Miksi Tori.fi:ssä ihmiset kyselee, onko tavara myytävänä?
No kai se nyt on, jos siellä ilmoitus seisoo.
Vai enkö ymmärrä jotakin oleellista osaa tästä kaupankäyntitavasta? Mitä tuohon onko myynnissä -kyselyyn kuuluu sitten vastata (kuin että ON SE)?
Jo neljäs samanlainen kyselijä, joten en kai vaan aloittelijana tajua jotakin. Kun sitten kyselijä katoaa, kun vastaan, että on myytävänä.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, mutta myyjiä ei näytä myyminen kiinnostavan. Otin alkuviikosta yhteyttä ja olisin viikonloppuna tullut hakemaan ja maksamaan, ei käynyt. Toisen myyjän kanssa yritin sopia tapaamista, ei onnistunut. Miksi hemmetissä laitetaan tuote myyntiin, jos sitä ei haluta myydä?
Koska minulla lukee selkeästi, että vain postitus. Tapaaminen sopii läheisen marketin parkkipaikalle arkiaamuna klo 6:30, jos nouto on aivan ehdoton ja rahat pitää olla tilillä ennen sitä. On todella hankala saada asiakas ymmärtämään, että hän ei määrää sitä, mistä ja milloin joku 15 euron tuote on noudettavissa.
Postit on nykyään niin hirveän hintaisia ettei paljon kannata 15 euron tuotteita postitella, postimaksu on äkkiä puolet tuotteen hinnasta.
Jos haluaa säästää postimaksuissa, niin sitten noutaa tuotteen silloin, kun myyjälle sopii eikä silloin, kun itselle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Monesti myös myytävät tuotteet on varattuja jo. Vaikka ei ole myytyjä.
Ei mulla ainakaan ole varattuja. Joskus oli mutta ei enää aikoihin. On vaan myytävänä jos ilmoitus on näkyvillä.
Mäkään en poista ilmoitusta ennen kuin tuote on noudettu, mutta lisään otsikkoon "varattu".
Kohta ei uskalla kysyä, eikä vastata mitään Torissakaan. Asialliseen kysymykseen tai tarjoukseen vastataan hyökkävästi, tai ei mitään.
Eikö ihmiset tajua, että jokainen yhteydenottaja on eri yksilö, joten vaikka kuinka monta kertaa olet jo samaan kysymykseen vastannut, niin ei toinen sitä tiedä.
Ihan normaalit käytöstavat vaan käyttöön.
Itellä ainakin 90% "onko vapaana"kyselijöistä eivät lopulta osta..tuttu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, mutta myyjiä ei näytä myyminen kiinnostavan. Otin alkuviikosta yhteyttä ja olisin viikonloppuna tullut hakemaan ja maksamaan, ei käynyt. Toisen myyjän kanssa yritin sopia tapaamista, ei onnistunut. Miksi hemmetissä laitetaan tuote myyntiin, jos sitä ei haluta myydä?
Koska minulla lukee selkeästi, että vain postitus. Tapaaminen sopii läheisen marketin parkkipaikalle arkiaamuna klo 6:30, jos nouto on aivan ehdoton ja rahat pitää olla tilillä ennen sitä. On todella hankala saada asiakas ymmärtämään, että hän ei määrää sitä, mistä ja milloin joku 15 euron tuote on noudettavissa.
Sinusta ei ollut kyse, tollo. En ikinä suostu postitukseen, ellei sitten halua rahoja postituksen jälkeen.
No jotkut menevät tosi nopeasti jos on suosittu tavara ja käypä hinta. Olen törmännyt näihin että tunnin sisälläkin muodostuu suuri jono. Itse kysyn aina että onko vielä myytävänä ja mistä voisi noutaa jos on.
Vierailija kirjoitti:
No ihmisillä voi olla elämässä muutakin menoa kuin olla myyjänä kotosalla 24/7.
