Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen exä ei ole erosta yli(?) ja puuttuu liikaa elämäämme

Vierailija
02.02.2023 |

Miehen ja exänsä erosta aikaa 1,5v. Tapasin miehen vuosi heidän eronsa jälkeen. Heillä yhteiset isot lapset jo. Minulla lapsia myös. Exänsä on yhteydessä edelleen mieheen silloin tällöin myös omissa asioissaan vaikka hänelläkin jo uusi kumppani. He riitelevät välillä isojen lastensa asioista vaikka lapset osaisivat asiansa itsekin kertoa. Exänsä tekee myös kiusaa vieraannuttamalla isää lapsistaan puhumalla hänestä/meistä pahaa lapsille. Ettei meillä olisi lapsille aikaa jne. vaikka ollaan lapsia kutsuttu käymään ym.. He eivät aina vain tule koska elävät nuorten elämää kiireineen ja tyttö/poikaystävineen.

Ex siis saattaa soitella koska tahansa ja useinkin lasten asioihin liittyen, mutta jatkaa juttua omista suunnitelmistaan ja vaikka lemmikeistä jutellen.. taikka sitten, että miten menee. Tikusta tekea asiaa! Ei ymmärrä, että erottuaan myös se suhde enemmänkin katkeaa että toinen kuuntelisi huolet ja murheet. Varsinkin kun hänellä on oma uusi kumppani ollut jo kauan aikaa. En minäkään soittele exilleni kertoakseni mitä olen tehnyt..

Kyllä, olen mustasukkainen ja vähän epävarma omasta asemastani ja sanoin tämän miehelle. Hän teki kyllä exälleen sittemmin selväksi, että lasten asioihin liittymättä on turha soitella. Ex ei jotenkaan tätä oikein ymmärrä ja suuttui, että miehen pitää tietää miten hänellä menee kun se kuulemma vaikuttaa lapsiinkin! Ei vaikuta. Lapset ovat jo niin isoja. Myös se, että moralisoi meitä siitä, että mies ei olisi lapsistaan kyllin kiinnostunut vaan elää liikaa "uusperhe-elämää" uuden rakkautensa kanssa (minun).Ei jotenkaan usko meihin. Ihankuin olisin vaan joku lumppu pyörimässä tässä ja olen "vienyt" miehen häneltä vaikka heidän eronsa oli jo vanha kun miehen edes tapasin!

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasit miehen puoli vuotta sitten? Etkä varmaan saman tien ryhtynyt seurustelemaan hänen kanssaan, vaan ensin meni aikaa tutustumiseen. Varsinaista suhdetta takana pari, kolme kuukautta?

Ja ryhdyt jo määrittelemään, kuinka ja miten mies saa pitää yhteyttä eksäänsä eli lastensa äitiin?

Aika heikoilla jäillä liikut.

Vierailija
22/89 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä asia ei oikein valitettavasti ole sinun ratkaistavissasi. Hyvä että olet miehelle kertonut ettet pidä näin tiiviistä yhteydenpidosta hänen ja exänsä välillä, mutta nyt se pallo on myös täysin miehen käsissä mitä hän sillä tiedolla tekee. Tuo toinen nainen on kuitenkin aina hänen lastensa äiti, mikään sitä ei voi muuttaa ja onhan se lasten kannalta parasta että kaikki tulisivat toimeen. Se yhteinen vanhemmuus kun ei lopu vaikka lapset aikuistuvat. Edessä on valmistujaisia, hääjuhlia, lastenlapsia jne jne.

Jos mies itse haluaa ylläpitää exäänsä tuttavalliset välit, niin sitten hän haluaa. Jos taas mies ei halua olla tekemisissä ollenkaan, on sekin vain ja ainoastaan hänen itsensä katkottava ne välit. Sinä et voi mennä tuolle exälle urputtamaan asiasta (tai voit mutta silloin teet itsestäsi vain mustasukkaisen ja kontrolloivan naisystävän). Oletko muuten mustasukkainen miehestä? Olisiko asia yhtä kamala jos miehellä olisi joku toinen naispuolinen ystävä, vai onko ongelma vain se että tosiaan on ex-puoliso? Jokatapauksessa tuo nainen pysyy miehen elämässä jollakin tavalla mukana lasten loppuelämän ajan (vähintään lapset puhuvat kuulumisia ja juhlissa todennäköisesti nähdään).

Pystytkö sinä hyväksymään miehesi kannan tässä asiassa?

Tottakai minä tämän tiedän, että ne yhteiset lapset aina on ja jää. Tietenkin! Tiedän, että ex on aina mukana elämässämme tietyllä tavalla lasten kautta. Asialliset välit on varsin ok. Lasten asioissa saa yhteyttä pitääkin jos on niin, että on tärkeää asiaa heistä. Näistä en ole milloinkaan ollut vihainen. Vain se tikusta asiaa-tyyppinen tilanne ärsyttää sekä omien asioiden puiminen miehen kanssa. Erotessa menettää miehen, seksikumppanin ja sen tietynlaisen ystävyyden myös. Sanoin miehelle, että mulle on ihan ok jos joskus myöhemmin ovat enemmän kavereita keskenään kunhan nyt saadaan se napanuora ensin exän puolelta oikeasti katki. Mies ei ole enää velvollinen kuuntelemaan exänsä huolia. Minäkin häneen joskus varmasti tutustun. En ole niin ilkeä ettenkö voisi tutustua, voin, ja varmasti neutraalit asialliset välitkin tulevat joskus olemaan. Ex tekee vain itsestään todella naurettavan ja lapsellisen tuollaisine ennakkoluuloineen jotka vielä esittää miehelle ÄÄNEEN!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasit miehen puoli vuotta sitten? Etkä varmaan saman tien ryhtynyt seurustelemaan hänen kanssaan, vaan ensin meni aikaa tutustumiseen. Varsinaista suhdetta takana pari, kolme kuukautta?

Ja ryhdyt jo määrittelemään, kuinka ja miten mies saa pitää yhteyttä eksäänsä eli lastensa äitiin?

Juuri samaa mietin. Ja tuskin se lasten äiti mitään monologia vetää vasten isän tahtoa, kun soittelee ja kertoilee kuulumisiaan samalla. Eiköhän se lasten isä ihan yhtälailla ylläpidä sitä suhdetta exäänsä (ja kannattaakin, niin tietää vähän, mitä lasten toisessa kodissa tapahtuu, mikä on siis ihan normaalia, jos lasten elämä kokonaisvaltaisesti kiinnostaa). Hyvähän se on, että lasten vanhemmat on väleissä ja parhaimmillaan autteleekin toisiaan. Varmasti tuntevat toisensa pitkältä ajalta ja osaavat sparrailla toisiaan elämän kysymyksissä.

Ap sen sijaan on mustasukkainen, juuri tullut kuvioon ja kovaa vauhtia mustamaalaamassa miehen lasten äitiä ja estämästä miehen sosiaalisia suhteita.

Vierailija
24/89 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen exä on tehnyt jo pari kolme vuotta tikusta asiaa lähes viikottain tai vähintään parin viikon välein, arvostellut meidän suhdetta mun miehelle ym. Mutta en minä tee asialle mitään. Mun puolesta saavat olla ystäviä, vaikka tuntuu, että exä joskus haikaileekin perään. Minä olen se,  joka tän pelin voitti ja kenen kanssa miehellä on nyt hyvä olla. Sen kun katselee meidän suhdetta siinä vieressä, itselleen exän vaan hallaa tekee, jos vanha suola joskus janottaa.

Se on totta. Tiedän tämän. Itselleen se ex hallaa tekee jos ei osaa jatkaa elämäänsä. Mua vaan ärsyttää myös minuun kohdistuvat syytökset siitä, että olisin joku hyväksikäyttäjä. Ex ei tiedä kuinka väärässä onkaan!

ap

Kertooko eksä näitä valheita miehen lapsille? Siinä tapauksessa miehen olisi hyvä jutella rauhassa lasten kanssa ja kertoa kuinka asiat todellisuudessa ovat. Äitiä ei kannata lähteä mitenkään panettelemaan, mutta lapsille pitää kertoa, että äiti ei puhu totta haukkuessaan sinua tai väittäessään miehen välttelevän lastensa kanssa olemista.

Vierailija
25/89 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen exä on tehnyt jo pari kolme vuotta tikusta asiaa lähes viikottain tai vähintään parin viikon välein, arvostellut meidän suhdetta mun miehelle ym. Mutta en minä tee asialle mitään. Mun puolesta saavat olla ystäviä, vaikka tuntuu, että exä joskus haikaileekin perään. Minä olen se,  joka tän pelin voitti ja kenen kanssa miehellä on nyt hyvä olla. Sen kun katselee meidän suhdetta siinä vieressä, itselleen exän vaan hallaa tekee, jos vanha suola joskus janottaa.

Se on totta. Tiedän tämän. Itselleen se ex hallaa tekee jos ei osaa jatkaa elämäänsä. Mua vaan ärsyttää myös minuun kohdistuvat syytökset siitä, että olisin joku hyväksikäyttäjä. Ex ei tiedä kuinka väärässä onkaan!

Jospa sinä et tiedä kaikkea tai kaikkia sen suhteen käänteitä.

26/89 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä asia ei oikein valitettavasti ole sinun ratkaistavissasi. Hyvä että olet miehelle kertonut ettet pidä näin tiiviistä yhteydenpidosta hänen ja exänsä välillä, mutta nyt se pallo on myös täysin miehen käsissä mitä hän sillä tiedolla tekee. Tuo toinen nainen on kuitenkin aina hänen lastensa äiti, mikään sitä ei voi muuttaa ja onhan se lasten kannalta parasta että kaikki tulisivat toimeen. Se yhteinen vanhemmuus kun ei lopu vaikka lapset aikuistuvat. Edessä on valmistujaisia, hääjuhlia, lastenlapsia jne jne.

Jos mies itse haluaa ylläpitää exäänsä tuttavalliset välit, niin sitten hän haluaa. Jos taas mies ei halua olla tekemisissä ollenkaan, on sekin vain ja ainoastaan hänen itsensä katkottava ne välit. Sinä et voi mennä tuolle exälle urputtamaan asiasta (tai voit mutta silloin teet itsestäsi vain mustasukkaisen ja kontrolloivan naisystävän). Oletko muuten mustasukkainen miehestä? Olisiko asia yhtä kamala jos miehellä olisi joku toinen naispuolinen ystävä, vai onko ongelma vain se että tosiaan on ex-puoliso? Jokatapauksessa tuo nainen pysyy miehen elämässä jollakin tavalla mukana lasten loppuelämän ajan (vähintään lapset puhuvat kuulumisia ja juhlissa todennäköisesti nähdään).

Pystytkö sinä hyväksymään miehesi kannan tässä asiassa?

Tottakai minä tämän tiedän, että ne yhteiset lapset aina on ja jää. Tietenkin! Tiedän, että ex on aina mukana elämässämme tietyllä tavalla lasten kautta. Asialliset välit on varsin ok. Lasten asioissa saa yhteyttä pitääkin jos on niin, että on tärkeää asiaa heistä. Näistä en ole milloinkaan ollut vihainen. Vain se tikusta asiaa-tyyppinen tilanne ärsyttää sekä omien asioiden puiminen miehen kanssa. Erotessa menettää miehen, seksikumppanin ja sen tietynlaisen ystävyyden myös. Sanoin miehelle, että mulle on ihan ok jos joskus myöhemmin ovat enemmän kavereita keskenään kunhan nyt saadaan se napanuora ensin exän puolelta oikeasti katki. Mies ei ole enää velvollinen kuuntelemaan exänsä huolia. Minäkin häneen joskus varmasti tutustun. En ole niin ilkeä ettenkö voisi tutustua, voin, ja varmasti neutraalit asialliset välitkin tulevat joskus olemaan. Ex tekee vain itsestään todella naurettavan ja lapsellisen tuollaisine ennakkoluuloineen jotka vielä esittää miehelle ÄÄNEEN!

ap

Unohdat tässä nyt vaan sen faktan, että niin kauan kun miehesi exällä on huolia ja heidän lapsensa alaikäsiiä, ne huolet vaikuttavat myös miesystäväsi lapsiin ja siten miesystävääsi lastensa vanhempana. Kun lapset ovat täysi-ikäisiä, he katavat itse vastuun omasta elämästään ja pärjäämisestään äitinsä kanssa, vaikka äidillään olisikin huolia. Ymmärrän hyvin, että katsot lasten olevan jo tarpeeksi isoja itsekin puhumaan isälleen asioista ja että exän ja miesystäväsi välinen yhteydenpito saisi liittyä vain lapsia koskeviin asioihin, mutta exän huolet voivat vaikuttaa myös lapsiinkin. Kunhan lapset täyttävät 18, miesystäväsi voi pistää vaikka puhelimessaan estot exälleen ja kaikki tarpeellinen tieto liikkuu lasten ja isän välillä.

Vierailija
27/89 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa sinä et tiedä kaikkea tai kaikkia sen suhteen käänteitä.

25 korjaa. Jäi välistä lainausmerkki pois ennen viimeistä lausetta.

Vierailija
28/89 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri samaa mietin. Ja tuskin se lasten äiti mitään monologia vetää vasten isän tahtoa, kun soittelee ja kertoilee kuulumisiaan samalla. Eiköhän se lasten isä ihan yhtälailla ylläpidä sitä suhdetta exäänsä (ja kannattaakin, niin tietää vähän, mitä lasten toisessa kodissa tapahtuu, mikä on siis ihan normaalia, jos lasten elämä kokonaisvaltaisesti kiinnostaa). Hyvähän se on, että lasten vanhemmat on väleissä ja parhaimmillaan autteleekin toisiaan. Varmasti tuntevat toisensa pitkältä ajalta ja osaavat sparrailla toisiaan elämän kysymyksissä.

Ap sen sijaan on mustasukkainen, juuri tullut kuvioon ja kovaa vauhtia mustamaalaamassa miehen lasten äitiä ja estämästä miehen sosiaalisia suhteita.

Luitko yhtään mitä kirjoitin? Myönsin, että olen myös mustasukkainen. Se on luonnollinen tunne. En ole kieltänyt yhteydenpitoa kokonaan, tietenkään. Ja olet väärässä monologista. :D Sitä se on puhelimessa ollut. Ex pitää monologia ja mies kilttinä vastannut joo, aha, joo.. (olen istunut vieressä kuuntelemassa useasti). Kunnes mies veti rajaa sinne, että saa riittää nämä ylimääräiset, jota ex ei tosiaan ymmärtänyt.

ap

Vierailija
29/89 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eivätkö lapset ap ole säännöllisesti teillä edes joka toinen viikonloppu? Vaikea on uskoa, että te kauheasti miehen lapsista välitätte tai haluatte osallistua lasten elämään. Itse isä itsensä vieraannuttaa, jos ei ryhdistäydy ja vaadi lapsia säännöllisesti luokseen.

Vierailija
30/89 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et nyt tästä vastauksesta pidä. Mutta tämä tuore poikaystäväsi on aikuinen ihminen, joka vastaa yksin suhteestaan eksäänsä ja lapsiinsa. Ne asiat eivät yksinkertaisesti kuulu sinulle.

Sinä vastaat vain omasta suhteestasi mieheen. Ota tai jätä.

Vierailija
31/89 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kertooko eksä näitä valheita miehen lapsille? Siinä tapauksessa miehen olisi hyvä jutella rauhassa lasten kanssa ja kertoa kuinka asiat todellisuudessa ovat. Äitiä ei kannata lähteä mitenkään panettelemaan, mutta lapsille pitää kertoa, että äiti ei puhu totta haukkuessaan sinua tai väittäessään miehen välttelevän lastensa kanssa olemista.

Kertoo. Mies nämä juuri lapsille myös oikaisi. Lapsetkin ymmärtävät äitinsä olevan jotenkin katkera ja olipa nuori todennutkin isälleen, että minä en taida kauheasti äidistä tykätä kun esittää tuollaisia syytöksiä.. Ei ne lapsetkaan sokeita ole! Mies kuitenkin oli sen verran fiksu että sanoi, että niin, varmasti pitäisin mutta en tietenkään pidä näistä perättömistä jutuista joita toinen van "heittelee ilmoille".

ap

Vierailija
32/89 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et nyt tästä vastauksesta pidä. Mutta tämä tuore poikaystäväsi on aikuinen ihminen, joka vastaa yksin suhteestaan eksäänsä ja lapsiinsa. Ne asiat eivät yksinkertaisesti kuulu sinulle.

Sinä vastaat vain omasta suhteestasi mieheen. Ota tai jätä.

Näin tekee. Sanoin tämän miehelle ja ymmärsi asian minun puoleltani. Hänkin joko ottaa tai jättää. Sama minulla ja sama hänellä.

ap

Vierailija
33/89 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lasten asioissa saa yhteyttä pitääkin jos on niin, että on tärkeää asiaa heistä. Näistä en ole milloinkaan ollut vihainen. Vain se tikusta asiaa-tyyppinen tilanne ärsyttää sekä omien asioiden puiminen miehen kanssa."

Ystävä rakas, sinä et voi sanella, missä asioissa mies "saa" pitää yhteyttä eksäänsä. Hän päättää sen aivan itse.

Jos mies ja eksä puivat omia (eksän) asioita, olkoonkin että mies kenties vastentahtoisesti, sitten he puivat. Sinä voit valita, ärsyynnytkö tuosta vai et.

Epävarmuutesi ja ärsyyntymisesi johtunee siitä, että juttu on noin tuore. Et voi tietää, jatkuuko tapailunne/suhteenne vai ei. Mutta ei tilannetta ainakaan paranna se, että avoimesti kiukuttelet ja olet vihainen.

Vierailija
34/89 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et selvästikään ole sinut asian kanssa, että miehellä on ollut perhe toisen naisen kanssa. Sinun tässä pitää muuttua tai jättää mies.

Sinä et voi tietää heidän välejään. Näet asiat vain omalta kannaltasi ja oletko edes tietoinen mitä on tapahtunut tai mitkä heidän välinsä ovat?

Jos itse nyt eroaisin niin olisi outoa, jos en olisi missään tekemisissä eksääni kymmenien yhdessäolovuosien jälkeen ja varainkaan kun on lapsia. Pieniä tai aikuisia.

Katsos, kaikkea ei voi saada. Asiat ei pyöri sinun mielesi mukaan. Ehkä koet olevasi heikoilla ja pelkäät miehen lähtevän.

Vierailija
35/89 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et selvästikään ole sinut asian kanssa, että miehellä on ollut perhe toisen naisen kanssa. Sinun tässä pitää muuttua tai jättää mies.

Sinä et voi tietää heidän välejään. Näet asiat vain omalta kannaltasi ja oletko edes tietoinen mitä on tapahtunut tai mitkä heidän välinsä ovat?

Jos itse nyt eroaisin niin olisi outoa, jos en olisi missään tekemisissä eksääni kymmenien yhdessäolovuosien jälkeen ja varainkaan kun on lapsia. Pieniä tai aikuisia.

Katsos, kaikkea ei voi saada. Asiat ei pyöri sinun mielesi mukaan. Ehkä koet olevasi heikoilla ja pelkäät miehen lähtevän.

Asiat eivät pyöri mieleni mukaan, tiedän sen. Mulla on oikeus kuitenkin ärsyyntyä asioista, jos minusta esitetään perättömiä syytöksiä. Enkä ole kieltänyt yhteydenpitoa. Edelleenkään. Ymmärrän, että miehellä on lapsia. Kuten kirjoitin, minullakin on.

ap

Vierailija
36/89 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiat eivät pyöri mieleni mukaan, tiedän sen. Mulla on oikeus kuitenkin ärsyyntyä asioista, jos minusta esitetään perättömiä syytöksiä. Enkä ole kieltänyt yhteydenpitoa. Edelleenkään. Ymmärrän, että miehellä on lapsia. Kuten kirjoitin, minullakin on.

ap

Miksi miehen lapset eivät ole isänsä luona säännöllisesti, asuvatko omat lapsesi teillä?

Vierailija
37/89 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa mitään empatiaan asiasi,ainakaan minulta! Kuka pakkko aviotumaan eroneen miehen kanssa?Ole hyvä keskustele asiasta miehesi kanssa. Sinun ongelma , jos et pysty kotisi puhua asioista ja nostaa kissaa pöydälle heti! 

Vierailija
38/89 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärränkö oikein, että olet jo muuttanut yhteen miehen kanssa, jonka tapasit ensi kertaa vain puoli vuotta sitten? Ja molemmilla vielä lapset kuvioissa.

Aika haipakkaa, sanoisin. Jäin myös miettimään, mitä mieltä sinun lapsesi ovat äitylin vauhdista.

Vierailija
39/89 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on isot lapset jo, niin eikö miehesi voi itse sopia tapaamiset lasten kanssa. Ei kai tuo "vieraannuttaminen" enää oikein teini-ikäiselle oikeasti onnistu?

Vierailija
40/89 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä ole kyse siitä, että tämä nainen pelkää oman asemansa vuoksi. Ehkä mies on etääntymässä ja nainen on jo puhunut asiasta eikä mies halua asialle tehdä tarpeeksi kun ei ole motivaatiota siihen.

Et voi pakolla ketään pitää ja mies tekisi itse lopun asiattomuuksista. Nyt hän ei tee puhuen eksälleen. Mistä se sinusta kertoo? Mies on vässykkä tai ehkä ei sitoutunut sinuun ja vaistoat sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi