Kysy kampaajalta:)
Kommentit (26)
Kysymys: Miksi eräät kampaajat laskuttavat eri hinnan miehiltä ja naisilta hiusten leikkauksesta, vaikka sukupuolen mukaan ei saa hinnoitella?
Jos ei laskuteta suoraan sukupuolen mukaan, niin sitten kiertäen, eli esim. leikkaus noin 30min maksaa 20 e ja leikkaus noin 45min maksaa 23 euroa. Olen seurannut omien hiusteni leikkaukseen käytettyä aikaa ja joka kerta on mennyt 35min, vaikka kampaaja on yrittänyt tehdä hitaasti. Hinta on joka kerta ollut se kalliimpi, eli noin 45 min mukaan laskutettu. (35 minuuttia on kuitenkin pyöristettynä noin 30 minuuttia, eikä noin 45 minuuttia).
Jos maksuperuste olisi alle 30min/yli 30min ei voisi valittaa.
Valittaisin sille kampaajalle, mutta en kehtaa, kun siellä kuitenkin tulen käymään jatkossakin aina toisinaan.
Vastailin jo ummet ja lammet ja sitten se vaan hävisi.
Mutta siis hilseeseen auttaa kosteutus.
Käypä kampaajaltasi kysymässä itsellesi sopivat tuotteet.
Mutta jos kyseessä on taliköhnä, niin siihen auttavat hilseshampoot, joita kampaamoissa on laajat valikoimat.
Harmaita hiuksia ikävä kyllä alkaa tulemaan jo parikymppisillekin.
Ja niihin ei ole mitään estoa olemassa. Alistuttava on vaan kohtaloon;)
Mutta luojalle kiitos väreistä!
Vierailija:
Kysymys: Miksi eräät kampaajat laskuttavat eri hinnan miehiltä ja naisilta hiusten leikkauksesta, vaikka sukupuolen mukaan ei saa hinnoitella?
Jos ei laskuteta suoraan sukupuolen mukaan, niin sitten kiertäen, eli esim. leikkaus noin 30min maksaa 20 e ja leikkaus noin 45min maksaa 23 euroa. Olen seurannut omien hiusteni leikkaukseen käytettyä aikaa ja joka kerta on mennyt 35min, vaikka kampaaja on yrittänyt tehdä hitaasti. Hinta on joka kerta ollut se kalliimpi, eli noin 45 min mukaan laskutettu. (35 minuuttia on kuitenkin pyöristettynä noin 30 minuuttia, eikä noin 45 minuuttia).
Jos maksuperuste olisi alle 30min/yli 30min ei voisi valittaa.
Valittaisin sille kampaajalle, mutta en kehtaa, kun siellä kuitenkin tulen käymään jatkossakin aina toisinaan.
Minun kohdallani ei ole kyse noin tarkoista minuuteista. Itse veloitan lyhyen tukan siistimisestä ihan saman hinnan kuin miesten hiusten leikkuusta. Ainoastaan veloitan enemmän mallien muutoksista ja pitkien hiusten kerrostus leikkauksista.
Miesten kohdalla usein veloitetaan senkin tähden vähemmän, koska useimmalle heistä ei koskaan käytetä minkäänlaisia viimeistely tuotteita, ei föönausta ja joskus ei pesuakaan.
Itse pesen kaikkien hiukset, joka sitä haluaa ja hinta pysyy silti samana.
Miehille varataan aina 15 min. vähemmän aikaa kuin naisille.
no väriksi en tietenkään suosittele kaupanvärejä, koska en niitä edes tunne, enkä heidän värikoodejaan.
Tulos riippuu paljon omien hiustesi tummuusasteesta.
(tämä siis keltaiselle tyvelle)
Silikonista pääsee eroon muutamalla syväpesulla.
Ja on totta, että värit eivät aina tartu silikonilla kyllästettyyn hiukseen.
Haluaisin tuhkanvaaleat mutta aina menee keltaiseksi.
Mukavinta on oma laaja asiakaspiiri, joka tuntuu jo todella läheiseltä itselle. Tietysti omassa työssään onnistuminen tuntuu aina mukavalta ja asiakkaiden kehut.
Kurjinta on ehkä liian pitkät päivät.. Mutta nyt on kiireisin aika vuodessa, joten täytyy takoa, kun rauta on kuumaa:)
Pyöreitä kasvoja tasapainottaa otsikset, viistot tai kulmakarvoihin ulottuvat, mutta ei missään nimessä liian lyhyet.
Sivuhiusten porrastus ja hiusten tuominen lähelle poskia.