Vierailija kirjoitti:
niin tai miksi ensin kyselee hirveästi ja sitten häviää yhtäkkiä? voisi tietysti keksiä vaikka jonkun syyn,ettei otakaan tai sanoo vaik,et väärää kokoa tms. kun vaan häviää sanomatta tai vastaamatta mitään
No minä en vastannut ap:n kaltaiselle myyjälle enää yhtään mitään, kun kysyin samaan tapaan onko tuote vielä saatavilla ja myyjä vastasi päätään aukoen ja viisastellen, että jos kerta tuote on täällä niin se on myynnissä. En osta keneltäkään kenellä ei ole edes alkeellisia käytöstapoja. Ostin saman tuotteen kaupasta uutena eikä kaupan kassa aukonut päätänsä, käytöstavat pitää olla myyjälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin 24/7? Tulen hakemaan, milloin myyjälle sopii. On muuten nuo tuotteet vieläkin myymättä, joten olisi ehkä kantsinut olla kotona.
Olen nähnyt joidenkin kirjoittavan ilmoitukseensa, että on myynnissä niin kauan kuin ilmoitus on olemassa. Ihan hyvä ratkaisu tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta ei ollut kyse, tollo. En ikinä suostu postitukseen, ellei sitten halua rahoja postituksen jälkeen.
No niin, just tällaisia jos on Torissa asiakkaina, niin eipä ihme, että kaupankäynti on alkanut ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postit on nykyään niin hirveän hintaisia ettei paljon kannata 15 euron tuotteita postitella, postimaksu on äkkiä puolet tuotteen hinnasta.
Ja sitten oletetaan, että tuotteen myyjä päivystää kotona monena iltana odottelemassa ostajaa? Aikani on kalleinta, mitä minulla on ja todella harva haluaa noutaa tuotteen silloin, kun minulle sopii.
No sinähän sitä tuotetta olet myymässä ja kuten sanoit: aniharva pystyy hakemaan tuotetta 6:30 arkiaamuisin paikasta x ja suostuu maksamaan tuotteen näkemättä ja tsekkaamatta sitä. Ja olen itse sekä myynyt että ostanut tuotteita. Jos haluaa myydä eikä vain roikottaa tavaraa linjoilla, niin myyjän pitää nähdä vähän itsekin vaivaa. Ellei kyse ole halutusta keräilyharvinaisuudesta.
Huutonetissä taitaa tulla kauppa on sulkeutunut, muttei tori.fissä. Vielä on viime syksynä ostamani tavara
myynnissä. Kokeilin ihan piruuttaan äsken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, just tällaisia jos on Torissa asiakkaina, niin eipä ihme, että kaupankäynti on alkanut ahdistaa.
Ja just tuollaisia myyjiä. Ei ihme, että et saa myytyä mitään.
Menee vähän vierestä, mutta liittyy tori.fi-kauppoihin. Myin ovh:ooltaan 100 euron tuotetta, joka oli uusi ja käyttämätön. Myin tuotetta 70 eurolla. Joku ystävällinen persoona laittoi syyttävän viestin, että siitä ja siitä nettikaupasta saa 65 eurolla. Haukkui mua viestissään ja lopetti viestin: Ei jatkoon!
Blokkasin tyypin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin 24/7? Tulen hakemaan, milloin myyjälle sopii. On muuten nuo tuotteet vieläkin myymättä, joten olisi ehkä kantsinut olla kotona.
Voihan olla niinkin, että myyjä tuli katumapäälle esim. tuotteen liian alhaisen hinnan vuoksi ja jättää kaupat tekemättä. Kiemurtelee irti tuolla tavalla.
Tai sitten on kuolleena asunnossaan eikä enää vastaa kuin henkimaailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt joidenkin kirjoittavan ilmoitukseensa, että on myynnissä niin kauan kuin ilmoitus on olemassa. Ihan hyvä ratkaisu tuokin.
Eräällä myyjällä on varmaan kymmenkohtainen lista asioista, mitä hän noudattaa ja ei noudata. Myynnissä paljon tavaraa, joten on varmaan kyllästynyt toistuviin kysymyksiin, mutta tulee niin töykeä vaikutelma, ettei haluta paljoa yrittää ostaa mitään.
No sehän on voitu varata ja kaupat sopia vaikka tunti sitten, tai vaikka puoli minuuttia sitten, ja ei ole vielä noudettu. Ostaja töissä esim., pääsee vasta illalla hakemaan. Ei myyjän kannata heti kauppojen sopimisen jälkeen poistaa ilmoitusta, vasta kun on noudettu. Monet lisää kyllä "varattu" tai "odottaa noutoa" siihen. Joskus on jotain, mitä pitää sovittaa, esim. luistimet.