Avioero tulossa, mies nauhottaa keskustelut
Esittää niin hyvää isää ja nauhottaa käymänsä keskustelut lasten kanssa ja minun kanssa. Mitähän lie ajaa tällä takaa. Mutta ei varmasti ainakaan mitään hyvää. Olen varma, että yrittää käyttää niitä jotenkin minua vastaan. Eikä ole todellakaan hänen normaalia tapaa jutella lasten kanssa, ei lähellekkään.
En taida puhua tuon kanssa enää mitään.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Ei saa nauhoittaa ilman toisen suostumusta. Se on laitonta. Voit tehdä asiasta ilmoituksen poliisille.
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Ei saa nauhoittaa ilman toisen suostumusta. Se on laitonta. Voit tehdä asiasta ilmoituksen poliisille.
Voiko ilmoituksen tehdä salapoliisille?
Kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä poliisiin niin saat ihan oikeaa tietoa siitä saako kotona nauhoittaa 😎
Kannattaa ehkä käyttäytyä niin ettei ole mitään nauhoitettavaa tai pelätä nauhoittamista. Ja kenkien nauhoittaminen on ihan normaalia 🤔
Saa nauhoittaa, mutta ainakaan tuntemattomia ei saa kuvata. Mikään ei kiellä kotona nauhoittamasta.
Jos tämä ei ole trolli, niin alat huutelemaan sille nauhoittavalle miehelle kaikkea siitä, kun on pettänyt, jättänyt kaiken yhteisen ostoksen maksamatta, sinä aina hoidat lapset... Varmaan noita nauhoitteita käyttäisi oikeudessa tulevaisuudessa elarien päättämisen suhteen ja lähivanhemmuutta päätettäessä. Milloin teille tuli selväksi avioeron olevan tulossa (koska se myös vaikuttaa noihin miehesi videonauhoitteiden kelpoisuuteen todisteina oikeudessa, jos niitä ennen on tuleva erokin ollut jo tiedossa= mies esittää muuta kuin on nauhoitteilla ja ohjaa keskusteluja haluamaansa suuntaan).
Nauhoitus on todiste. Tosin siinä mies sen tietää ja käyttäytyy sen mukaisesti. Yritystä saada lapset itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä poliisiin niin saat ihan oikeaa tietoa siitä saako kotona nauhoittaa 😎
Kannattaa ehkä käyttäytyä niin ettei ole mitään nauhoitettavaa tai pelätä nauhoittamista. Ja kenkien nauhoittaminen on ihan normaalia 🤔
Poliisi ei ole mikään ilmainen oikeusaputoimisto. Heillä on ihan oikeitakin töitä.
Melkein niin kun meillä. Paitsi että kuvasin makkarihommat, ja kun rouva hoksas sen, niin sitten tuli vasta avioero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö
Käytännössä tottahan tuo on. Salaa ei saa kotona nauhoittaa (kotirauha) ja muuten ei ole nauhoitukseen pakko suostua. Minä en ainakaan nauhalle alkaisi puhua.
Mitä se muka niillä nauhoillaan aikoo tehdä? Jos se jossain viranomaisyhteydessä on niitä ajatellut käyttää, niin sehän vaan nolaa itseensä. Kuka muka uskoo että ihan noin muuten vaan tuli nauhoitettua keskusteluja. Ei mitään erityistä syytä. Eikä yhtään feikkiä ja teatteria. Joopa joo. Jokainenhan tajuaisi heti, että suunniteltu juttu, jos se johonkin kummalliseen tarkoitukseen noita nauhoitteitaan yrittäisi käyttää. Aika pelle!
Kotona ja siihen verrattavissa paikoissa, joita suojaa kotirauha, ei saa kuvata eikä nauhoittaa ilman lupaa.
Sinua vastaan todennäköisesti ja varmaan nauhoittaa jotain huoltajuutta kohden oisko jos lapsia nauhoittaa. Yksityisasunnossa ei saa nauhoittaa ilman lupaa ja kaikilla on yksityisyyden suoja kösittääkseni omassa kotona. Sano että sinua ei saa nauhoittaa yksityis asunnossa omassa kodissasi ja lapset voivat sanoa isälle sanoin (eikö kotona saa olla rauhassa) että ilman lupaasi sinua ei saa nauhoittaa eikä myös salaa tietenkään, ja sano vielä otat tuon lauseen itse omalle nauhalle talteen turvaa varten että tosiaan olet näin sanonut. Mies pelaa jotain peliä selkeästi tulevaisuuteen.
"
Laittomasta salakuuntelusta on kyse silloin, kun henkilö oikeudettomasti tallentaa keskustelua, puhetta tai yksityiselämästä aiheutuvaa muuta ääntä, jota ei ole tarkoitettu hänen tietoonsa ja joka tapahtuu tai syntyy kotirauhan suojaamassa paikassa tai silloin, kun henkilö tallentaa oikeudettomasti muualla kuin kotirauhan suojaamassa paikassa salaa puhetta, jota ei ole tarkoitettu hänen eikä muunkaan ulkopuolisen tietoon, sellaisissa olosuhteissa, joissa puhujalla ei ole syytä olettaa ulkopuolisen kuulevan hänen puhettaan.
Siitä, onko äänittäminen itsessään laillista vai laitonta, tulee erottaa kysymys tällaisen äänitteen levittämisestä eli saattamisesta lukuisten ihmisten saataville sekä kysymys kunnianloukkauksesta. Jos henkilö ilman toisen lupaa tai muuten oikeudettomasti levittää tällaista tallennetta ja teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on kyse yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä. Jos äänitettä käytetään tarkoituksella toisen halventamiseen, kyseessä on myös kunnianloukkaus." https://www.minilex.fi/q/salaa-ihmisen-puheen-%C3%A4%C3%A4nitt%C3%A4min…
Ainakaan sun kodissasi ei saa nauhoittaa tai kuvata ilman sinun lupaasi. Kiellä selväsanaisesti, niin rikoksen tekee hän, jos jatkaa/aloittaa.
Ilman toisen tahtoa ei voi toisia nauhoittaa ilman lupaa. Onko lapset antaneet tähän luvan?
Vierailija kirjoitti:
Sinua vastaan todennäköisesti ja varmaan nauhoittaa jotain huoltajuutta kohden oisko jos lapsia nauhoittaa. Yksityisasunnossa ei saa nauhoittaa ilman lupaa ja kaikilla on yksityisyyden suoja kösittääkseni omassa kotona. Sano että sinua ei saa nauhoittaa yksityis asunnossa omassa kodissasi ja lapset voivat sanoa isälle sanoin (eikö kotona saa olla rauhassa) että ilman lupaasi sinua ei saa nauhoittaa eikä myös salaa tietenkään, ja sano vielä otat tuon lauseen itse omalle nauhalle talteen turvaa varten että tosiaan olet näin sanonut. Mies pelaa jotain peliä selkeästi tulevaisuuteen.
Mikään laki ei kiellä nauhoittamasta keskusteluja joissa on itse osallisena tapahtui ne sitten yksityisessä asunnossa, omassa kotona tai missä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään laki ei kiellä nauhoittamasta keskusteluja joissa on itse osallisena tapahtui ne sitten yksityisessä asunnossa, omassa kotona tai missä tahansa.
Niitä saa käyttää vain ja ainoastaan OMAAN käyttöön = nauhoittaja ei saa antaa niitä kenenkään muun käyttöön, ei edes todistelumielessä.