Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoltajuudesta luopuminen

Vierailija
30.01.2023 |

Suhde loppui, lapsi jäi. Kaikki muu menikin sitten päin helvettiä. Ongelmaksi on muodostunut, että en voi sietää enää exää. Kamala ihminen ja tunnen häntä kohtaa vain halveksuntaa ja vihaa.
Lapsi on ollut v/v systeemillä molemmilla mutta en voi sietää hänen hakemistaan äidiltään tai tavaroiden pallottelua edes takaisin. Joudun kohtaamaan exän. Tämä myös näkyy suhtautumisessa lapseeni koska ärsytys on ilmeistä. Ei hyvä kummallekaan meistä.
Ainoa ratkaisu minkä olen keksinyt on, että annan huoltajuuteni pois ja exälle yksinhuoltajuuden. En vaadi edes tapaamisoikeuksia tai mitään. Haluan päästä tästä tilanteesta eroon pysyvästi. Teen vaikka rikoksen että pääsen vankilaan tätä karkuun jos muu ei auta.
Tästähän alkoi hirmuinen ulina koska ymmärsi, että sitten on 24/7 kiinni mukulassa. Toinen vaihtoehto toki olisi että lapsi olisi minun luonani 24/7 joka kävisi hyvin kunhan exä pysyisi kaukana. Ei kuulemma käy niin minä luovun oikeuksistani häntä kohtaan.

Elämä on aika ikävää välillä. Minkäs teet.

M41

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa harvinaisen mulkku ja uskomattoman itsekäs isä.

Vierailija
2/74 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Sellaista ei kukaan jää kaipamaan. Se on hyvä pitää mielessä.

Äitihän on oikea kultakimpale joka täyttää lämmöllä kaikkien sydämet. Ei kaikkea jaksa määräänsä enempää.

Perustele hieman tuota hyökkäystäsi?

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Kaiken lisäksi marttyyri. Sinä hylkäät lapsesi, mutta lapsen äidin syytähän se tietysti on, aivan. Voi mikä kultakimpale sinä sen sijaan oletkaan. <3

Olethan käynyt vasektomiassa, vai veteletkö paljaalla, koska naisten vastuu?

Vierailija
4/74 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisit vihanhallintaterapiaan.

Vierailija
5/74 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu ehdottomasti huoltajuudesta. Paljon parempi lapselle ettei tarvitse olla tekemisissä noin karmean "isän" kanssa.

Vierailija
6/74 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huono isä. Päinvastoin.

Joo pelastan itseni. Se on totta. Nyt kuitenkin on tehtävä äärimmäinen uhraus. Ja heti haukutaan huonoksi isäksi ja jne.. Voin rehellisesti sanoa, että äitinsä on hirveä ihminen. Niin kaikille muille kuin lapselleenkin. Ja tätä en jaksa. Hän ei jätä minua rauhaan vaikka lapsi minun luonani. Edes sen tekisi niin voisin harkita muita konsteja.

AP

Vierailija
7/74 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu huoltajuudesta ja hylkää lapsesi. Sitähän sinä haluat, eikä vika ole exässä kuten tiedät.

Mutta hylkää lapsesi. Se on parempi vaihtoehto kuin jäädä kiusaamaan sekä lasta että hänen toista vanhempaa omilla ongelmillaan

Vierailija
8/74 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo pelastan itseni. Se on totta. Nyt kuitenkin on tehtävä äärimmäinen uhraus. Ja heti haukutaan huonoksi isäksi ja jne.. Voin rehellisesti sanoa, että äitinsä on hirveä ihminen. Niin kaikille muille kuin lapselleenkin. Ja tätä en jaksa. Hän ei jätä minua rauhaan vaikka lapsi minun luonani. Edes sen tekisi niin voisin harkita muita konsteja.

AP

Aloituksesta ei kyllä saanut sellaista kuvaa, että lapsesta luopuminen olisi sinulle äärimmäinen uhraus, vaan sellaisen, että vihaat eksääsi niin paljon, että se viha on sinulle tärkeämpää kuin oma lapsesi. Nimitit myös lastasi mukulaksi.

Et myöskään anna itsestäsi tasapainoista kuvaa puhumalla siitä kuinka teet kohta vaikka jonkun rikoksen.

Vierailija
9/74 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi olla niin vaikeaa, että tuollainen ratkaisu alkaa vaikuttamaan mahdolliselta. Moni ei ilmeisesti ymmärrä. Ymmärtäisiköhän useampi, jos kyseessä olisi ollut väkivaltainen suhde tms. Tilanteita on monenlaisia.

Vierailija
10/74 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla eksäsi on hirveä ihminen? Mitä hän siis tekee?

Vierailija
11/74 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammat taas kauhistelevat täällä minkä ehtivät. Joskus vain on pakko tehdä isojakin ratkaisuja, ja voin selvästi lukea rivien välistä, että ap ei välttämättä halua edes olla lapsensa kanssa tekemisissä.  Parempi siis, että luovut huoltajuudesta kokonaan ja jätät lapsen exällesi. jos exä raivostuu, kuten takuulla tekeekin, niin se vain kertoo siitä ettei hänkään ole halukas huolehtimaan lapsesta 24/7. Parasta olisikin, että molemmat luopuisitte huoltajuudesta. Tosin sijaisperheissä lapsista usein tulee hyvinkin villejä.

Itse olen ollut samanlaisessa tilanteessa. Kerroin exälleni etten halua enää olla hänen tai lapsen kanssa tekemisissä. Exä raivostui pitkäksi aikaa, mutta ei se minua haitannut. Sain vapauteni takaisin. Lapsen siittäminen oli yksi elämäni suurimmista virheistä, kuten myös tutustuminen tähän lapsen äitiin. Maksan toki elatusapua, mutta siihen meidän "kontaktit" jääkin.

Saa suuttua ja haukkua.

m43v

Vierailija
12/74 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/74 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen hylkää oman lapsensa, ihan vaan koska on katkera exälleen? Vau. Enpä ole toiseen yhtä itsekkääseen ihmiseen törmännyt, vaikka kaikenlaista tallaajaa on tullut vastaan.

Vanhemman hylkäämäksi tuleminen on lapselle paha trauma. Kanna vastuusi, kun olet lapsen maailmaan saattanut. Jos olette exän kanssa niin kypsymättömiä, että ette kykene edes lapsen takia olemaan hetkeä siivosti, järjestäkää joku muu systeemi lapsen luovutusta varten. Ei mene kuin muutama vuosi, ja sitten lapsi siirtyykin jo itse. 

Vierailija
14/74 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna selvittäisin huoltajuuteen liittyvät käsitteet. Esimerkiksi, mitä tarkoittaa tapaamisoikeus? Mitä tarkoittaa huoltajuus?

Vierailija
15/74 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin, jos ulospääsyä tilanteesta ei ole. Mieheni on paininut exänsä kanssa tekemisen kanssaolemisen kanssa koko tämän 8v minkä ollaan ydessä oltu. Hän on käynyt terapiassa eron aikana, ja kahteen kertaan eron jälkeen, on saatu luotua systeemejä joilla ahdistus helpottaa edes hieman, mm se että puheluihin ei vastata, vaan kaikki yhteydenpito hoidetaan viestittämällä. Silti aina kun viesti tulee, niin miehellä hyppää sydän kurkkuun. Mitä nyt taas?

Mieheni on useaan kertaan todennut että jos olisi tämän tiennyt, ei olisi tehnyt noita lapsiaan ollenkaan, ja hän todella tarkoittaa tätä. 

Nykyään menee jo kuukausiakin ettei exä hyökkää haukkujensa kanssa, mutta vitsi piileekin siinä, että traumatisoivan henkilön kanssa on pakko olla tekemisissä, eikä koskaan voi tietää mikä päivä tulee uusi hyökkäys. Jatkuvasti on oltava valmiina vastaanottamaan uusi traumaa vahvistava kohtaaminen.

Mieheni on myös sanonut että ellei minua olisi, hän olisi muuttanut jonnekin ulkomaille pakoon, tai tehnyt epätoivoisen miehen viimeisen ratkaisun. 

Toinen lapsista täyttää onneksi ensi kuussa 18, eikä ole montaa vuotta niin täyttää toinenkin. Siihen katkeaa lopulta kaikki langat exän suuntaan. 

Kummallinen ajatus joillakin että kenenkään exä ei voisi muka olla niin hirviömäinen ettei hänen kanssaan oikeasti pysty olla tekemisissä mikäli aikoo selviytyä omasta elämästään järjissään.

Vierailija
16/74 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla eksäsi on hirveä ihminen? Mitä hän siis tekee?

Miksi kysyt? Ai että voisit vähätellä?

Vierailija
17/74 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Aloituksesta ei kyllä saanut sellaista kuvaa, että lapsesta luopuminen olisi sinulle äärimmäinen uhraus, vaan sellaisen, että vihaat eksääsi niin paljon, että se viha on sinulle tärkeämpää kuin oma lapsesi. Nimitit myös lastasi mukulaksi.

Et myöskään anna itsestäsi tasapainoista kuvaa puhumalla siitä kuinka teet kohta vaikka jonkun rikoksen.

Ihminen jota on vuosia pahoinpidelty ensin suhteessa, ja eron jälkeen sama jatkuu  lapsen kautta, ei todellakaan ole juuri koskaan tasapainoinen. Miten voisikaan olla? Uhrin syyllistämistä taas oikein urakalla. 

Vierailija
18/74 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Sinähän olet aivan umpisurkea isä, kun olet hylkäämässä lapsesi. Turhaan sinä tätä asiaa itsellesi muuksi yrität vääntää.

Lapselle varmasti parempi ettei tarvitse enää olla tekemisissä.

Vierailija
19/74 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovu huoltajuudesta ja hylkää lapsesi. Sitähän sinä haluat, eikä vika ole exässä kuten tiedät.

Mutta hylkää lapsesi. Se on parempi vaihtoehto kuin jäädä kiusaamaan sekä lasta että hänen toista vanhempaa omilla ongelmillaan

Kyllä se vika siinä eksässä on jos hän on niin kauhea että hänen takiaan joutuu miettimään että jos ei olisi oman lapsensa kanssa missään tekemisissä...

Vierailija
20/74 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Sinähän olet aivan umpisurkea isä, kun olet hylkäämässä lapsesi. Turhaan sinä tätä asiaa itsellesi muuksi yrität vääntää.

Lapselle varmasti parempi ettei tarvitse enää olla tekemisissä.

Tämä on kyllä totta, lapsi nimittäin vaistoaa kyllä että äiti tekee isän elämästä helevettiä. Parempi ettei ole tekemisissä, niin lapsikin pääsee helpommalla. Aikuisena lapsi kyllä ymmärtää kun hänelle selittää asian. Tiedän monta tapausta jossa se äidin harjoittama isän mustamaalaaminen ei olekaan tupttanut tulosta, ja kun lapsi on aikuinen, hän ei olekaan enää äidin kanssa tekemisissä, koska ei voi antaa anteeksi sitä että äiti kiusasi isän pois lapsen elämästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan