Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaaliturva takaa yhteiskuntarauhan.

Vierailija
30.01.2023 |

Näin se vaan on. Ne jotka kadehtivat toimeentulotuen ja työttömyystuen saajia ja haluavat tuet pois, eivät taida ymmärtää mitä tukien poistosta seuraa.

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tuossa sellaistakin asiaa kun puhutaan maanpuolustustahdosta. Mitä minä puolustaisin jos minulla ei ole mitään mitä puolustaa. Ei ole sitä maata eikä omaisuutta mitä puolustaa. Vuorineuvosten omaisuutta en lähde puolustamaan enkä Orpon kavereiden. Niin tyhmäkään en ole että menisin vapaaehtoisesti tapettavaksi. Isänmaallisuutta ei kannata ottaa perustaksi koska isäni on maannut mullissa jo kauan. Voi olla että tuo puolustustahtokin alkaa rapautumaan kun ihmiset miettivät oikeasti että mitä ja miksi puolustaisin.

Tämäkin. Mitä puolustaisin jos mitään en omista ja mitään en siitä hyödy? Jos ihmisiä pitää amppua, niin ihan samahan se on ketä am.puu. Omia vai vihollisia vai molempia.

Vierailija
62/147 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli te mielummin tekisitte rikoksia kuin menisitte töihin?

Anna mun kaikki kestää 😂

Ei ole enää olemassa sellaisia entisajan suorittavia töitä, joihin pääsi kadulta kuka vaan, vaikka olisi ollut heikkolahjainen, kouluttamaton tai sairaalloinen. Meillä on täällä niin paljon ihmisiä, että he eivät ikinä suoriudu nykyajan työelämän vaatimuksista koulutuksineen, kielitaitovaatimuksineen, tai älyn tai terveytensä puolesta. Eivät kuitenkaan ole niin huonossa jamassa, että pääsisivät työkyvyttömyyseläkkeelle. Mitä luulet mihin he, yhteiskunnan heikoimmassa asemassa olevat, joutuvat jos tuet poistuvat?

Kun ihminen ajetaan nurkkaan ja nälkäkin on, niin silloin ryöstely tulee olemaan se pienin huoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa oli yhteiskuntarauha myös 50 ja 100 vuotta sitten, vaikka sosiaaliturvaa ei ollutkaan.

Sosiaaliturvan ei myöskään tarvitse eikä pidä olla maailman antelian, sellainen Eu-keskiverto olisi hyvä tavoite. Silloin se ei olisi enää vetovoimatekijänä työnteon karttelijoille.

Sisällissota alkoi reilu 100 vuotta sitten kun ei ollut sosiaaliturvaa eikä työstä maksettu palkkaa.

Suurin syy sodan alkuun oli karannut ruuan hinta ja siitä seurannut lievä nälänhätä.

Vierailija
64/147 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli te mielummin tekisitte rikoksia kuin menisitte töihin?

Anna mun kaikki kestää 😂

Et tainnut ihan ymmärtää ja vaikutat niin tyhmältä että sinulle on turhaa edes yrittää selittää. 

Kuka tahansa pääsee esimerkiksi vessoja siivoomaan tai tiskaamaan. Eli jos oikeasti rahaa tarvitsee, saa sitä hieman ikävimmästäkin töistä ja niitä pitäisi kyllä alkaa hakemaan, jos ei töitä ala saamaan ja ammattisuojan aika on jo kulunut. Kyllä itse siivoisin vessoja ja tiskaisin astioita kuin alkaisin ryöstelemään, mutta ehkä näin on, koska omaan vahvan arvomaailman.

Ei ehkä ihan kuka tahansa koska niihinkin ammatteihin vaaditaan alan koulutus. Ja yllätys sinulle että menisin kyllä tekemään noita mainitsemiasi töitä mutta en ilmaiseksi enkä huonoa palkkaa vastaan. Sillä palkalla pitää tulla toimeen ilman että siihen on pakko hakea lisäturvaa yhteiskunnalta. Ymmärsitkö? Se että menisin siivoamaan sinun sotkemiasi asioita ei ole ihan halpaa.

Vierailija
65/147 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa oli yhteiskuntarauha myös 50 ja 100 vuotta sitten, vaikka sosiaaliturvaa ei ollutkaan.

Sosiaaliturvan ei myöskään tarvitse eikä pidä olla maailman antelian, sellainen Eu-keskiverto olisi hyvä tavoite. Silloin se ei olisi enää vetovoimatekijänä työnteon karttelijoille.

Yhteiskuntarauha?

Reilu 100 vuotta sitten oli luokkasota/veljessota/vapaussota/sisällissota.

Vierailija
66/147 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää tämä jatkuva työttömien, sairaiden ja erilaisten tukien saajien haukkuminen. Monella ei edes ole oikeaa tieto vaikkapa asumistuen määräytymisestä tai toimeentulotuen saamisen edellytyksistä,  ja silti haukutaan, käsketään jopa tappamaan itsensä. Sieltä kelan sivuilta voi jokainen käydä laskureilla laskemassa niin on edes jotain oikeaa tietoa.  Ja kyllä, olen jo nyt valmis rikoksiin ja liittymään mahdollisiin radikaaliryhmiin. Minua vihataan ja halveksitaan tässä yhteiskunnassa, miksi siis minun pitäisi nöyränä sitä sietää. 

Vierailija
68/147 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisällissota alkoi reilu 100 vuotta sitten kun ei ollut sosiaaliturvaa eikä työstä maksettu palkkaa.

Suurin syy sodan alkuun oli karannut ruuan hinta ja siitä seurannut lievä nälänhätä.

Rengeille maksettiin aluksi yksi markka päivässä palkkaa kunnes sekin poistettiin. Punakaarti tarjosi rengeille 300 markkaa kuukaudessa.

Vierailija
69/147 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin tuossa sellaistakin asiaa kun puhutaan maanpuolustustahdosta. Mitä minä puolustaisin jos minulla ei ole mitään mitä puolustaa. Ei ole sitä maata eikä omaisuutta mitä puolustaa. Vuorineuvosten omaisuutta en lähde puolustamaan enkä Orpon kavereiden. Niin tyhmäkään en ole että menisin vapaaehtoisesti tapettavaksi. Isänmaallisuutta ei kannata ottaa perustaksi koska isäni on maannut mullissa jo kauan. Voi olla että tuo puolustustahtokin alkaa rapautumaan kun ihmiset miettivät oikeasti että mitä ja miksi puolustaisin.

Juuri näin. Omassa maassa pelkkänä hylkiönä ja halveksittuna olisin todellakin hyökkääjän puolella ja auttaisin heitä. Totta kai se on noin.

Se on tuo iso naapuri aina arvostanut näitä henkilöitä ihan sata lasissa. Useimmat on ammuttu saman tein, koska ei voi luottaa. Naiset ja kaipa jo ikämiehetkin on rais ka ttu. 

Mitä väliä, sillä samaa paskaa se on ja saa ainakin anettua yhdelle takaisin. Eikä hyödyllistä myyrää tietenkään kohdella noin. Ihan täyttä tuubaa sun juttu. Mulla ei kuitenkaan ole enää tämän hallituskauden aikana tuota ajatusta. Päinvastoin olen aktiivisesti miettinyt mikä vahvistaa puolustustamme ja olisin osallistunut maamme puolustamiseen kaikin keinoin. Edellinen hallituskausi oli silkkaa painajaista ja erityisesti sen takia kuinka huonoon tilanteeseen joutuneista puhuttiin ja miten älyttömän vääristynyt kuva kaikesta annettiin. Lakkasin silloin katsomasta Linnan juhlia ja viettämästä itsenäisyyspäivää, sillä olo oli niin tolkuttoman huono. En ole pystynyt vieläkään tekemään niin eli se jäi pysyvästi pois, vaikka maatamme olisinkin nykyoloissa jo valmis puolustamaan. Täysin toivottomana ja loiseksi puhuteltuna en koskaan.

Vierailija
70/147 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin. Mitä puolustaisin jos mitään en omista ja mitään en siitä hyödy? Jos ihmisiä pitää amppua, niin ihan samahan se on ketä am.puu. Omia vai vihollisia vai molempia.

Keljuilijoitako suomen miehen pitäisi puolustaa. Naisia ja muita herroja. Asemanseudun tuontituotteita,niiden sikiävyyttä. Naisten tasa arvoa..

Vierailija
71/147 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki voidaan jättää, mutta sairaiden hyysääminen pitää lopettaa. Verot alas ja jokainen aikuinen maksakoon itse hoitonsa ja lääkkeensä.

Toivottavasti sinäkin sairastut.

Miten kehtaat?

Tottakai kehtaa, kehtaathan sinäkin. Itseasiassa, toivottavasti myös vammaudut.

Olet ilkeä ihminen. Toivon sinulle silti kaikkea hyvää ja rukoilen puolestasi.

