Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua ! En kehtaa nostaa vuokraa.

Vierailija
30.01.2023 |

On niin hyvä vuokralainen, ollut sama vuokra vuodesta 2011.. nyt pitäis saada vähän enemmän kun vastikkeet ovat nousseet niin paljon. mutta hän on niin kunnollinen
ja on sairaanhoitaja jolla ei tunnetusti ole hyvät palkat. Onko neuvoja miten tämän hoitaisi että en pahoittais mieltä..vai pitäiskö odottaa että hän ostaa oman asunnon ja sitten nostaa seuraavalle.. itse kyllä pärjään .vaikka vuokrat menee suurilta osin vastikkeeseen. minulle tärkeintä on että asunto pysyy hyvässä kunnossa

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpa vuokra! Nosta ainakin prosentuaalisesti saman verran, mitä vastikekin on noussut. Jos vastike on noussut 10%, niin nosta vuokraakin 10%. Siltikin edullinen.

EI ole mikään halpa muuta kuin Helsingissä, muualla 550e/kk saa kaksion, kuten itsellä.

Mulla on 380 euroa 58 neliötä/kaksio, tosin pikkukaupunki, mutta isohkon kaupungin liepeillä. 

Vuokranantaja hiljattain ilmoitti sähköpostilla, ettei ole tarkoitus nostaa vuokraa koskaan, koska olen hyvä vuokralainen. Vastasin, että jos kuitenkin aikoo nostaa, niin ilmoittaa ajoissa, ja hän vastasi, että hänellä on tapana pitää luvatut asiat, eikä muutella miten milloinkin.

Vierailija
62/79 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti et saa nostaa vuokraa itse päättämällä summalla. Katso vuokrasopimuksesta, mihin vuokrankorotus on sidottu, yleensä elinkustannusindeksiin. Siitä täytyy laskea korotuksen määrä tiettyjen vuosikohtaisten indeksien avulla. Näyttää hankalalta aluksi, mutta kun selvität asian, niin osaat kyllä laskea sen. Netistä löytyy googlaamalla ohjeita

Edelleen, kyllä voi korottaa vaikka tonnilla mutta silloin on noudatettava irtisanomisaikaa. Katso vuokrasopimuksesta? Kai se asunnon omistaja itse tietää, minkä korotusperusteen on sinne laittanut?

Ei se ole silloin vuokrankorotus vaan irtisanominen ja uusi sopimus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti et saa nostaa vuokraa itse päättämällä summalla. Katso vuokrasopimuksesta, mihin vuokrankorotus on sidottu, yleensä elinkustannusindeksiin. Siitä täytyy laskea korotuksen määrä tiettyjen vuosikohtaisten indeksien avulla. Näyttää hankalalta aluksi, mutta kun selvität asian, niin osaat kyllä laskea sen. Netistä löytyy googlaamalla ohjeita

Edelleen, kyllä voi korottaa vaikka tonnilla mutta silloin on noudatettava irtisanomisaikaa. Katso vuokrasopimuksesta? Kai se asunnon omistaja itse tietää, minkä korotusperusteen on sinne laittanut?

Näin toimii esimerkiksi Heka peruskorjausten yhteydessä. Vuokra kun nousee remontin jälkeen sellaisen 20-30 % ja nykykustannuksilla ehkä enemmänkin.

Vierailija
64/79 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille.. nyt oon päätökseni tehnyt . En nyt nosta vuokraa vielä vaikka varmaan pitäisi.. mutta laskin että pärjään ja saan näillä vastikkeet maksettua.. isännöinti arveli että vastikkeet ei enään nousisi ainakaan paljon.Hän hoitaa asunnon hyvin kun yksin asuu eikä ole lemmikkejä .. niin toivottavasti saan arvon nousua jossain vaiheessa kun asunto on halutulla alueella... ja kun minä olen jo vähän vanhempi niin luulen että nuorempi vuokralainen tarvii ne eurot nyt enemmän kuin ihminen jolla on jo kaikki mitä tarvii.. en nyt enään kommentoi tätä.

Vierailija
65/79 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille.. nyt oon päätökseni tehnyt .

-Valinta on sinun. Ehdotan että ensi vuoden alusta nostat ja ilmoittelet jo ajoissa, jos et päädy myymään asuntoa. On varmasti tosi hyvä asunto, jos vain jotain 10 v vanha ja halutulla paikalla.

Vierailija
66/79 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla on 380 euroa 58 neliötä/kaksio"

Halpa on, siitä ei jää mitään käteen vuokraajalle. Vastike on jo yli 200 usein tuon kokoisesta. Välillä tulee myös ylimääräisiä maksuja.

Vierailija
67/79 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi ollut nokkelaa viisastelua, jos sinulta ei olisi jäänyt huomaamatta, ettei tässä ollut kyse vuokrankorotuksesta vaan vuokran nostamisesta, jonka voi toteuttaa monella tavalla.

Vierailija
68/79 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ruokitte typerää provoa?

Vierailija
69/79 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Vuokranantajat osaavat nostaa vuokraa ilman että kysyvät av-palstan neuvoa.

Vierailija
70/79 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetä viestiä että sun pitäisi nostaa vuokraa 600 euroon joka sekin on tänä päivänä edullinen. Vastikkeisiin menee jo niin paljon ja vuokra ollut sama yli kymmenen vuotta, että on pakko Haluatko vielä jatkaa asumista vai muuttaa pois? Niin voi kysyä. Yleensähän ne uhkaa lähtä mutta tuskinpa saa asuntoa edes tuolla korotetulla hinnalla, niin kannattaa kysyä sitäkin. Tekee sitten valinnut.

Ja vuokraa asunto välittäjän kautta seuraavaksi, yleensä parempia löytyy sitä kautta.

No ei tuollaista liirumlaarumia todellakaan.

Vierailija
71/79 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tai ei, ihan sama. Tämä palsta on ajanvietettä ja tärkeintä on keskustelu aiheista. Tässäkin oli monta hyvää vinkkiä mitä en tiennyt.

Vierailija
72/79 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuollaista liirumlaarumia todellakaan.

No ehkä olet oikeassa. Kylmästi vaan reilu vuokran nosto eikä mitään selityksiä ja turhaa jutustelua.

Vierailija
73/79 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole provo. Terv tyytyväinen vuokralainen

Vierailija
74/79 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vaikka eilen sulla oli vieläpä 30000e opintolainaa, 2000e luottokortilla ja 20000 autolainaa.

Vierailija
75/79 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan 700€ kuukaudessa hyvä vuokra. Jos hyvällä paikalla ja asunto ei kovin vanha kuitenkaan.

Vierailija
76/79 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosta vaan. Toivottavasti sairaanhoitaja lähtee ja kestää puoli vuotta saada tilalle joku, joka sitten laittaa paikan sellaiseen kuntoon, että "läävä" on kehu. Sitten istutaan oikeudessa pari vuotta. Jos tuuri käy, asuntosijoittajalle tulee kymppitonnien lasku.

Oletpa ilkeä!😈

Vierailija
77/79 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mulla on 380 euroa 58 neliötä/kaksio"

Halpa on, siitä ei jää mitään käteen vuokraajalle. Vastike on jo yli 200 usein tuon kokoisesta. Välillä tulee myös ylimääräisiä maksuja.

No tämähän ei ole minun ongelmani. Vuokranantaja on päättänyt vuokrata tuolla hinnalla, ja sehän sopi ja sopii edelleen minulle.

Ja en tiedä miksi ei halua tulevaisuudessakaan nostaa vuokraa, muuta kuin sen että pitää minua hyvänä vuokralaisena, joten oletan että hän pärjää näilläkin rahoilla.

Vierailija
78/79 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajillahan on varsin kelpo palkat,

Palkat on tosi huonot. Ei monikaan jaksaisi tehdä kolmivuorotyötä jos ei olisi pakko taloudellisesti. Peruspalkka ei vaan riitä mihinkään. Vapaa-aika menee palautuessa ja terveys kärsii

Vierailija
79/79 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinainen mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän