Miehen exä ei ole erosta yli(?) ja puuttuu liikaa elämäämme
Miehen ja exänsä erosta aikaa 1,5v. Tapasin miehen vuosi heidän eronsa jälkeen. Heillä yhteiset isot lapset jo. Minulla lapsia myös. Exänsä on yhteydessä edelleen mieheen silloin tällöin myös omissa asioissaan vaikka hänelläkin jo uusi kumppani. He riitelevät välillä isojen lastensa asioista vaikka lapset osaisivat asiansa itsekin kertoa. Exänsä tekee myös kiusaa vieraannuttamalla isää lapsistaan puhumalla hänestä/meistä pahaa lapsille. Ettei meillä olisi lapsille aikaa jne. vaikka ollaan lapsia kutsuttu käymään ym.. He eivät aina vain tule koska elävät nuorten elämää kiireineen ja tyttö/poikaystävineen.
Ex siis saattaa soitella koska tahansa ja useinkin lasten asioihin liittyen, mutta jatkaa juttua omista suunnitelmistaan ja vaikka lemmikeistä jutellen.. taikka sitten, että miten menee. Tikusta tekea asiaa! Ei ymmärrä, että erottuaan myös se suhde enemmänkin katkeaa että toinen kuuntelisi huolet ja murheet. Varsinkin kun hänellä on oma uusi kumppani ollut jo kauan aikaa. En minäkään soittele exilleni kertoakseni mitä olen tehnyt..
Kyllä, olen mustasukkainen ja vähän epävarma omasta asemastani ja sanoin tämän miehelle. Hän teki kyllä exälleen sittemmin selväksi, että lasten asioihin liittymättä on turha soitella. Ex ei jotenkaan tätä oikein ymmärrä ja suuttui, että miehen pitää tietää miten hänellä menee kun se kuulemma vaikuttaa lapsiinkin! Ei vaikuta. Lapset ovat jo niin isoja. Myös se, että moralisoi meitä siitä, että mies ei olisi lapsistaan kyllin kiinnostunut vaan elää liikaa "uusperhe-elämää" uuden rakkautensa kanssa (minun).Ei jotenkaan usko meihin. Ihankuin olisin vaan joku lumppu pyörimässä tässä ja olen "vienyt" miehen häneltä vaikka heidän eronsa oli jo vanha kun miehen edes tapasin!
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehen exä on tehnyt jo pari kolme vuotta tikusta asiaa lähes viikottain tai vähintään parin viikon välein, arvostellut meidän suhdetta mun miehelle ym. Mutta en minä tee asialle mitään. Mun puolesta saavat olla ystäviä, vaikka tuntuu, että exä joskus haikaileekin perään. Minä olen se, joka tän pelin voitti ja kenen kanssa miehellä on nyt hyvä olla. Sen kun katselee meidän suhdetta siinä vieressä, itselleen exän vaan hallaa tekee, jos vanha suola joskus janottaa.
Se on totta. Tiedän tämän. Itselleen se ex hallaa tekee jos ei osaa jatkaa elämäänsä. Mua vaan ärsyttää myös minuun kohdistuvat syytökset siitä, että olisin joku hyväksikäyttäjä. Ex ei tiedä kuinka väärässä onkaan!
ap
Kertooko eksä näitä valheita miehen lapsille? Siinä tapauksessa miehen olisi hyvä jutella rauhassa lasten kanssa ja kertoa kuinka asiat todellisuudessa ovat. Äitiä ei kannata lähteä mitenkään panettelemaan, mutta lapsille pitää kertoa, että äiti ei puhu totta haukkuessaan sinua tai väittäessään miehen välttelevän lastensa kanssa olemista.
