Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nuorilla ole enää mitään motivaatiota? Työhaastatteluihin tullaan ja kysytään ensimmäisenä etätöistä

Vierailija
31.01.2023 |

Herätys, korona meni jo ja nyt ollaan toimistolla.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöpäivät ovat poikkeuksetta tehokkaimpia.

Vierailija
62/80 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätys, korona meni jo ja nyt ollaan toimistolla..

Herätys, niitä töitä voi tehdä etänä ihan samalla lailla kuin siellä toimistolla. Olen itse 53v eikä nyt pandemian jälkeen voisi toimisto työt enää vähempää kiinnostaa.

On lähinnä säälittävää kuunnella silloin tällöin näitä kova äänisen vähemmistön parahduksia joissa vaaditaan muita tulemaan toimistolle vain siksi että itsellä olisi hyvä olla siellä toimiston hälinässä. Jotkut kun vaatii ympärilleen ihmisiä ja hälinää että osaavat olla. Vinkki: mene sinne toimistolle vaikka yksiksesi ja nauhoita talteen muiden ihmisten taustamelua jos se tekee olemisesta kivempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva, jos töitä voisi hakea vain ilmestymällä toimistoon juttelemaan. Jostain syystä työnantajat haluavat, että työhakemukset tehdään etänä.

Vierailija
64/80 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt jaksa...

ihmisiä toimistolle haluavat vain mikromanagerit ja narsistit jotka haluavat kontrolloida ihmisiä... etätyö on nykypäivää konttorit historiaa...

Vierailija
65/80 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin aamu ja iltapäiväruuhkista päätelleen etätyöt on menneisyyttä täällä pks. Kaukana on ne korona ajan liikennemäärät.

Näin, suunta on selkeä. Työnantajanäkökulmasta ymmärrän täysin.

Vierailija
66/80 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai etätyöstä kysytään ensimmäisenä? Mun kokemukseni mukaan kysytään lomista, mahdollisuuksista palkattomiin lomiin ja sairaslomakäytännöistä.

Vierailija
68/80 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaikista laiskimmat työntekijät on niitä, jotka edelleen vinkuu etätyön perään.

Vierailija
69/80 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on nimenomaan työmotivaatiosta. Sitä ei juuri ole enää sen jälkeen, kun pitää raahautua toimistolle.

Vierailija
70/80 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä ei kyllä riittäisi kuri etätyöhön.

Toisaalta nykyisessä työssä 8 tunnista 1 tunti on taukoja, max. 2 tuntia kevyttä työntekoa ja loppu on ajan tappamista kännykän, pienen vihkon ja kynän, nappikuulokkeiden ja rubikin kuution kanssa.

Etätyönä tätä ei voi tehdä.

Vierailija
71/80 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firmamme teki 2021 kaikkien aikojen parhaan tuloksen kun kaikki olivat vielä kotona. Kun ihmisiä alettiin pakottaa takaisin toimistolle niin tehokkuus laski.

Näin se kaikkien tutkimusten mukaan menee. Etätyö on tehokkaampaa.

Vierailija
72/80 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyötä tehdään sitten kun homma osataan itsenäisesti. Helpot rutiinihommat oppii nopeammin ja niitä voi kokeilla ensin.

Itse olen tehnyt etätöitä 9 vuotta ja työmatkaa on 80 km suuntaan eli kannatan kyllä etätyötä. Mutta olen sitä mieltä, että uusilla, kokemattomilla vähintään koeaika 6 kk ensin täysin tai pääosin toimistolla. Pitää nähdä miten sujuu ja paljonko tarvitsee apua.

Veikkaan, ettei kovin paljon prosesseissa tapahdu kehitystä ellei koskaan olla kaikki yhtäaikaa toimistolla. Teams ei ole ollenkaan sama, ihan naurettavaa edes väittää.

Vierailija
73/80 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskin asia ja ensimmäinen kesäloman tuuraaja hakijalta oli milloin pitää oman kesälomansa , oli festaria ja muuta menoa.

Vierailija
74/80 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö olisi kyl hyvä.

Vierailija
75/80 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa vähän vanhempia töihin.

Vierailija
76/80 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useammasta paikasta kuullut, että tuottavuus ja työntekijöiden tyytyväisyys on ollut etänä parempi. Veljeni työpaikka meni etään kun korona tuli, palasivat toimistolle ja tajusivat, että hommahan kulkee officella huonommin ja nyt kaikilla on mahdollisuus tehdä 100% etää. Toimistolle saa kuulemma mennä kun haluaa, ehkä 1-2 kertaa viikosta siellä käy pari ihmistä ja veljeni käy välillä hakemassa työpostin. Kulutkin pienenivät huomattavasti kun muuttivat pienempiin tiloihin. Kuulemma eivät aio enää palata entiseen takaisin koskaan. Itse en tule etätöitä koskaan tekemään työni luonteesta johtuen.

Vierailija
77/80 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerro motivaatiosta mitään. Nykyaikaiset ihmiset vaan tajuavat, että maailmassa on muutakin kun koti, ja kiinteä työpaikka. Että töitä voi tehdä mistä tahansa ja nauttia siinä samalla elämästä. Ei tartte enään hiihtää tai painella hevosella samaan paikkaan joka päivä hamaan loppuun asti, mitä boomerit vieläki kannattaa.

Vierailija
78/80 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai etätyöstä kysytään ensimmäisenä? Mun kokemukseni mukaan kysytään lomista, mahdollisuuksista palkattomiin lomiin ja sairaslomakäytännöistä.

Kyllä sairauslomakäytännöt ainakin ovat tärkeitä tietää. Jostain syystä näistä ei kerrota kunnolla esimiesten toimesta. Sitten ollaan pihalla kuin lumiukko, että mihin pitää mennä, pitääkö hakea lääkärintodistus ja mihin se toimitetaan, missä on työterveyshuolto jne.

Vierailija
79/80 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kaikista laiskimmat työntekijät on niitä, jotka edelleen vinkuu etätyön perään.

Mitä laiskaa on tehdä kotona töitä? Ei jaksa raahautua kahvihuoneeseen höpöttämään työkavereiden kanssa? Sitä se nimenomaan on monissa paikoissa, että tehokasta työaikaa menee työkavereiden kanssa juoruamiseen.

Vierailija
80/80 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisen kieroutunut käsitys etäilystä monella työnantajalla. Itse olen osa tiimiä, joka on siroteltu eri puolille Suomea. Lähin työkaveri on 40 km:n päässä minusta, muut useiden satojen kilometrien päässä. Ja me teemme yhdessä aivan huikeaa tulosta. Tapaamme Teamsissa lähes joka päivä ja silloin saadaan käyttöön myös parviäly. Muuten jokainen hoitaa omia tehtäviään itsenäisesti ja omaa työtään johtaen. Totta kai tällainen tapa tehdä työtä vaatii kykyä oikeasti ottaa vastuuta, organisoida omaa työtään ja luonnollisesti myös motivaatiota. Mutta pelkkä lonkan vetäminen sohvalla työaikana ei onnistuisi millään, sillä ne omat tehtävät on hoidettava ja tavoitteet saavutettava. Mutta ei se ole työnantajalta pois millään tavalla, että voin vetää ekan aamupalaverin oman keittiöni pöydän äärestä kahvia siemaille tai että samalla kun teen töitä, pyykkikoneeni pyörii. Päinvastoin. Sehän tekee minusta vain tyytyväisemmän työntekijän, jolle jää illalla aikaa kunnolla palautua, kun ei tarvitse käyttää aikaa esim. ruuhkissa mateluun. Kaikki voittavat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi