. Olivat kuulemma huomanneet jo aikaa sitten, tarkalleen ottaen siinä vaiheessa, kun lopetin kahvin juomisen ja otin tilalle appelsiinimehun. Kahvi vaan oli yksi niistä asioista, jotka saivat laatan lentämään välittömästi.
Tuo olisi kyllä kieltämättä haasteellista joulupöydässä jos raskauttaan salassa pitävä on tunnettu graavilohen ym. kylmien kalojen ystävä ja yhtenä jouluna söisikin vain kinkkua ja lanttulaatikkoa. Vieraammassa seurassa piilottelu on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on buffettarjoilu otat sieltä mitä haluat.
Hyvin voi kysyä esim voileipäkakusta onko se lämmin- vai kylmäsavulohta. Tosin itse söin molempia. En ymmärrä tuota tuorejuustoakaan, nehän on useimmat ihan vaan levitteitä - jos haluaa olla oikein tarkka niin pastöroimattomat juustot on niitä mitä ei suositella. Ja ne löytyy juustotarjottimelta. Kävelet vain ohi.
Tuorejuustoissa on nimenomaan se ongelma, että ne ovat usein pastöroimattomia. Ei kaikki toki.
Paatko tähän vaikka tuotemerkin Suomessa myytävästä, pastöroimattomasta maidosta tehdysta tuorejuusta, kiitos
Minä yritin ihan mielenkiinnosta etsiä pastöroimatonta tuorejuustoa,en löytänyt :)
no voi jeesus. jätät raakajuustot ja kalat/lihat pois. alkoholia et juo. ei ole vaikeaa.
Kiitos viestistäsi, tiedän mistä puhut. Mulle tuli kaikkien hoitojen lomassa vielä keskenmeno ennen lasta. Jälkeenpäin tajuan kärsineeni traumaperäisestä stressihäiriöstä, pelkäsin niin hirveästi että vauvalle ja sikiölle tapahtuu jotain. Lapsi jo koulussa mutten vieläkään pysty esim lukemaan kohtukuolemista kertovia romaaneita.