Ai sieltä kovan kuoren takaa paljastuikin kristitty, lähimmäisten puolesta rukoileva ihminen. Tiedätkö, tuo se vasta kuvottavaa onkin! Ulkokultaisuus ja heikompien kiusaaminen, mutta samalla niin rukoillaan, niin rukoillaan. Ja huom. olen itsekin kristitty, mutta en ikimaailmassa ylennä itseäni jonkun pankkitilini perusteella. Kristityn vähimmäisvaatimus pitäisi olla myötätunto heikompiaan ja vähäosaisia kohtaan. Emme koskaan voi tietää, milloin itse olemme avun tarpeessa. Elämä on arvaamatonta. Eikä maallinen mammonakaan aina onnea tuo, ruoste raiskaa, koi syö ja varkaat vievät. Ja ystävät jättävät. Siltä varalta hyvä on olla yhteiskunnan tuki!

Vierailija
72/147 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki voidaan jättää, mutta sairaiden hyysääminen pitää lopettaa. Verot alas ja jokainen aikuinen maksakoon itse hoitonsa ja lääkkeensä.

Toivottavasti sinäkin sairastut.

Miten kehtaat?

Tottakai kehtaa, kehtaathan sinäkin. Itseasiassa, toivottavasti myös vammaudut.

Olet ilkeä ihminen. Toivon sinulle silti kaikkea hyvää ja rukoilen puolestasi.

Ai sieltä kovan kuoren takaa paljastuikin kristitty, lähimmäisten puolesta rukoileva ihminen. Tiedätkö, tuo se vasta kuvottavaa onkin! Ulkokultaisuus ja heikompien kiusaaminen, mutta samalla niin rukoillaan, niin rukoillaan. Ja huom. olen itsekin kristitty, mutta en ikimaailmassa ylennä itseäni jonkun pankkitilini perusteella. Kristityn vähimmäisvaatimus pitäisi olla myötätunto heikompiaan ja vähäosaisia kohtaan. Emme koskaan voi tietää, milloin itse olemme avun tarpeessa. Elämä on arvaamatonta. Eikä maallinen mammonakaan aina onnea tuo, ruoste raiskaa, koi syö ja varkaat vievät. Ja ystävät jättävät. Siltä varalta hyvä on olla yhteiskunnan tuki!

Vierailija
73/147 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se toki jotain taata, mutta ei sosiaaliturvaakaan voi maksaa jos siihen ei ole rahaa tai se on liian kallis yhteiskunnalle. Esimerkiksi tämänhetkinen paine nostaa tukia puskee sosiaaliturvan sen kipukynnyksen yli paljonko suomalaiset ovat valmiita esimerkiksi jakamaan toimeentulotukea per henkilö vaikka sosiaaliturvan nykyinen määrä ylittää valtion maksukyvyn ja loput maksetaan lainarahalla.

Voi kun sitä toimeentulotukea ym. sosiaalitukijärjestelmää ei niin paljon tarvittaisi, jos meillä ei olsi niin paljon maksuhaluttomia työnantajia. Suomessa asuminen ym. elinkustannukset korkeat, ei täällä voi ihan kylmässä hökkelissäkään pakkasilla elää - vaikka jotkut sitäkin kuulemma näinä päivinä koittavat, korkeiden sähkökustannusten vuoksi. Tavalliset ihmiset tarvitsevat sosiaaliturvajärjestelmää  p e r u s e l ä m i s e e n  - rikkaat tarvitsevat verovälttelyä rikastuakseen.

Vierailija
74/147 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin Afrikasta tullut yksinhuoltaja saa ilmaisen asunnon lisäksi 1000-2000 euroa harkinnanvaraista kuussa. No, onhan siellä lapsiakin. Toivottavasti jostain niistä tulee veronmaksajakin joskus tulevaisuudessa. Sellainen huoltosuhteen parantaja kultamuna yksisarvinen.

Vierailija
75/147 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keljuilijoitako suomen miehen pitäisi puolustaa. Naisia ja muita herroja. Asemanseudun tuontituotteita,niiden sikiävyyttä. Naisten tasa arvoa..

Saat ehkä niskanapin korkea arvoiselta virkamieheltä ellet puolusta ties ketä ja mitä. Jos käyt puolustamassa ja henki säilyy, sama jatkuu. Arvosi ei nouse kuin puheissa ehkä, känsät jää käteen, naaraat ja neitipojat ottavat kallispalkkaisdt istumavirat.Koska ne ikäänkuin säätykierron puuttuessa aina kuuluneet suvuille.

Vierailija
76/147 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan se toki jotain taata, mutta ei sosiaaliturvaakaan voi maksaa jos siihen ei ole rahaa tai se on liian kallis yhteiskunnalle. Esimerkiksi tämänhetkinen paine nostaa tukia puskee sosiaaliturvan sen kipukynnyksen yli paljonko suomalaiset ovat valmiita esimerkiksi jakamaan toimeentulotukea per henkilö vaikka sosiaaliturvan nykyinen määrä ylittää valtion maksukyvyn ja loput maksetaan lainarahalla.

Voi kun sitä toimeentulotukea ym. sosiaalitukijärjestelmää ei niin paljon tarvittaisi, jos meillä ei olsi niin paljon maksuhaluttomia työnantajia. Suomessa asuminen ym. elinkustannukset korkeat, ei täällä voi ihan kylmässä hökkelissäkään pakkasilla elää - vaikka jotkut sitäkin kuulemma näinä päivinä koittavat, korkeiden sähkökustannusten vuoksi. Tavalliset ihmiset tarvitsevat sosiaaliturvajärjestelmää  p e r u s e l ä m i s e e n  - rikkaat tarvitsevat verovälttelyä rikastuakseen.

Tämä. Viimeistään nyt luulisi jo jokaiselle tulleen päivänselväksi, ettei tulo- ja varallisuuseroja voi eikä ole tarvettakaan kasvattaa tämän enempää. Varakkailla on jo kylliksi ja erittäin hyvät olot siinä missä alemmilla tulotasoilla ei meinata enää selvitä.

Vierailija
77/147 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rengeille maksettiin aluksi yksi markka päivässä palkkaa kunnes sekin poistettiin. Punakaarti tarjosi rengeille 300 markkaa kuukaudessa.

No sekin, ja monta muuta syytä kuten Leninin vallankumous loi punikeille silloin samanlaisen "nyt tai ei koskaan!"-tilanteen kuin nyt Ukrainan sota natofaneille, mutta kyllä yksi valtava syy oli se että ruuan hinta karkasi ennen sotaa täysin lapasesta kun halpa tuontiruoka Venäjältä loppui ja muutama muu syy.

Suomessa oli nälänhätää 1917.

Vierailija
78/147 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Joko maksetaan veroja yhteiseen pussiin, josta kaikille koulutus, terveydenhuolto, perusturva ja yhteiskuntarauha. Tai sitten ne joilla on varaa, joutuvat käyttämään veroina säästyneet varansa kotinsa ja asuinalueensa linnoittamiseen, aitoihin, vartiointiin, kameroihin, turvapalveluihin sekä myös välillisesti käyttämiensä kauppojen ja palveluiden vastaaviin turvapalveluihin. Turvattomuus on kallista.

Ymmärrän, että sinulle on täysin mahdoton ajatus elättää itse itsesi omalla työlläsi.

Vierailija
79/147 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti.

Tämä pointti taitaa nuorella kokoomuspolvella olla kadonnut, tai jäänyt huomaamatta. Aikoinaan tasa-arvoisen yhteiskunnan (myös sosiaalisesti tasa-arvoisen) rakentamisen ajatuksena myös oikeistolla, huom. oli ajatus siitä, että näin saadaan myös työväenluokka ja köyhälistö tarpeen tullen mielellään puolustamaan Isänmaataan. Koska se maa, Suomi, koetaan yhteiseksi! Ymmärrettävää, että maanpuolustustahto myös kärsii, mikäli iso joukko ihmisiä kokee jääneensä osattomiksi ja syrjäytetyksi. Vuorineuvokset omaisuuksineen, perintöraharikkaat sijoituksineen - näidenkö omaisuutta pitäisi omalla verellään puolustaa?  Maanpuolustustahto syntyy siitä, että kokee, että se puolustettava maa todellakin on yhteinen.

Vierailija
80/147 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivolapamato kirjoitti:

Naapurin Afrikasta tullut yksinhuoltaja saa ilmaisen asunnon lisäksi 1000-2000 euroa harkinnanvaraista kuussa. No, onhan siellä lapsiakin. Toivottavasti jostain niistä tulee veronmaksajakin joskus tulevaisuudessa. Sellainen huoltosuhteen parantaja kultamuna yksisarvinen.

Minä en ainakaan ole saanut harkinnanvaraista enää moneen moneen vuoteen. En edes silmälaseihin, joita ilman en missään nimessä tule toimeen ja näkö on niin huono, että linssit on kalliit. Harkinnanvaraiset loppuivat ainakin Helsingissä 2015 kuin seinään ja sen jälkeen niistä on ollut ihan turha haaveilla, vaikka kyseessä oli terveyteen tmv. liittyvät asiat. Olen siis kantaväestöä ja lapsen kanssa kahdestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan