Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero tulossa, mies nauhottaa keskustelut

Vierailija
30.01.2023 |

Esittää niin hyvää isää ja nauhottaa käymänsä keskustelut lasten kanssa ja minun kanssa. Mitähän lie ajaa tällä takaa. Mutta ei varmasti ainakaan mitään hyvää. Olen varma, että yrittää käyttää niitä jotenkin minua vastaan. Eikä ole todellakaan hänen normaalia tapaa jutella lasten kanssa, ei lähellekkään.

En taida puhua tuon kanssa enää mitään.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa nauhoittaa ilman toisen suostumusta. Se on laitonta. Voit tehdä asiasta ilmoituksen poliisille.

Tottakai saa nauhoittaa keskusteluja, joissa itse on osallisena. Ihan samoin kun saa julkaista kirjeen, joka on itselleen osoitettu.

Vierailija
22/38 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua vastaan todennäköisesti ja varmaan nauhoittaa jotain huoltajuutta kohden oisko jos lapsia nauhoittaa. Yksityisasunnossa ei saa nauhoittaa ilman lupaa ja kaikilla on yksityisyyden suoja kösittääkseni omassa kotona. Sano että sinua ei saa nauhoittaa yksityis asunnossa omassa kodissasi ja lapset voivat sanoa isälle sanoin (eikö kotona saa olla rauhassa) että ilman lupaasi sinua ei saa nauhoittaa eikä myös salaa tietenkään, ja sano vielä otat tuon lauseen itse omalle nauhalle talteen turvaa varten että tosiaan olet näin sanonut. Mies pelaa jotain peliä selkeästi tulevaisuuteen.

Mikään laki ei kiellä nauhoittamasta keskusteluja joissa on itse osallisena tapahtui ne sitten yksityisessä asunnossa, omassa kotona tai missä tahansa.

Ei tietenkään, mutta siihen pitää olla toisen suostumus. Salaa ei saa nauhoittaa kotirauhan suojaamassa paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan sun kodissasi ei saa nauhoittaa tai kuvata ilman sinun lupaasi. Kiellä selväsanaisesti, niin rikoksen tekee hän, jos jatkaa/aloittaa.

Tämä. Sinä asut sielä ja ilman sinun lupasi ei saa nauhoittaa sinua jos niin sanot, eikä muistakaan jos ajat lapsiasi etua ja yksityisyyttä. Sillon jos et sano mitään niin ei kukaan ole häntä kieltänytkään eli onko tämä vai Ok sinulle vai miksi et ole sanonut mitään ääneen? Se että ihmettelet ja hämmennyt on nyt väärin toimittu, toimi oikein ja sano ääneen saako sua nauhoittaa vai ei etkä vain hyväksy tälläistä epänormaalia toimintaa jos ei ole näin aiemmin toiminut. Miksi nyt näin?

Vierailija
24/38 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Laittomasta salakuuntelusta on kyse silloin, kun henkilö oikeudettomasti tallentaa keskustelua, puhetta tai yksityiselämästä aiheutuvaa muuta ääntä, jota ei ole tarkoitettu hänen tietoonsa ja joka tapahtuu tai syntyy kotirauhan suojaamassa paikassa tai silloin, kun henkilö tallentaa oikeudettomasti muualla kuin kotirauhan suojaamassa paikassa salaa puhetta, jota ei ole tarkoitettu hänen eikä muunkaan ulkopuolisen tietoon, sellaisissa olosuhteissa, joissa puhujalla ei ole syytä olettaa ulkopuolisen kuulevan hänen puhettaan.

Siitä, onko äänittäminen itsessään laillista vai laitonta, tulee erottaa kysymys tällaisen äänitteen levittämisestä eli saattamisesta lukuisten ihmisten saataville sekä kysymys kunnianloukkauksesta. Jos henkilö ilman toisen lupaa tai muuten oikeudettomasti levittää tällaista tallennetta ja teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on kyse yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä. Jos äänitettä käytetään tarkoituksella toisen halventamiseen, kyseessä on myös kunnianloukkaus." https://www.minilex.fi/q/salaa-ihmisen-puheen-%C3%A4%C3%A4nitt%C3%A4min…

No sehän ei ole salakuuntelua, jos nauhoittaa omia keskustelujaan.

Vierailija
25/38 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan sun kodissasi ei saa nauhoittaa tai kuvata ilman sinun lupaasi. Kiellä selväsanaisesti, niin rikoksen tekee hän, jos jatkaa/aloittaa.

Tämä. Sinä asut sielä ja ilman sinun lupasi ei saa nauhoittaa sinua jos niin sanot, eikä muistakaan jos ajat lapsiasi etua ja yksityisyyttä. Sillon jos et sano mitään niin ei kukaan ole häntä kieltänytkään eli onko tämä vai Ok sinulle vai miksi et ole sanonut mitään ääneen? Se että ihmettelet ja hämmennyt on nyt väärin toimittu, toimi oikein ja sano ääneen saako sua nauhoittaa vai ei etkä vain hyväksy tälläistä epänormaalia toimintaa jos ei ole näin aiemmin toiminut. Miksi nyt näin?

En siis tästä tiedä muuten mutta puhdas mielipide vaan.

Vierailija
26/38 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohita noiden muiden jeesustelut ja hommaa ääniaktivoituva sanelukone ja nauhoittele itse miehen tietämättä hänen juttujaan normioloissa. Sittenpähän on toisen nauhoite toistaan vastaan käräjillä.

Vierailija
27/38 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita oma nauhuri päälle aina kun hänkin. Saa vähän kokemusta miltä se tuntuu.

Vierailija
28/38 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua vastaan todennäköisesti ja varmaan nauhoittaa jotain huoltajuutta kohden oisko jos lapsia nauhoittaa. Yksityisasunnossa ei saa nauhoittaa ilman lupaa ja kaikilla on yksityisyyden suoja kösittääkseni omassa kotona. Sano että sinua ei saa nauhoittaa yksityis asunnossa omassa kodissasi ja lapset voivat sanoa isälle sanoin (eikö kotona saa olla rauhassa) että ilman lupaasi sinua ei saa nauhoittaa eikä myös salaa tietenkään, ja sano vielä otat tuon lauseen itse omalle nauhalle talteen turvaa varten että tosiaan olet näin sanonut. Mies pelaa jotain peliä selkeästi tulevaisuuteen.

Mikään laki ei kiellä nauhoittamasta keskusteluja joissa on itse osallisena tapahtui ne sitten yksityisessä asunnossa, omassa kotona tai missä tahansa.

Ei tietenkään, mutta siihen pitää olla toisen suostumus. Salaa ei saa nauhoittaa kotirauhan suojaamassa paikassa.

Ei taida olla kovin salaista, kun ap oletettavasti tietää asiasta. Omia keskustelujaan saa aina nauhoittaa. Mikään ei toki pakota ap:ta osallistumaan keskusteluun, jota nauhoitetaan.

Vierailija
29/38 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avuoero tulossa.. ja mies nauhoittaa keskusteluja. 1+1 tässä tulisi raksuttaa että jotain kummallista tekeillä, tuskin hyväntahtoisesti ja liittyvät varmasti toisiinsa. Miksi nauhoittaa? Itseään..varmasti mutta.. Mitä varten sinänsä? Lapsia? Omaisuutta? Sinua vastaan kuitnekin varmasti.

Vierailija
30/38 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään varten ja puolustaen tekee varmasti näin ja liittyy tuleviin kiistoihin. Olisin varuillani mitä peliä alkanut pelaamaan. Säälittävää toimintaa mieheltä.

Vierailija
31/38 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita oma nauhuri päälle aina kun hänkin. Saa vähän kokemusta miltä se tuntuu.

Sinuna sanoisin piruuttani nauhuriin kaikkea että hassua kun olet nauhuri kädessä mitä et ole koskaan tehnyt, mitäköhän varten? Niin lujaa että nauhalle kuuluu. Ja oletpas sinä omituinen.

Vierailija
32/38 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on omituisen sairaita liittoja ja eroja.

Vierailija
33/38 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa nauhoittaa ilman toisen suostumusta. Se on laitonta. Voit tehdä asiasta ilmoituksen poliisille.

Höpö höpö

Käytännössä tottahan tuo on. Salaa ei saa kotona nauhoittaa (kotirauha) ja muuten ei ole nauhoitukseen pakko suostua. Minä en ainakaan nauhalle alkaisi puhua.

Kaikki keskustelut joihin itse osallistuu, saa tallentaa. Paikalla ei ole merkitystä.

Ottakaa selvää Suomen laista ennenkuin huutelette omianne.

Vierailija
34/38 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarvitse edes kertoa kellekään.

Vierailija
35/38 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa ainakaan käyttää todisteena oikeudessa

Vierailija
36/38 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika! Eiku.....

Vierailija
37/38 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne. Aivan varmasti nauhoittaa juurikin käyttääkseen näitä minua vastaan, mustamaalatakseen minua äitinä, saadakseen lasren huoltajuuden itselleen. Reppanalla kun ei ole mitään muuta näyttöä siitä, että olisi isänä osallistunut mihinkään lastensa elämässä. Ja kuten sanoin, täydellistä teatteria on hänen puoleltaan nämä puheensa.

Eilen tuli asia ilmi. En tiedä kauanko on tätä tehnyt, voisin kuvitella, että kaikki mitä voi käyttää minua vastaan on jotenkin dokumentoitu.

Jatkossa olen hyvin tarkka puheissani ja viesteissäni mitä hänelle laitan.

En tiedä käytännössä mitä vaikutusta näillä esim mahdollisessa oikeus käsittelyssä olisi? Ihan kuka tahansa pystyy sanomaan, että minä olen aina ollut se joka on hoitanut lasten asiat. Yksin.

Vierailija
38/38 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan SAA käyttää todisteena oikeudessa. On myös tapauksia joissa nauhoite, jossa ei itse ole osallisena, on hyväksytty todisteeksi vakavan rikoksen käsittelyn yhteydessä.