Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö 7-vuotiaan pystyä pukemaan kaikki ulkovaatekappaleet itse?

Vierailija
01.02.2023 |

Mitäs mieltä olette? Pitääkö jossain kohtaa autella vielä?

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä auttaa jos ei apua pyydä. Näin oppii itse tekemään. Kyllä siellä koulussa on aina niitä jotka pilkkaa jos et saa itse niitä vaatteita päällesi. En ole kuullut, että missään koulussa olisi erikseen avustaja pukemassa lapsia. Kyllä se on oletus, että kouluikäinen pukee itse. Ja tuosta kuravaatteista vielä, onko tosiaan niin, että ekaluokkalaiset pitää kuravaatteita koulussa. Tämä oli mulle uutta.

Vierailija
62/106 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mamma osti kymmenvuotiaalleen talvihaalarit ja selitti, miten ne on niin helppo pukea!  🤦

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä auttaa jos ei apua pyydä. Näin oppii itse tekemään. Kyllä siellä koulussa on aina niitä jotka pilkkaa jos et saa itse niitä vaatteita päällesi. En ole kuullut, että missään koulussa olisi erikseen avustaja pukemassa lapsia. Kyllä se on oletus, että kouluikäinen pukee itse. Ja tuosta kuravaatteista vielä, onko tosiaan niin, että ekaluokkalaiset pitää kuravaatteita koulussa. Tämä oli mulle uutta.

En usko, että pidetään, ja missä viestissä niin edes sanottiin? Meidän kouluikäiset kyllä käyttää kotona ulkoillessa tarvittaessa kuravaatteita, mutta kyllä se oli koulun alkaessa ihan selvä, että kouluun ei laiteta.

Vierailija
64/106 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

!!!!!!!!! Olix liikaa huutomerkkejä? Tarviitko terapiaa sen takia ?

Kuravaatteet on lapselle ja aikuiselle rasittavia pukea, ja haalarin nostaa vaan kuivauskaappiin kuivumaan niin jos se nyt vähän kastuu on hetkessä kuiva. Kukin tyylillään !!!!!!!!! 😂

Vierailija
65/106 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

63, minulla on talvihaalarit ihan pihalla, sitten on myös ratsastushaalarit ja lasketteluhaalarit.

Lapsilla on myös kyseiset haalarit tosin eivät koulussa käytä mutta kätevät ne on näillä leveysasteilla.

Vierailija
66/106 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

63, minulla on talvihaalarit ihan pihalla, sitten on myös ratsastushaalarit ja lasketteluhaalarit.

Lapsilla on myös kyseiset haalarit tosin eivät koulussa käytä mutta kätevät ne on näillä leveysasteilla.

No joo joo, mutta se vaan kuulosti niin ihanan curlingilta, ikään kuin se olisi ollut äidille tärkein asia, että lapsen on helppo pukea! Takki ja housut niin hirmuisen vaikeat pukea ilmeisesti.

63

Vierailija
67/106 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa lapselle vaatteita, mitä lapsi osaa pukea tai voi opetella pukemaan itse.

Mistä löydät takin ilman vetoketjua?

Vetoketjuko se ongelma on? Ei luulis.

Vierailija
68/106 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks mamma osti kymmenvuotiaalleen talvihaalarit ja selitti, miten ne on niin helppo pukea!  🤦

Mitäpä sitten? Onhan ne helppo pukea. Ei se tarkoita etteikö osaisi muuta pukea.

Vierailija
69/106 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MitäHHHH????????? Mun tyttö harrastaa ratsastusta, on 8v ja on jo 5v osannut laittaa ponin ratsastuskuntoon puhumattakaan itsestään. Siis en voi käsittää , anteeksi vaan, onko tää joku kaupunkilaisten ongelma että 7v ei osaa pukea kunnolla? En voi aidosti edes käsittää missä kuplassa tuollainen lapsi elää.

On ollutkin poni hyvässä hoidossa kun 3-vuotias on sen satuloinut ja suitsinut.. Eläin onkin tietysti väline jota saa pikkulapset käsitellä, vai kuinka? Ja täähän oli muutenkin taas se paikka jossa kerrotaan omien olemisten erinomaisuudesta. Noilla näytöillä sanoisin että se lapsi joka oppii muutaman vuoden myöhemmin mutta turvallisesti ja aikuisen valvonnassa, on aika pian fiksumpi ihminen ja kaikin tavoin hyödyllisempi yhteiskunnan jäsen kuin se wt-mukula joka on saanut tuhota ja mellastaa ja osannut itse taaperosta asti.

Ja aloittajan kysymykseen - kyllä tuon ikäinen tavallisesti jo itse pukee. Jos ei jostain syystä vielä suju niin sitten harjoitusta ja sopivat tamineet niin pian varmasti alkaa sujua, ellei taustalla ole jotain vakavampaa. Mutta tuon lainaamani viestin kaltainen wt-öyhötys ei todellakaan ole se parempi vaihtoehto.

Vierailija
70/106 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa lapselle vaatteita, mitä lapsi osaa pukea tai voi opetella pukemaan itse.

Vetoketju on ongelma, jos on kömpelö sormistaan. Joskus osuu oikein, useimmiten ei. Tuloksena kulkee välitunneilla takki auki myös 20 asteen pakkasessa.

Vierailija
71/106 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

48, voi ei anteeksi, olikin kamala kirjoitusvirhe tullut, unohdin että se on täällä pahempaa kuin mikään, kaikki muu unohtuu jos vain pääsee bongaamaan jonkin kirjoitusvirheen vapaamielisellä kirjoituspalstalla, hyvä tyttö👍 Nyt voit taputtaa itseäsi selkään hyvästä työstä....vai pitäskö mennä vaikka opettamaan niille lapsillesi vaikka sitä pukemista?

Se ei ollut tuossa sun typerässä viestissä ollenkaan heikoin kohta, vaikka vahvistaa sitä kuvaa kirjoittajasta joka viestistä muutenkin tuli. Hyvä että sulla on fiksu tyttö joka tekee itsenäisesti asioita, se onkin varmasti ainoa tapa saada mitään tehtyä kaltaisesi huoltajan huollossa?

eri

Vierailija
72/106 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetoketjuissakin on eroja . On niitä pienempiä ja enemmän näppäryyttä vaativia,sitten on helpompia. Kannattaa katsoa vaihtoehtoja millaisen takin hankkii .

Vierailija
73/106 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

70, omat ponit ja hevoset on juu hyvässä kunnossa, kiitos huolenpidosta. Lapset kun vaan on paremmin omatoimisia kun kasvaa ympäristössä missä saa tehdä asioita.

Sehän on sun ongelma jos 3v on yksin vastuussa ponista.

Vierailija
74/106 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetoketju on ongelma, jos on kömpelö sormistaan. Joskus osuu oikein, useimmiten ei. Tuloksena kulkee välitunneilla takki auki myös 20 asteen pakkasessa.

Lapsillekin on myynnissä talvianorakkeja.

Vierailija
75/106 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyään mikä tahansa asiallinenkin aloitus menee tällaiseksi ihme v--uiluksi? Käytöstavat?

Vierailija
76/106 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

72, oi oi , alat jo tuomita huoltajan pätevyyttä ja arvostelet toisten kirjoituksia heikoiksi, no, hyvä se on pönkittää omaa itsetuntoa millä haluaa, ei ole minulta pois.

KERTOO enemmän sinusta, mutta jatka toki, sinuna panostaisin ehkä kuitenkin muuhun, kuin vauvapalstalla kirjoitusvirheiden ja anonyymin kirjoituksen vuoksi jopa kyseenalaistamaan anonyymien huoltajien osaamisen, huolestuttavaa kyllä, tuohon on toki lääkitystä varmaan, oletko mennyt lääkäriin ?

Vierailija
77/106 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70, omat ponit ja hevoset on juu hyvässä kunnossa, kiitos huolenpidosta. Lapset kun vaan on paremmin omatoimisia kun kasvaa ympäristössä missä saa tehdä asioita.

Sehän on sun ongelma jos 3v on yksin vastuussa ponista.

mot

Vierailija
78/106 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

72, oi oi , alat jo tuomita huoltajan pätevyyttä ja arvostelet toisten kirjoituksia heikoiksi, no, hyvä se on pönkittää omaa itsetuntoa millä haluaa, ei ole minulta pois.

KERTOO enemmän sinusta, mutta jatka toki, sinuna panostaisin ehkä kuitenkin muuhun, kuin vauvapalstalla kirjoitusvirheiden ja anonyymin kirjoituksen vuoksi jopa kyseenalaistamaan anonyymien huoltajien osaamisen, huolestuttavaa kyllä, tuohon on toki lääkitystä varmaan, oletko mennyt lääkäriin ?

Ai pahus, osuinkin arkaan paikkaan. No mutta se koira älähtää jne.

Hienointa kun vauvapalstalla riehuva henkilö paasaa omia kommentteja kritisoineelle että eikö sulla ole parempaa tekemistä elämässä. No mun työkone rendaa parhaillaan ja selailen puhelinta odotellessa. Mites sinä olet valinnut öyhötysviestien kirjoittelun tärkeimmäksi ajanvietteeksi?

Vierailija
79/106 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että se ope kerkeää autella luokallista 7-vuotiaita? Eli kaikki täytyy kyllä osata tuossa kohtaa (ja aiemmin jo) pukea itse.

Luulisi koulussa opettajan huomioivan, onko lapsi täyttänyt 7v. tammikuussa v. 2022 vai onko lapsi joulukuussa 2022, kehityksessä kun on vuoden ero. Ymmärrän, Suomessa halutaan kaikki lapset koulussa tasapäistää.

Vuosi vanhan vanhentaa, kaksi lapsen kasvattaa, tietää sananlasku.

Vierailija
80/106 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö että sukulaistäti ( nyt puhutaan 20- luvusta 100 vuotta sitten) oli töissä jo 7 vuotiaana hoitamassa itsenäisesti pientä vauvaa. Muistan kun kertoi, että voimat eivät lapsen kasvaessa meinannut riittää sylissä kantamiseen. Nyt täällä puhutaan osaako 7 vuotias pukea ulkovaatteet?! Kyllä osaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi