Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen exä ei ole erosta yli(?) ja puuttuu liikaa elämäämme

Vierailija
02.02.2023 |

Miehen ja exänsä erosta aikaa 1,5v. Tapasin miehen vuosi heidän eronsa jälkeen. Heillä yhteiset isot lapset jo. Minulla lapsia myös. Exänsä on yhteydessä edelleen mieheen silloin tällöin myös omissa asioissaan vaikka hänelläkin jo uusi kumppani. He riitelevät välillä isojen lastensa asioista vaikka lapset osaisivat asiansa itsekin kertoa. Exänsä tekee myös kiusaa vieraannuttamalla isää lapsistaan puhumalla hänestä/meistä pahaa lapsille. Ettei meillä olisi lapsille aikaa jne. vaikka ollaan lapsia kutsuttu käymään ym.. He eivät aina vain tule koska elävät nuorten elämää kiireineen ja tyttö/poikaystävineen.

Ex siis saattaa soitella koska tahansa ja useinkin lasten asioihin liittyen, mutta jatkaa juttua omista suunnitelmistaan ja vaikka lemmikeistä jutellen.. taikka sitten, että miten menee. Tikusta tekea asiaa! Ei ymmärrä, että erottuaan myös se suhde enemmänkin katkeaa että toinen kuuntelisi huolet ja murheet. Varsinkin kun hänellä on oma uusi kumppani ollut jo kauan aikaa. En minäkään soittele exilleni kertoakseni mitä olen tehnyt..

Kyllä, olen mustasukkainen ja vähän epävarma omasta asemastani ja sanoin tämän miehelle. Hän teki kyllä exälleen sittemmin selväksi, että lasten asioihin liittymättä on turha soitella. Ex ei jotenkaan tätä oikein ymmärrä ja suuttui, että miehen pitää tietää miten hänellä menee kun se kuulemma vaikuttaa lapsiinkin! Ei vaikuta. Lapset ovat jo niin isoja. Myös se, että moralisoi meitä siitä, että mies ei olisi lapsistaan kyllin kiinnostunut vaan elää liikaa "uusperhe-elämää" uuden rakkautensa kanssa (minun).Ei jotenkaan usko meihin. Ihankuin olisin vaan joku lumppu pyörimässä tässä ja olen "vienyt" miehen häneltä vaikka heidän eronsa oli jo vanha kun miehen edes tapasin!

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä asia omaan arvoonsa ja elä omaa elämääsi.

No onhan tuo rasittavaa että joku sekaantuu säännöllisesti omaan perhe-elämään, oli hän sitten kuka tahansa.

Ei fiksua alkuunkaan roikkua noin paljon kuvioissa.

Vierailija
82/89 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kannustan aloittajaa tapaamaan exän. Se voisi hälventää pelkoja, ennakkoluuloja ja olla molemmille hyväksi."

Ei missään nimessä! Pysy kaukana, kuulostaa muutenkin rasittavalta roikkujalta joka ei ole mennyt eteenpäin oikeasti elämässään, vaan täyttää tyhjyyttään soittamalla yksinpuhelujaan ---->ex-miehelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas taattua av-laatua eli ap on aina väärässä. Lyön vetoa, että jos tänne kirjoittaisi asian exän näkökulmasta, miten uusi nainen ei ymmärrä hänen jatkuvaa soittelua entiselle miehelleen, niin täällä komennettaisiin todella nopeasti pääsemään irti.

Muistan vain senkin keskustelun, missä suurin osa oli sitä mieltä, että eron jälkeen ei saa olla edes exän sukulaisten kanssa tekemisissä, vaikka miten läheiset suhteet olisi ollut esim appivanhempiin.

Vierailija
84/89 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen exä on tehnyt jo pari kolme vuotta tikusta asiaa lähes viikottain tai vähintään parin viikon välein, arvostellut meidän suhdetta mun miehelle ym. Mutta en minä tee asialle mitään. Mun puolesta saavat olla ystäviä, vaikka tuntuu, että exä joskus haikaileekin perään. Minä olen se,  joka tän pelin voitti ja kenen kanssa miehellä on nyt hyvä olla. Sen kun katselee meidän suhdetta siinä vieressä, itselleen exän vaan hallaa tekee, jos vanha suola joskus janottaa.

Tosin miehesi exäkin voitti pelin jossain vaiheessa ja miehelläsi oli hyvä olla tämän kanssa. Teillekin voi joskus tulla ero. Voitonriemua on turha kokea.

Vierailija
85/89 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas taattua av-laatua eli ap on aina väärässä. Lyön vetoa, että jos tänne kirjoittaisi asian exän näkökulmasta, miten uusi nainen ei ymmärrä hänen jatkuvaa soittelua entiselle miehelleen, niin täällä komennettaisiin todella nopeasti pääsemään irti.

Muistan vain senkin keskustelun, missä suurin osa oli sitä mieltä, että eron jälkeen ei saa olla edes exän sukulaisten kanssa tekemisissä, vaikka miten läheiset suhteet olisi ollut esim appivanhempiin.

Mutta kun soittelu ei ole ollut mitenkään jatkuvaa. Jo aloituksessa lukee, että soittelee silloin tällöin. Eikä AP ole kertonut kuitenkaan esimerkkejä siitä onko exä oikeasti puhunut hänestä pahaa vai ei. Kaikki viestit luettuani tulee ainakin minulle vain ja ainoastaan mieleen mustasukkainen, omistushaluinen nyxä joka puuttuu toisten asioihin.

Vierailija
86/89 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta vs. ehkä vuosikymmenet. Luulen, että exän syytteissä on totuuden siemen, kun olet jo puolen vuoden jälkeen esittämässä tuollaisia vaatimuksia.

Vierailija
87/89 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on exäni kanssa välit ollut 25v. Kukaan nainen ei tule niitä katkaisemaan.

Aikuisia lapsia 2.

En häiritse häntä koko ajan.

Kunnioitan hänen uutta naistaan.

Hyväksy asia. Tai lähde kävelemään.

Vierailija
88/89 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aloittajan päivä on mennyt? Oletko laatinut lisää sääntöjä sääntökirjaan?

Vierailija
89/89 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet siis tuntenut tämän miehen puoli vuotta.

Eksänsä kanssa miehellä on vuosikymmenten suhde ja yhteiset lapset.

Heidän keskinäiset välinsä ja yhteydenpitonsa eivät kuulu sinulle millään tavoin. Jos mies ei halua yhteydenottoja, hän ilmoittaa tämän eksälleen itse. Sinä olet ulkopuolinen, etkä voi puuttua asiaan.

No, siinä tapauksessa miehen täytyy tehdä valinta, eli joko on uudessa parisuhteessa tai ei ole. Se, että alkaisi kohdella uutta seurustelukumppania/puolisoa ulkopuolisena on varma keino, ettei sitä suhdetta kauaa ole.

Olen itse niin ikään eronnut ja lapsi on. Exän kanssa sovitaan lapseen liittyvät asiat, mutta en näe syytä alkaa avautumaan exälle asioistani. Sitä varten minulla on ystävät ja läheiset, johon kuuluu myös nykyinen miesystävä.

Ja juu, meilläkin oli exän kanssa yli vuosikymmenen parisuhde, ja tietysti olen tuntenut nykyisen miesystävän vähemmän aikaa, kuin exän. Mutta siitäkään huolimatta en ne syytä, miksi kertoilisin kuulumisiani ja murheitani mieluummin exälle kuin nykyiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan