Ystävä kutsui minua "lumihiutaleeksi"
Elikkäs olin ystävän luona kylässä ja avauduin hänelle joistain lapsuuden vaikeuksistani, mihin ystäväni tokaisi, että kaikki kuvittelevat olevansa lumihiutaleita eli muka-niin-erityisiä ongelmineen. Rehellisesti sanottuna sattui. Tulevaisuudessa mietin kaksi kertaa ennen kuin kerron hänelle mitään.
Millainen ihminen mielestänne sanoo jotain tuollaista päin naamaa? Kaikki voivat tietysti ajatella mitä haluavat.
Kommentit (90)
No olisko teistä hauskaa jos teidän isän kuolemaa verrattaisiin avioeroon. Varsinkin kun kaikki tietää että minulta on isä kuollut. Silti muut olis sitä mieltä että avioero on suuri suru.
Ei ole. On noloa kuvitellakaan että niitä voisi verrata.
Siskokset, toisen nimi Lumihiutale ja toisen Sadepisara.
Oisko hieno.
Vierailija kirjoitti:
No olisko teistä hauskaa jos teidän isän kuolemaa verrattaisiin avioeroon. Varsinkin kun kaikki tietää että minulta on isä kuollut. Silti muut olis sitä mieltä että avioero on suuri suru.
Siis joku suree avioeroaan ja muut tsemppaa häntä, mutta sinä koet, että tätä verrataan nyt isäsi kuolemaan jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joku suree avioeroaan ja muut tsemppaa häntä, mutta sinä koet, että tätä verrataan nyt isäsi kuolemaan jotenkin?
Siinä olisi tarvetta terapialle. Eiköhän niitä vanhempia ole kuollut yhdeltä sun toiselta myöskin. Itseltäkin ja mulle saa kyllä puhua avioerosta, jopa seurustelun bänistä.
Kylläpä oli ns ystäväsi vastine todella rumasti ilmaistu.
Minä en ainakaan enää koskaan puhuisi mitään omasta elämästäni vastaavalle ihmiselle jos nyt vastoin odotuksia sattuisin joskus tapaamaan.
Kyllä ystävältä saa odottaa empatiaa jollei nyt ihan jatkuvasti jankuta omasta menneisyydestään vaan sellainen on poikkeus.
Mutta hän oli varmasti todella tuota mieltä - minä en kyllä häntä enää ystävänä pitäisi eikä luultavasti tekisi niin kovin mieli edes tavata ainakaan sovitusti, jos hän noin ilmiselvästi halveksii kun kertoo tapahtumista elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo "unique snowflake" muuttanut sävyään viime vuosina? Ei se ennen politisoitumistaan muistaakseni erityisen solvaava ilmaus ollut. Mielestäni viittasi siihen, kuinka samanlaisia ihmiset erilaisuudestaan huolimatta ovat.
Snowflake tuli yleiseen kielenkäyttöön Fight Club-romaanin ja sitä seuranneen elokuvan myötä. Suora lainaus romaanista:
"You are not special. You are not a beautiful and unique snowflake.You're the same decaying organic matter as everything else," a line from the book reads."
Trumpin retoriikan myötä siitä tuli oikeistokonservatiivien liberaaleista käyttämä haukkumasana ja sana alkoi tarkoittaa (liberaalia) ruikuttajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo "unique snowflake" muuttanut sävyään viime vuosina? Ei se ennen politisoitumistaan muistaakseni erityisen solvaava ilmaus ollut. Mielestäni viittasi siihen, kuinka samanlaisia ihmiset erilaisuudestaan huolimatta ovat.
Snowflake tuli yleiseen kielenkäyttöön Fight Club-romaanin ja sitä seuranneen elokuvan myötä. Suora lainaus romaanista:
"You are not special. You are not a beautiful and unique snowflake.You're the same decaying organic matter as everything else," a line from the book reads."
Trumpin retoriikan myötä siitä tuli oikeistokonservatiivien liberaaleista käyttämä haukkumasana ja sana alkoi tarkoittaa (liberaalia) ruikuttajaa.
Ihan kummin vain, mutta minä en puhu ystävilleni tuon kirja/elokuvan lauseinkaan enkä myöskään halua tulla puhutelluksi noin.
Oli kyllä ikävästi sanottu. Tietysti on vaikeaa näillä tiedoilla päätellä, mikä hänen oma tilanteensa on ja minkä kaliiberin ongelmien kanssa painii. Ja toisaalta millaisesta ongelmasta sinä kerroit ja millä tavalla.
Jos esimerkiksi valitat pitkään ja hartaasti jostain melko triviaalista asiasta, niin saattaa kuulijan kiinnostus herpaantua, etenkin jos itse painiskelee tosi isojen asioiden kanssa juuri nyt. Kukaan ei jaksa olla toisen tunneroskis.
Mutta asian voi ilmaista todella monella tavalla. Tuo kuulostaa siltä, että eipä hänkään ole ystävyytenne jatkosta kovin kiinnostunut.
Säähän voit nyt ottaa myös taiteilijanimen Uniikki!
Kuulostaa tosi raskaalta, että porukassa olisi joku, minkä kuullen ei saisi puhua lainkaan esimerkiksi isän kanssa riitelystä vain siksi että tämä toisen oma isä on kuollut, ja koko ajan pitäisi pelätä, että jos jotain sanoo, niin heti olisi menossa joku olisit vaan kiitollinen isästäsi -show.