Kertoo. Mies nämä juuri lapsille myös oikaisi. Lapsetkin ymmärtävät äitinsä olevan jotenkin katkera ja olipa nuori todennutkin isälleen, että minä en taida kauheasti äidistä tykätä kun esittää tuollaisia syytöksiä.. Ei ne lapsetkaan sokeita ole! Mies kuitenkin oli sen verran fiksu että sanoi, että niin, varmasti pitäisin mutta en tietenkään pidä näistä perättömistä jutuista joita toinen van "heittelee ilmoille".
ap
Jokin tässä kuulostaa vääntyneeltä. Siis mitä syytöksiä ja mistä tarkalleen ottaen tuli ilmi, että lasten äiti on sanonut lapsille... Niin mitä? Tuo ei kuulosta ihan semmoiselta asialta, jota minkään ikäinen lapsi spontaanisti sanoo, että en taida kauheasti äidistä tykätä, kun esittää tuollaisia syytöksiä. Sillä tavalla voi sen sijaan sanoa, jos siellä on jo manipulointia ja johdattelua alla ja muksu ymmärtää, että tätä häneltä odotetaan, jotta tulee hyväksytyksi. Kovin nuori lapsi ei tuollaista syytöskuviota edes ymmärrä ja nuorta tuskin ihan hirveästi kiinnostaa. Ja aiemmin sanoit, etteivät muksut käy isänsä luona paljon, kun ei oikein kiinnosta heitä. Niin miten se nyt oikeastaan oli?
Minulla vähän särähti korvaan se, että erotessa menettää kumppanin, rakastajan ja ystävän. Eroja on toki erilaisia ja yleensä toista ihmistä eli sitä jätettyä sattuu enempi, joskus ero tulee täysin puskasta. Turhan usein se on mies joka vaan jättää vaimon ja lapset. Ei tietenkään aina. Ympärilläni on useita pariskuntia, jotka olleet yhdessä 25-30 vuotta, miehellä ikää 45-50 vuotta ja ykskaks miehen rakkaus loppuu ja haluaa erota. Kyllä puhutaan keski-iän kriisistä tai 50v kriisistä. Joissain tapauksissa miehillä on ollut jo uusi katsottuna. Hassuinta tässä on se, että iso osa noista eronneista miehistä on halunnut takaisin vanhaan suhteeseen 1-3 vuoden sisällä, no yhtä lukuunottamatta ei päässyt. Ymmärrän kyllä Ap:n epävarmuuden ja mustasukkaisuuden. Parhaassa tapauksessa ero kuitenkin surraan yhdessä ja autetaan myös toista selviämään.
Eihän rakkautta voi pakottaa ja vaikka takana olisi 30 yhteistä vuotta niin irti se on päästettävä.
"Miehen ja exänsä erosta aikaa 1,5v. Tapasin miehen vuosi heidän eronsa jälkeen"
Mitä ihmettä ja nyt elätte yhdessä uusperheen arkea, vaikka olette tunteneet vasta puoli vuotta.
Ja lapsi molemmilla. Voi lapsi parkoja.
Kerro vielä, että olet raskaana.
Asuuko ap miehen omistamassa asunnossa, jonne muutti lastensa kanssa parin kuukauden tapailun jälkeen?
Asialliset välit ok, mutta kuitenkin vain ja ainoastaan lasten asioista saa jutella/olla yhteydessä? Ei nyt ihan ole ristiriidatonta.. Ja ei kaveri/ihmissuhteta voi "hylätä" pariksi vuodeksi ja sitten olettaa, että nyt muodostetaan hyvät välit.
Ja hmm, ymmärrän erittäin hyvin että exän suora mustamaalaaminen ja pahanpuhuminen ärsyttää. Sehän ei tietenkään ole oikein. Mutta ihmetyttää, että jos kerran puhuu tuolla tavalla sinusta suoraan miehelle, niin mitä ihmettä se mies sitten noihin puheisiin vastaa? Alkaa epäilyttää mitä se mies on puhellut sekä Ap:lle että exälleen. Jos siis tilanne on se, että exä lyttää Ap:ta suoraan miehelle (jonka pitäisi olla alkuhuumavaiheessa Ap:n kanssa), niin kuka mies tuollaista kuuntelisi korjaamatta/suuttumatta ja ylläpitäisi välejä?
Ettei sittenkin mies vähän pitäisi jalkaa oven välissä kumpaankin suuntaan. Ap:lle puhuu kuinka exä on inhottava ihminen ja ei mukamas jaksaisi yhtään kuunnella, haukkuukin sinua jne jne. Ja samalla mies sitten satuillut exälleen kuinka nyksä on kontrolloiva ja ei voi puhua edes puhelimessa exänsä kanssa normaalisti kun nyksä vieressä kuuntelee. Ja ihan säälistä vain on nyt nyksän kanssa yhessä kun haluaa auttaa taloudellisesti ym (eihän me muuten oltais muutettu/muuttamassa yhteen). Näitä miehiä nimittäin on myös.
Jos on yhteisiä lapsia, exä on miehen elämässä elinikänsä. Exä on miehen lasten äiti ja suvun jäsen ja 1. puoliso, sinä mahdollisesti se toinen.
En ymmärrä mikä sitä on niin vaikea hyväksyä ja jo lasten takia joutuu olemaan yhteydessä, vaikka lapset aikuisia.
Meillä erosta yli 7v ja kyllä ollaan edelleen yhteydessä, kerrotaan toistemme ja suvun ilot ja surut. Ja on hyvin todennäköistä, joudut myös miehesi suvun juhlasi kestämään miehen exääsi. Ainakin meillä, miehen suku kutsuu minut juhliin, lasten äitinä. Tosin, olen hyvissä puheväleissä myös miehen nykyisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se yhteinen pitkä historia vaikuttaa todella paljon. Siitä ei pääse mihinkään. Kun otit miehen, jolla lapsia toisen kanssa niin se side on ikuinen.
Jännä et se tuntuu olevan yleisesti ottaen juuri naisten ongelma, että sitä uutta exän perhettä pitää päästä kontrolloimaan keinolla millä hyvänsä. Mustamaalataan, kieroillaan, puhutaan paskaa, vieraannutetaan lapsia, soitetaan exän suku läpi...
Kunpa tähänkin puututtaisiin. Keksittäisiin vaikka uusia rikosnimikkeitä. Muuten tuollaiset naiset ei tajua miten sairasta ja väärin tuollainen on
Vierailija kirjoitti:
Minulla vähän särähti korvaan se, että erotessa menettää kumppanin, rakastajan ja ystävän. Eroja on toki erilaisia ja yleensä toista ihmistä eli sitä jätettyä sattuu enempi, joskus ero tulee täysin puskasta. Turhan usein se on mies joka vaan jättää vaimon ja lapset. Ei tietenkään aina. Ympärilläni on useita pariskuntia, jotka olleet yhdessä 25-30 vuotta, miehellä ikää 45-50 vuotta ja ykskaks miehen rakkaus loppuu ja haluaa erota. Kyllä puhutaan keski-iän kriisistä tai 50v kriisistä. Joissain tapauksissa miehillä on ollut jo uusi katsottuna. Hassuinta tässä on se, että iso osa noista eronneista miehistä on halunnut takaisin vanhaan suhteeseen 1-3 vuoden sisällä, no yhtä lukuunottamatta ei päässyt. Ymmärrän kyllä Ap:n epävarmuuden ja mustasukkaisuuden. Parhaassa tapauksessa ero kuitenkin surraan yhdessä ja autetaan myös toista selviämään.
Eihän rakkautta voi pakottaa ja vaikka takana olisi 30 yhteistä vuotta niin irti se on päästettävä.
Oot väärässä oliko jopa 80 % eroista on naisten alulle panemia
Hyvä aloittaja. Olet nyt tekemisissä asian kanssa joka ei kuulu sinulle mitenkään ja johon et voi vaikuttaa mitenkään. Vai kuvittelitko oikeasti että SINÄ voisit jotenkin päättää mitä kumppanisi tekee tai puhuu kenenkään kanssa?
Ainoa, mihin voit vaikuttaa ovat omat tunteesi ja omat tekosi. Huomaatko, että on kyse tunteista? Sinä koet tunteita sekä tapahtuneista asioista, että ilmeisesti myös asioista joita oletat tai kuvittelet tapahtuneen. Nyt sinun täytyy työstää näitä tunteita. Muut jatkavat omaa toimintaansa ihan niin kuin haluavat, etkä voi sille mitään.
Kun naiset muistaisi sen, että normaali mies tekee sen mitä haluaa ja pystyy. Kaikki selitykset, että ei pysty kun eksä, kun lapset, kun vanhemmat, kun työ, kun kaverit... pas kat. Ne ovat tekosyitä paitsi silloin kun yksinkertaisesti ei ole käytännössä mahdollista.
Mies vetoaa aina noihin tekosyihinsä silloin kun ei vain halua eikä ole täysin sitoutunut naiseen. Sitoutunut mies tekee kaikkensa, että homma toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se yhteinen pitkä historia vaikuttaa todella paljon. Siitä ei pääse mihinkään. Kun otit miehen, jolla lapsia toisen kanssa niin se side on ikuinen.
Jännä et se tuntuu olevan yleisesti ottaen juuri naisten ongelma, että sitä uutta exän perhettä pitää päästä kontrolloimaan keinolla millä hyvänsä. Mustamaalataan, kieroillaan, puhutaan paskaa, vieraannutetaan lapsia, soitetaan exän suku läpi...
Kunpa tähänkin puututtaisiin. Keksittäisiin vaikka uusia rikosnimikkeitä. Muuten tuollaiset naiset ei tajua miten sairasta ja väärin tuollainen on
Höpö höpö. Ihan samalla tavalla miehissä on mustasukkaisuutta ja kaunaa uusia kohtaan. Mutta tämä ei liity alkuperäiseen asiaan mitenkään. Eli nämä asiat eivät kuulu koskaan uusien mies-/naiskumppanien mietittäväksi. Se on tässä se pointti, jota aloittajalle yritetään kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ihan samalla tavalla miehissä on mustasukkaisuutta ja kaunaa uusia kohtaan. Mutta tämä ei liity alkuperäiseen asiaan mitenkään. Eli nämä asiat eivät kuulu koskaan uusien mies-/naiskumppanien mietittäväksi. Se on tässä se pointti, jota aloittajalle yritetään kertoa.
Vaikea kuvitella, että ex-vaimo mitenkään yrittäisi ex-miestään kontrolloida, kun ei esim. yllätä lähettämällä lapset ex-miehelleen milloin lystää sulkien puhelimen.
Ei ole ihme, jos pitkäaikainen puoliso on huolissaan, jos ex tekee nopeita parisuhdeliikkeitä ja aloittaa uusperhe-elämän jonkun vasta tapaamansa naisen kanssa. Menikö miehen lapsilta omat huoneet miehen kodissa, kun ap lapsinensa muutti sinne?
Jos sua niin kovasti ärsyttää se että sua solvataan tms niin kaikkein paras apu on kun lakkaat kuuntelemasta niitä solvaamisia.
Eli toisin sanoen et kuuntele vieressä kun miehesi exä puhuu pahaa sinusta etkä ota vastaan miehesi raportointia siitä mitä se exänsä taas teki tai sanoi.
Suhteenne näyttää olevan hyvin rajaton. Lasten päät sekoitetaan aikuisten ongelmilla ja ex-suhteet sotketaan nykyisiin.
Te teette sen ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella, että ex-vaimo mitenkään yrittäisi ex-miestään kontrolloida, kun ei esim. yllätä lähettämällä lapset ex-miehelleen milloin lystää sulkien puhelimen.
Ei ole ihme, jos pitkäaikainen puoliso on huolissaan, jos ex tekee nopeita parisuhdeliikkeitä ja aloittaa uusperhe-elämän jonkun vasta tapaamansa naisen kanssa. Menikö miehen lapsilta omat huoneet miehen kodissa, kun ap lapsinensa muutti sinne?
Missä näin sanotaan että nyksä muutti miehen luo? Mitä jos mies muutti nyksän luo, hänhän sanoi tulevansa hyvin toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä näin sanotaan että nyksä muutti miehen luo? Mitä jos mies muutti nyksän luo, hänhän sanoi tulevansa hyvin toimeen.
