Yle: 27-vuotias Nita katuu sukupuolensa korjaamista mieheksi
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/12/08/27-vuotias-nita-katuu-sukupuol…
"27-vuotias Nita kokee, että hänen mielenterveysongelmiaan ei otettu huomioon ennen sukupuolenkorjausprosessin aloittamista."
Yle: 27-vuotias Nita katuu sukupuolensa korjaamista mieheksi
Kommentit (775)
Eikö ihminen voisi ajatella niin että mielenrauha saavutetaan itsensä hyväksymisen kautta?
Vaikka olisi ristiriitoja oman sukupuolen kanssa, niin voisi ajatella että hyväksyn tilanteen ja olen sopiva sellaisena kuin olen syntynyt. Näin kelpaa ja leikkauksia ei tarvita. Ratkeaako ne asiat välttämättä leikkauksilla.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka nämä kuormittavat terveydenhoitoa monine vaatimuksineen.
Kaltiala kertoi aiemmin kannattavansa sukupuolimerkinnän vaihtamisen mahdollistamista ilman tutkimusta ja hoitoa ainoastaan siksi, että nämä ihmiset saadaan pois kuormittamasta jo valmiiksi tukossa olevaa terveydenhuoltojärjestelmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on se, että vika on edelleen muissa eli yhteiskunta ei tarjonnut apua, jota hän ei halunnut. Hän halusi prosessin leikkauksineen ja nyt (2019) kun oma päätös osoittautui vääräksi, ei vieläkään ole kykyä ottaa vastuuta itsestään.
Jos henkisesti epätasapainoinen ihminen pääsee tuosta vain transhoitoihin vika ei kyllä ole ihmisen itsensä!
Miten niin tuosta vaan? Ihan itse hän päätti hankkia transdiagnoosin ja hoidot. Ei ole olemassa testiä, jolla varmistetaan onko ihminen keksinyt narratiivin vai ei. Ihan normaalin prosessin kautta hän sai diagnoosin ja hoidot, ei tuosta vain. Jos sä päätät esittää psykoottista, sekin onnistuu, ei lääkäritkään mitään absoluuttisen totuuden tietäjiä ole. Aikuisena tehty päätös, turha on valittaa ja laittaa toisten syyksi.
Transpolilla tuli olo, että korjauksen saamiseen nimenomaan tarvitaan joku mt ongelma, koska tervepäisille homma tehdään todella vaikeaksi.
Sukupuolen vaihtaminen on uusi käärmeöljy joka "parantaa" kaikki mielenterveysongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on se, että vika on edelleen muissa eli yhteiskunta ei tarjonnut apua, jota hän ei halunnut. Hän halusi prosessin leikkauksineen ja nyt (2019) kun oma päätös osoittautui vääräksi, ei vieläkään ole kykyä ottaa vastuuta itsestään.
Kyseessä on vakavasti mieleltään järkkynyt henkilö, jonka ongelmia lääkärit eivät ole tunnistaneet. Eikö kyseessä ole silloin hoitovirhe? Transhoitoihin ei pääse omalla ilmoituksella.
Miten niin tunnistaneet? Tunnistihan. Millä sä erotat transdiagnoosin 100% varmuudella? Henkilö itse oli päättänyt diagnoosin saada ja korosti kaikkea sitä millä sen saa. Oma moka, jos se ei ollut aitoa. Ihan itse päätti ettei asiaa tutki aidosti. Eikä kyseessä ollut mikään teini vaan 20-vuotias ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos henkisesti epätasapainoinen ihminen pääsee tuosta vain transhoitoihin vika ei kyllä ole ihmisen itsensä!
Miten niin tuosta vaan? Ihan itse hän päätti hankkia transdiagnoosin ja hoidot. Ei ole olemassa testiä, jolla varmistetaan onko ihminen keksinyt narratiivin vai ei. Ihan normaalin prosessin kautta hän sai diagnoosin ja hoidot, ei tuosta vain. Jos sä päätät esittää psykoottista, sekin onnistuu, ei lääkäritkään mitään absoluuttisen totuuden tietäjiä ole. Aikuisena tehty päätös, turha on valittaa ja laittaa toisten syyksi.
Transdiagnoosi ei takaa hoitojen saamista. Ne voi olla tekemättä lähetettä hormonipolille ja pyörittää ihmistä vaikka millä tekosyillä diagnoosin jälkeenkin sekä valehdella sujuvasti päin naamaa.
Avarakatseisia transideologian edustajat eivät ole. He eivät hyväksy dogmansa vastaisia faktoja. Radikaalifeminismin piirissähän on paljon transideologian vastustajia. Nimenomaan naisten oikeudet ovat uhattuna - ja lasten ja nuorten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transdiagnoosi ei takaa hoitojen saamista. Ne voi olla tekemättä lähetettä hormonipolille ja pyörittää ihmistä vaikka millä tekosyillä diagnoosin jälkeenkin sekä valehdella sujuvasti päin naamaa.
Ei tietenkään takaa.
Ei tipu sympatiaa näille uniikeille lumihiutaleille. Siinähän sitten viettelee elinkautista väärässä kehossa ja miettii oliko kaikki sekoilu ja huomio tuon arvoista.
Vierailija kirjoitti:
https://www.bbc.com/news/uk-62335665
Vissiin se klinikka UK:ssa, joka suljettiin.
Onhan se hieman hämmentävää miten etenkin nuorten tyttöjen kohdalla nuo määrät ovat kasvaneet valtavasti.
Sielläkin : Floridassa ja Kaliforniassa on suuri määrä lapsia jotka kokevat olevansa ns. väärässä kehossa. Kun taas jollain konservatiivisemmassa osavaltiossa on ehkä muutama.
Ympäristönvaikutusta. Seta tulisi pannata kouluista ja päiväkodeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vasta alkusoittoa. Britanniassa on jo suljettu kaikki näitä operaatioita tekevät klinikat ja katuvia on jo tuhansia, joka on prosentuaalisesti suuri osa näistä entisistä asiakkaista.
Nämä katuvat ovat järjestäen 25-30v.
Tästä mikä tahansa järkevä kansakunta tekisi johtopäätöksen, että alle 30 vuotiaille näitä toimenpiteitä ei saisi tehdä lainkaan.
Usein ihminen on tuohon ikähaarukkaan asti kovin ideologinen ja alkaa vasta ymmärtämään maailmaa useasta eri näkökantista saavuttaessaan tuon 25-30v.Älkää tehkö itsellenne mitään peruuttamatonta ennen kuin ymmärrätte maailmasta jotain.
Saisko lähteen näille väitteille, kiits.
Doctors Have Failed Them, Say Those Who Regret Transitioning
"Most studies showing satisfaction with transition only involve a few years of follow-up, she said, adding that the longest follow-up study of transition, published in 2011, spanning 30 years, showed that the suicide rate 10-15 years post-surgery was 20 times higher than the general population."
https://www.webmd.com/sex-relationships/news/20220322/doctors-have-fail…
Vierailija kirjoitti:
Ei ollenkaan mitään sukupuolenkorjauksia kenelläkään. Mielenterveyttä tulee hoitaa ennenkaikkea.
Silloin kun kyse on sukupuolidysforiasta (jonka olemassaolo on tieteellisen aineiston tukema fakta, riippumatta siitä, mitkä omat toiveesi todellisuuden luonteesta ovat) eikä jostain muusta, niin tämänhetkisen parhaan tieteellisen käsityksen mukaan sitä hoidetaan toimivimmin transitiolla, tämä niinikään täysin riippumatta siitä, mitkä omat toiveesi todellisuuden luonteesta ovat.
Olen luullut, että "kaikki" teinitytöt muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ehkä, kokevat murrosiässä ahdistusta kehostaan, eivät tunnista itseään peilikuvastaan, kokevat olevansa uniikkeja lumihiutaleita eivätkä tavisnaisia, koska eivät ole kiinnostuneita kynsilakasta ja mekkoihin pukeutumisesta. Nuoren mustavalkoisella ajattelumaailmalla tulkittuna se tietenkin meinaa, että mitäs jos olenkin mies. Kun kerran kaikki "oikeat" naiset puhuvat kynsilakoista.
Tuollaista se oli 80-luvullakin kun itse olin poikatyttö ja balettia tanssiva, ruipeloa kehoani vihaava teinityttö ja toivoin että olisin poika, olisin varmaan automaattisesti vahvempi ja lihaksikkaampi, enkä niin epämuodostunut (miksikä silloin itseni tunsin).
Ja kaveriporukassani oli just näitä toisia samanlaisia, puihin kiipeileviä ja mopoista kiinnostuneita tyttöjä.
Nykyaikana noiden perus-ahdistuksenaiheuttajien päälle tulee vielä some tyrkyttämä yberkieroutunut naiskuva joka pyörii milloin perseen, milloin huulifillereiden ympärillä.
Alaikäraja näille transitioille pitäisi oikeasti olla siinä lähempänä 30 ikävuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on vakavasti mieleltään järkkynyt henkilö, jonka ongelmia lääkärit eivät ole tunnistaneet. Eikö kyseessä ole silloin hoitovirhe? Transhoitoihin ei pääse omalla ilmoituksella.
Miten eivät tunnistaneet? Suurimmalla osalla sukupuoli-identiteetti on hyvinkin vakiintunut ja selvä 20-vuotiaana eikä muuhun psyykkiseen oireiluun liity transsukupuolisia ajatuksia. Sit kun tämä päättää että kyllä mä nyt olen mies, mitä sun mielestä olisi lääkäreiden pitänyt tehdä enemmän? Itse kertoo tasan sen mitä tietää että sanoa, kyseenalaistaako se olisi pitänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jos on transpolilla sanottu Setan älyköiltä saatuja ulkoa opittuja sanontoja, kyseessä on valehtelusta, eikä lääkärikuntaa voi syyttää omista valeistaan. Jos valehtelee lääkäreille vaivoistaan ja ongelmistaan, ei hoito voi mitenkään olla oikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.bbc.com/news/uk-62335665
Vissiin se klinikka UK:ssa, joka suljettiin.
Onhan se hieman hämmentävää miten etenkin nuorten tyttöjen kohdalla nuo määrät ovat kasvaneet valtavasti.
Sielläkin : Floridassa ja Kaliforniassa on suuri määrä lapsia jotka kokevat olevansa ns. väärässä kehossa. Kun taas jollain konservatiivisemmassa osavaltiossa on ehkä muutama.
Ympäristönvaikutusta. Seta tulisi pannata kouluista ja päiväkodeista.
Setalla ei ole tässä mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jos on transpolilla sanottu Setan älyköiltä saatuja ulkoa opittuja sanontoja, kyseessä on valehtelusta, eikä lääkärikuntaa voi syyttää omista valeistaan. Jos valehtelee lääkäreille vaivoistaan ja ongelmistaan, ei hoito voi mitenkään olla oikeaa.
Tässä kohtaa ei ollut kyseessä Seta, mutta joo, ihan itse tiensä valitsi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vasta alkusoittoa. Britanniassa on jo suljettu kaikki näitä operaatioita tekevät klinikat ja katuvia on jo tuhansia, joka on prosentuaalisesti suuri osa näistä entisistä asiakkaista.
Nämä katuvat ovat järjestäen 25-30v.
Tästä mikä tahansa järkevä kansakunta tekisi johtopäätöksen, että alle 30 vuotiaille näitä toimenpiteitä ei saisi tehdä lainkaan.
Usein ihminen on tuohon ikähaarukkaan asti kovin ideologinen ja alkaa vasta ymmärtämään maailmaa useasta eri näkökantista saavuttaessaan tuon 25-30v.Älkää tehkö itsellenne mitään peruuttamatonta ennen kuin ymmärrätte maailmasta jotain.
Nyt kannattaa pitää mielessä myös mitkä olivatkaan niitä puolueita, jotka halusivat että myös lapsille voitaisiin alkaa syöttää blokkereita (vastaus: vasemmistoliitto ja vihreät). Edes tämä kohta onneksi estettiin vielä uudesta laista.
Itse olen sitä mieltä, että 18-vuotiaskin on vielä liian epäkypsä tekemään niinkin suuria päätöksiä, kuin että mutiloituiko kehoaan peruuttamattomasti dysforiansa kourissa. Aivot kehittyvät vielä pitkälle parikymppisyyttä, ja mielenterveyden ongelmat ovat usein useita vuosia hoidettavia juttuja.
Edelleen aion sanoa tässä järjettömyyden ja hulluuden maassa jos biologinen mies tulee naisten tiloihin.