Alle 20% alkoholi ruokakauppaan?
Mitä mieltä olett?Viinit ja muut alle 20% alkoholijuomat ruokakauppaan?
Kommentit (253)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki viinat vaan ruokakauppoihin ja pois se naurettava kellonaikarajoitus.
Asiaa voisi harkita, jos alkoholihuume ei olisi jo nyt merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja.
Mitä luulet, että ne tämän isänmaan meille hankkineet jäbät veti sodassa? Oli vahvempiakin aineita kuin viina.
Oliko Suomessa silloin yhtä suuri alkoholiongelmakin kuin nyt on?
Alkoholi ei ole ongelma muille kuin kukkahattutädeille.
Alkoholi on merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja, eikä sen saatavuutta enää tarvitse yhtään helpottaa. Tappavaa ja väkivaltaa aiheuttavaa huumetta voi jo nyt ostaa 9.00 - 21.00 välisenä aikana niin paljon kuin haluaa tai rahat riittää.
On hienoa että suomi ottaa mallia usan liittovaltiosta ja pitää yrttikasvit kiellettyjen tuotteiden listalla.
Onko sulla todellakin jäänyt huomamatta kuinka moni osavaltio on laillistanut kannabiksen? Siellä puhutaan jo liittovaltiotason laillistamisessa. Ainoastaan sopu verotuksesta hiertää. Demokraatit haluavat korkeampaa verotusta perusteluna päihteen haitat. Rebublikaanit vaativat matalaa verotusta ettei rikollisille jää saumaa myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse muuten join humalahakuisesti jo 15-vuotiaasta lähtien. En suosittele muille, mutta ei se kovin pahoja vammoja aiheuttanut, kun olen kouluttautunut ja tehnyt pitkän uran älyä vaativassa asiantuntija-ammatissa.
Hienoa sinun kannaltasi. Moni 15-vuotiaana alkoholin käytön aloittanut on alkoholisoitunut ja kuollut alkoholiin.
Ajattele kuinka älykäs voisitkaan olla, jos et olisi tuhonnut aivojasi solumyrkyllä jo 15-vuotiaasta lähtien.
Entäs ite? Eipä se viinattomuus ole sinustaan fiksua tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei ruokakauppoihin vaan apteekkeihin. Alkot ja apteekit voisi yhdistää saman katon alle.
Siinä olisikin järkeä että saisi lääkkeet krapulaan samalla kun ostaa krapulan aiheuttavat juomat.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan ehdotusta. Kaikissa sivistysmaissa alkoholijuomia saa ruokakaupoista, myös viinejä sekä väkevämpiä ja niin sen pitää olla Suomessakin. Ei pienen alkoholistikansanosan takia voida yrittämättä kehittyä sivistysmaiden suuntaan - jos joku alkaa juoda liikaa viinien ruokakauppoihin tulon takia, niin se on hänen ongelmansa. Itse juon harvoin alkoholia ja silloin kun ostan esim. viinipullon, se oliis kätevää ostaa ihan kaupasta elintarvikkeiden kanssa. Olen asunut vuosia Britanniassa, jossa saa ihan tiukkaa viinaa ruokakaupoista ja off licenseista vaikka keskellä yötä enkö juonut silloinkaan yhtään sen enempää kuin nytkään.
Alkoholihuume on merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja, joten eiköhän sen saatavuus ole jo aivan riittävän hyvä. Mietitään asiaa sitten uudestaan, jos Suomessakin oppivat juomaan sivistyneesti, eikä alkoholi ole enää kallein ja merkittävin yhteiskuntamme tuhoaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse muuten join humalahakuisesti jo 15-vuotiaasta lähtien. En suosittele muille, mutta ei se kovin pahoja vammoja aiheuttanut, kun olen kouluttautunut ja tehnyt pitkän uran älyä vaativassa asiantuntija-ammatissa.
Hienoa sinun kannaltasi. Moni 15-vuotiaana alkoholin käytön aloittanut on alkoholisoitunut ja kuollut alkoholiin.
Ajattele kuinka älykäs voisitkaan olla, jos et olisi tuhonnut aivojasi solumyrkyllä jo 15-vuotiaasta lähtien.
Itse olen toiminut yli 30 vuotta vaativassa asiantuntija-ammatissa.
Alkoholi aiheuttaa Suomessa vuosittain yli 4000 mielisairaalahoitoa vaativaa psykoosia, jotka johtuvat aivojen hajoamisesta alkoholiin joka on voimakas solumyrkkyhuume. Miksi noin vakavasta asiasta ei ns. "valisteta"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. Siksi olen täällä viinat ruokakuppoihin -keskustelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. Siksi olen täällä viinat ruokakuppoihin -keskustelussa.
Alkoholi on siis merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja. Miksi sen saatavuutta pitäisi vieläkin helpottaa?
Jos viinit tulevat ruokakauppoihin, toivon että ne kaikkein halvimmat pullot pysyvät edelleen Alkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ruokakauppoihin vaan apteekkeihin. Alkot ja apteekit voisi yhdistää saman katon alle.
Hei tenttu-ukot hyppikää nyt on apteekit auki! 🎶
...hetken kestää humalaa ja sitten alkaa krapula. 🎵
Vierailija kirjoitti:
Jos viinit tulevat ruokakauppoihin, toivon että ne kaikkein halvimmat pullot pysyvät edelleen Alkossa.
Halvimmissa on suuret volyymit joiden takia niiden myynti on kannattavinta. Vaikka sana halpa ei sovi suomessa alkoholijuomien hintoihin ollenkaan. Joku hiton keppanakin maksaa 25-30 euroa laatikko. Vertailun vuosi nettikaupoista saa laatikollisen nelosta 12 eurolla.
Alkoon kaikki myyntiin, alle 3 % kaupasta. Varoituslaput pullon kylkeen kuten röökiaskissa! Raitis Suomi 2035 mennessä 8)
Vierailija kirjoitti:
Alkoon kaikki myyntiin, alle 3 % kaupasta. Varoituslaput pullon kylkeen kuten röökiaskissa! Raitis Suomi 2035 mennessä 8)
Raitis suomi ei tule ikinä onnistumaan. Ymmärrä että päihteitä on käytetty aina. Ei niiden käyttö lopu millään keinolla. Korkeintaan tulee siirtymistä päihteestä toiseen. Itsekkin pyrin suosimaan vähiten haitallista vaikka se laitonta onkin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tämä Suomen kansa vaan on niin lapsen tasolla, että sitä on ihan hyvä ylivalvoa ja yliholhota. Muuten lähtee touhu lapasesta. Miksi muuten lähin sukulaiskansamme virolaiset ovat niin aikuisia, että jopa vodkaa saa maitokaupoistakin, mutta heillä homma ei ole kuitenkaan johtanut mihinkään täyteen holtittomuuteen?
Lapsen tasolla ollaan, mitä karkin ynm. herkkujen syömiseen tulee. Jopa pienissä Alepoissa ja K-kaupoissa on pitkät karkkihyllyt ja suurin osa työikäisistä aikuisista ovatkin ylipainoisia. Osan kaupan karkkihyllyistä voisi vaihtaa viinihyllyiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tämä Suomen kansa vaan on niin lapsen tasolla, että sitä on ihan hyvä ylivalvoa ja yliholhota. Muuten lähtee touhu lapasesta. Miksi muuten lähin sukulaiskansamme virolaiset ovat niin aikuisia, että jopa vodkaa saa maitokaupoistakin, mutta heillä homma ei ole kuitenkaan johtanut mihinkään täyteen holtittomuuteen?
Lapsen tasolla ollaan, mitä karkin ynm. herkkujen syömiseen tulee. Jopa pienissä Alepoissa ja K-kaupoissa on pitkät karkkihyllyt ja suurin osa työikäisistä aikuisista ovatkin ylipainoisia. Osan kaupan karkkihyllyistä voisi vaihtaa viinihyllyiksi.
Ei lapsen tasolla olevalle kansalle kannata antaa enää yhtään helpommin alkoholihuumetta, koska se jo nyt on kallein isänmaamme tuhoaja.
Karkkien verotusta voisi nostaa, kuten myös alkoholin. Tuntuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvimmissa on suuret volyymit joiden takia niiden myynti on kannattavinta. Vaikka sana halpa ei sovi suomessa alkoholijuomien hintoihin ollenkaan.
ja ainahan narkkarit etsii kanavaa mistä huumetta saisi halvimmalla.
alkoholinarkkarit on ihan samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi ei ole ruokaa, joten ei alkoholia ruokakauppiohin. Aikarajoitukset voisi kyllä poistaa, niissä ei ole mitään järkeä. Tai jos pitää myyntiaikaa rajoittaa, niin sitten kauppoihin samat aikarajoitukset, kuin ravintoloissa.
Saippuakaan ei ole ruokaa, mutta ruokakaupoissa sitä silti myydään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvimmissa on suuret volyymit joiden takia niiden myynti on kannattavinta. Vaikka sana halpa ei sovi suomessa alkoholijuomien hintoihin ollenkaan.
ja ainahan narkkarit etsii kanavaa mistä huumetta saisi halvimmalla.
alkoholinarkkarit on ihan samanlaisia.
Miksi päihteistäkään pitäisi maksaa liikaa? Kirkkaan viinan valmistus maksaa jotain alle euron litra. Kukan kasvatus auringon valossa maksaa vain vaivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi ei ole ruokaa, joten ei alkoholia ruokakauppiohin. Aikarajoitukset voisi kyllä poistaa, niissä ei ole mitään järkeä. Tai jos pitää myyntiaikaa rajoittaa, niin sitten kauppoihin samat aikarajoitukset, kuin ravintoloissa.
Saippuakaan ei ole ruokaa, mutta ruokakaupoissa sitä silti myydään.
Alkoholikin on rasvaa liuottava pesuaine, mutta paljon saippuaa voimakkaampi, ja alkoholi kaikista maailman huumeista ja päihteistä tuhoaa eniten aivoja jos sitä juo.
Aivan sama. Juon ainoastaan lonkeroa ja siideriä, joita saa nyt jo kaupasta. Jos väkevämpää ostan, niin se on kerran kahdessa vuodessa, ja tällöin kyseessä on gini, joka on yli 20%