Ap ei jostain syystä vastaa näihin käytännön kysymyksiin mitään, mutta kertoon miehensä exän olevan huolissaan siitä, että miestä hyväksikäytetään.
1,5 vuotta on hirveän lyhyt aika toipua erosta varsinkaan pitemmän ja tiiviimmän suhteen jälkeen. Jo tottumus tuo tarvetta kertoa asioitaan ihmiselle jolle on niitä aina kertonut. Itse tapasin mieheni kun hänellä oli juurikin tuo 1,5 vuotta erosta, ja kyllä heillä oli vielä paljon selvitettävää ja irti päästämistä. Ehkä siinä vaiheessa kun erosta oli noin 3 vuotta, alkoi tuntua että se on käsitelty ja pois päiväjärjestyksestä.
Missä tahansa ihmisuhteessa vain nämä (aikuiset) ihmiset itse voivat määrittää, mikä on normaalia ja hyväksyttävää. Jos sekä ex että miehesi haluavat jutella kuulumisia ja muustakin kuin lapsista, se on aivan sallittua ja mahdollista myös eron jälkeen.
Me olemme ex-puolison kanssa yhteydessä ainakin kerran viikossa, yleensä lapsista, mutta välillä myös muusta. Erosimme 20 vuoden parisuhteen jälkeen, emmekä näe syytä supistaa kanssakäymistä pelkästään lapsia koskevaan keskusteluun. Ex kysyy ruuanlaittovinkkejä ja minä remonttiohjeita, välillä juoruilemme yhteisistä tutuista.
Koen, että erityisesti lapset hyötyvät siitä, että olemme toistemme mielestä edelleen ihan hyviä tyyppejä. Onneksi eksän nykyinen on fiksu nainen ja ymmärtää, että olemme edelleen hyvissä väleissä, vaikka kumpikaan ei halua enää olla parisuhteessa toisen kanssa.
Itse tein niin, kun mieheni exä piti jatkuvasti yhteyttä, niin oikein yllytin heitä kahvittelemaan ja puhumaan. Sain kyllä siitä jotain kiksejä.
Missään nimessä en ainakaan halunnut näyttää miehelle epävarmuuttani. Luulen, että yksi asia mihin mieheni ihastui olikin itsevarmuuteni. Sehän sulta ap puuttuukin täysin.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein niin, kun mieheni exä piti jatkuvasti yhteyttä, niin oikein yllytin heitä kahvittelemaan ja puhumaan. Sain kyllä siitä jotain kiksejä.
Missään nimessä en ainakaan halunnut näyttää miehelle epävarmuuttani. Luulen, että yksi asia mihin mieheni ihastui olikin itsevarmuuteni. Sehän sulta ap puuttuukin täysin.
Pisteet tälle!! Tämä on sitä luottamusta ja turvallisuutta joilla parisuhde toimii kaikista parhaiten. Kun annat toiselle vapauden, hän turvautuu sinuun eniten. Kun taas viet toiselta vapautta (niin kuin aloittaja), työnnät toista pois läheltäsi.
Minun exällä on juuri aloittajan kaltainen mustasukkainen nyxä. Olimme exän kanssa yhdessä 26 vuotta ja vielä eronkin jälkeen toistemme parhaat kaverit. Exä itse on keskustellut kanssani nyxän mustasukkaisuudesta ja eronnutkin jo kerran asian vuoksi. Palasi kuitenkin nyxän kanssa yhteen, kun ilmeisesti tämä lupasi yrittää muuttua. Nyxällä takana jo kaksi avioeroa, joten kyllä se kertoo jotain hänen luonteestaan.
Mutta on kyllä lasten ja muiden yhteisten asioiden hoitaminen hankalaa, kun joutuu aina salassa viestittämään ja soittamaan. Pahinta on, että nyxä on mustasukkainen myös lapsista. En haluaisi että hän on lasteni kanssa missään tekemisissä. Lapseni eivät tarvitse elämäänsä noin myrkyllistä ihmistä. Onneksi nyxä asuu vielä omassa kämpässään, mutta jos tilanne muuttuu, asiasta keskustellaan vakavasti.