Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varoituksen sana. Ystäväni mies tekee pitkiä, jopa neljän tunnin urheilusuorituksia

Vierailija
01.02.2023 |

Ystäväni moitti minulle miestään. Hän oli kuulema aivan urheiluaddikti, kun rääkkäsi itseään noin. Olin vähän samaa mieltäkin. Mies ei malttanut jäädä seuraamme kuin hetkeksi, kun laski, että ehtisi liikkua vielä sen ja sen verran.

Aloin urheilemaan kaksi vuotta sitten. Mielipiteeni ystäväni miehen urheilusta on muuttunut. En liiku aivan neljää tuntia itse, mutta en enää ihmettele, että liikkumisen vetovoima voi vetää liikkumaan enemmän.

Aivan samalla tavalla jos söisi liikaa ja urheilisi liian vähän, niinkuin ystäväni muuten tekee edelleen, sohvan vetovoima voisi voittaa, eikä jaksaisi enää vetää kenkiä jalkaan ja lähteä liikkumaan. Siinä voisi sitten ihmetellä toisten intoa liikkua ja pitää sitä jopa epänormaalina.

Ei liikunta palkitse huonokuntoista heti, mutta onneksi se alkaa palkita siinä vaiheessa, kun peruskuntotaso on kohentunut jonkin verran.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis. Treenasin maraton-juoksuun. Juoksin, meni hyvin. Siinä oli koko treeniohjelmassa vain pari hassua oikeesti pitkää lenkkiä. Pisin ajallisesti vähän yli kaksi tuntia.

Neljän tunnin treeni kerran viikossa on kyllä aika hölmöä.

Vierailija
22/46 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä oli se varoitus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen rivien välistä, että olet vähän ihastunut ystävän mieheen?

Neljä tuntia urheilua päivässä kuulostaa täysin ylimitoitetulta ja jopa vaaralliselta.

Itse joskus tein kolmen tunnin kävelylenkkejä päivittäin. Ei siinä pitkään mennyt kun olin alipainoinen, ylikunnossa ja aloin sairastelemaan jatkuvasti. Nykyään osana liikkua kohtuudella.

Vierailija
24/46 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitkaa itse osanne. Minä pidän kunnostani huolta ja tykkään siitä mitä teen, ihan riippumatta siitä, millaista paskaa kuulen.

ap

Juu, niin oon mäkin tehnyt teinistä asti, mutta ei ole tullut mieleen tulla pätemään sillä mammapalstalla. Saati kerskumaan muiden urheilusuorituksista 😁

Onko sulla muuten kaikki ihan kunnossa? Saatko tarpeeksi ravintoa?

Vierailija
25/46 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis. Treenasin maraton-juoksuun. Juoksin, meni hyvin. Siinä oli koko treeniohjelmassa vain pari hassua oikeesti pitkää lenkkiä. Pisin ajallisesti vähän yli kaksi tuntia.

Millaiseen aikaan pääsit noin lyhyillä pitkillä lenkeillä?

Vierailija
26/46 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos juoksee, yli neljän tunnin treenit kannattaa tehdä tosi alhaisella sykkeellä, jos ei halua ylikuntoon/vammoja. Alhaisen sykkeen ylläpitämisen pitkillä lenkeillä mahdollistava kuntotaso onkin sitten pitkän työn takana.

Vierailija
27/46 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitkaa itse osanne. Minä pidän kunnostani huolta ja tykkään siitä mitä teen, ihan riippumatta siitä, millaista paskaa kuulen.

ap

Eli tätä pitää varoa?

Sä kyllä kuulostat vähän hyökkäävältä.

Vierailija
28/46 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ap etäisyyttä siihen ystäväsi mieheen. Tutustu vaikka jossain juoksutapahtumassa VAPAASEEN liikunnalliseen mieheen. Ne samaa tahtia juoksevat miehet ovat myös kuntotasoltaan sopivaa lenkkiseuraa.

Vierailija
29/46 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on, että löytää sen kipinän liikuntaan.

Kun löytää mieluisimman tavan treenata niin se ei enää ole pakkopullaa.

Itse treenaan koko viikon aikana ehkä neljä tuntia näin talvisin.

Keväällä ja kesällä on kivempaa tehdä aerobista ulkona.

Vierailija
30/46 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varoituksen sanalla tarkoitin, että jos ei itse liiku, se voi olla ongelma, eikä se, että toinen liikkuu.

Ei ystävän mies sentään aina liiku neljää tuntia putkeen, mutta joka viikko tahtoisi tehdä ainakin yhden pitkän harjoituksen ja sen jaksan nykyisin minäkin ymmärtää. Kyseessä on todellakin siis ystävän mies, ei minun ja näin on hyvä. Hän inspiroi esimerkillään minut liikkumaan, mutta en ole liikkunut hänen seurassaan.

ap

Anteeksi vain jos pahoita mielesi, mutta nyt on kyllä pakko sanoa suoraan, että koita harjoitella kommunikointitaitojasi. Tarinassa ei löytynyt sitä varoituksen sanaa mistään, eikä löydy edes tästä selitelmästäsi.

Mieti ensin selkeästi, että mitä haluat sanoa? Koosta asiasi sitten sen ympärille, lue juttusi moneen kertaan ja mieti samalla ymmärtääkö muut sen ja löytävätkö he asian pointin.

Vierailija
31/46 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheetta joutui aloittaja reposteltavaksi, viesti oli ihan ymmärrettävä. Itseä ei tosin ole urheilukärpänen puraissut.

Vierailija
32/46 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin , ilmeisesti ap varoittaa siitä että on nyt ihastunut liikunnalliseen mieheen, jonka vaimo  ei liiku, ja ap ajattelee että hänpäs nyt kaappaakin tuon  liikkuvan miehen itselleen kun on itsekin ryhtynyt liikkujaksi. Ja varoituksellaan ilmeisesti nyt haluaa varoittaa muita sohvaperunanaisia..tai sitten jotain muuta. Erikoinen otsikko kuitenkin, aivosumua?

Vierailija
33/46 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin , ilmeisesti ap varoittaa siitä että on nyt ihastunut liikunnalliseen mieheen, jonka vaimo  ei liiku, ja ap ajattelee että hänpäs nyt kaappaakin tuon  liikkuvan miehen itselleen kun on itsekin ryhtynyt liikkujaksi. Ja varoituksellaan ilmeisesti nyt haluaa varoittaa muita sohvaperunanaisia..tai sitten jotain muuta. Erikoinen otsikko kuitenkin, aivosumua?

Vai onko tämä epäsuora varoitus sille kaverille? Olen viemässä miehesi?

Vierailija
34/46 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaset kuolee yleensä nuorena kun sydän pumpannut kilsat täyteen ennätysajassa.

Vierailija
35/46 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varoituksen sanalla tarkoitin, että jos ei itse liiku, se voi olla ongelma, eikä se, että toinen liikkuu.

Ei ystävän mies sentään aina liiku neljää tuntia putkeen, mutta joka viikko tahtoisi tehdä ainakin yhden pitkän harjoituksen ja sen jaksan nykyisin minäkin ymmärtää. Kyseessä on todellakin siis ystävän mies, ei minun ja näin on hyvä. Hän inspiroi esimerkillään minut liikkumaan, mutta en ole liikkunut hänen seurassaan.

ap

Anteeksi vain jos pahoita mielesi, mutta nyt on kyllä pakko sanoa suoraan, että koita harjoitella kommunikointitaitojasi. Tarinassa ei löytynyt sitä varoituksen sanaa mistään, eikä löydy edes tästä selitelmästäsi.

Mieti ensin selkeästi, että mitä haluat sanoa? Koosta asiasi sitten sen ympärille, lue juttusi moneen kertaan ja mieti samalla ymmärtääkö muut sen ja löytävätkö he asian pointin.

Ehkä ap kokee, että liikunnallinen keho korvaa rakkaudessa kyvyn viestiä järkevästi. Että se ap:n lenkkeily suorastaan pakottaa kaverin miehen lankeamaan hänen syliinsä?

Itse tunnen muutaman miehen, jotka ovat alkaneet lenkkeilemään tehdäkseen vaikutuksen minuun. Ei se "lenkki-innostus", joka ei pohjaudu omaan haluun juosta kestä kuin max. pari vuotta.

Vierailija
36/46 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiseen aikaan pääsit noin lyhyillä pitkillä lenkeillä?

3 h 21 min

Vierailija
37/46 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on aika selvää, että esimerkiksi pikkulapsiperheissä molemmat vanhemmat eivät pysty treenaamaan 4 tuntia päivässä. Aina joku tinkii omasta ajastaan lasten hyväksi, usein se on äiti ja tästä voi aiheutua isoakin kitkaa.

Vierailija
38/46 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on älykäs. Sen huomaa hänen kirjoitustyylistään. Av:lla täytyisi vain kirjoittaa ajatukset aivan auki, jotta he, jotka eivät muuten ymmärrä, eivät alkaisi kiusaamaan.  Palstalla sorrutaan herkästi myös stereotypioihin. Ap kertoi, että ystävän miehen esimerkki sai hänet aloittamaan liikkumisen. Jos hän saisi ystävänsäkin mukaan liikkumaan? Tavoitteelliseen liikuntaan on parempi ottaa seuraksi omalla  tasolla oleva, mutta jos esimerkki lopulta kannustaisi myös ystävää?

Vierailija
39/46 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on älykäs. Sen huomaa hänen kirjoitustyylistään. Av:lla täytyisi vain kirjoittaa ajatukset aivan auki, jotta he, jotka eivät muuten ymmärrä, eivät alkaisi kiusaamaan.  Palstalla sorrutaan herkästi myös stereotypioihin. Ap kertoi, että ystävän miehen esimerkki sai hänet aloittamaan liikkumisen. Jos hän saisi ystävänsäkin mukaan liikkumaan? Tavoitteelliseen liikuntaan on parempi ottaa seuraksi omalla  tasolla oleva, mutta jos esimerkki lopulta kannustaisi myös ystävää?

Älykäs :D

Vierailija
40/46 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 tuntia on kilpaurheilijan treenimäärä ja päivämääränä yli kaksi kertaa yli viikkosuosituksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän