Sosiaaliturva takaa yhteiskuntarauhan.
Näin se vaan on. Ne jotka kadehtivat toimeentulotuen ja työttömyystuen saajia ja haluavat tuet pois, eivät taida ymmärtää mitä tukien poistosta seuraa.
Kommentit (147)
Yhteiskuntarauha loppuu noin 10 vuoden sisällä koska hallitus on velkannuttanut suomea niin paljon että sosiaaliturvalla ei saa edes perusruokaa enää kohta. Ruuan hinta ei tule enää halpenemaan mutta tuet tulee pienenemään sen takia että maailmalla on kriisejä yhä enemmän ja suomihan antaa aina avustuksia kun joku kriisi tulee. Pääasiassa kriiseihin lahjoitetut rahat otetaan köyhien lompakosta. Suomessahan ei ole hoitajia tarpeeksi eikä sairaat pääse lääkäriin koska ei ole rahaa. Suomi antaa ukrainalle vielä varmaan miljardeja seuraavien vuosien aikana kehitysapurahaa. Se raha otetaan köyhiltä ja suomalaisten terveydenhoidosta. Ja se suomen valtion velka, se pitää maksaa joten valtion budjettia pitää pienentää. Rahat otetaan köyhiltä kun pitää säästää.
Sossuturva takaa että joka viikonloppu saa kaljaa ostettua.
Sossusta ei ole rahaa annettu vuosiin, maksaja on Kela.
Sossu keskittyy aiheettomiin lasuihin, kiusaten ihmisiä vielä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuossa sellaistakin asiaa kun puhutaan maanpuolustustahdosta. Mitä minä puolustaisin jos minulla ei ole mitään mitä puolustaa. Ei ole sitä maata eikä omaisuutta mitä puolustaa. Vuorineuvosten omaisuutta en lähde puolustamaan enkä Orpon kavereiden. Niin tyhmäkään en ole että menisin vapaaehtoisesti tapettavaksi. Isänmaallisuutta ei kannata ottaa perustaksi koska isäni on maannut mullissa jo kauan. Voi olla että tuo puolustustahtokin alkaa rapautumaan kun ihmiset miettivät oikeasti että mitä ja miksi puolustaisin.
Juuri näin. Omassa maassa pelkkänä hylkiönä ja halveksittuna olisin todellakin hyökkääjän puolella ja auttaisin heitä. Totta kai se on noin.
Aivan varmasti näin. Tai sitten ei. Pohdipa hetki, mitä hyökkääjät tekisivät sinulle ja millaisen kohtelun, vapauden, ihmisoikeudet ja sosiaaliturvan heidän vallassaan saisit.
On niin mukava, kun ajatus ei kulje suuta pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa on iso sosiaaliturva ja silti ei yhteiskuntarauhaa.
Latviassa on pieni sosiaaliturva ja hyvä yhteiskuntarauha.
Ruotsissa on yhteiskuntarauha. Latviassa ei ole. Siellä ryöstetään ja taskuvarkaat vilisee. Selvästi et ole kummassakaan maassa koskaan käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Toivolapamato kirjoitti:
Naapurin Afrikasta tullut yksinhuoltaja saa ilmaisen asunnon lisäksi 1000-2000 euroa harkinnanvaraista kuussa. No, onhan siellä lapsiakin. Toivottavasti jostain niistä tulee veronmaksajakin joskus tulevaisuudessa. Sellainen huoltosuhteen parantaja kultamuna yksisarvinen.
Minä en ainakaan ole saanut harkinnanvaraista enää moneen moneen vuoteen. En edes silmälaseihin, joita ilman en missään nimessä tule toimeen ja näkö on niin huono, että linssit on kalliit. Harkinnanvaraiset loppuivat ainakin Helsingissä 2015 kuin seinään ja sen jälkeen niistä on ollut ihan turha haaveilla, vaikka kyseessä oli terveyteen tmv. liittyvät asiat. Olen siis kantaväestöä ja lapsen kanssa kahdestaan.
Sulla on liian hyvät tulost. Saat myös elatusmaksuja. Toimeentulotuella saisit silmälasit ilmaiseksi. Mutta kun sulla on niin hyvät tulot, sun pitäisi pystyä maksamaan ne lasit siitä. Ja nykyään saa laseja aika halvalla. Älä uhriudu.
Onhan tuo jo Amerikoissa nähty miten käy. Uusliberalismi jyllää Suomessa jo vahvasti. Kiitos Kokoomuksen.
Suomi on sosialistin unelma: valtava julkinen sektori, josta maksetaan mahdollisimman paljon niille, jotka eivät kontribuoi mitään. Ja mitäs mä saan maksamalla pelkkää tuloveroa yli 3000e kuussa: yhä turvattomamman yhteisunnan, jossa uhkan muodostavat ne, joita täällä elätetään - ja kaikki keskeiset palvelut joudun silti ostamaan yksityisiltä markkinoilta.
Onneks kohta saamme uuden ajan, jossa leikataan, leikataan, leikataan siitä tulee kaunista.
Yhteiskunnan rauha 😂😂
Hippi vetänyt kunnon tötsyt aamupalaksi 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilu 100 vuotta sitten oli luokkasota/veljessota/vapaussota/sisällissota.
Mummo puhui kapinasta. Asui pientilalla Hämeessä.
Samoin minun mummoni Hämeestä. Lienee käsittääksenyt oikein. Kapina laillista hallitusta vastaan.
Minulle on aivan sama leikataanko vai ei. Teen työni pimeänä ja varastan kaiken minkä irti saan. Ohimennen naarmuttelen autoja ja potkin laseja rikki. Sotken hienostoalueiden kiviaitoja ja kuseksin nurkkiinne jos toimeentuloturva poistetaan. Ryöstelen vanhuksilta ja kaikilta joilta jotain saan irti revittyä. Vankilassa käyn välillä lepäämässä ja nauttimassa terveellisestä ruoasta. Eli ihan kaikessa rauhassa poistakaa perusturva minun puolestani. En minä siihen kuole mutta teillä ei ole enää kivaa sen jälkeen.
Eli toimeentulotuen saajat ovat taipuvaisia rikollisuuteen. Eihän tukia olla ottamassa pois kokonaan vaan pienentämässä, eikä jokaisella tarvitsisi olla yksiötä isossa kaupungissa yms. Jos muilta saatavien rahojen väheneminen riittää rötöstelyyn niin kertoo ihmisestä paljon.
Ketjusta näkee hyvin, että yhteiskuntasopimus mille hyvinvointivaltio rakennettiin on jo sippijengin puolelta irtisanottu. Jos ei keskiluokka maksa töitä tekemättömille keskiluokan elintasoa, aletaan mur haa maan, ryös ä mään, rais aamaan. Hyvä peruste purkaa koko sosiaaliturva. Saadaan me ne turvajärjestelmät itsellemme rakennettua, kun ei pas a sakkia tarvitse elättää.
Vierailija kirjoitti:
Ketjusta näkee hyvin, että yhteiskuntasopimus mille hyvinvointivaltio rakennettiin on jo sippijengin puolelta irtisanottu. Jos ei keskiluokka maksa töitä tekemättömille keskiluokan elintasoa, aletaan mur haa maan, ryös ä mään, rais aamaan. Hyvä peruste purkaa koko sosiaaliturva. Saadaan me ne turvajärjestelmät itsellemme rakennettua, kun ei pas a sakkia tarvitse elättää.
No mitä luulet? Väheneekö rikollisuus oikeasti jos sosiaaliturva lopetetaan? Mieti oikein kunnolla.
työttömyysturvan leikkaukset saa lauskiaiset menemään töihin. loislääkitystä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä luulet? Väheneekö rikollisuus oikeasti jos sosiaaliturva lopetetaan? Mieti oikein kunnolla.
ainahan luuserit uhittelee. käytännössä niistä laiskiaisista ei ole työn eikä rikosten tekee jöiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te luuserit voitte alkaa myymään vaikka percettä henkenne pitimiksi. Ehkä joku maksaa sinullekin säälistä parikymppiä per varvi.
Millä perusteella luokittelit minut?
Vassaritko näille yksinkertaisille puhuu ja pelottelee! Tukia EI POISTETA, niitä halutaan VÄHENTÄÄ. Hengissä pysyminen turvataan jokaiselle. Minä yritän ajaa sitä, että rahatukien avulla ei mahdollistettaisi leveästi asumista (sen sijaan olisi soluhuoneita tai yhteishuoneita) ja ylimääräisiä huvituksia (niiden sijaan voisi olla maksusitoumukset, joilla saa vain ruokaa). Ja omista oikeistoystävistäni monet pitävät minua vähän turhan radikaalina! En siis tiedä ketään tavista, joka tuollaista tukien tai avun kokonaan poistamista olisi ajamassa.