Liityn "40+ ja elämä on jo ohi"-kerhoon
Nyt saatte miesjäsenen :)
Ikää 43v. Ei seurustelukokemusta, 15+ vuotta elämästä meni masennuksen kourissa ja tästä loppuosa hoarding-tason asunnossa.
Nyt olen työssä jonka palkkaus ei ole kummoinen etenkin kun ikä otetaan huomioon. Ei omistusasuntoa tai kesämökkiä. Ei kokemusta seurustelusta tai seksistä.
Plussana ei vakavia sairauksia, vakityö, satunnaisia harrastuksia, vanhoja kavereita, vähäinen puskurirahasto pienempiä ongelmia varten, ja kämppä jossa kaukolämpö :D
Mutta elämä tuntuu siltä että tämä oli tässä. Edessä on terveyshuolet, nuorempien kyydistä jääminen työelämässä, ja muutto luultavasti huonompaan asuntoon kun vuokranantaja myy tämän.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sulla on säästöjä? Ei ole myöhäistä ostaa kivaa asuntoa jos kerran on vakityökin!
30 000 eur.
Asun pk-seudulla. Täällä alle 200 000 eurolla ei saa ostettua käytännössä mitään. Minun palkallani säästöjä pitäisi olla ainakin 50k enemmän.
Hankit Aso asunnon niin saat asua rauhassa vaikka loppuelämäsi. Pitäisi 30 000 eurolla irrota jo sopiva asunto.
Vai elämä ohi. Päälle nelikymppinen on vielä nuori ja ehdit vaikka mitä. Olen itse yli viiskymppinen ja nyt voi sanoa että alkaa olla elämä ohi. Mutta näillä eväillä mennään.
Miten niin elämä on ohi?! Mun mielestä 40+ on ollut parasta aikaa elämässä (on muitakin jaksoja toki).
Aikaa harrastaa, ei oo kremppoja, lapset isoja, oon terve...Raha ei oo itselleni ollut koskaan tärkeää, asutaan Asossa ja oon ihan tyytyväinen. Asutaan pk-seudulla ja tämä on kallis alue.
Terveyttä alkaa arvostaa ihan eri tavalla täsaä iässä (täytän 48v), kun porukkaa ympärillä sairastuu vakavasti. Oon myös fyysisesti hyvässä kondiksessa, käyn salilla ja nyrkkeilen.
N41, ei työkokemusta juurikaan, voiko vielä aloittaa uran? En usko.
Mulla käytännössä työelämä alkoi kunnolla vasta viisikymppisenä, kun päädyin kansainvälisiin tehtäviin. Sitä ennen olin kyllä ihan mukavissa asiantuntijatehtävissä, mutta kun ikävään tehtävään tarvittiin joku, joka osaa kieliä, niin nakki napsahti. Nyt kukaan ei enää tiedä mitä teen (itse kyllä) ja saan olla "ihan rauhassa", eli määrittelen itse omat tavoitteeni. Lapset sen verran isoja, että pärjäävät keskenäänkin. Vanhemmat pärjäävät vielä keskenään, koska ovat sen verran nuoria. Ja nyt on alkanut arvostaa itsellistä elämää, en tarvitse ketään pitelemään kädestä, kun en jaksa mukautua koko ajan toisen vaatimuksiin ja elämäntapaan.
Voithan yrittää hankkia vielä itsellisesti vaikka lapsen?
Elämä on ohi. Ei ole ainakaan mulla vaikka olen vanhempi. Omaisuudesta ei ole kuin haittaa. Rohketta toivon kaikille teille.
Itse sinä elämäsi teet. Ihan itse.
Jos olisit nainen, sinulla olisi toivoa. Aina voi löytyä pelastajamies jolla on kesämökki ja kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Uran aloittaminen kyllä haastavaa. Töitä voi vielä löytää.
Taisit kuulua myös elämä on ohi 30+ kerhoon ja elämä on ohi 20+ kerhoon
Mikä meidän viisikymppisten ukkojen klubin nimi on?:)
Se siitä-club?:D
I feel you ap. Asuntopuoli on nykyään haastava juttu sinkulle joka pitää rauhasta.
Ei voi muuttaa korpeen, koska työt,
Ja täällä ainoat rauhalliset alueet ovat superkalliita. Muuten naapurissa asuu bilettäviä opiskelijoita, häiriköiviä ongelmatapauksia, tai meluisia lapsiperheitä joiden taistelurotuiset koirat räkyttävät non stop.
Ihan koirankoppiinkaan ei viitsisi muuttaa. 35m2 riittäisi, mutta kivalta alueelta siitä joutuisi maksamaan 200 000 - 250 000 eur Tampereen seudullakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit nainen, sinulla olisi toivoa. Aina voi löytyä pelastajamies jolla on kesämökki ja kaikki.
Oma toivoni ei ole mies kesämökkeineen vaan hormonikorvaushoito. Suosittelen kaikille yli 40v. naisille joilla epämääräisiä oireita esim. unettomuutta, mielialaoireita jne. Siis niille, jotka voivat käyttää.
Vierailija kirjoitti:
I feel you ap. Asuntopuoli on nykyään haastava juttu sinkulle joka pitää rauhasta.
Ja täällä ainoat rauhalliset alueet ovat superkalliita. Muuten naapurissa asuu bilettäviä opiskelijoita, häiriköiviä ongelmatapauksia, tai meluisia lapsiperheitä joiden taistelurotuiset koirat räkyttävät non stop.
Ihan koirankoppiinkaan ei viitsisi muuttaa. 35m2 riittäisi, mutta kivalta alueelta siitä joutuisi maksamaan 200 000 - 250 000 eur Tampereen seudullakin.
Vuokra-asuminen on ainoa vaihtoehto, jos ei halua ottaa vauhtia lähiöstä.
Hyvä puoli on siinä että kalliimmilla alueilla vuokrat ovat suhteellisesti halvempia kun vertaa asuntojen hintoihin. 150-200 eur kuussa lisää, niin lähiö vaihtuu arvoalueeseen. Ostohinnassa ero on äkkiä sen 100 000 - 150 000 eur pikkuasunnossakin.
Pk-seudulla ero on vielä radikaalimpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra-asuminen on ainoa vaihtoehto, jos ei halua ottaa vauhtia lähiöstä.
Hyvä puoli on siinä että kalliimmilla alueilla vuokrat ovat suhteellisesti halvempia kun vertaa asuntojen hintoihin. 150-200 eur kuussa lisää, niin lähiö vaihtuu arvoalueeseen. Ostohinnassa ero on äkkiä sen 100 000 - 150 000 eur pikkuasunnossakin.
Pk-seudulla ero on vielä radikaalimpi.
Totta.
Ajatellaan jos maksat 200 euroa lisää vuokraa = vuokrakulut lisääntyvät vuodessa 2400 eur.
Mutta 100 000 euroa isommasta lainasta menee korkoa 4% korolla 4 000 eur lisää vuodessa. Ja sitten tulee se kassavirtapulma että koron, vastikkeen ja muiden kulujen päälle on hoidettava lainan lyhentäminen.
Nythän on jopa mahdollista joissain tapauksissa päästä halvemmalla vuokraamalla, kun korot on nousseet ja vuokrat enemmänkin laskeneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uran aloittaminen kyllä haastavaa. Töitä voi vielä löytää.
Kuten mitä?
Paljonko sulla on säästöjä? Ei ole myöhäistä ostaa kivaa asuntoa jos kerran on vakityökin!