Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diili 2023 OFFICIAL

Vierailija
31.01.2023 |

Uudet kilpailijat on julkaistu: https://www.is.fi/viihde/art-2000009361579.html

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Diili - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (2050)

Vierailija
721/2050 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristi-Aleksi on kauden komein.

Vierailija
722/2050 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisista ei tänä vuonna erotu kukaan erityinen kaunotar.

En tykkää Wenlan luonteesta (enkä aina vaatetyylistäkään), mutta minusta hän on luonnonkaunis. Symmetriset kasvonpiirteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/2050 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nämä olikin mister- ja missikisat.

Vierailija
724/2050 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä Venla on aivan tosi söpö. Vaikuttaa tyyppinä kyl aika veemäiseltä ja vaikealta, mut on tosi kivannäköinen kyllä.

Vierailija
725/2050 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komein on Toni Lähde, pulinat pois. Toni osaa myös piirtää, maalata ja musisoida, mikä on seksikästä.

Vierailija
726/2050 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Emma on vielä mukana. Tekeekö yhtään mitään. Siipeilee.

Vierailija
727/2050 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nico Fram, 27. Mitä ihmettä. Niko voi olla ihan komea, mutta näyttää kyllä 10 vuotta ikäistään vanhemmalta. Olisi itse veikannut, että Nico on jotain 35-39-vuotias.

Vierailija
728/2050 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ku pikkuJanne lähti. Varmaan traumat pituudestaan

Vierailija
729/2050 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavassa ennakkojaksossa Emmi ja Wenla ottavat taas yhteen. Emmi ei tykkää, kun Wenla vie häneltä tilaa.

Vierailija
730/2050 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma ihmetteli, miten riisin keittämisessä voi mennä niin kauan :D

Vierailija
731/2050 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo Nico kuvittelee ilmeisesti olevansa kovinkin komea ja lahja naisille. Niin lipevä ja itseään täynnä olevan oloinen, eikä edes hyvännäköinen 🙄

No onhan se objektiivisesti katsoen nyt ohjelman komein mies. Tuo mitä itsestään ajattelee on sinun haaveiluasi.

En tykkää Nicon vanhanaikaisesta keskijakauskampauksesta. Nicon uokonäössä hyvää on vain jäänsiniset husky-silmät ja pituus. Viljami on kasvonpiirteiltään hitusen komeampi.

Niin tässä oli kyse objektiivisesta arviosta, eikä sinun mieltymyksistäsi. On tuo nyt komein noista. 

En aina ymmärrä näitä "mielipiteitä" komeudesta tai kauneudesta. Voi olla joo geneerisesti jotain, mut loppujen lopuksi kyse on mielipiteistä, ja ne eivät aina kohtaa kaikkien kohdalla. Itsekään en läheskään aina ole samaa mieltä jonkun yleisen mielipiteen kanssa. Onhan Nico ihan komea joo. Mut onko komein, on sitten toinen juttu. Mun silmiin Aki on tooosi komea, mut liittyy enemmän siihen mielikuvaan ihmisestä persoonana. Ja se tietty on subjektiivinen mielipide, mut en silti/siks just laittais Nicoa komeimmaksi. Jos minulta kysyttäis😁

Kyllä minäkin luottaisin juuri Akiin, jos olisi jokin tosi tilanne kyseessä.

Tilanne, jossa vaaditaan työkaverilta luotettavuutta ja täsmällisyyttä.

Se Mikko on aika sluibailija.

Olivat hauska majakka&perävaunu yhdistelmä Jannen kanssa.

Tarpeeksi itserakkaita tyyppejä nuo kaikki miehet, Nico mukaanlukien, tuossa tiimissä, etteivät huomanneet naisten tekemää ansaakaan, vaan seisovilta jaloin joutuivat kampitetuiksi sillä 'naisten syrjintä' jutullakin.

Vierailija
732/2050 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wenla pukeutuu tosi kummallisiin, poikamaisiin vaatteisiin

Vierailija
733/2050 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ku pikkuJanne lähti. Varmaan traumat pituudestaan

Selvästi hän kipuili pituuttaan

Vierailija
734/2050 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa tontulta. Ihan hönö.

Vierailija
735/2050 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai. Nuorisotyyliä välillä.

Vierailija
736/2050 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa tontulta. Ihan hönö.

Tarkoitin siis tontilla ja hönöllä Emmiä.

Vierailija
737/2050 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wenla nostaa mun verenpainetta, ratsastaa eteenpäin uhriutumalla ja manipuloimalla. Yhyy miehet vähättelee minua, mutta minä selviydyn näistä muiden aiheuttamista ongelmista ja vihasta huolimatta!!! Toniin upposi sitten tämä versio tapahtumien kulusta ja hän lähti kirjoittamaan samaa tarinaa. Sitten on valmis puolustus tapahtuipa mitä tahansa, kaikki johtuu naisvihasta. 

Mä kanssa mietin, kun Toni niin varmana sanoi, että KUN nämä naiset ovat kokeneet vähättelyä, niin sitten sitä vähättelyä ON tapahtunut. Että meneekö se 100% aina näin? Minusta ei, vaan ihminen voi hyvin kokea ikäviä asioita ihan pelkästään aiempien kokemustensa tähden, ja prosijoida omat pelkonsa vähän joka tilanteeseen. 

Enkä nyt ota varmaa kantaa, onko naisia tässä ohjelmassa kuinka paljon vähätelty, varmaan ainakin jonkin verran onkin. Mutta että toisten syyttäminen naisvihasta (mitä kai tässä ei ole ääneen sanottu mutta ehkä tausta-ajatuksena) voi joskus olla pelkkää miesvihaakin. 

Nimenomaan tätä meinasin. Kun on kerran omaksunut esimerkiksi tämän naisviha-ajatuksen, joillain on tapana ajaa sen läpi kaikki kokemukset ja vastoinkäymiset ja vaikka se onkin hänen kokemuksensa, kokemukset ja tunteet eivät ole absoluuttisia totuuksia. Emme voi tietää onko systemaattista mitätöintiä oikeasti tapahtunut ja kuinka paljon, mutta olin vaan bongaavinani tässä naisessa juuri sen että tämä narratiivi hahmottaa ja jäsentää asioita on vähän niinkuin ensimmäisenä mielessä.

Meillä on työpaikalla tuollainen nainen. Häntä on ainakin omasta mielestään joskus syrjitty sen takia työpaikalla että on nainen (voi tosin olla että hän ei ole edennyt urallaan koska ei ole tarpeeksi hyvä). Hän paasaa tätä naisten syrjintää vaivaantumiseen asti firman sisäisillä keskustelupalstoilla. Kaikki asiat katsoo mies/nainen näkökulmasta ja aina uhriutuu. Lopulta antoivat hänelle vähän paremman tittelin, ehkä sen jälkeen on hiljentynyt hieman. En haluaisi tuollaista tyyppiä tiimini.

En tiedä sun työkaverista, enkä diilin tyypeistä, mut erikoista on, et nyt yhtäkkiä on ihan kamalaa, jos tämä asetelma nostetaan esille. Et kun vielä muutama vuosi sitten se oli ihan normi, et naisia vähäteltiin, maailma olis hetkessä muuttunut siitä täydellisen tasa-arvoiseksi. Ja kaikki, jotka ottaa mahdollisen epätasa-arvon esille, käyttää sitä "korttia" väärin perustein ja vain uhriutuu. Tosiasia on kuitenkin se, että edelleen on näitä asenteita vinksallaan, huomataan me niitä tai emme. Ihan just luin haastattelun, jossa sukupuolen korjauksen mieheksi tehnyt ihminen kertoi, miten erilaisen kohtelun saa nyt miehenä. Oli hänelle iso yllätys. Eikä ole ainoa, joka näin on kertonut.

Se vähättelevä asenne ei yleensä ole tietoista. Siksi juuri siitä pitää puhua, jos tällaista kohtaa. Sitten kaikki voivat miettiä, mitä oikeasti tapahtui. Jos huomio on oikea, voi sitä suhtautumista muuttaa. Jos huomio on aiheeton, pääsee siitäkin eteenpäin, ja tilanteesta voi sit oppia jotain hänkin, joka vähättelyä aiheettomasti kokee.

Mut omituista on, jos asioista ei saa puhua. Ihan kuin se olis se pahin vaihtoehto, ei se vähättely.

Olihan se melkoinen kulttuurishokki aikoinaan, kun olin naisena työskennellyt miesvaltaisella alalla yli vuosikymmenen ja tottunut siihrn, että mielipiteeni oli ihan relevantti aina ja työpanokseni arvostettu ja minulta myös kysyttiin siinä missä muiltakin, niin tulin vaihtaneeksi alaa ja oli kiva olla ihan siellä naisena pääsääntöisesti naisvaltaisella alalla sinänsä, mutta se miesten suhtautuminen olikin sitten ihan outoa.

Käännettiin jopa selkä, jos yritit johonkin työasiaan ottaa kantaa. Opin tekemään aloitteita jne etenemään n.k. virallista tietä, että sain asioita eteenpäin.

Tosi vaivalloista etten sanoisi.

Hyvin tuli selväksi, että kuinka tulisi käyttäytyä tullakseen kuulluksi ja mikä oudointa niin naiset olivat tottuneet asiaan.

Vierailija
738/2050 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nico Fram, 27. Mitä ihmettä. Niko voi olla ihan komea, mutta näyttää kyllä 10 vuotta ikäistään vanhemmalta. Olisi itse veikannut, että Nico on jotain 35-39-vuotias.

Nico on 80-luvun myyntimiehen stereotypia.

Vierailija
739/2050 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai. Nuorisotyyliä välillä.

Nuorisotyyliä päälle kolmekymmentävuotiaalla naisella? :D Se siitä uskottavuudesta.

Vierailija
740/2050 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wenla nostaa mun verenpainetta, ratsastaa eteenpäin uhriutumalla ja manipuloimalla. Yhyy miehet vähättelee minua, mutta minä selviydyn näistä muiden aiheuttamista ongelmista ja vihasta huolimatta!!! Toniin upposi sitten tämä versio tapahtumien kulusta ja hän lähti kirjoittamaan samaa tarinaa. Sitten on valmis puolustus tapahtuipa mitä tahansa, kaikki johtuu naisvihasta. 

Mä kanssa mietin, kun Toni niin varmana sanoi, että KUN nämä naiset ovat kokeneet vähättelyä, niin sitten sitä vähättelyä ON tapahtunut. Että meneekö se 100% aina näin? Minusta ei, vaan ihminen voi hyvin kokea ikäviä asioita ihan pelkästään aiempien kokemustensa tähden, ja prosijoida omat pelkonsa vähän joka tilanteeseen. 

Enkä nyt ota varmaa kantaa, onko naisia tässä ohjelmassa kuinka paljon vähätelty, varmaan ainakin jonkin verran onkin. Mutta että toisten syyttäminen naisvihasta (mitä kai tässä ei ole ääneen sanottu mutta ehkä tausta-ajatuksena) voi joskus olla pelkkää miesvihaakin. 

Nimenomaan tätä meinasin. Kun on kerran omaksunut esimerkiksi tämän naisviha-ajatuksen, joillain on tapana ajaa sen läpi kaikki kokemukset ja vastoinkäymiset ja vaikka se onkin hänen kokemuksensa, kokemukset ja tunteet eivät ole absoluuttisia totuuksia. Emme voi tietää onko systemaattista mitätöintiä oikeasti tapahtunut ja kuinka paljon, mutta olin vaan bongaavinani tässä naisessa juuri sen että tämä narratiivi hahmottaa ja jäsentää asioita on vähän niinkuin ensimmäisenä mielessä.

Meillä on työpaikalla tuollainen nainen. Häntä on ainakin omasta mielestään joskus syrjitty sen takia työpaikalla että on nainen (voi tosin olla että hän ei ole edennyt urallaan koska ei ole tarpeeksi hyvä). Hän paasaa tätä naisten syrjintää vaivaantumiseen asti firman sisäisillä keskustelupalstoilla. Kaikki asiat katsoo mies/nainen näkökulmasta ja aina uhriutuu. Lopulta antoivat hänelle vähän paremman tittelin, ehkä sen jälkeen on hiljentynyt hieman. En haluaisi tuollaista tyyppiä tiimini.

En tiedä sun työkaverista, enkä diilin tyypeistä, mut erikoista on, et nyt yhtäkkiä on ihan kamalaa, jos tämä asetelma nostetaan esille. Et kun vielä muutama vuosi sitten se oli ihan normi, et naisia vähäteltiin, maailma olis hetkessä muuttunut siitä täydellisen tasa-arvoiseksi. Ja kaikki, jotka ottaa mahdollisen epätasa-arvon esille, käyttää sitä "korttia" väärin perustein ja vain uhriutuu. Tosiasia on kuitenkin se, että edelleen on näitä asenteita vinksallaan, huomataan me niitä tai emme. Ihan just luin haastattelun, jossa sukupuolen korjauksen mieheksi tehnyt ihminen kertoi, miten erilaisen kohtelun saa nyt miehenä. Oli hänelle iso yllätys. Eikä ole ainoa, joka näin on kertonut.

Se vähättelevä asenne ei yleensä ole tietoista. Siksi juuri siitä pitää puhua, jos tällaista kohtaa. Sitten kaikki voivat miettiä, mitä oikeasti tapahtui. Jos huomio on oikea, voi sitä suhtautumista muuttaa. Jos huomio on aiheeton, pääsee siitäkin eteenpäin, ja tilanteesta voi sit oppia jotain hänkin, joka vähättelyä aiheettomasti kokee.

Mut omituista on, jos asioista ei saa puhua. Ihan kuin se olis se pahin vaihtoehto, ei se vähättely.

Olihan se melkoinen kulttuurishokki aikoinaan, kun olin naisena työskennellyt miesvaltaisella alalla yli vuosikymmenen ja tottunut siihrn, että mielipiteeni oli ihan relevantti aina ja työpanokseni arvostettu ja minulta myös kysyttiin siinä missä muiltakin, niin tulin vaihtaneeksi alaa ja oli kiva olla ihan siellä naisena pääsääntöisesti naisvaltaisella alalla sinänsä, mutta se miesten suhtautuminen olikin sitten ihan outoa.

Käännettiin jopa selkä, jos yritit johonkin työasiaan ottaa kantaa. Opin tekemään aloitteita jne etenemään n.k. virallista tietä, että sain asioita eteenpäin.

Tosi vaivalloista etten sanoisi.

Hyvin tuli selväksi, että kuinka tulisi käyttäytyä tullakseen kuulluksi ja mikä oudointa niin naiset olivat tottuneet asiaan.

Sepäse, kun naiset ylläpitää näitä asetelmia myös. Tahtomattaan tai huomaamattaan. Siksi just mielestäni olisi tärkeää ottaa tilanteita tai asetelmia puheeksi. Oon huomannut omassa aatoksissa myös korjaamisen varaa. Aina ei ole tietoinen itsestäkään. Ja oon aina työskennellyt naisvaltaisilla aloilla, missä miehet nostettu esille. Joskus syystä, joskus ei.