Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä kutsui minua "lumihiutaleeksi"

Vierailija
01.02.2023 |

Elikkäs olin ystävän luona kylässä ja avauduin hänelle joistain lapsuuden vaikeuksistani, mihin ystäväni tokaisi, että kaikki kuvittelevat olevansa lumihiutaleita eli muka-niin-erityisiä ongelmineen. Rehellisesti sanottuna sattui. Tulevaisuudessa mietin kaksi kertaa ennen kuin kerron hänelle mitään.

Millainen ihminen mielestänne sanoo jotain tuollaista päin naamaa? Kaikki voivat tietysti ajatella mitä haluavat.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä toisia lumihiutaleiksi kutsujat ovat itse sellaisia omaan lapsuuteensa juttuneita, joiden mielestä ainoastaan heidän omat ongelmansa on niitä oikeita ongelmia. Heidän elämänpiirinsä rajoittuu omaan napaan, eivätkä he edes halua kuulla muiden ongelmista, koska heidän mielestään vain heillä voi olla huonosti asiat. Ikävä ihmistyyppi.

Vierailija
22/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna miettisin vielä pidemmälle. Miksi haluaisit käyttää aikaasi ja energiaasi ihmiseen, joka ei kunnioita sinua, välitä sinusta ja ole sinun tiimissäsi? Ympäröi itsesi sinua ymmärtävillä ihmisillä, niitäkin on paljon, niin edes aikuisuus on mukavaa. 

Meidän piti lapsena sietää ja kestää, koska ei ollut vaihtoehtoja. Nyt aikuisena on. Me saamme itse päättää omat rajamme eikä meidän tarvitse uskoa enää niitä uskomuksia, joita meihin istutettiin eikä meidän tarvitse unohtaa omia tarpeitamme ja laittaa kaikkia muita edelle. 

Jos ystäväni sanoisi minulle noin, tajuaisin sillä hetkellä, ettei hän ole ystäväni ja se olisi sitten siinä se. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ystäväsi kuulostaa lumihiutaleelta.

Vierailija
24/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä toisia lumihiutaleiksi kutsujat ovat itse sellaisia omaan lapsuuteensa juttuneita, joiden mielestä ainoastaan heidän omat ongelmansa on niitä oikeita ongelmia. Heidän elämänpiirinsä rajoittuu omaan napaan, eivätkä he edes halua kuulla muiden ongelmista, koska heidän mielestään vain heillä voi olla huonosti asiat. Ikävä ihmistyyppi.

He ovat kovettaneet ja kyynistäneet itsensä, ovat negatiivisia, vailla aitoa riemua ja elämäniloa. Usein ankeuttajia tai vähintään ankeita. Kun sitten joku aidosti yrittää pyristellä irti vanhasta ja luoda nahkansa, jotta voi nauttia edes tulevasta, he eivät soisi tätä muillekaan, eivät ymmärrä koko konseptia. 

Vierailija
25/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kannattaa mennä terapiaan ruikuttamaan lapsuudesta vuosikausiksi. Kelan palvelusetelillä pääset jo samalla viikolla.

Psykopaatti troli se siellä.

Haukkuminen on moderni tapa yrittää hiljentää toinen.  Milloin olet kukkahattutäti, milloin pick me girl, psykopaatti sitten taas viherpiipertäjä, naistenvihaaja, persuvasuri (kyllä myös puolueita käytetään haukkumasanoina), homofoobinensuvakkitoxinen ja vaikka ja mikä. Näitä (ja paljon muita) haukkumanimiä käytetään ihan joka päivä somessa. Miksi?

Eikö keskustelu enää onnistu ilman toisten nimittelyä?

(sensuurin vuoksi jouduin kirjoittamaan sanoja yhteen)

Vierailija
26/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä tavalla sanovat yleensä ihmiset jotka ovat joutuneet kokemaan ihan oikeita ongelmia elämässään.

Jonninjoutava märehtiminen ja itsesäälissä piehtaroiminen ällöttää näitä ihmisiä, sillä he ovat tottuneet katselemaan tulevaisuuteen ja toteuttavat omassa elämässään vanhaa totuutta, "ei saa jäädä tuleen makaamaan".

Eipä ole tainnut kauhean hyvin onnistua tulevaisuuteen suuntautuminen ja eteenpäin meneminen, jos edelleen pitää vertailla muiden asioita omiin ongelmiin ja sitten vähätellä muiden asioita. Olisiko jo aika päästä sieltä omista ongelmista eteenpäin?

Mutku mutku mää oon työtön.

Olen lyhyt.

Lapsena äiti sanoin pahasti, isä joi, kissa kuoli, koulussa kiusattiin ja nyt 45 vuotiaana olen aivan rikki ja traumatisoitunut ja äijä syö lasten vanukkaat ja Munsalan kansallispukua ei löydy ja ja ja terapiaan ei pääse ja auto on rikki, fillarista kumit puhki, eikä äijä anna, eikä halaa, eikä prkele mistään tule mitään ja pitäisköhän tehdä itsemurha ja lapsella adhd blm ja vokea pukkaa ja etteikö meillä muka ole ongelmia ja mitä sinä siihen tulet ruikuttamaan että sukusi kuoli auto-onnettomuudessa, kaikki ongelmat ovat samanarvoisia ja mua täytyy ymmärtää ja paapoa ja antaa elinikäistä terapiaa, nyyyyyyyyyyh.

Vierailija
27/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa se alkuperäinen. Ystäväsi sanoi sinulle totuuden.

Kaikkien aikojen paskimpia yhden idean leffoja.

Kaikkien aikojen asenteellisin kommentti. Tässä on aika monta ideaa, mutta ethän sinä niitä ilmeisesti ymmärrä.

Jaaha, alapeukutuksesta päätellen jälleen kerran silakointia. Ymmärrettävästi soijapojat uiskentelevat parvessa taas passiivisaggressiivisina. Seuraavaksi ketju ilmiannetaan koska pikkupalleroilla ei taaskaan pää kestä kohtaamista todellisuuden kanssa.

Talk about snowflakes..

Vierailija
28/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä:

- sinä tyttäreni/poikani et saa, koska minäkään en lapsena saanut

- tuo on kultalusikka persiissä syntynyt

- minäkin pärjäsin vaikka hiihdin kouluun kesät talvet ja sauvatkin puuttui

- mitä siinä märiset

...

Ikäviä ihmisiä, jotka eivät osaa tehdä omaa elämäänsä saati muiden mukavammaksi ja kaikki mitä muut saavat, on heiltä itseltään pois. 

Vierailija
29/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan ja sitten projisoi muihin sitä omaa ahdistustaan, kun toinen vaan sanoi asioista, ei pyytänyt toista tuntemaan mitään puolestaan. Ihmeellinen jumittunut persoonallisuustyyppi joka ei voi vain antaa asioiden olla niin kuin ne on, vaan pitää omia kaikki itselleen, myös oikeus ainoana ihmisenä maapallolla omata mitään kokemuksia elämästä.

Vierailija
30/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa se alkuperäinen. Ystäväsi sanoi sinulle totuuden.

Kaikkien aikojen paskimpia yhden idean leffoja.

Kaikkien aikojen asenteellisin kommentti. Tässä on aika monta ideaa, mutta ethän sinä niitä ilmeisesti ymmärrä.

Jaaha, alapeukutuksesta päätellen jälleen kerran silakointia. Ymmärrettävästi soijapojat uiskentelevat parvessa taas passiivisaggressiivisina. Seuraavaksi ketju ilmiannetaan koska pikkupalleroilla ei taaskaan pää kestä kohtaamista todellisuuden kanssa.

Talk about snowflakes..

Sepä se. Tuo snowflake juttu on kuin tehty Silakoita varten :D

Vierailija
31/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse sanonut suoraan, että "oli viimeinen kerta kun avauduin ja pidin sua mun ystävänä".

Suurimmalle osalle näyttää olevan loukkaaminen ok, ja loukatun pitäisi olla kynnysmattona. Parempi on itkeä loukatuksi tulemista keskustelupalstoilla, kuin sanoa siitä loukkaajalle. Selvä.

Vierailija
32/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä erikoiset alapeukut. Väärällä jalalla heränneet ikuiset mielensäpahoittajat, jotka kuvittelevat itse selvinneensä kaikesta ja pienen karaisun avulla koko muukin maailma selviäisi, ovat ilmeisesti kerääntyneet tänne. 

Vierailija
33/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen ydin syntyy lapsuudessa. Jos itsetunto ja tunnetaidot eivät pääsee kehittymään näitä on vaikea muuttaa myöhemmin. Suomeen syntyy koko ajan sairaampia ja mielenterveysongelmaisempia ihmisiä ja ihmiset suhteutuu toisiinsa katkerasti ja vihamielisesti. Ja kukaan ei enää voi hyvin. 

Vierailija
34/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä erikoiset alapeukut. Väärällä jalalla heränneet ikuiset mielensäpahoittajat, jotka kuvittelevat itse selvinneensä kaikesta ja pienen karaisun avulla koko muukin maailma selviäisi, ovat ilmeisesti kerääntyneet tänne. 

Pieni karaisu voisi tehdä sinullekin hyvää kommentista päätellen.

Vierailija
35/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkähipiäiset hysteerikot, osa 703.

Vierailija
36/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme uhriutumisenkulttuurissa. Jokainen kokee olevansa jollakin tapaa uhri ja liioittelee niitä itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita. 

Vierailija
37/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse sanonut suoraan, että "oli viimeinen kerta kun avauduin ja pidin sua mun ystävänä".

Suurimmalle osalle näyttää olevan loukkaaminen ok, ja loukatun pitäisi olla kynnysmattona. Parempi on itkeä loukatuksi tulemista keskustelupalstoilla, kuin sanoa siitä loukkaajalle. Selvä.

Ideaalissa tilanteessa olisi ollut hyvä sanoa. Mutta jos mukaystävä jo juuri mitätöi ap:n niin mitä hyötyä lisämussuttamisesta olisi? Tuskin sekään menisi perille. Jos ihmistä on juuri loukattu niin kuvitteleeko hän loukkaajan sitten seuraavassa hetkessä ymmärtävänsä mitä hänelle nyt sanotaan, kun ei ymmärtänyt aiemminkaan? Noille ihmisille voi kirjoittaa kolmesivuisen kirjeen, eikä sittenkään mene perille. 

Vierailija
38/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen ydin syntyy lapsuudessa. Jos itsetunto ja tunnetaidot eivät pääsee kehittymään näitä on vaikea muuttaa myöhemmin. Suomeen syntyy koko ajan sairaampia ja mielenterveysongelmaisempia ihmisiä ja ihmiset suhteutuu toisiinsa katkerasti ja vihamielisesti. Ja kukaan ei enää voi hyvin. 

Kyökkipsykologian hirveimpiä lässytyksiä, Osa 207.

Vierailija
39/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä todellakin voi ja pitäisi muuttaa ja kehittää myöhemmin. Lapsuus ei ole ainoa hetki kasvaa. Valitettavan harva vaan kuitenkaan jaksaa nähdä sitä vaivaa. Joku jaksaa mennä lenkille ja kuntosalille, muttei tee sitä samaa duunia oman mielensä ja henkisen kasvunsa ja hyvinvointinsa eteen. 

Vierailija
40/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan kärsimyshierarkioista, mutta ei ole mitään absoluuttista määritelmää sille mikä on oikea ongelma. Esimerkki: kun lapseni kuoli, sain toimia ystävieni triviaalien huolien kaatopaikkana. He varmaan ajattelivat että kun minulla menee huonosti, kestän sen että kaikilla muillakin menee huonosti. Tai mistä minä tiedän mitä he ajattelivat, mutta heillä oli kiire kertoa omista vastoinkäymisistään ja ikään kuin hukuttaa perheeni tragedia johonkin ajankohtaisempaan kriisiin. Jotta unohtaisin suruni? Jotta lohduttaisin heitä? Lumihiutaleeksi ei sentään kukaan haukkunut, enkä ollutkaan lumihiutale. Minulla vain ei juuri silloin riittänyt empatiaa jonkun kumminkaiman kissan kuoleman nostattamaan tragediaan. Eikä riitä vieläkään.

Eivät ihmiset halua kuulla toisten onnettomuuksista. He haluavat puhua itsestään. Keskustelunarsismi jyllää, ja siksi on terveellisintä olla yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme