Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jossain autoissa on käsijarru?

Vierailija
02.02.2023 |

Mitä ihmettä?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun auton etukulmaan on yön aikana törmännyt auto jonka vaihde oli P:llä ja kuski nukkumassa sisällä. Hieman mäkinen parkkipaikka. Tuon jälkeen olen käyttänyt käsijarrua aina jos on ollut sen verran kaltevuutta että auto N-asennossa voisi lähteä liikkeelle.

Vierailija
42/47 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sladi kirjoitti:

Käsijarrukäännöksiä varten tietysti.

Ei muuten tahdo kunnolla onnistua, kun näissä uusissa autoissa ei saa ajonvakautusjärjestelmää pois päältä 😔

T: Entinen käkkärikikkailija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksummissa autoissa seisontajarru menee päälle P-asennossa, eikä sitä tarvitse itse laittaa.

Voi olla hyvä uusavuttomalle.

Tärkein oppi näille olisi se, että se vaihde voi "pompsahtaa" pois päältä, jos jättää pelkän vaihteen varaan, kuten moni loivaan mäkee tekee.

Ja kun menee esim eteläeuroopan maihin jossa parkissa olevia töytäistään puskuriin, voi mennä jopa vaihdelaatikko jos auto seisoo siellä vaihteen varassa.

Vierailija
44/47 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ole viisasta jättää autoa vaihteiston P-asennon varaan muuten kuin ihan tasaisella alustalla. Itse aina vähänkään kaltevalle alustalle parkkeerattaessa laitan ensin käsijarrun päälle, nostan jalan jarrulta ja tämän jälkeen kun auto on käsijarrun varassa siirran vaihdekepin asentoon P.

Vierailija
45/47 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sladi kirjoitti:

Käsijarrukäännöksiä varten tietysti.

Ei muuten tahdo kunnolla onnistua, kun näissä uusissa autoissa ei saa ajonvakautusjärjestelmää pois päältä 😔

T: Entinen käkkärikikkailija

Ajokorttia suorittaessa piti tehdä joku kolmen pisteen käännös tai vaihtoehtoisesti kouluttaja sano että voi vetää käkkärillä jos haluaa. Näin 90-luvulla.

Vierailija
46/47 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moderneissa autoissa ei ole.

Höpsis. Ei voimansiirron lukitseminen auta mäkipysäköinnissä. Autossa on oltava pyörät lukitseva mekanismi. Sen "käsijarrun" käyttö on uusimmissa autoissa sähköinen.

Mun vuoden 2020 autosssa on mekaaninen.

Vierailija
47/47 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun auton etukulmaan on yön aikana törmännyt auto jonka vaihde oli P:llä ja kuski nukkumassa sisällä. Hieman mäkinen parkkipaikka. Tuon jälkeen olen käyttänyt käsijarrua aina jos on ollut sen verran kaltevuutta että auto N-asennossa voisi lähteä liikkeelle.

Miksi hän nukkui autossa?